irunalone Geplaatst 23 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2013 Beste Tactive, Allereerst: Ik weet dat ik niet gezond bezig ben. Wat ik jou wil vragen is het volgende: Ik drink ong. 1,5 liter wijn per dag daarnaast gebruik ik: 100 mg oxazepam per dag 400 mg quetipine per dag 150 mg omeprazol per dag 150 mg anafranil per dag 100 mg truxal per dag topamax 50 mg per dag Lithiumcarbonaat 800 mg per dag Mijn vraag is niet of t schadelijk is om te drinken, dat begrijk ik wel, maar wat kan er zoal gebeuren? Het lukt mij vooralsnog niet om te stoppen, ik weet niet wat ervoor nodig is, mss helpt deze vraag? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Admin Geplaatst 23 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2013 Beste Irunalone, De vraag die je stelt is dat je wilt weten wat er kan gebeuren wanneer je 1,5 liter wijn drinkt per dag, in combinatie met de medicatie die je gebruikt. Zoals je wellicht wel weet zijn de moderatoren geen medici. We kunnen hier dus geen gericht antwoord op geven. Om te weten wat de bijwerkingen van je medicijnen zijn, of wat het risico van alcohol in combinatie met je medicijnen, kun je het beste kijken op Apotheek.nl. Een algemeen advies is altijd dat alcohol en medicijnen geen goede combinatie zijn. Enerzijds kan alcohol de werking versterken, anderzijds doet alcohol de werking van de medicijnen te niet. Daarbij is het aan je lever de grootste taak om je medicijnen en de alcohol af te breken. Je lever kan de 1,5 liter wijn per dag niet in 24 uur volledig afbreken. Laat staan dat dat lukt met een opeenstapeling van de wijn en de medicatie. Kortom, een groot risico voor je organen en je psychische toestand. De hoeveelheid wijn die je drinkt en het gebruik van je medicatie is zorgwekkend. We raden je dringend aan om je te melden bij je huisarts of psychiater en passende hulp aan te gaan. Met vriendelijke groet, de Moderator Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
irunalone Geplaatst 24 maart 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 maart 2013 beste tactive, ik zal er nogmaals mee aan de slag gaan, maar t is zo moeilijk als t lichamelijke, je eigenlijk niet interesseert! Voor mijzelf is mijn leven niet zo heel belangrijk en natuurlijk weet ik dat dat voor anderen anders ligt. Man, zoon, ouders. Het is alleen verdomde lastig om je elke dag te kleden en te voeden en te pleasen, voor die ander. Dit is niets nieuws hoor, dus voel je niet verplicht er iets mee te doen, mijn psychiater is er van op de hoogte en we spreken hier regelmatig over. Maar je kunt er niet zomaar een gevoel in stoppen dat er niet is. Ik denk dat dat mijn grootste probleem is met het stoppen met alcohol: ik hou niet genoeg van mijzelf, het doet er niet toe, het 'weegt' niet zwaar genoeg. Ik denk dat ik zulke dingen eerst uit mijn kop moet krijgen wil ik serieus kunnen stoppen. Ik ga aan de slag , Tactive, ik hoop dat je mij soms met raad en daad bij wilt staan... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 24 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2013 Irunake Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
irunalone Geplaatst 24 maart 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 maart 2013 Dank lieve, Jen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
irunalone Geplaatst 26 maart 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 maart 2013 lieve Akelei, mss is het een wereldsmoes, mss niet. Feit is dat t aanwezig is. Je kunt jezelf niet zomaar iets opleggen wat er niet is. Je kunt niet iets afdwingen.. ik begrijp waar je heen wilt en ik stel t zeer op prijs dat je mij erop wijst, maar het gevoel spreekt niet dezelfde taal, als het verstand. bedankt voor je inbreng. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lucid Geplaatst 27 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2013 Irunalone..Als ik dit zo lees herken ik dit erg veel.. Enige wat denkt voor jou is dat je echt hulpt zoekt.. Ookal is het dan "maar" voor een ander.. Mijn ervaring met de goede hulp dat je je zelf terug kan vinden.. Heel veel sterkte...Ja kan me altijd berichten... Liefs... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
irunalone Geplaatst 27 maart 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 maart 2013 lieve lucid, bedankt voor je steunende mail, hoe triest ook, het voelt goed dat je voelt wat ik bedoel, een gevoel, wat dan ook, prop je er niet zomaar in, en je handelen komt toch voort uit denken en voelen? alleen denken, om t voor een ander te doen, werkt niet, ja, voor twee jaar, of voor vijf jaar, not a lifetime! En mss moet je er ook niet in blijven hangen, als Akelei terecht opmerkte, maar hoe doe je dat dan? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
irunalone Geplaatst 27 maart 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 maart 2013 lucid, Ik heb sinds 2003 wekelijks contact met psychiaters en psychologen. Ik word prima begeleidt gelukkig, maar ook zij kunnen geen ijzer met handen breken. Er zijn van die vraagstukken waar een ieder mee te kampen krijgt en daar ben ik niet altijd even goed in. Ja, voor anderen, dat hebben de meesten van ons denk ik! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden