Spring naar bijdragen

Mag het een Maatje meer zijn?


Tsjeerd

Aanbevolen berichten

Hoihoi allen,

Ik ben net gestopt na eerdere pogingen die ik helaas nooit echt lang volgehouden heb :(.

Drankmisbruik staat mij echt in de weg in mijn leven, keer op keer. Geeft mij veel ontspanning (tijdens het drinken), maar daarna juist weer spanning. Verdriet nog niet eens meegeteld.

Hier regelmatig rondgekeken en veel ervaringen van jullie gelezen. Soms grappige verhalen, vaker schrijnende verhalen. Dat geldt ook voor mijzelf: zelfspot, maar ook verdriet om mijn probleem.

Ik heb de behoefte om zélf wat gesteund te worden, maar ook zélf te steunen. En daar ook samen van te leren.

Ik heb hier gelezen dat "maatjes vinden" hier nog niet zo makkelijk is, maar toch maar een goede poging :).

Ik ben benieuwd! Stuur mij gerust een PB, dat zou ik fijn vinden.

Groetjes voor nu,

Tsjeerd

(De koe bij de horens vatten lijkt mij beter dan nog maar eens bezatten)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsjeerd welkom hier.

Misschien kan je je voorstellen op "wie is wie" . Je krijgt dan meer reacties.

Heb je ook onze virtuele huiskamer ontdekt, op ditjes en datjes, de dagdraad?

Ik heb zelf de internetbehandeling van Tactive gedaan. Het op het forum komen helpt mij om bij de les te blijven. Zoals je in mijn onderschrift kan lezen sta ik inmiddels ruim een jaar droog, maar ik realiseer me heel erg dat ik alert moet blijven. Er zijn zoveel mensen die na verloop van tijd denken dat ze wel weer eens een glas kunnen drinken. Heel vaak gaat het dan toch weer fout.

Na alle ellende die ik door de drank gehad heb, wil ik dat écht niet meer.

Helaas ben ik al ruim voorzien van maatjes, maar als je zo gauw niemand vindt, mag je me altijd pb-en.

Hou vol hoor.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lytske en Toetje,

Bedankt voor jullie steunende reacties, fijn!

Ja, die ellende tijdens en ná alcohol, dat herken ik ook... & voordat/omdat dát verder gaat wil ik stoppen ; werk, familie, vrienden, relaties, mijn stemming: alles lijdt er enorm onder. Gatver, wat een @*&%$-spul.

Ik sta nu nog maar 6 dagen droog, maar opzich daar wel trots op en helemaal trots dat ik de stap heb gezet, ook de stap om mij hier aan te melden.

En dat terugvallen ... tsja, daar ben ik ook enorm bang voor inderdaad. In februari een maand gestopt, maar sloop er toch weer in: "ach, max twee, dat kan toch geen kwaad?", en 3 maanden later gewoon als ik thuis werkte 's middags alweer aan de wijn. Sindsdien voel ik mij enorm schuldig dat het toen niet gelukt is... Maar goed, nieuwe ronde, nieuwe kansen, en ik ga er wel helemaal voor.

Tactive-internetbehandeling, wel al wat over gelezen, maar ik ga dr actief achteraan, bedankt voor de tip!

Groetjes van een zwaar vermoeide Tsjeerd, want slapen gaat nog niet best ; weet iemand hoelang dat ongeveer aanhoudt? Want dit is toch wel erg pittig,

Tsjeerd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Tsjeerd,

Je hebt minimaal zoveel stoppogingen nodig alvorens je definitief de knoop door kunt hakken, toch?

Of moet je eerst 'aan de grond zitten'? Zonder baan, zonder huis, zonder partner, etcetera?

NEE. Dat gaat ons niet overkomen!!! Ik wil zo graag zonder deze harddrug? Jij niet????

Ik heb het vroeger ook aangekund en - gedurfd en volgens mij voelde ik mij destijds veel gelukkiger dan nu. De flessen helpen mij niet meer. Ik ben over 'de normale verdeling' heen helaas. Dat Mister Bottle jou continue in de greep houdt. Niet normaal toch?

We kunnen elkaar hier doorheen slepen!! Samen met al die enorme bikkels hier!

Take care!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mensen hou alsjeblieft vast als je eenmaal het voornemen hebt te stoppen , c.q. gestopt bent .

Zet nu voor je zelf eens op een rijtje wat voor voordelen het non stop dronken zijn , c.q. aan de fles zitten heeft .

Ik ben echt benieuwd of er ook maar 1 iemand een voordeel kan vinden , en die ook hier durft / kan neerzetten .

Zet vervolgens ook eens alle , maar dan ook alle bedenkbare voordelen voor je zelf op een rijtje wat een non stop nuchter leven je kan bieden .

Dit laatste heb ik zelf ook gedaan , en al die voordelen die ik op een rijtje kreeg gaven mij de stimulans nooit maar dan ook nooit meer expres een druppel van dat vuurwater aan te raken .

Het lukt mij nu al ( bijna ) 4 maanden , trekmomenten heb ik echt maar heel kort gehad ( 2 'a 3 dagen )

Voor mezelf , en voor anderen die me willen overhalen toch weer op het alcoholische pad te gaan heb ik een paar keurige kaartjes laten maken .

Klik maar op de link in mijn onderschrift .

NEEEEEEEJJJJJ , NEEEEEEEJJJJJ , en nog eens NEEEEEEEJJJJJ , geen enkele discussie mogelijk , en dat geld uiteraard ook voor de evt. met je zelf te voeren discussie .

Ik voel me al stukken beter dan toen ik dronk , ik neem veel betere beslissingen etc. etc.

NEEEEEEEJJJJJ , NEEEEEEEJJJJJ , en nog eens NEEEEEEEJJJJJ Tsjeerd ( en die anderen die het ook nodig hebben ) , dat wil ik echt niet meer kwijt , alles begint weer op zijn pootjes te komen .

Trouw ga ik ook ( als ik kan ) elke week 1 maal naar de bijeenkomsten van de locale AA toe , om heerlijk alert te blijven , en als ik het nodig heb advies te krijgen van zeer bedreven ervaringsdeskundigen

gezond denkende jongens / meiden jullie hebben toch geen tug stop pogingen meer nodig als je " het licht" gezien hebt , en ook gezien hebt wat alcohol al die jaren voor je * heeft .

Misleid je zelf niet met al die alcoholisten smoezen , want volgens mij weten jullie het maar al te goed ( net als ik ) .

Tsjeerd jongen wees welkom , ga door je bent in ieder geval goed begonnen .

Ik wens je oprecht een heel voorspoedig herstel , en verder een fijner leven toe .

Nogmaals blijf alert , want " het alcomonster" ligt altijd op de loer !!!!!!

Ztiertje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...