Spring naar bijdragen

Volhouden als het tegenzit


Houtje

Aanbevolen berichten

Hoi Houten,
Goedenmorgen, lekker fris weer op. Goed, dat het je gelukt is; ik vond de namiddag ook altijd vreselijk,maar gewoon tandhakken en doorgaan. Weet wel, dat het steeds beter gaat. En alternatieve drankjes lijken s'middags allemaal smerig. Maar dat komt , denk ik, omdat we dan zo aan alcohol denken....En thee zetten is dan teveel werk. Ik nam graag om vijf uur een wijntje, als het eten klaar stond, was in de kast enz. De eerste weken nadat ik gestopt was, stelde ik die klussen uit tot 17.00 uur. En als ik gewerkt had, ging ik meteen door met rommelen; niet even uitpuffen en bijkomen, nee bezig blijven. Gelukkig is dat nu ook over, alles gaat op den duur alleen maar beter worden. Tenminste, zo gaat dat bij mij. Drank heeft mijn leven eigenlijk zo veel beroerdigheid gebracht, ook mijn jeugd is erdoor verknald. Nu denk ik: waar was ik mee bezig. Was ik maar eerder gestopt. Moet je eerst 53 jaar zijn om daar achter te komen. Wat een gefilosofeer op de zondagochtend. Heb slecht geslapen, dat is nog wel af en toe beroerd. Met drank op, viel ik als een blok in slaap. Over het wakker worden wil ik het maar niet hebben, maar nu gebeurt het inslapen wel langzaam. Ligt manlief al te snurken (luid en duidelijk) , lig ik maar te woelen en te draaien. Uiteindelijk toch in slaap gevallen, en evengoed uitgerust weer wakker. Fijne, frisse zondag, Fleur gaat ervoor. (o ja, Houten, ik vind jouw stukjes tekst wel leuk, hoor. Je zegt steeds maar, dat anderen beter en leuker schrijven, welnee.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Pietjepuk natuuuruuuuuuurlijk mag je je eigen vleugel. Ik zei : roept u maar.

Heb je nog speciale wensen, pietjepuk?

Exotisch fruit, wat drink je graag? Jip & Janneke alcohol vrije champagne zeker? :D

Piggelmee zetten we in de Franse keuken, tournedos en zo we hebben dan toch geld over van al het besparen aan de alcohol toch?????

Vanmiddag heb ik een BORREL ik neem me voor met de auto te gaan (veiligheidsklep 1) en maximaal 2 glazen wijn te drinken, oeps, dan kom ik thuis met zin in méér.
Nee, dat is niet handig. Of vroeg naar de borrel gaan en vroeg naar huis met een smoes (de zebravink is niet zo lekker vandaag en heeft wat extra aandacht nodig) hihihihi.

Houd jullie op de hoogte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen Houten en alle anderen,

ik heb me te pletter gelachen om Houten's Felderhof verhaal.
Overigens, ik heb die villa al hoor! Jullie zijn allemaal welkom en ik maak graag een super Piggelmee potage en de rest. Lamsbouten op het vuur, boeuf Bourguignonnes, konijnen à la moutarde en alles wat je maar wilt!!!

Wat zouden wij allemaal een lol hebben met een paar flessen wijn erbij!!!!!!!!!!!!!!!!
Oeps, dat mag ik niet zeggen natuurlijk, dus dan maar Jip en Janneke champagne. Ze verkopen hier trouwens alcovrije champ. d'Artigny heet het geloof ik, best te drinken en niet zo goor als Aimée.
En Fleur kan zich hier in de tuin ook helemaal uitleven. Alleen die sauna moeten we nog ff bakken.
Een jacuzzi heb ik wel, in de rivier, is heerlijk 's zomers!

Linke soep zeg, die borrel vanmiddag, kun je geen rode druivesap meenemen en in een mooi glaasje gieten, is het net of je aan de rode wijn zit.
Dat helpt bij mij wel eens, het mooiste glas uitzoeken in gezelschap en rood sap erin.
Probeer er maar niet aan te denken en gewoon jezelf zijn en met opgeheven hoofd het pand verlaten, achter je stuur gaan zitten en heel hard YES!!! roepen.

Ben benieuwd,

sterkte!
Piggelmee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die sauna is het minste probleem Piggelmee,

we halen er een bij de Gamma en die zetten we onderweg in het boedelbakkie in elkaar. Volgens mij kun je ons allemaal bij elkaar in zetten en dan hebben wij helemaal geen alcohol nodig, hoor, om lol te hebben.

Ik ben toch vaak wel vrolijk of zo en energiek en dan denk ik yes..... het gaat toch de goeie kant op. Alleen 's ochtends ben ik nog steeds een wrak. Ik ga ook te laat naar bed dus. Komt omdat ik niet meer om 9 uur 's avonds erin stort in coma. Tja.....

Ik heb twee kinderen en die zijn al wat groter en die weten hier niet van dus ik zit vaak achter de pc als zij naar bed zijn (vaak na half elf eigenlijk moet ik dan ook erin) over dag ben ik razend druk met huishouden en werk en zo.

Ik merk nu pas nu ik wat helderder ben dat het me allemaal heel veel energie kost en dat ik daarom ook moe ben. Maar ik vind dit forum he-le-maal geweldig. Zoals gistermiddag dat ik het zo moeilijk had (altijd zaterdagmiddag) en dat ik dan thuiskom en iedereen als het ware "zit te wachten" of het gelukt is.

Daar word je gewoon warm van. Die warmte gunnen we jou ook.

O ja Fleur, je krijgt een tuin van 4 hectare, aflopend naar zee, kun je daar wat mee? Ik vrees alleen dat je vóór dat je de Villa in mag eerst een tuintje in Houten moet opkanappen, je begrijpt, we bevinden ons in een uiterst streng geselecteerd gezelschap. Het zou wel prettig zijn als je je kunnen hier even tentoonspreidt vóór we afreizen naar de Cote d'Azur.....

P.S. 2 Kent iemand nog een zwarte keurige schadehersteller in de buurt van Houten????? Shit die auto is pas twee jaar oud en nou al zo'n schade..... haha gelukkig ben ik niet getrouwd dus ik krijg niet meer op mijn kop van een echtgenoot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha allemaal, was begonnen met alle namen maar dat wordt dan meteen een hele mail.

We beginnen de slag wel te pakken te krijgen toch? Beetje pret maken over je problemen doet mij altijd goed, neem jezelf niet al te serieus! Maar wel op het punt om je alcohol gebruik onder controle te krijgen. Kan niet wachten tot we in villa Piggelmee zitten. Ben jij "van het huisje in de duinen, niet zo heel ver van de zee, woonde eens een dwergen paartje en dat heette Piggelmee". Goed dat je het konijn op het menu hebt gezet want dat kan ventje Piggelmee zo goed schieten (met een heel heel klein geweertje dat gaf niet zo;n harde knal... rest vergeten!)

Houten, als je nu gaat drinken vanwege je auto schade maak je het er niet beter op, kost je geld en je eigenwaarde. Ik dronk als de spijker krom in de muur zat, maar later ook als ik hem er recht in had gemept. (beeldspraak maar je begrijpt het misschien). Straks ga je ook drinken omdat je niet bent vergeten je handrem aan te trekken. Maar balen is het wel!!! k###### gewoon, flink tieren en dan is het klaar!

Fleur, over dat slapen. Heb ik ook, moeilijk inslapen maar als ik dan eenmaal slaap is het stukken rustiger en slaap ik ook door, niet meer om 4 uur totaal gestresst wakker. Dus ik accepteer dat ik lastig in slaap kom, lees nog maar eens een bladzijde of 20, warme melk, beetje kou lijden in de keuken en dan m'n warme bed in helpt ook. Poezebeest erbij en ik lig dan heerlijk veilig en warm. Ach en dan slaap ik maar niet, ik rust toch. Alhoewel ik onwijs moe ben. Zou zo een winterslaap kunnen houden. Heerlijk, allemaal in maart wakker worden, prachtig dun in een piejama die nog maar 1 streepje telt van de dunnigheid, heerlijk hongerig en iedereen blij. En dan beginnen we het voorjaar. Kunnen we meteen de spinnenwebben in de jacuzzi van Piggelmee weg wassen.

Lotgenoten, we gaan er een pracht zondag van maken.
liefs Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

'Middag dames,
ben het eens met vorige schrijfster over de "schade" van Houten.
Ik zou zeggen: "'t is maar blik!". Beter schade aan je auto dan aan jezelf.

Bovendien, 4 weken is niet niks, gooi niet weg.
Blijf anders maar lekker schrijven vandaag dan trekken we je er wel doorheen. Heb ik toch nog een beetje bezoek op m'n verjaardag.

Net kwam de buuv' even langs en ik heb haar meteen een kop koffie voor de neus gezet anders had ze misschien wel een wijntje gewild en ik wil vandaag geen wijn zien!

Even niet overdrijven: had ik villa niet tussen ".." gezet?
Ik zei toch ......: we zijn aan 't verbouwen!
Maar groot is het wel en bedden zat en ach, kan 't schelen, een beetje fantaseren kan geen kwaad als je 't moeilijk hebt.

Piggelmee zat toch in die Keulse pot en ze wou alsmaar meer..... en meer..... en meer......!?!?!

Even nog wat anders: volgens mij is het best moeilijk afkicken in NL. Met een ritme van werken en vrij in het weekend en al die kroegen en supermarché's. Die zijn hier natuurlijk ook wel, maar het verschil tussen doordeweek en weekend is niet zo pregnant hier op het platteland.
Ons sociaal leven is hier ook niet zo uitgebreid en eigenlijk wordt er door de mensen die wij kennen niet excessief gedronken.
Dat maakt ook wel dat ik me heel geisoleerd voel, alleen met al die flessen. Te meer ook omdat iedereen hier al om 9 uur in bed ligt en de stad dan al is uitgestorven. Raar als je dan tot het licht wordt zit te drinken en te rommelen en schrijven en pas naar bed gaat als de rest opstaat.
Het is toch een soort zelfvernietigingsdrang om jezelf zo uit te putten. Ik snap nog steeds niet wat ik daar nou zo leuk aan vond.

Overigens staat dit hele huis nog vol drank, want ik doe ook "chambres d'hôtes", dus moet de gasten een versnapering kunnen schenken. Ik geloof niet dat dat het voor mij moeilijker maakt.
Als ik echt zou willen drinken zou ik door roeien en ruiten gaan om eraan te komen. Ik weet zelfs precies waar de buren hun voorraden bewaren en van sommigen heb ik de sleutel ..HA!
Het is meer dat ik het niet WIL!!! niet dat ik niet MAG!! want dat niet mogen heeft bij mij nog nooit gewerkt, dat werkt zelfs averechts.
Misschien is WENSEN een beter werkwoord: "ik wens niet meer te drinken", klinkt al beter.

Als ik terug denk aan A'dam, waar je nog niet buiten de deur kon komen of je liep al tegen een kegel aan, waar de kroegen gewoon de klok rond doordraaiden en je je zonder problemen in het duistere leven kon storten, anoniem. Wie kon het wat schelen als je met fiets en al omviel van de drank.
Hier zou dat wel opvallen denk ik.

Ik weet niet wat ik hier nou allemaal mee wil zeggen...... ik schrijf maar wat.
Voel me een beetje wollig, warrig en zweterig en straks wordt het 5 uur.... en 6.....

Maar 't zal voorwaar wel gaan...... zei ooit een groot zeeman en die kon 't weten!

groet en sterkte aan allen,
Piggelmee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Ik trek me even terug van het forum omdat ik vind dat ik nu geen postitieve bijdrage kan leveren. Ik ga weer helemaal de fout in. Ik baal daar erg van maar meer omdat ik nu vind dat ik maar beter even niet kan "posten" op het forum.
Ik doe mee aan de internet behandeling en hoop dat me dat binnenkort weer op het rechte spoor krijgt, of ikzelf. Maar ik blijf wel lezen hoor! En ik hoop binnenkort weer een werkelijk lid van deze gemeenschap van vechtende mannen en vrouwen te zijn. Maar momenteel is m'n vechtlust tot 0,0.

Ik lees en ik post weer als ik weer op de been ben.
Succes, ga door! Volhouden! Ik merk hoe simpel het is om weer in het ritme van drinken te komen. Dus dat eerste glas laten staan!

Liefs Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He HOUTEN EN EMMA

wat krijgen we nou!!!

Jullie zijn van die wijze vrouwen waar ik me zo aan kan optrekken. Niet opgeven hoor. Jullie zijn zo goed bezig. KOMOP alsjeblieft!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Niet opgeven, geen domme dingen doen, jullie zijn al zo ver en we hebben jullie hier keihard nodig!!!

namens de nieuwelingen:

sterkte en heel veel succes en we kunnen jullie hier niet missen!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha PP,
je wilt echt niet weten hoe ik keer op keer toch dat glas inschenk. Het me op bepaalde momenten wel tevreden maakt maar ergens ook wel weet dat dit niet werk. Maar nu is het onwijs lekker! Onwijs, ik geniet. En jongens en meiden, dat willen jullie niet weten. Misschien behoefte aan m'n verslag van morgen ochtend? Shit en allll. Misschien maakt het het dat duidelijker. Ik laat jullie morgen weer horen.

Maar neem dat eerste glas niet!!! ik doe het al teveel dagen en ik voel me (als ik nuchter ben) dan erg vervelend. Terwijl als ik maar 4 dagen niet drink ik de lol van dingen weer in ga zien.
En zelfs nu na wat alcohol ben ik niet blij.

Doe het niet en hou vol. Ik moet echt wat verzinnen om die eerste niet te nemen. Ik denk dat ik refusal of zo ga slikken.

take care allen Emma.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Emma
Ik voel me ook klote (november, sinterklaasellende, autoschade) maar ik moet bekennen dat ik het eerste glas NOG NIET HEB INGESCHONKEN. Dus Pietjepuk, ik doe mee en Piggelmee, ik doe het voor jullie meiden en morgen weer voor mezelf

en ook voor jou Frank
en voor Kika trouwe niet-drinker DAT WIL IK OOK
en Fleur en je tuin in mijn villa
en Opa2
en Toni
en mijn villa en al jullie Suites erin

MET JULLIE GAAT HET LUKKEN DOEN JULLIE MEE???????????????????????????

Emma, ik weet hoe HEERLIJK HET EERSTE GLAS is maar ik WIL HET NIET. Heb een alternatief: ijsthee light ivm de vetlagen in Villa Non Alcoholica

Vandaag doe ik het voor jullie misschien morgen voor mezelf.........................................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigenlijk ben ik pissig op Emma!

Wij zitten hier te knokken tegen de aandran(k)g en Emma, jij beschrijft hoe heerlijk het is om te drinken!!!
Ik vind het echt heel jammer voor je, maar misschien wil je in het vervolg dat soort opmerkingen achterwege laten.

Nou, het moest me even van het hart PPffffffffff..... sorry hoor meid, laat 't koppie nou niet hangen, ik blijf achter je staan hoor!!!!! Jij was notabene de eerste die mij welkom heette op dit Forum, kom op hoor!
Gewoon blijven proberen, KOP OP!!!! Slaap lekker uit, niet schuldig voelen en doorgaan, het kan alleen maar beter worden!!!!

lieve knuf

Piggelmee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad

Ik hoor ook de wanhoop door Emma's verhaal!!! vooral omdat je schrijft dat je al weet hoe je je morgen gaat voelen!!! En dat je aan het afglijden ben. Wat goed van Toni: probeer het probleem nog te beperken Emma, beloof jezelf morgen iets leuks want, verdomme: het is toch een beetje nu of nooit???!!!! Kom op Emma!!!!!!!!!!!!!

We denken aan je!!!!!

Houten, knap van je hoor, het gaat ook niet van harte he, ook maar iets leuks voor jezelf kopen morgen!!!


groetjes

PP

en iedereen sterkte trouwens!!! Ik heb nog steeds mijn enorme kater van zondag in mijn gedachten, lukt (mede) daardoor nog steeds erg goed, het vergif lijkt nog steeds niet helemaal vertrokken!!!

ps fleur; kan jij geen goede woorden vinden? ben jij zo goed in!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,
Ik kan in principe de goede woorden wel vinden, maar weet niet of Emma hier iets aan heeft. Ik denk, dat Emma het moeilijk heeft. Het enige dat ik haar kan en wil zeggen: sterkte, we denken aan je. Als je behoefte hebt aan het forum, kom je maar weer. Je bent welkom.
Groetjes, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okee dames & heren, jongens & meisjes,

Houten is nog niet verloren B)
Ik heb vandaag doorstaan, niet op mijn tanden bijtend, maar op mijn KAKEN KLEMMEND (en ondertussen zakken snoep erin duwen hè):wacko: jakkes dat een mens zoveel kan snoepen... (en dat een mens zoveel kan drinken begrijp ik wel????)
En onze Emma is ook niet verloren, ik weet het zeker dat ze zich morgen of zo meldt hoe het is vergaan.
Wij zijn er dan niet om erin te wrijven dat ze in haar wanhoop, want dat is, vertelt wat ze doet.
Laten wij DE EERSTEN zijn om haar morgen te helpen hoe beroerd en schuldig zich ze ook voelt. Ik ga ervoor, jullie ook? Okee ik begin er nieuw draadje over, deze wordt toch te lang!

Dus Emma, wij staan voor je klaar!! Zie mijn nieuwe draadje.
Piggelmee, was dit al je vierde of je vijfde dag? Valt het mee/tegen? En Pietjepuk, heel erg fijn dat je er was vandaag en mij vroeg sterk te blijven. Zie mijn nieuwe draadje. Toedeloei !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet doen Piggelmee, dat bezwaarde gemoed is niet nodig. doe maar een luchtinge Franse (in)slag.

We zijn er toch voor elkaar? Ga jij je morgen maar uitleven ik stel voor : verzin een nieuw recept voor Coq au Vin maar dan "sans" voor de Villa Non Alcoholica (binnenkort ook in La Douce France op de kabel: uw dagelijkse portie Savon uit de Villa Non Alcoholica) wie snapt het nog?

De hoofdrolspelers zijn
- een raar vrouwtje in een pot
- een clown die in een tuintje graaft
- een auto met een deuk met een houten bord ervoor (plank)
- een vreemde jongen die geen jongen is
- wat aanhangend grut van het forum
- een aanhangwagen met een sauna van de Gamma
- en nog een aanhangwagen met uitgespaard geld (Zonnebloem, doe er je voordeel mee)
- en een aanhangwagen Spa Rouge
- en een internist die houdt van goede vrienden

Wie deze puzzel snapt mag de oplossing vóór woensdag 30 november des negen uren 's morgen insturen naar onderstaand adres. Onder de goede inzenders wordt een zak drop verloot. Over de uitslag van deze prijsvraag kan niet worden gecorrespondeerd. Medewerkers van Tactus en moderators van dit forum of anderen die beroepsmatig en/of om andere professionele redenen dit forum volgen zijn uitgesloten van deelname aan deze prijsvraag.

Als ik er nu word uitgeknikkerd krijgen jullie dit bericht nooit te lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...