Kristel Geplaatst 10 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2010 Stond in verkeerde topicIk ben Kristel, 47 jaar. Ik heb even het forum overlopen en merk vooral dat het gaat om dagdagelijks drinken. Bij mij is het net even anders, thuis drink ik zelden en ik kan makkelijk 2 weken helemaal niets drinken maar als ik in gezelschap ben waar alcohol de norm is dan drink ik tot ik er letterlijk bij neerval. Ik wou dit even kwijt omdat ik het vorig weekend weer verknald heb. Meestal drink ik (heel veel ) bier en niks anders. Op dit familiefeestje (bij de familie van m'n lieve vriend) heb ik allerlei drankjes gemixt tot ik in elkaar zakte en ze me in de auto hebben moeten dragen. Gevolgen : dagen ziek, schaamte voor de indruk die ik heb nagelaten en de agressieve wartaal die ik tegen iedereen uitsloeg, dure bril kwijt, ettelijke keren gevallen waardoor ik vol builen en schrammen sta.... Ik wil dit niet meer.... ik wil stop kunnen zeggen na 3 biertjes (dat is het probleem ik kan gewoon niet stoppen!). Zijn er nog mensen die dit probleem hebben, hoe gaan zij ermee om? Alvast bedankt voor jullie tips! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 10 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2010 Ha, ik zie dat je het gevonden hebt!Nogmaals welkom!Ik ben een minderaar die af en toe ook weer de fout in gaat. Mijn lijf zegt na max. 4 a 5 glazen al: STOP, dus ik reageer niet zo extreem als jij, maar het is domweg niet goed om niet eerder te kunnen stoppen.Het geeft ook zo'n onvrij gevoel, die afhankelijkheid!!Ik wil niet meer dan 10 gl. per week kunnen drinken, dus 1 a 2 per dag.Ook ik kom er niet uit waardoor het toch soms mis gaat.Je zou hier de internetbehandeling kunnen doen. Heb je daar al over nagedacht?Nou, laat je maar horen hier op het forum!xxx Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 10 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2010 Tja, ik ben er ook zo eentje die doorgaat tot het gaatje zogezegd. Mij is ook 1 keer eerder zoiets als jij overkomen. Alhoewel overkomen? Ik deed het zelf. Veel te veel gedronken en toen ik op wilde staan vanuit de bank lazerde ik op de salontafel. Het is een wonder dat ik heel ben gebleven...Vriend heeft me naar bed moeten brengen, ik kon niet meer op mijn benen staan:( Toen gestopt en na een maand geprobeert om "gecontroleerd" te drinken...Maar jawel: de fles moest leeg en als er meer in huis was geweest dan was dat ook opgegaan. Denk dat gecontroleerd drinken voor mij een gepasseerd station is. Weet niet of dat voor jou ook geldt. Om te voorkomen dat ik mezelf helemaal ten gronde richt ben ik met alcohol gestopt. Veel wijsheid met je keuze: stoppen of minderen.En natuurlijk: welkom hier! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kristel Geplaatst 10 juni 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 juni 2010 Ik ga dat van die internetbehandeling zeker eens opzoeken...Tja.... helemaal stoppen zie ik niet echt zitten... ik ga eerst en vooral proberen het aantal drankjes onder controle te houden.... maar ja... makkelijker gezegd dan gedaan, weet ik uit ervaring Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 10 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2010 Misschien heb je er iets aan om op de dagdraad te komen. Die vindt je onder "Ditjes en Datjes" en dan bij de datum van vandaag. Je moet het zien als een soort huiskamer. daar is iedereen welkom in goede en minder goede tijden. Je kunt er dus naar toe voor ondersteuning en er is altijd wel iemand die op je reageerd. Je vind er stoppers èn minderaars;) Dus als je een droge dag hebt gepland en je krijgt trek dan kun je daar naartoe voor wat steun in de rug. Zo wie zo kun je er voor vanalles terecht. Het helpt mij om er dagelijks even te komen, misschien is het ook iets voor jou? je voelt je dan niet meer zo alleen staan in de strijd tegen de alcohol... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden