Spring naar bijdragen

Wie stopt er ook nu? (eind dec 2013)


RUNNER

Aanbevolen berichten

Dag Nooitmeer,

Ik heb al op je gereageerd vandaag, als je mijn verhaal leest op wie is wie en dan " nu dan echt" dan lees je of het een beetje bij je past. Ik ben ook een vrouw van 41, getrouwd en 2 kinderen.

Ben dus ook in december gestopt, eigenlijk eind november om het weekend weer te drinken, dat was mijn plan, heel naïef dus....en stiekem wist ik dat natuurlijk ook wel. De deur is nu echt dicht en op slot! Het is bij mij alles of niets, en alles maakt mij en mijn gezin kapot ben ik bang......

Dribbeltje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ha Dribbeltje en Ietjefietje,

 

Sorry dat ik niet eerder heb gereageerd, maar ik krijg geen meldingen in mijn mail (dan zouden mijn kinderen zien dat ik iets doe bij

'verslavingdebaas' en dat wil ik ze niet aandoen), dus ik moet onthouden waar ik iets heb geschreven en daar dan af en toe kijken

of er reacties zijn. Of is er een andere manier die ik niet weet... zonder dat het in mijn mail terecht komt?

 

Ik ben in 2013 eerst in januari geminderd gedurende een week of 6: ondanks dat ik me er goed bewust van was en minder dronk dan normaal

(dus later beginnen dan anders, af en toe niet drinken) bleek dat ik toen nóg te veel dronk volgens normen die ik vond op internet.

Toen 'maar weer' begonnen. Tot mei. In mei/ juni ben ik 6 weken helemaal gestopt geweest tot een goede vriendin van mij hier een weekje op

bezoek kwam (ik woon in Spanje) en ik niet 'ongezellig' wilde doen. Vanaf dag 1 weer gedronken en niet meer gestopt.

In november ben ik 4 weken gestopt... in december weer begonnen. Tot en met 28 december en toen gestopt tot en met...... nu in ieder geval!

 

Dus vanaf 29 december niks meer gedronken en niet meer geblowd. Als ik drink blow ik ook bijna altijd aan het eind van de avond.. of ik blowde

ook al overdag. Voor mij hangen die twee met elkaar samen en als ik het 1 weer ga doen ga ik het ander ook weer doen. En van beide voel

ik me niet goed, fit, gezond etc. Dus met beide gestopt. En ik weet van mezelf dat als ik weer begin dat het dan weer gelijk dagelijks wordt,

dus ik denk dat ik nu maar beter helemaal kan stoppen, maar dat 'helemaal' dat is zo'n gek begrip, zo onbegrijpelijk, zo ver weg...

 

Wil ik dat wel? Is dat wel leuk? En als ik dan een keer uit ga? Of er komt iemand langs waarmee ik altijd dronk(en werd)?

Of als ik zin heb om eens met mijn man weer lekker dronken (en stoned) te worden en een gezellige gekke avond te hebben??

 

Nou ja... ik zie wel. dag voor dag. Nu ben ik in ieder geval blij dat ik ben gestopt en voel ik me veeeeeeeeeel beter dan toen ik dronk.

Als ik het nou lang volhoud, misschien dat het me ooit wel eens lukt om en heeeeeeeel af en toe uit m'n dak te gaan ?????????

 

Groetjes,

NOOITMEER (of OOITWEER?????)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...