knuffelbier Geplaatst 18 oktober 2005 Rapport Share Geplaatst 18 oktober 2005 Dag allemaal,Heb me net aangemeld, omdat ik als jarenlange trouwe alcoholgebruiker, nu toch behoorlijke ontwenningsverschijnselen begin te krijgen.Ben in het voorjaar al bij de huisarts geweest en heb toen chloordiazepoxide gekregen voor 2 weken en een lading Campral.Je kent het wel, na 2 weken voel je je weer kiplekker en denk je, nu kan ik er wel weer eentje nemen.Langzamerhand van kwaad tot weer erger.Wil nu echt die debiele gewoonte doorbreken, omdat ik alweer last heb van ontwenningsverschijnselen (trillerig, hartkloppingen, duizelig etc.) Wil niet weer met het schaamrood op de kaken naar de huisarts.Dus: wie heeft de gouden tip, om de eerste paar weken zonder alcohol (en gewoon door blijven werken) door te komen, zonder al te veel narigheid? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dreamer Geplaatst 18 oktober 2005 Rapport Share Geplaatst 18 oktober 2005 Hoi knuffelbier,Ik niet echt een gouden tip voor je. Maar wat je zou kunnen proberen is veel water drinken, rooibosthee, en vitamine b. En veel fruit.Het neemt de ontwenningsverschijnselen niet weg. Maar je zult hier toch doorheen moeten. Je wilt veel in 1 keer, en blijven werken en niet naar de huisarts en zonder veel narigheid.Dat kan niet, als ik je een tip mag geven ga wel naar de huisarts, hij zal je heus niet veroordelen maar je alleen willen helpen. Want radicaal zonder hulp stoppen als je afkickverschijnselen hebt kan ook gevaarlijk zijn. Sterkte.Moon. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffelbier Geplaatst 18 oktober 2005 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 oktober 2005 Ha Moon, of is het Dreamer? (snap het nog niet helemaal),Dank voor je tip! Heb net een lading thee en vitamines ingeslagen. Fruit is toch een verzamelnaam voor al die dingen waar van die felgekleurde velletjes omheen zitten, die je er dan weer af moet schillen? JEK!Ga het toch proberen zonder huisarts, maar wel met een paracetamolletje zo af en toe.En veel koffie, waar je dan weer koppijn van krijgt, maar alla. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dreamer Geplaatst 18 oktober 2005 Rapport Share Geplaatst 18 oktober 2005 Hoi Knuffelbier,Zeg maar Moon, het is ook verwarrend dat ben ik met je eens. Bananen schijnt het beste te zijn, zegt men.Wens je veel suc6 en laat eens wat van je horen hoe het je gegaan is.Moon. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Frank Geplaatst 18 oktober 2005 Rapport Share Geplaatst 18 oktober 2005 Knuffelbier,Welkom, het is overigens niet de bedoeling dat je bier maakt van die bananen! Is overigens ook niet erg lekker kan ik je vertellen.Succes en ik ben benieuwd ... veel lezen en van je af schrijven helpt ook. G> Frank Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sita Geplaatst 19 oktober 2005 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2005 Hallo Knuffelbier,Je moet wel erg van bier houden met zo'n naam, maar dat doe ik ook, dus daar is niks mis mee.Iets anders drinken is een mooi streven. Je gaat je doel vast en zeker bereiken, misschien met vallen en opstaan, maar anders kwam je hier niet.Zelf slik ik heeeel veel voedingssuplementen, dat heb ik ergens anders al eens opgeschreven. Als ik je "geduld" in een potje zou kunnen laten kopen, deed ik het. Ik drink veel groene thee en 's ochtends neem ik een borrelglaasje Floradix kruidenelixer (te koop bij Natuur- en reform-winkel, maar ook bij drogisten als Etos (zelfs in kleine op de stations) en DA.Sita Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Opa2 Geplaatst 21 oktober 2005 Rapport Share Geplaatst 21 oktober 2005 Beste knuffel;bier, als er een markt bij je in de buurt is, ga daar eens heen, en verwen jezelf bij de notenzaak, de kaaszaak, de snoepzaak, de boekenzaak, de fruitstand...Met dit soort dingen in huis heb je andere leuke vooruitzichten, dan dat van drank alleen.Enne: als je geen alcohol koopt, houd je meer dan genoeg geld over voor dit soort andere leuke dingen...Mijn ervaring was trouwens dat als ik 's middags rond 2 - 3 uur wat snoepte, mijn behoefte aan alcohol later in de middag duidelijk minder was.Andere goede ervaring: koop een reeks verschillende frisdranken in de supermarkt, en maak aldus, al proevend, je eigen top-3.Dus: misschien heeft het ook iets met sukkers te maken, die drankzucht...Succes,opa2. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten