Spring naar bijdragen

emoke


emoke

Aanbevolen berichten

hallo iedereen ,

Ben jean pierre , 53 jaar oud en heb al een drankprobleem van mijn 18 jaar ,
ben al dikwijls gestopt met drinken , maar telkens opnieuw herval ik
De laatste maanden heb ik het weer heel erg bond gemaakt , ben gisteren niet kunnen gaan werken door een zware kater , vandaag heb ik besloten om nooit meer te drinken en ik hop dat ik hier wat hulp kan krijgen ,
Ik bedoel wat praten met mensen die hetzelfde mee maken , stoppen moet ik natuurlijk zelf doen


Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Emoke,

Ik ben zelf ook pas 5 dagen hier aan het rondneuzen. Heb me wel direct aangemeld voor hulpverlening, de eerste contacten zijn gelegd. Het is heel veel wat hier over de site gaat en verbazingwekkend op welke tijdstippen. Ben zelf een echte drinker, laatste tijd te veel ivm tegenslagen. Ben begonnen deze week minder te gaan drinken en eerst het slaappatroon op orde zien te krijgen. Gewoon wel mogen uitslapen als het laat wordt maar na 8 uur is het klaar. De drank wilde ik mijn lichaam uitslapen, dat werkt niet heb ik gemerkt. Eerst een goed patroon van slapen en minderen is mijn eerste doel. Dan samen verder kijken met mijn hulpverlener.

En waarom ben ik hier nu zo laat? Dinsdagavond is mijn toneelavond. Topt 23.30 zijn we druk aan het repeteren, vooral dit jaar. Ons jubileum van 10 jaar en dit keer spelen we ook met professionele acteurs! Spannend. Ik ben dus net mee de kroeg in geweest en heb me keurig aan mijn 2 biertjes gehouden, hopelijk blijft dat zo.... Beloof niets, eerst het slaappatroon.

Ben zelf een vrouw van 49 jaar met jaren lang drinken. Werken lukt wonderwel nog steeds heel goed, mede omdat ik sinds 1,5 jaar een superjob heb. En het geeft me afleiding en maakt me moe, anders zou ik nog veel meer drinken.

Liefs
Geugien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Emoke welkom hier,

Je moet je laten meevoeren op de stroom dan gaat het lukken hoop ik voor je, ik heb ook vorige week een terugval gehad en ook daarmee kan je hier terecht, hou het simpel en leef bij de dag, neem vandag de eerste niet en probeer om dag bij dag nuchter te worden. Je gaat het merken hoe lekker het is om met een fris koppie wakker te worden hoor!!! Hou vol er is meer in het leven leef met een lach!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi JP,

Hoe gaat het nu? Was de zware kater zwaar genoeg of moet er nog eerst een volgende komen? Welkom hier!

Met 35 jaren drank, weet je wel hoe het is. Hoe het voelt om steeds in die roes te zijn, om maar niet te hoeven zijn wie je werkelijk bent. Het mooie is dat je elke dag opnieuw kan beginnen en dat je nog een heel leven voor je hebt om het allemaal eens anders te doen, want een heel leven alleen maar gedronken is niet iets waar je op terug wil kijken, toch?!

Het is heavy ja, maar doe eens gek en ga die uitdaging nu eens aan, als avontuur met en in jezelf, het maakt het leven zoveel spannender en je haalt er zoveel meer uit!

Fijn dat je het hier gevonden hebt, je bent hier niet alleen!

liefs,
Kaia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bedankt Darjeeling ,Geugien , Suusje en Kaia

Inderdaad Kaia , de kater was deze keer zwaar genoeg , vandaag nog steeds ziek , al vier dagen , zo erg heb ik het nog nooit gehad
Ben er wel zeker van dat ik nu van de drankduiveltjes af blijf .
Ben vanaf vorige maandag met een nieuw leven begonnen met behulp van Antabuse ( gebruik ik al bijna 20 jaar , dan weer wel en dan weer niet ) en wil het deze keer vol houden . zolang ik die pilletjes neem dan lukt het perfect om van de drank af te blijven .
Maar soms komt dat kleine duiveltje op mijn schouder me aanporren om met de pillen te stoppen , zodat ik op het eerst volgende feestje een glas kan drinken
Heb me er al honderden keer aan laten vangen , spijtig genoeg
Maar deze keer jaag ik het duiveltje weg van me want ik wil terug een nuchter leven

Ik neem momenteel ook anti depressiva , zit blijkbaar al een paar jaar met een lichte depressie en heb het altijd maar proberen weg drinken

Zal in ieder geval voor 200 % mijn best doen om de pillen te blijven nemen

Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi JP,

Dat klinkt goed, je vastberadenheid. En je zelfkennis. Want je weet dat het niet bij een glas en een feestje blijft als je een alcoholprobleem hebt.

Bij velen hier speelt ook een onderliggend iets, zoals bij jou de lichte depressie. Zolang we dronken, hoefden we dat niet te voelen. Maar daarmee schoven we het allemaal alleen maar verder vooruit, en werd de berg steeds hoger...

Hee gefeliciteerd met je nieuwe leven :present:

Wees op je hoede voor de automatische drankpiloot die het stuur weer wil als je je weer beter voelt!

Neem dit ziekteproces met beide handen aan als keerpunt en hou vol, je bent het waard en je krijgt er zoveel voor terug!

liefs,
Kaia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Emoke,

Ben ook pas nieuw hier, ook nuchter vanaf 11 mei, na flink veel zuipen, starten met refusal, maar dat niet volhouden, zuipen enfin, je kent het. Ook de lichte depressie herken ik goed, constant zo'n zwaar gevoel, somberheid, maar niet supererg, leegte.
Maar, we gaan ervoor, 11 mei zal voor ons de nieuwe mijlpaal worden,

Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jane ,

Zo gaat het ook bij mij , in de periode dat ik drink doe ik niets , geen moed , zelfs nieteens om mijn afwasmachiene leeg te maken
Dan zit ik op de bank te duppen , van de bank naar de pc en terug
Ik doe dan alleen het hoogst nodige , gaan werken ( als ik geen zware kater heb)en heel af en toe eens koken , meestal word het een klaargemaakt bakje uit de suppermarkt
Kan nochtans lekkere dingen maken , maar het komt er niet van
Heb ook veel hobby's , schilderen op nummer , graveren , figuurzagen en doe het zelf,
maar het enige dat ik de laatste vijf jaar nog doe is altijd maar alles uitstellen
En ik weet uit ondervinding dat in de periode dat ik niet drink veel actiever ben , dan kan ik bergen verzetten
Ben ook nogal sportief dan , hou van wandelen en fietsen
En dan bedoel ik 30 km wandelen en 100km fietsen
Maar dat is iets wat ik de laatste vijf jaar niet veel meer gedaan heb omdat ik pijn in de benen heb
Volgens de dokter zouden mijn pezen verslapt zijn door mijn drankmisbruik
Moet nu vitamine B nemen , dat zou helpen
Ik hoop dat het helpt , want fietsen en wandelen is mijn leven , is ook heel goed voor de moraal
En er is nog iets waar ik het moeilijk mee heb , ben zes jaar geleden gescheiden en heb nu een latrelatie met mijn nieuwe vriendin , we zien mekaar dus alleen in het weekend , maar dat alleen zijn in de week , daar heb ik het heel moeilijk mee
Ben niet iemand die alleen kan zijn , daarom dat ik dus ook soms op café ga om onder de mensen te zijn
dus nu dat ik nuchter ben zal het veranderen , ik zal mezelf aanporren om te koken , eten en dan dingen doen , een avond wandelingetje , wat op mijn home trainer rijden en proberen wat meer te lezen
Met andere woorden , ik wil dus weer een gelukkig , gezond en nuchter leven

Groetjes en prettig weekend

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Emoke,

Dat alleen zijn snap ik heel goed, mijn man zal me gaan verlaten, is er nu nog gedeeltelijk ivm 2 pubermeiden op te voeden die echt heel veel aandacht behoeven. Maar soms gaat hij een avond naar zijn geliefde en blijft daar slapen, dat is nog steeds een moeilijke...

Dan herken is ook het gevoel van niks te kunnen doen, zelfs inderdaad die afwasmachine niet, ook ik kan goed koken maar dat komt er niet van de laatste tijd. De bovenstaande situatie bestaat nog niet zo lang. Verder hou ik veel van cafe maar vooral van theater, doe het zelf en zie veeel voorstellingen. De beste remedie voor mij zou zijn zo veel mogelijk theater. Jammer genoeg zijn de pubermeiden nog te jong en onbezonnen om te veel alleen te kunnen laten, nog even een paar jaar volhnouden.

En mijn partner zal me, zodra het kan, verlaten en dan zit ik in dit huis alleen. ALs het al dit huis is, kan het in mijn uppie niet betalen.... Wil weer terug, zoals jij, naar mijn vroegere zelf. Ik was altijd heel vrolijk, zat altijd bij de grappenmakers, etc. altijd in voor plannen, reizen, samen dingen doen, houden van het leven. Doe ik nu ook wel maar met te veel drank dus nu.

Groet,
Geugien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat ontzettend triest geugien, je verhaal! wat vreselijk dat je nu al weet dat je man je zal verlaten! ik heb zelf ook kinderen 3, alledrie in de puberteit en ben zòòò blij dat ik nuchter ben, ze nuchter de mantel uit kan vegen omdat ze er een potje van maken en niet omdat ik door teveel drank het allemaal niet aankon! wat maakt geugien dat je niet kan stoppen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geugien ,

Vandaag heb ik een hele goede dag gehad , heb eindelijk mijn tafel geschilderd , de vier stoelen waren al van over twee jaar gedaan , nu past alles weer bij elkaar , hi hi
Heb ook mijn rem van mijn fiets hersteld , was al vier jaar kapot denk ik
Boodschappen gedaan en straks ga ik rijst maken met kalkoen lapjes in zoet zure saus
Leuk he , weer bezig zijn , voel me er goed bij , en vanavond beetje lezen en dan tv kijken en op tijd naar mijn bed want morgen word weer een drukke dag ,
Morgen de tweede laag van de tafel en 's middags mijn moeder bezoeken
En nu ga ik eerst een half uurtje op de home trainer , beetje vet verbranden , lol
Ben nog maar vijf dagen nuchter , wa gaat dat worden binnen een paar maanden , hi hi

Groetjes JP

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Linde,

Het is erger geworden een aantal jaren geleden toen ik studeerde toen de kids klein waren. Ik kreeg gesuis in mijn oren, heel hard, en raakte daarvan in paniek. Mijn moeder en tantes hebben hier ook last van en lopen nachten door het huis. Samen met zweetaanvallen (achteraf gezien het begin van de overgang haha) maakte dat ik meer ging drinken.

De laatste maanden echter ben ik inderdaad ook oververmoeid en voel me nooit meer goed. Het besef dat ik er straks alleen voor sta heeft me deze stap doen zetten.

Liefs,
Geugien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hallo,

Ik ben ook nieuw sinds vandaag. Ik drink ook vaak meer dan het maximale volgens de richtlijnen. Heb veel last van mij maag en 'down'. Sinds afgelopen donderdag niets meer gedronken. Mijn doel is ook om niets meer te drinken, hoewel ik dit wel zwaar vind klinken. Maar ondertussen al mooi 5 dagen niets gedronken, alle kleine beetjes helpen. Ik hoop via dit forum om moeilijke momenten een beetje steun te krijgen of dat ik het gewoon even van me af kan schrijven.

Roodborstje.

Mijn motto: de aanhouder wint.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

JP al 2 weken VRIJ en zelfs een weekendje weg genoten zonder... ongelooflijk goed ende sterk bezig man :rose: !!!

Hoi Roodborstje, welkom hier en wat bijzonder dat je nu ineens alweer 5 dagen niet meer hebt gedronken... is ook verslavend eigenlijk, vind je niet? :) Hou vol!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Roodborstje en kaia ,

Bedankt voor de steun , Ik weet niet of jullie het gelezen hebben , maar ik ben gestopt met Antabuse , neem ze nu al twee weken en kan dus niet drinken nu , gebruik ze al bijna 20 jaar , dan weer wel en dan weer niet , ik hoop dat ik ze nu blijf nemen
Ik voel me in ieder geval veel beter nu zonder de katers

Groetjes JP

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste emoke,

heel goed, de eerste stap in de richting.

Ik moet zeggen dat het voor mij ook een peildag is, want de eerste acht dagen (toch maar mooi een week) zonder alcohol zit erop. Gisteren uit eten geweest en was op sommige momenten een lastige. Dan maar extra brood eten, dat dan weer wel. Ik voel me al een stukje beter en ben ook wel een beetje trots. Ik hoop dat ik het volhou, komende dagen een lang weekend en natuurlijk zonnetje, dus gevaarlijk. Maar ik wil het echt volhouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Emoke, Geugien en andere,

Wat heerlijk om de ups en downs (minder natuurlijk) te horen, dan weet je dat je niet alleen bent. Ik moet eerlijk zetten dat ik 12 dagen niet gedronken heb en ik voel me echt een heel stuk beter. Ook het geduld naar de kinderen en voor mezelf wordt ook weer beter. En de energie...ongelooflijk. Voorheen dacht ik dat ik door de week geen mogelijkheid had om dingen te regelen (ja, dat moet met twee kleine kinderen een goede maar drukke baan, sociaal leven etc) maar ik heb nu energie dus er komt meer uit mijn handen. Ik voel me er heerlijk onder, en inderdaad het werkt verslavend om elke ochtend wakker te worden met het 'Yes, dat heb ik weer goed gedaan-gevoel'. Volhouden dat is voor mij het uitgangspunt.

Is het eigenlijk normaal om jezelf te belonen als je bijv. 1 maand niet gedronken hebt?

Voor jullie allen, ik wens jullie veel sterkte in de strijd! En hou de vrijgekomen energie vast!

Groet, roodborstje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Geugien en roodborstje

@roodborstje , proficiat met je twaalf dagen AV
Ikzelf ben ondertussen ook al 22 dagen AV
En ik vind dat je jezelf zeker mag belonen na een maand
Heb mezelf zondag beloond met een zalig dagje sauna en ik hoop dat er nog veel saunakes bij komen , hi hi
Nooit meer drinken lijkt me ook zwaar maar ik doe het dag na dag
En ja ik voel ook terug meer energie en ben zeker ook wel trots dat ik niet meer drink
Met mijn vriendin gaat het nu supper en ze is blij dat ik voor haar kies en niet voor de drank

Heel veel lieve groetjes JP

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo emoke en sneeuwitje,

Wat goed van jullie beide. Echt iets om trots op te zijn! Hou het vol, wanneer inderdaad...energie krijg je ervan.
Ik heb ook al 18 dagen niet gedronken. En ben echt heel trots. Hoewel ik vandaag eind van de dag een moeilijk moment had.

Ik hou vol, want het blijft inderdaad een strijd. Ga denk ik ook maar eens een sauna in het vooruitzicht stellen, als eerste doel!

Groeten Roodborstje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Roodborstje

Dat is een heel goed idee om een sauna te plannen , bijvoorbeeld als je een maand AV bent
Ik doe dit ook , mezelf belonen
En ik ben zeer fier op mezelf dat ik morgen al vier weken AV ben
Je hebt de drank niet nodig in je leven , het leven is veel mooier zonder
Ben gisteren op restaurant geweest met de hele famillie , keek er eerst wat tegen op , maar dat is best mee gevallen , je kan zeker ook een leuke dag beleven op restaurant zonder drank ,
Je word niet dronken en hebt de dag nadien geen kater , hi hi

Groetjes aan iedereen en heel veel moed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...