Spring naar bijdragen

Dosering Baclofen: rekenfout?


monika

Aanbevolen berichten

Beste hulpverlener,

De discussies over de doseringen van Baclofen gaan over het totaal aantal mg. die men per dag inneemt.

Maar: vaststaat dat Baclofen maar 6 uur werkzaam is. Daarom moet je 3 a 4 keer daags innemen.

Dan zou de discussie er toch over moeten gaan hoeveel mg men PER KEER neemt? Dan is toch helemaal niet van belang hoeveel mg men dagelijks in totaal neemt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Monika,

Hartelijk bedankt voor je bericht. Ik begrijp je vraag niet helemaal. Zoals ik lees in de discussie werkt het voor iedereen blijkbaar weer anders, hoe vaak je inneemt, maar ook de hoeveelheid. Aangezien ik geen arts ben, kan ik hier geen uitspraak over doen. En ligt dit per individu weer anders. Zo lang jullie maar helder hebben waar je het over hebt: de totale dosis per dag, of per keer.

Veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Beste Tactive, ik heb een vraag voor de verslavingsarts. Het gaat puur om de bijwerkingen van Baclofen. Hoe kan het dat ik met een heel lage dosis de ene dag wel en de andere dag geen bijwerkingen zoals duizeligheid heb? En ook bij een minimale verhoging van 5 mg telkens zo beroerd ben? Ik ben zo al 6 weken aan het modderen. Zo kan ik natuurlijk nooit opbouwen.

(misschien kan de verslavingsarts het ook vragen aan een gewone arts, die het als spierverslapper voorschrijft).

Groet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Monika,

Hartelijk bedankt voor je vraag. Er zijn eerder vragen gesteld over baclofen, echter, de verslavingsarts kan hier geen algemene dingen over zeggen. Op dit moment is er namelijk te weinig bekend over het middel, omdat er nog niet veel onderzoek naar gedaan is.

We adviseren je om dit te bespreken met de arts die je de baclofen heeft voorgeschreven.

Veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Monika,

Hartelijk bedankt voor je reactie.

Je kunt met deze vraag het beste naar je eigen arts gaan. Je arts kent jouw fysieke toestand en wat eventueel nog meer een rol kan spelen. Ook kun je dan onderzocht worden, mocht dit nodig zijn.

Op de website apotheek.nl kun je ook meer informatie vinden.

Veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...