Spring naar bijdragen

nieuweling


dymph

Aanbevolen berichten

Hallo, ben nieuw hier, heb me al voorgesteld bij 'wie is wie', maar iedereen raadt mij deze rubriek aan. Snap het nog niet helemaal goed, deze dagdraad. Misschien moet ik mijn vraag in een andere categorie stellen? Ik weet het niet, maar merk het wel. Wie heeft er tips voor moeilijke trekmomenten? Vooral in de avond- en nachturen (als ik weer eens niet kan slapen) gaat de drank met me op de loop. Overdag niet zo een probleem. Gister mijn eerste stopdag. Minderen werkt bij mij niet, blijf dan maar met die drank bezig. Ben al eerder gestopt, maar begin toch steeds weer. Wil dat niet meer. De koers moet om. Ben wel bang voor die neigingen, word er wat paniekerig van. En 's nachts, tsja, dan heb ik niet zoveel zin om mijzelf en de hond uit de mand te trekken of om allerlei ander iets te gaan doen, Ik wil dan gewoon rust en slapen.
Wat dan niet gaat. Iemand een idee? Vast bedankt, Dymph

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Dympf.

Ik ben ook nieuw hier sinds vandaag maar heb al veel herkenningspunten en oppeppers gehad door alle goede adviezen en herkenbare ervaringen. Ben wel al sinds 1 juli bezig met ADB maar heb me nu pas aan de forums gewaagd... een openbaring!

Ik heb vandaag een homeopatisch middeltje gehaald: Valdispert stressmoments, mondspray... het helpt tegen angst, onrust, stressgevoelens, het werkt ontspannend en geruststellend. Ik heb het vandaag 3 x gesprayd en ik ben heel rustig, normaal was ik nu al weer zo rusteloos als wat... Misschien is dat een tip voor je? Je kunt het bij de Trekpleister of Kruidvat kopen en kost 9,95... Dat dronk ik normaal per dag wel op aan alcohol... dus dat is het punt niet.

Heel veel succes en ook welkom! ik las dat je met Chardonnee een pact had gesloten, het is misschien brutaal maar mag ik meedoen aan het pact? Of mag ik je bij de vrienden-rubriek toevoegen? Ik heb dan een groepje van 5 dames die allemaal net begonnen zijn... lijkt me fijn om een klein clubje te hebben waar je de ervaringen uitwisseld. Gewoon een paar vaste maatjes...
ik hoor het wel van je.

Ik moet ook nog echt zoeken op dit forum hoor, wat en hoe... maar dat komt goed.
Ik kan alweer een alcoholvrije dag invullen en dat voelt zoooo goed!:)

Groetjes, Tobbertje.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Tobbertje,

Wat mij betreft mag je meedoen aan het pact, ik vind dat niet een brutale vraag. Nu blijkt dat je gisteravond ook nog laat online was, ik ben dat zelf soms ook en dan blijft het overal zo stil.
Ook ik moet nog zoeken op dit forum met al die draadjes, ik ga nu zoeken waar Dympf haar problemen heeft verteld, ik heb het nog niet gevonden; zal wel aan mij liggen.
Heel veel sterkte in elk geval, ik denk dat de erkenning van het probleem voor ons allemaal al een grote stap is en dat we er, met allerlei toeters en bellen aan hulpmiddelen, medicijnen, therapie gaan komen, omdat we in feite allemaal HEEL STERK zijn en ook nog eens steun aan elkaar hebben nu!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi nieuwe pacters, goed dat jullie zo snel jullie krachten bundelen, je kan er zo veel verder mee geraken dan in je uppie.
Heel veel sterkte en hoop jullie vlug eens tegen te komen op onze dagdraad. Dat is het draadje dat elke dag wordt gemaakt bij ditjes en datjes, soms heel druk, dan weer kalm.

Welkom op het forum ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Dymph,

ik ga zeker die mondspray van Tobbertje gaan halen, maar neem momenteel 2 x xanax per dag
ik ben hier ook rustig van, alhoewel ik vandaag trillingen heb in mijn handen

ik vind stoppen helemaal niet gemakkelijk en er is veel kracht en wil voor nodig

in die 5 dagen zit de alcohol nog voortdurend in mijn hoofd en vooral in de avonden is het zwaar, soms denk ik 1 glaasje kan toch geen kwaad, maar ik doe het niet, want anders is alle moeite voor niets geweest !!!!!!!!!

veel sterkte en tot hoors............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo lieve pacters. Hoeveel hebben we er nu al Char?:-) Ik vind het een fantastisch idee om als beginnelingen in de strijd elkaar tot steun te zijn. Toen ik voor de eerste keer bij de AA kwam, zaten er ook heel veel mensen die net waren begonnen, en dat was heeel erg fijn en steunend. Dus lieve Tobbertje en Tinkerbell, hartstikke fijn dat jullie erbij zijn zodat we elkaar nog meer kunnen helpen. En heel veel dank Tobbertje voor je fijne berichtje toen ik ff vies diep zat. Dat geldt ook voor Bolletje met haar berichtje. En Tinkerbell, wat jij zoekt op dit forum, zoek ik ook. Ook ik vind het allemaal erreg moeilijk soms en weet me ook niet zo goed raad met lastige momenten. Daarbij: ik sta er helemaal alleen voor, heb geen man en kinderen, wat het niet eenvoudiger maakt. Denk zelf dat mijn a-misbruik daar sterk me te maken heeft. Zijn er nog meer vrouwen alleen hier, of heeft een ieder een partner???
Een trigger moment is als ik van een avondje weg of zo weer alleen thuis kom. Dan snak ik naar een borrel, omdat ik me dan zo eenzaam voel. Wat moet ik dan? Bellen? Te laat vaak. Tsja, eigenlijk geen idee. Maar dit is bv wel een cruciaal punt in mijn drankgebruik. Onder andere, eerlijkheidshalve, haha. Hoewel....
Zit nog met een probleempje: ben net begonnen met de ADB cursus (AlcoholDeBaas, internetcursus) en daar moet ik mijn drankgebruik gaan registreren. Maar ja, ik probeer niet te drinken immers, dus dat gaat niet op. Zij gaan ervan uit dat je eerst je gebruik in kaart gaat brengen en er dan wat aan doet. Nou ja, kan toch moeilijk om die reden weer de fles pakken toch? We zien het wel.
En Tinkerbell, de avonden vind ik ook erg. Ben nooit een ochtend-middagdrinker geweest gelukkig, maar wel een avond-nachtgebruiker. Ik slaap heel slecht en dan ga ik de mist in.
De ADB lijkt me echt goed: vooral het thema 'anders denken, anders doen' spreekt me erg aan.
En gekke Char, mijn depri-bericht stond geloof ik op de D+D-draad. Ik las dat jij als een speer gaat met al je energie. Geweldig meid!
Zo, nu ff dimmen voor mezelf, ben de hele dag al aan het rennen (trigger nummer 2). Voel me zo opgefokt als een speer (trigger 3) dus ga die spray zeker kopen.
Dag lieve mensen, ik denk aan en duim voor jullie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heej Tinkerbell100,

wat mij en alle anderen betreft mag je meedoen aan het pact. Hoe meer pacters hoe beter lijkt me zo.
Ik heb echt heel goede steun van Jane4, Dympf, Rinkone, Chardonnee, Slokje, Tinkerbell (een andere haha)... en dat is echt geweldig. Ik ben zo druk geweest vandaag dat ik helemaal niet eens aan alcohol heb gedacht! Dat is nieuw voor mij... dus het gaat verbazend goed, en ik heb ook geen zucht. Heb straks boodschappen gedaan en ben in de supermarkt de bier en wijnrekken straal voorbij gelopen! Zonder 1 aarzeling! Ik kom dan ook langs de slijterij en daar heb ik niet eens in de etalage gekeken. Gewoon oogkleppen opgezet als het ware...Dat is echt een mijlpaal voor mij. Nu sta ik bij de frisdrank en sappen te dralen, haha. Tomaten/groentesap vind ik nu ook heel lekker. En lekkere zoethout-thee. Misschien nog een tip voor jullie: schenk je frisdrank in een wijnglas als je het ff moeilijk hebt, het gaat maar om het idee. Werkt bij mij wel! En die spray van Valdispert doet echt wonderen. Ik ben heel rustig.
Ik wens iedereen weer een 'droge' afsluiting van deze dag en dat er nog heel veel mogen volgen, want daar doen we het toch voor?

Liefs, Tobbertje.:present: DAG 4 DROOG!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heej lieve Dympf...

ik ben getrouwd maar mijn man werkt 3 ploegendienst, dus ik ben tijdens de nachtdienst en de late dienst ook alleen 's avonds / 's nachts, en dat is inderdaad heel moeilijk als je alleen bent. Ik was ook een avonddrinker. (Ik typ bewust 'was' want ik sta 4 dagen droog en ga door!) Tijdens de nachtdiensten liep het bij mij helemaal uit de hand... werd de dag erna wakker en zag de puinhopen die ik had gemaakt, nachtelijke schranspartijen die ik me niet meer kon herinneren, blauwe plekken, vaak werd ik naast de wc wakker, in slaap gevallen en lag dan op de koude badkamervloer... ik schaam me om dit te schrijven maar het is de pijnlijke waarheid. En dat gebeurde altijd als mijn man er niet was... En dan zag ik in de schuur de kratten lege flessen... wijn, bier, whiskey, port, sherry, ik dronk alles wat los en vast zat.
Altijd stiekem 's avonds laat naar de glasbak in een andere wijk waar ze me niet kennen...
Ik denk dat velen van ons dit herkennen. Je weet dat je een groot probleem hebt maar je deed er niks aan.

Hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik dit niet meer wil. Ik voel me nu al zo fris en energiek... heerlijk.
Dadelijk ga ik lekker douchen en dan een film kijken met een grote pot thee en een chocolade rijstwafel. De kilo's gaan er nu ook af... super.
Hopelijk kan ik wat positiviteit doorsluizen naar jullie:D

Liefs, Tobbertje:present: 4 dagen droog! SAMEN STAAN WE STERK!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...