Spring naar bijdragen

contact


Emmaroos

Aanbevolen berichten

Hallo Gerda,
Hartelijk welkom bij dit forum. Ik had al gezien, dat je een aantal keren had ingelogd. Fijn om nu een bericht te zien. We hebben hier allemaal een alcoholprobleem, dus er zijn genoeg mensen, die je kunnen helpen. Het omgaan met dit forum leer je vanzelf. Het is net als stoppen of minderen met alcohol: met vallen opstaan komen we er wel. Als je iets niet weet, schrijven, hoor.
Groetjes, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Gerda,
Ook van mij hartelijk welkom!
Het schrijven op dit forum leer je vanzelf en ik denk dat je er - net als alle anderen die hier schrijven - veel aan zult hebben.
De kerstdagen staan voor de deur en dat is voor velen geen makkelijke tijd. Wij proberen elkaar te steunen in de strijd tegen (te veel) alcohol) en elkaar door de donkere dagen heen te trekken.
Ik denk ook dat je al lezend op dit forum al ziet hoe het werkt. Je kunt hier - anoniem - je hart luchten en/of over je problemen schrijven. Daar wordt dan al vrij snel - meestal binnen een dag - door anderen op gereageerd.
Als je wilt inschrijven voor de behandeling kun je via de demo kijken hoe dat moet. Als je er vragen over hebt, kun je die ook op het forum stellen of contact opnemen met Tactus.
Ik ben 3 weken geleden geheel gestopt met alcohol drinken en zit ook in het internetbehandelprogramma van Tactus en ben daar zeer tevreden over.
Veel succes, plezier en steun,

groet,
Piggelmee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nee Houten, dat hebben wij noooooooooooooooooooooit!

Beste Gerda, als je mensen zoekt die problemen hebben met alcohol dan ben je

AAN HET GOEDE ADRES!!!!!!!!!!!!!!!!1

welkom en hoop dat we veel aan elkaar gaan hebben

groetjes allemaal

(was even weg, raak nooooit meer bijgelezen ben ik bang)

groetjes en ik ga heel hard lezen om er weer in te kunnen springen!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Gerda,
welkom op het forum. Wil je iets meer vertellen over waar bij jou de problemen v.w.b. alcohol liggen? Drink je teveel? Drink je heel veel teveel? Heb je er last van in je werk? Of heeft je omgeving last van je alcohol gebruik? Ben je ziek geworden door de alcohol?

Als je er (nog) niet over wilt praten is oke hoor, maar het helpt zo om meer te vertellen. Zeker voor jezelf.

Sterkte, ik probeer je bij te staan. En zoals alle andere op het forum
Groet Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi Emma,

ik zal inderdaad even iets meer vertellen.
6 jaar geleden ben ik begonnen met drinken omdat er heel veel gebeurt is in de familie.
Eerst was het nog gewoon drinken in het weekend of op feestjes maar langzaam maar zeker werd het drinken een manier om dingen te vergeten. Het stemde me vrolijker, zag het allemaal wat beter zitten en sliep ook beter.
Elke avond zat ik aan de wijn en de fles moest ook beslist leeg.
vorig jaar liep het gigantisch uit de hand en dronk ik zelfs overdag. Gewoon om niet aan erge dingen te hoeven denken.
In mijn jeugd heb ik zulke afgrijselijke dingen meegemaakt en daar heb ik nooit over gesproken.
Ik werkte gewoon altijd keihard maar dat was niet meer genoeg, nu was de alcohol mijn beste vriend.
Nadat het voor de zoveelste keer uit de hand was gelopen ben ik opgenomen bij de verslavingszorg en dat is het beste wat me is overkomen.
Ik ben erg veranderd, kan nu vooruit kijken ipv achteruit en heb eindelijk door dat ik er mag zijn.
al met al ben ik een jaar opgenomen geweest bij de verslavingszorg en ben nu 2 maanden thuis.
Een paar keer heb ik een terugval gehad door weer wat te drinken maar op zich gaat het best goed.
Toch blijft alcohol een moeilijke strijd vind ik en je kunt er met zo weinig mensen over praten.
Nu de feestdagen eraan komen is het extra moeilijk en je hoeft maar even een restaurant oid binnen te lopen en je ziet iemand wijn drinken. Dan denk ik soms; ja zij wel.
Vervelend hoor.
Wat een lang verhaal he? Hoop weer van je te horen, groetjes Gerda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Gerda,

Zop hoe een laaaaaaaaaaaaaaaaaang verhaal? Nou dan moet je toch echt eens terugbladeren beste meid.

Eén of meer A-4-tjes zijn hier toch niet ongebruikelijk als we ons hart uitstorten. En dat is nou net zo heerlijk, je kunt altijd je verhaal kwijt en het lucht heerlijk op. Vooral als anderen daar dan weer op reageren, met dat heb ik óók of hoe dat jij dat nou in die-en-die-situatie.

Ik begrijp dat je al heel wat hebt meegemaakt als je in de verslavingszorg hebt gezeten, maar het is heel positief dat je schrijft dat je daar ook veel geleerd hebt. Alcohol blijft altijd een moeilijke vijand om te bestrijden, maar we doen allemaal ons best.

Er is sinds een maand of zo (dames, vermoord me niet als het niet zo is) o nee zeg maar drie weken toen Piggelmee er bij kwam, die woont namelijk in Frankrijk (nou ja dat zégt ze maar ze kan ook in Duivendrek drie hoog achter zitten maar dat maakt ook niet uit) een soort fietsclub ontstaan met een aantal mensen die "meedoen" aan de Tour de France. Eerst gingen we op weg naar Piggelmee, nou ja hoe het precies zat weet ik niet meer hoor. Zeker in de war van de Spa Rood (mijn lijfdrank) maar ja ik ben dan ook van de broodjes, chocolade, reparatiewerkzaamheden aan je fiets en het samen met PietjePuk ook wel PP genoemd uitdelen van de gele trui, de groene trui, en de bolletjestrui na het weekend. Omdat we bolletjes zo saai vonden hebben we besloten een vrijwilliger aan te wijzen die die bolletjes verplicht moet punniken. Echt, we lachen ons af en toe dood gewoon. Je ziet dan bv. een melding van Emma : "help, ik lig aan de rand van het ravijn, mij fiets is erin gepletterd" (maar dan in beschaafde Emma-taal) ik ben maar een mécanichien natuurlijk, en degene die die week het sterkst is (meestal Fleur die houdt het al maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaanden vol) die heeft een maffe fiets joh, met een clowns-stuur en een mandje voorop met bloemetjes, ze houdt nl. van tuinieren roept het het peleton tot kalmte en stuurt de gereedsschaps-aanhangwagen, dat ben ik dan, met allemaal Houten onderdelen, even naar Emma voor reparatie. Soms komt er een wedstrijdverslag van Piggelmee in Frankrijk die ziet ons naderen aan de Mont Ventoux en roept dan als een echte speaker om wie er voorligt. Helaas hebben we ook 2 ijzervreters in ons gezegschap, Frank en BinoRosa (wij mogen Bino zeggen, toch Bien?) die wel 4 avonden per week in het krachthonk zitten en dan trots alle meters bier die passeren weten af te wimpelen (nou ja, dat zeggen ze ..... niet boos worden jongens, geintje) dus die zetten we op de tandem en dan mogen diegenen die het effe moeilijk hebben meepeddelen.

De gele trui is Vorige Week naar Mathilde gegaan, die is vanuit het dal van een col van de 7e categorie helemaal in haar eentje naar de top gefietst, dat vinden we wel een prijs waard. Mathilde was er blij mee, ze had deze week wéér de gele trui wegens aanzienlijk uniek gedrag (zoek maar uit wat) en kreeg een zak Chocotoffs. Daar was ze weer niet blij mee, sommige mensen zijn ook gewoon niet beleefd zeg. Nou ja voor deze keer mocht ze haar prijs inruilen voor een zak drop (normaal wordt er over de uitslag niet gecorrespondeerd). Heb je al een idee wat voor soort fiets je wil? Ikke wel, ik zie nl. een stethoscoop, dus het lijkt mij dat jij voortaan de medische verzorging doet van het peleton dan kan ik me met de techniek van de fietsen bezighouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Gerda,
jee, dat is me een verhaal. Maar zo te horen ben nu al een tijdje alcohol vrij en heb je behoefte aan medestanders. Nou, die heb je hier denk ik wel gevonden. Ja alcohol is een sluipende verslaving. Naar voor je dat je er ook door "besmet" bent.
Lijkt me best lastig om na bijna een jaar opgenomen te zijn geweet weer thuis te zijn. Je bent er toch een jaar "uit" geweest lijkt me. Of valt het wel mee?

Meid, hou je haaks en blijven schrijven hoor.
groet Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Allemaal daar ben ik weer.
Voordat ik vanalles ga schrijven wil ik eerst even iets vragen over dit forum.
Er staat bv dat ik 11 antwoorden heb over mijn intro maar ik kan er maar 5 lezen.DUS HOE MOET JE OOK TERUGLEZEN?

Verder weet ik heel goed wat voor fiets ik wil inderdaad en dat is een rood- witte fiets met blauwe zwaailichten erop. Want ik ben de hospik van de groep, onthouden jullie dat even allemaal?
In mijn tas zitten diverse verbandmiddelen voor de valpartijen maar ook pijnbestrijders en kalmeringsmiddelen.
Om even een voorbeeld te noemen: voor schaafwonden heb ik een verbandje gedrenkt in zachte olie wat erg ruikt naar Anijs en zoals een ieder weet kunnen geuren bepaalde assiosaties oproepen wat de pijn direct verminderd.
Voor diepere wonden heb ik een zalfje wat erg op koffiemelk lijkt maar die direct kalmeert.
En tot slot zijn daar voor de emotionele pijnen heel veel grote negerzoenen begoten met extra chocola wat antidepressionerend werkt.
Ben ik aangenomen als hospik????

En Emma, het is inderdaad heel gek om weer thuis te zijn en dat viel vooral de eerste maand afschuwelijk tegen.
Ik kwam vol goede moed thuis en mijn familie had nog zoiets van : eerst zien en dan geloven en niets werkt ontmoedigender dan dat.
De vierde week dat ik thuis was heb ik ook een fles wijn leeggedronken wat niet slim was want toen begon het wantrouwen weer van voren af aan.

groetjes Gerda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...