Spring naar bijdragen

nieuw


hoop

Aanbevolen berichten

Ik ben deze morgen opgestaan met de gedachte om voor goed alcohol af te zweren. Ik dronk niet elke dag, soms weken niets maar wanneer ik begin te drinken wanneer ik alleen ben dan stop ik niet tot ik lazarus ben. In gezeldschap stop ik na 1 glas en ga ik thuis ook niets meer drinken. Ik ben 41 jaar en bijna een jaar gescheiden. Van mijn vriendenkring was niets meer over na 17 jaar ja te hebben geknikt, de eenzaamheid van de eerste maanden waren bijna mijn ondergang geworden. De laatste 3 maanden zorgen mijn sportletsel er dan nog voor dat ik niet buiten kwam. Ik ga terug leven, niet als een zielepoot maar als een rustig mens.

Groeten,
Hoop

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Hoop,

Goed dat je je op het forum hebt aangemeld! De beste stap op weg naar een leven dat je zelf weer onder controle hebt! Dat voelt goed. Het probleem van de meesten van ons is dat we geen maat kunnen houden; de rem valt weg zodra de eerste genomen is. Die eerste proberen we dan ook uit te stellen, dag na dag, week na week, maand na maand. En er schrijven zelfs nog mensen mee die al jaren gestopt zijn.
Zelf ben ik momenteel ook de internetbehandeling aan het volgen van ADB; ook wat voor jou?
De begeleiding die ik daar krijg, plus de steun van de lotgenoten uit het forum, geven me veel kracht.
Sterkte!
:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...