Spring naar bijdragen

Misgegaan


pietjepuk

Aanbevolen berichten

Ik zit gezellig mee te reageren op alle stukjes en twijfel of ik het jullie wil vertellen maar om elkaar hier voor de gek te houden is ook geen goed idee.
Ik had dus gisteren een feestje. Met mensen die ook allemaal veel drinken (want, weet ik inmiddels, daar heb ik blijkbaar mijn vrienden op uitgezocht in het verleden) en het is misgegaan. Ik heb 'een glaasje rode wijn' gedronken. En toen nog één en nog één en, nou jullie kennen het natuurlijk wel. Dan gaat het steeds harder en harder en is er geen houden meer aan.

Vanochtend een hoofdpijn, raar is dat, dat had ik vroeger iedere ochtend maar ik was bijna vergeten hoe enorm irritant dat is. Vanacht al, toen ik wakker werd, had ik dorst. Dat heb ik de laatste weken nooit meer gehad en vanochtend dus die knallende hoofdpijn en meteen zo'n opgeblazen kop!

Maar waarom wilde ik dit niet vertellen: omdat ik me niet alleen naar mezelf, maar ook naar jullie toe een loozer voel. Het lijkt wel of het bij jullie nooit (zo erg) mis gaat. Dus Piggelmee. Ik begin vandaag gewoon opnieuw, en ben net als jij bij dag 1.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha PP,

goed dat je het verteld. Eerlijkheid boven al! Ik vind het echt onwijs jammer voor je. Mijn confession, ik heb gister 4 of 5 glazen wijn gedronken. Met heel veel inspanning ben ik uit de buurt van de super gebleven en heb mijn schade kunnen beperken. En daar ben ik dan maar weer blij mee.

Sterkte, je geen loser voelen want dat zet juist aan tot drinken. Want dan ben je toch al fout en ga je lekker door met dat foute gedrag. Het is jammer van gister (en waarschijnlijk van deze dag) maar we gaan gewoon weer verder. Je kan het, dat heb je al bewezen.

Blijven vertellen hoor, geld voor ons allemaal toch?

groet Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Pietjepuk,
Je bent geen looser, hoor. Je bent gewoon eerlijk tegen jezelf. En je gaat er vaandaag weer voor, toch? Een uitglijder maken we allemaal. Denk niet dat het bij de anderen alleen maar goed gaat. Vergeet niet: toen ik me aanmeldde was ik al een paar maanden alcohol-vrij; de eerste weken gingen met vallen en opstaan en ik wist toen van dit forum niet af, anders had ik jullie die missers wel laten horen. Dat waren er een heleboel, hoor. Kijk maar niet meer naar gisteren, maar naar vandaag; morgen zien we wel weer. En dan kijk je weer blij in de spiegel. Groetjes, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Pietje Puk,

Wel lief dat je mij (als starter) niet wilde ontmoedigen, maar inderdaad: "eerlijkheid voor alles".

En natuurlijk gaat het soms héél erg mis. Vorige week wilde ik ook al stoppen, maar toen stond ik ineens weer midden in de nacht stiekem aan de jeneverfles te lurken, terwijl mijn zwager binnen aan een kopje thee zat.

En ik zou er ook moeite mee hebben als ik te biecht zou moeten, maar zou het toch wel doen (denk ik, hoop ik).
Maar goed, het optellen begint gewoon opnieuw, elke dag is er 1 tenslotte.

Las net dat George Best (Ierse voetballer) op z'n 59e is overleden aan de drank en hij had al een nieuwe lever, maar ook die kapotgezopen.

Wij willen toch niet zo eindigen dacht ik. Dus elk glas dat je niet drinkt telt!!!!

Over je vrienden: dat is inderdaad lastig, want wie gaat er als drinker nu om met geheelonthouders. Heb je ze verteld dat je wilt stoppen met drinken? Misschien is dat wat? Hopelijk houden ze er dan een beetje rekening mee.
Mijn vrienden gingen van de weeromstuit ook minder drinken en ik heb er niet één meer echt dronken gezien, toen ik niet dronk. Ze schamen zich dan om door te tetteren.

We gaan lekker samen tellen, o.k.!!

lieve groet,

Piggelmee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve allemaal en vooral PP,

Arrrgghhh, dat in de keuken lurken terwijl je vrienden aan het fris zitten...... bekend verhaal. Wat was ik in mijn vorige huis blij met de koelkast op ooghoogte "zo fijn voor mijn rug" hahaha en fijn om gewoon uit de fles te lurken.

Ik raad je aan te lezen wat ik vorige week zondag tegen Emma zei dat ze juist niet kwaad op zich zelf moest zijn want dan vind je jezelf waardeloos en dan denk je: het maakt toch niet uit of ik drink of niet dus hoopppaaaaaa..... en wat voel je je dan nog extra super klote toch daarna.

Ik vond het verhaal van de voetballer George Best ook erg aangrijpend, die was al héél vroeg zwaar verslaafd en zat heel stilletjes te drinken tot hij van de barkruk af kletterde. Zijn moeder is in 1978 overleden aan...... juist alcohol. Ik las dat hij gevraagd had zijn foto te publiceren, ingevallen gezicht, geel van zijn leverstoornis. Okee, meiden wij gaan voor GEZOND!!!!! Hij is ook 3 keer failliet gegaan, ze hebben zelfs een benefiet wedstrijd voor hem gespeeld om hem uit de sores te helpen waar 20.000 man waren maar de opbrengst daarvan heeft hij in één keer vergokt in plaats van zijn schulden te betalen.

Dus lieve Pietjepuk, het kan hééééé'l veel erger hoor.
En dat je dat één keer uit de bocht vliegt, tja, heb je wel eens eens dieet gevolgd zonder terugval? Of leren autorijden zonder dat de motor is afgeslagen.

Ik ben nu ook ARGHHHHHHHHHHH ontzettend kwaad op mezelf dus ik ken het gevoel hoor.
Heb net op mijn feestelijke dag vandaag (4 weker nuchter) en na een uitgebreide shop-sessie voor Sinterklaas op koopzondag nota bene tot redelijke tevredenheid ..... mijn auto vergeten op de handrem te zetten. De schade aan mijn auto en die andere is behoorlijk. GGGGGGGRRRRRRRRR............ en wat denk ik dan? GEEF MIJ MAAR EEN FLES WIJN IK GA WEL IN BED LIGGEN DAN DOE IK NIEMAND KWAAD.

Nou meiden, nee dus, aan de spa en de cola en ik zal mijn woede, irritatie en de rekening (waar ik dus na de Sint geen geld meer voor heb) anders moeten zien weg te werken.

Vandaag verloot ik onder de goede inzenders een stuk van het privé-terras van onze Villa Felderhof Non-Alcoholica in Frankrijk, misschien kunnen we de boerderij van Piggelmee wel annexeren !!!!
Met terrasbarbecue, parasol, stapel boeken en een foto-collage van écht mislukte figuren als troostprijs. Dat zijn wij dus niet.
Ik houd jullie op de hoogte, heb vanmiddag een borrel (een "thee" dus ik begin er maar niet aan ik durf het niet aan na vandaag) en ben benieuwd ghrrrrrrr hoe groot de autoschades zijn.

Emma: valkuil nummer "5: er gebeurt iets heel vervelends waardoor je boos of verdrietig ben op jezelf. Hoe voorkom je dan dat je gaat drinken???????

Het is gezellig druk hier vandaag, dat wel.

Hee Piggelmee, houd je het nog vol? Doen hoor !!!!!!! Wij doen het ook, samen zijn we sterk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen allemaal,

heel hartelijk dank voor jullie steuntje in de rug. En ach, ik ben inderdaad geen looser. Het is gewoon een keer misgegaan. Punt.
Fleur vroeg helemaal in het begin wat mijn doel was. Ik wilde daar nog niet op antwoorden want het is wel heel moeilijk om onder ogen te zien dat de enige oplossing is: volledig stoppen. Ik wist dat diep in mijn hart wel maar daar wilde ik nog niet aan. Nu wel. Ik heb van het weekend weer gemerkt: een beetje lukt me gewoon echt niet. Volledig stoppen geeft duidelijkheid. Dus: vanaf vandaag is het dagelijks 0 consumpties. (vanaf gisteren eigenlijk). DAT is dus mijn doel. En daar ga ik voor. Ik was al een roker die niet rookt (al 5 jaar), nu ben ik vanaf vandaag ook een drinker die niet drinkt!

Gisteren de hele dag heel brak gevoeld, vandaag weer lekker fit. Het enige voordeel van mijn kater was dat ik gisteren niet taalde naar drank.

Maar genoeg over mezelf. Fijn dat JULLIE in ieder geval ongeschonden het weekend door zijn gekomen. Procentueel hebben 'we' het in ieder geval goed gedaan. En wat ik ook leuk vind is dat het met een hoop humor gaat inmiddeld. Misschien moet dat af en toe ook wel om er niet moedeloos van te worden. Mij pept dat in ieder geval op.

Fijne droge week gewenst!! En nogmaals, dank voor de steun!!! En ik ben niet boos meer op mezelf. Dat heeft inderdaad geen enkel nut!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen Pietje Puk,

Héél goed! Gefeliciteerd met je inzichten.
Wat is het heerlijk hè, om zonder kater wakker te worden, alleen al daarvan kun je blij worden.
Een doel uitspreken is net zoiets als een keuze maken. Als je eenmaal gekozen hebt hoef je niet meer te twijfelen. Ik heb dat altijd als verlossend ervaren.

Sterkte,

Piggelmee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...