Spring naar bijdragen

Droge huid


FLEUR13

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

 

Ondertussen heb ik al meer dan een jaar last van een jeukerige droge huid. Verschillende bloedtesten laten doen maar zonder resultaat. Dermatologen wijzen erop dat mijn huid te droog is. Het is nu zo erg dat ik over mijn volledige lichaam krabletsels en open wondjes heb. Vorige zomer nooit een jurkje durven aantrekken. Zalfjes helpen ook niet. Zou dit door mijn alcoholmisbruik komen, iemand ervaring of tips? Ik zou er zo graag vanaf komen, (en dit tegen de lente :-) )

 

Groetjes Fleur  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een verband met alcohol zie ik niet.

 

Een vriendin van me zweert bij kokosolie. weinig of geen zeep gebruiken in ieder geval.

 

effe van 't net geplukt: 

 

 "Het bevat namelijk kokosolie laurine- en caprinezuur. Zodra je het op de huid aanbrengt veranderen deze stoffen in monocaprine and monolaurin. Deze stoffen vervangen de beschermende laag van je huid in plaats van hem te verwijderen of beschadigen zoals veel zeepproducten doen."

Kokosolie, staat die gewoon bij de olijfolie??? Ken dat eigenlijk niet. Nu douche ik wel al met doucheolie. Sebiet eens gaan kijken naar de winkel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Fleur,

 

Overmatig alcoholgebruik kan zeker een droge huid veroorzaken. Evenals allerlei andere huidaandoeningen.

Aan de ene kant omdat alcohol (net als cafeïne) dehydradeert, maar wat waarschijnlijk een grotere invloed op je huid heeft zijn mogelijke tekorten. Met name tekorten aan vitamine A en B (worden moeilijker opgenomen bij alcoholconsumptie) zijn veroorzakers voor huidproblemen, omdat ze als antioxidanten werken.

Je zou je vitamines kunnen laten controleren. 

Maar stoppen met drinken (of gestopt blijven) zal zeker een positief effect hebben op je huid - tenzij er toch een andere oorzaak onder zit natuurlijk, maar dan nog verwacht ik wel dat het verbetert.

 

Ik ben zelf nogal gesteld op mijn huid. Als ik foto's terugkijk van mezelf anderhalf jaar geleden, herken ik mezelf nauwelijks. Mijn huid is vele malen frisser en stralender geworden nadat ik ben gestopt. Ik heb nu geen of veel minder last meer van huidproblemen zoals:

- droge huid

- vette zones

- wallen 

- rode vlekken

- gesprongen adertjes

- blauwe plekken 

- beschadigde lippen

- pukkeltjes

- grauwe tint

- pafferig gezicht

- rimpels

- doffe ogen

- gezwollen oogleden

- slechte nagels

- ….

 

Nog even een leuk plaatje van iemand die stopte met drinken (ben ik niet hoor ;-)

article-2424117-1BE26AC1000005DC-142_634

 

Duzzz….. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik sluit me volledig bij yogajuf aan.

Verder zou ik zeggen; 2 liter water per dag, als voeding ; , olijfolie gebruiken, advocado, ongezouten noten, haring,makreel.

Eet niet de schraal, dus neem voldoende "goede "vetten

 

sauna, wassen met olie, (doe je al), goede vette neutrale bodylotion

En natuurlijk geen alcohol, en niet te veel koffie.

beide onttrekken vocht.

Hoop, dat je er wat aan hebt.

 

(leuk trouwens Yoga, die plaatjes

Je ziet het verschil echt he ) :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag de kokosolie gekocht, straks even testen. Dit zou een wondermiddeltje tegen huidkwaaltjes zijn...

Verder drink ik sinds maandag 2 liter water, en ik heb ook al meer zin om mezelf beter te verzorgen. Ik merk ook dat ik meer jeuk en dus krab wanneer ik me onrustig voel. Groetjes Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...