Spring naar bijdragen

aan het minderen

Emma

Aanbevolen berichten

Prettig al die inspiratie te lezen. Ik heb gister besloten dat ik maar weer "helemaal opnieuw" begin. Het minderen wil niet echt dus ik heb besloten een maand niet te drinken en dan verder te kijken. Het begon weer erg te rommelen. Bijna elke gelegeheid was wel of feestelijk of treurig genoeg om iets te drinken. Maar toch, van de 4 weken dat ik hier actief mee aan de gang ben heb ik toch zeker een dag of 12 minder gedronken dan ik gewend was.

Vandaag dus dag 2.

Ik ga de tips van Opa2 ter harte nemen van de "opkomende en verdwijnende" gedachten. Geen aandacht geven aan het gevoel van verlangen naar alcohol.

Succes iedereen en ik hoop weer te lezen,
groet Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

ik ben nu een tijdje bezig de worsteling met het vele drinken onder de duim te krijgen en moet zeggen dat ik er aardig slaag in mijn eentje. Ik heb het drinken met meer dan de helft (minder dan 20 ipv 40 eenheden per week) terug kunnen dringen, maar heb nog wel mijn 'valkuilen' waarop ik de tax die ik mijzelf gesteld heb (max. 4 eenheden op een dag en om de dag geen alcohol) overschrijdt. Het verhaal lezend van Opa kan ik mij daar wel in vinden. Tot nu toe heb ik de helft van het 'probleem' onder controle en denk ik dat ik in de toekomst onder controle kan houden. De andere helft hoop ik bij de hulpverlening weg te halen.

Ik ben nu een dikke week bezig met de internet 'behandeling' en ik vind het zeer zinvol. Vooral het bewustwordingsproces van je eigen (drink)gedrag, motivatie om te drinken, hele denken, doen en laten over en met alcohol is boeiend, lekker confronterend en vooral leerzaam.

Groeten
Bino Rosa

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Frank,

Dank voor je reactie.
Inmiddels ben ik 2 maal uit eten geweest en 2 maal zonder alcohol. Ook nog op een zonnig terras gezeten vol drinkers van (wat ik zo snel zag, maar eigenlijk niet wilde weten) Duvel en Westmalle of een of ander abdijbier.
Waarom is het me dit weekend goed gelukt en lukte het vorige week 3 avonden achtereen niet?
Als ik nu maar achter wat factoren kan komen, dan hoop ik er meer grip op te krijgen.
Misschien komt het wel, omdat ik bezigheden en gezelschap had waar ik door geboeid was.
Het is en blijft voorlopig een zoektocht voor me.

Sita

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sita,

Waarom op het ene moment even niet, bij mij geldt zoiets, van toch gezondigd, laten we er dan maar goed voor gaan. Telt toch voor 1.

Herinnert me aan een hele mooie scene van katholieke jongetjes op kostschool die moeten biechten en overleggen wat ze allemaal hebben gedaan en hoe hier mee om te gaan. Een van de jongetjes heeft iets teveel met zichzelf gespeeld, iets van 50 keer. Dat wordt gewijzigd in 2 en er wordt 1 leugen bij het aantal leugens opgeteld.

Onbewust werkt het bij mij vaak ook zo. Verder zijn er natuurlijk altijd momenten om jezelf even over te geven aan onverschilligheid. Er zijn zoveel zaken ... dus waarom zou dit nu het probleem zijn. Voor mij doet het er ook toe hoe lekker ik in mijn vel zit, hoe beter hoe minder redenen om toe te geven aan de zucht.

G> Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Nieuwe aanmaken...