Spring naar bijdragen

Ontwenning?


Lucid

Aanbevolen berichten

Ik ben sinds vorige week zondag uit het niets gestopt met alcohol. (Dus nu iets meer dan 1,5 wk)

Ik dronk ong 5 jaar waarvan de afgelopen 2 jaar flink. Afgelopen jaar halve liter vieux per dag of fles wijn. Laatste periode alleen wijn en zat ik op de 2 flessen pd.

Ik kreeg door het drinken heel veel lichamelijke klachten: misselijkheid diarree geen conditie vermoeidheid snachts slecht slapen heel veel zweten (koud/warm)plus heel erg darm krampen en steken.

Hele hoge hartslag enz

Ik had helemaal geen last van het stoppen behalve dat ik nu echt in 1 keer heel erg moe ben en veel slaapt. Nu sinds maandag heb ik zeurende hoofdpijn bij en blijf heelde tijd moe...Savonds wordt het steeds erger.Ook vlekken en sterretjes voor me ogen (migraine verschijnselen)

Zijn dit ontwennings verschijnselen? Heb wel last van migraine maar had dr laatste jaren minder last van.Ook heb ik behoorlijk last van mijn spieren. Dit had ik ook al toen ik dronk.

Heb fybromyalgie maar merk omdat ik het minder verdoofd meer pijn heb

Mijn vraag is of de klachten die ik nu heb ontwenningsverschijnselen kunnen zijn?Ook is mijn menstruatie ook van slag.. Ineens bloedingen en opgeblazen gevoel. Ik ga juist nu bijna niet naar de wc ipv de diarree die ik had. Heb dit er allemaal mee te maken?

Ook heb ik ineens vaker trek in suiker en hartig.(heb nog wel veel stress)

Ik heb wel gelezen dat dit normaal is omdat in wijn veel suikers zit en ik dat nu ineens natuurlijk niet meer binnenkrijg..

Ik ben juist nu veel aangekomen en hou veel vocht vast.

Ik slik wel voor de fybro pijnstillers maar dat helpt nu ook bijna niet

Hoe lang kan dit ongeveer nog duren en kan het kwaad?

Ik slik nu sinds een paar weken B1 vitamine en mariadistel kuur (2de potje)

Ben benieuwd naar jullie antwoord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lucid,

Jouw lichamelijke klachten door het drinken herken ik allemaal.

Ikzelf ben sinds januari gestopt en ik ben ook al een tijd zeer moe.

Hiervan heb ik het idee dat het een ontwenningsverschijnsel is. Meer mensen hoor je daar over.

Heb op advies van Jane Yerba Mate thee gekocht, dat geeft extra energie.

Vroeger had ik ook last van migraine, als gevolg van vitamine B tekort. Een grote eetlepel pindakaas oplikken hielp mij vaak direct. De sterretjes verdwenen er gelijk van.

Voor de rest ben ik zeer benieuwd wat anderen hierover zeggen....

Jij in ieder geval veel succes en sterkte bij het stoppen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Lucid,

ik zit nu haast op 4 weken niets

ik dacht dat lichamelijke ontwenning 1 week zou duren maar de waarheid is anders.

ik was ongeveer gelijk aan jouw profiel maar ik drink alleen wijn,

maar zat ook aan gemiddeld 2 flessen per dag.

verder weinig last, wel weinig energie, kort slapen, veel zweten, darm problemen

toen ik overspannen raakte was het een goed moment om eens te proberen te stoppen

ik had de eerste week eigenlijk weinig last, campral helpt mij veel en ik drink veel ''dealcoholised wine'', dat helpt mij veel, zelfde gewoonte, zelfde smaak, niet dronken.

B1 van de dokter gekregen.

uiteindelijk veel darm problemen, veel slapen in korte stukken, veel dromen, beetje depressie

Nu, na 4 weken, veel energie, nog steeds darm problemen, eet veel zoet, snoep maar voel me nu duidelijk goed.

ik ga morgen voor het eerst weer drinken, kijken of ik kan winnen

ik hoop dat je iets aan mijn info hebt

sterkte in de strijd,

en ja, je lijf moet een boel aanpassen, wijn drinken is een onderdeel van de voedselketen, dus je merkt het als je plost stopt, dat zal ook gekeuren als je plots geen brood meer eet of zo.

slaap lekker en ga door!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Lucid,

Bedankt voor je vraag. Als eerste gefeliciteerd met het stoppen! De klachten die je beschrijft zouden inderdaad te maken kunnen hebben met ontwenning. Het is lastig om dit van achter de computer te bepalen en je hierover te adviseren. Daarom is het verstandig om even bij je huisarts langs te gaan. Op de website van alcoholdebaas kun je ook informatie vinden over ontwenning http://www.alcoholdebaas.nl/St.../Ontwenning.aspxechter

Het is verstandig dat je vitamine B1 bent gaan gebruiken. Ook hierover kun je informatie vinden op de website van alcoholdebaas:

http://www.alcoholdebaas.nl/U-...px#AlcoholenvitamineB1

Succes met je nieuw ingeslagen weg!

Vriendelijke groeten, Tactive

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de antwoorden.. Ik ga idd maandag even de dokter bellen.. Misschien laat hij me wel even bloedprikken..

Dit is niet echt motiverend om het vol te houden. Ookal zijn de klachten mindere erg dan toen ik dronk maar wel lastig vol te houden omdat toen ik dronk gewoon nog meer verdoofde zeg maar...

Nu heb ik me weer wat ingespannen.. (auto gereden en mijn paarden verzorgd enzo) maar heb nu weer knallende koppijn ervan..

De tip van de pindakaas hou ik er even in want dat heb ik nog nooit gehoord..

Ik heb constant het gevoel dat er een migraine aanval aankomt maar niet doorzet.. Het is wel erge hoofdpijn maar net niet zo hevig als een extreme migraine aanval.

De vlekken en sterretjes heb ik minder maar de hoofdpijnen zijn echt wisselend.. Dan weer links dan weer rechts.. dan weer achter me ogen.. Nu weer voorhoofd en achterhoofd..

Ik slaap juist heel vast en ben zo weer vertrokken..Als ik dronk was het in het begin dat ik sliep en als ik eenmaal wakker werd door het rillen zweten en buikpijn (diaree) sliep ik niet meer... Had erge nachtmerries enzo.. Dat is nu wel minder.. het zweten ook..

Alleen hele erge dorst en trek overal in idd.. ben echt flink aangekomen.Zit niet fijn in mijn vel ervan..

Tactive: Ik ga eens op mijn gemak lezen.. Bedankt!

Acer: waar haal je deze thee??

Earde heb zeker aan jou antwoord wat! Alles wat herkenbaar is geef me eigenlijk een fijn gevoel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Acer,

Ik heb op moment geen vervoer dus de dokter ook nog niet gebeld. Zodra mijn auto gemaakt is maak ik gelijk een afspraak..

Pff energie is ver te zoeken.. Als iemand daar nog tips voor heeft.. Wordt er echt depri van :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Probeer regelmatig te bewegen dit zal ook helpen met je fibrio.

Minder stijfheid! En je bent afgeleid.

Als je hele dag thuis zit ga je, je zeker niet beter voelen.

Hoofd pijn is helaas ook een kenmerk van fibrio.

oh en probeer regelmaat in je leven te krijgen

zelfde tijd op en zelfde tijd slapen

mijn moeder heeft fibrio. Ik begrijp wat je meemaakt en wat een struggle het is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...