Spring naar bijdragen

waarom lukt het nu wel en eerder niet?

kika

Aanbevolen berichten

hee frank,

niet te veel ploeteren, staat je niet.
maak het voor jezelf niet zwaarder dan het is.
helemaal niet drinken ervaar ik ook als makkelijker, dan jezelf wat toestaan zo nu en dan.
maar ja, wanneer is zo nu en dan? bij gelegenheden? er is iedere dag wel een gelegenheid!
voor mij heb ik het nu wel helder, alleen bij een echte feestelijke gelegenheid, 1 of 2 glazen wijn en alleen maar op het einde van de avond.
hoop dat het je lukt en ben benieuwd hoe het met je gaat.
ben het wel met je eens dat een kater geen pijnstilling verdient.

groetjes kika

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 54
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Hé Frank,

hoe is het met je. Lukt het je nog een beetje om de bekende slag om de arm te houden. Ik merk nu dat het wel wat moeilijker wordt om de maat te blijven vinden maar het lukt me vaker wel dan niet. Daar put ik moed en vertrouwen uit. De keren dat ik het niet redt maken me ook niet moedeloos of zo. Ik ken mezelf en weet dat ik het niet zo 1,2,3 op kan lossen. Ik neem er dus de tijd voor en ga voor een verantwoord gebrik op de lange termijn. Het went nu wel al om om de paar dagen eens helemaal niets te nemen en dat voelt ook goed. Deze week ga ik er weer voor om mijn doelstellingen te halen.

Groeten
Bino Rosa

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kika, Bino Rosa,

Ik blijf het inderdaad moeilijk vinden om de maat te blijven houden. Heb de afgelopen week mijn doelstelling ruim niet gehaald. Slechts 1 dag zonder, en 1 dag met iets teveel enhousiasme wat lekkere wijn gedronken. Als ik kijk is de lijn nu wel naar beneden, het gaat vaker niet zoals ik wil dan wel zoals ik wil. Da's minder ... het is toch anders om te zeggen "helemaal niet" dan "soms niet", want "soms niet" kan altijd morgen ...

Voor de rest houd ik de moed er wel in, het is toch een orde verschil wat ik minder drink.

Tja, en dan moet ik nu ook maar weer de doelstellingen voor deze week opschrijven, dezelfde als de vorige week. Dus dat wordt nog even doorbijten ... en anders ga ik nog maar eens voor een langere periode zonder.

G> Frank

Volharden is de kunst in deze ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben net nieuw binnengekomen en denk er eigenlijk net zo over als Fleur. Petje af hoor als het lukt, maar is het nog wel prettig als je steeds je glaasjes moet tellen en er zo mee bezig bent. Heeft dat dan nog wel zin?
Voor mij werkt het in ieder geval niet. Ik heb zo vaak gezegd en beloofd dat ik zou stoppen na 1 glas of 1 fles of om 12 uur 's nachts en toch weer de hele nacht doorging.
Ik wordt zo vreselijk actief als ik drink, bijna manisch en wil dan van alles doen, wat ik dan natuurlijk niet meer kan en ga dan maar achter de computer zitten schrijven en mailen en ik heb zelfs wel midden in de nacht met een zatte kop vrienden gebeld om even 'n praatje te maken en ik dacht rustig dat dat wel kon.
Zo ben ik dus al een hoop vrienden kwijtgeraakt.
Overmoedig wordt ik er dus ook van. (Ook een interessant draadje trouwens: wat voor effect heeft alcohol op je.)
Maar terugkomende op het onderwerp: waarom nu wel en eerder niet? Dat valt in mijn geval nog te bezien omdat ik VANDAAG stop. De vorige keer, eerder dit jaar een half jaar, kostte het eigenlijk weinig moeite om te stoppen. Mijn man stond op het punt om te vertrekken en toen ben ik meteen opgehouden. Daarna een enkele keer moeite gehad, meestal tijdens een gezellig diner met hele mooie wijnen, toen vond ik het zo jammer dat ik niet kon meeproeven.
Maar misschien is de terugval zo makkelijk gegaan, omdat het stoppen zo makkelijk ging.
Nu is het een stuk moeilijker, maar wel veel bewuster en mijn eigen keuze en ik realiseer me ook dat ik echt aan het werk moet, omdat je - zoals Houten ook zegt - opnieuw je leven moet gaan inrichten.
Nu ben ik heel gemotiveerd en verheug me op wat er komen gaat, maar ik weet dat het de komende dagen en over een half jaar en over 10 jaar nog heel moeilijk zal worden.
Wish me luck!

Piggelmee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Piggelmee,

Welkom, welkom hier op dit forum. Ik kan je verzekeren dat het een fijne plaats is je hart te luchten.

Ik las in maart dit jaar in de krant over de therapie via internet en aangezien dat lekker anoniem is durfde ik dat wel aan. Ik ben keurig op de hoogte gehouden van de wachtlijst en in oktober begonnen, nu vijf weken geleden met de therapie. Ik dacht echt dat ik niet meer zonder de alcohol kon, hoewel ik niet eens zó gek veel dronk. Ik wordt ook overmoedig van alcohol en voel een soort kick ervan ik mis dat nu wel. Wat is niet mis is dat ik toch redelijk onbetrouwbaar ben als ik een slok op heb, soms dingen doe die ik de volgende dag niet meer weet, en steeds makkelijker steeds meer ging drinken.

Nu (morgen) 4 weken geleden heb ik de laatste fles in de container gegooid. Het valt niet mee, maar er zijn zeker voordelen die groter zijn dan de nadelen. Vooral je gezondheid, daar doe ik het voor. Ik was toch niet erg gezond bezig en had er ook last van.

Het scheelt erg veel geld (lees het eerdere verhaal van Emma maar eens, over die pizzaboeren met slechte wijn) ik weet niet hoevaak ik ergens alcohol vandaan getoverd heb om toch te drinken (terwijl ik eigenlijk wilde stoppen). Maar dan was ik vreselijk ziek en dacht ik ik stop nu meteen en nooit meer alcohol en wie zat er 12 uur later vrolijk aan de wijn?

Als je radicaal gaat stoppen (is wel zo makkelijk kan je later altijd nog kiezen voor iets anders) ben je de eerste dagen met niets anders bezig dan drank. Eigenlijk ben je dat ook steeds als je wel drinkt (straks mag ik er eentje) of je zoekt het op.... dus water, frisdrank en vooral je patroon doorbreken en ik slik me suf aan vitamines.

Ben benieuwd hoe het je vergaat, maar als jij het wil dan kan je het, zeker weten!!

Sterkte en ook van mij warme groeten uit een koud Nederland zónder gluhwein (maar met een goed boek naar bed).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Nieuwe aanmaken...