Thil Geplaatst 15 december 2005 Rapport Share Geplaatst 15 december 2005 Hoi Allemaal,Even een tip van Mathilde.Ik ben op eerste kerstdag uitgenodigd om samen met nog wat mensen te komen eten bij een vriendenstel.Ik heb de gastheer vandaag gebeld en hem verteld dat ik geen wijn zal drinken. Het is daar altijd een vrolijke bedoening met de mooiste wijnen uit de wereld.Ik heb hem kort verteld dat ik gestopt ben maar dat hij me een groot plezier zou doen met...(some favourite drinks) en dat werd heel erg goed opgenomen.Ik heb uitgelegd dat ik zo'n hekel heb aan vragen als; 'écht niet een glaasje?'.Nou, kon ie zich voorstellen en ja hoor appelsap en Marie Henriette (wie heeft die foute naam bedacht?),geen probleem!Het zou toch wel gezellig worden,zeker als ik zou komen. Dit laatste moet gezien worden als vleierij:)Groetje,Mathilde Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emma Geplaatst 15 december 2005 Rapport Share Geplaatst 15 december 2005 Ha Mathilde,leuk je draadje. Mijn feestdagen zijn redelijk gevuld. En ik maak me ook niet zo druk om de dagen zelf. Kan dan m'n alcohol gebruik redelijk beperken. Maar de tijd ervoor!! En erna. Dus tussen oud en nieuw. En Kerstavond vind ik een ramp. Ga naar de kerk enzo maar zit daar ook wel eens met een slok teveel op. Wie heeft er nog een tip voor de 24e? Ik zit te denken aan heel veel lopen. In iedergeval iets waarbij ik niet kan drinken.Hebben wij/jullie tijd om tijdens te feestdagen te schrijven? Ik wel en ik denk dat ik daar ook wel heel veel behoefte aan heb.take care Emma Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 15 december 2005 Rapport Share Geplaatst 15 december 2005 ja hoor altijd in voor goede tips Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thil Geplaatst 15 december 2005 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 december 2005 Wauw Houten en Emma, Dan zouden we dus met zijn drieën (of Zwaan-kleef-aan-met de-hele-riedel) kunnen gaan fietsen,Behalve natuurlijk Bino Rosa want die krijgt dorst en pijn in zijn reet.(Vind ik ergens niet zo netjes uitgedrukt van Bino)Tussen kerst en oud en nieuw.Ik heb het Er-op-uit boekje bij de hand Mijn OV-fietskaart erbij (?)Regenkleding paraat.Hoor het graag.MathildeNatuurlijk is dit een grapje maar ik zou, in het echt ,ooit wel eens zo'n afspraak kunnen/willen maken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 15 december 2005 Rapport Share Geplaatst 15 december 2005 De kerstboom staat nu alleen de ballen nog Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Piggelmee Geplaatst 16 december 2005 Rapport Share Geplaatst 16 december 2005 Heel goed meisjes, die kerstdraad,Er hangen wel ballen aan hè en veel lichtjes en engelenhaar.Heeft er iemand eigenlijk nog een kerststalletje, met een kribje en een heel klein jesusje?Heeft 1 van jullie nog religieuze gedachten over kerstmis? Van vrede op aarde en in ons hart en zo.Ik ben niet religieus, maar voel me altijd heel sereen op 1e kerstdag en blij en als ik dan die mooi gedekte tafel zie......Dat kun je toch ook doen als je alleen bent, gewoon jezelf daar eens lekker mee verwennen en aan elkaar denken en zo. We kunnen toch een tijd afspreken dat we even heel intensief aan elkaar denken!Ik weet zeker dat het helpt!En ook als je na de nachtmis - die toch heel prachtig is - thuiskomt, kun je toch vredig en tevreden even op de bank gaan zitten en je zegeningen tellen.Ook al ben je - fysiek - alleen, er zijn altijd mensen die aan je denken.En voor degenen die uitgaan: doe als Mathilde en leg je gastvrouw/heer uit waar je mee bezig bent, je zult zien dat er rekening mee wordt gehouden en dat je je heel trots voelt en waardevol.En ook al heb ik een huis vol, ik ben er gewoon en zal me wel roeren op het forum.liefs van julliepiggelmee Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Piggelmee Geplaatst 16 december 2005 Rapport Share Geplaatst 16 december 2005 .............of huur een film met hele dappere vrouwen en identificeer jezelf daarmee.......Thelma & LouiseFirst Wives Club Baby Boomof naar de sauna/Turks bad ............ een schoonheidsbehandeling?.......... koop iets nieuws voor jezelf ........................ koop een legpuzzel met veel blauwe lucht! ............................ haal karton en papier en een pot lijm in huis en maak een maquette van je droomhuis .................... brei een paar lekkere warme sokken voor jezelf ..............ugghhhhhmmm................. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Binorosa Geplaatst 16 december 2005 Rapport Share Geplaatst 16 december 2005 Oké, Mathilde pijn in de bips dan!Met kerst. Ja, dat wordt vast lastig. Dat weet ik nu al. We, mijn gezin, gaan op bezoek bij familie en dat is traditioneel één groot alcoholisch festijn. Een soort mediterane kerstviering, nou dan weet je het wel! Ik zie het wel, zal trachten het binnen 'mijn perken' te gaan houden. De kerstdagen dus, we'll see folks!Bino Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emma Geplaatst 16 december 2005 Rapport Share Geplaatst 16 december 2005 Hoi hoi,ik vind de gedachte van Piggelmee heel mooi. Bedacht gisteren dat als alle 6 miljard mensen op deez aard op hetzelfde moment aan iets heel vredigs zouden denken. Iedereen heeft wel ergens zo'n herinnering dat alles goed en leuk was. Ben benieuwd wat er dan zou gebeuren. Maar goed, de 6 miljard is wat veel laten we het met de forum leden eens proberen.Kerstdag om 12 uur 's middags? Dan wensen we iedereen iets moois toe.Voor mij is het toch wel het feest van licht en vrede. Ik ga het goede voorbeeld maar eens geven en vredig en licht door de komende week te stappen. En me niet zoveel zeuren over m'n soresses want dat valt op de keper beschouwt reuze mee. Toekomst daar gaan we in geloven.groetjes,Emma Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Piggelmee Geplaatst 16 december 2005 Rapport Share Geplaatst 16 december 2005 Ha Emma,Afgesproken! Zal ik kerstnacht om 00:00 ook nog even aan je denken?Ik heb afgelopen zondag gehoord dat ik een "medium" ben, dus dat wil ik wel even testen!liefs,pgglm Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleur Geplaatst 16 december 2005 Rapport Share Geplaatst 16 december 2005 Hoi allen,Ik hou niet van de feestdagen, maar geniet wel van de extra vrije dagen plus de vakantie, die erachteraan komt. Wij maken er hier een rustige Kerst van. Zal wel blij zijn als het voorbij is. Niet om de drank, maar gewoon die zondagen achter elkaar brrr.... Ik denk ook aan jullie, goed idee.Groetjes, Fleur Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 17 december 2005 Rapport Share Geplaatst 17 december 2005 ik red me ook wel met keukenwekker en libelle Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kika Geplaatst 17 december 2005 Rapport Share Geplaatst 17 december 2005 hallo allemaal,fleur, ik hou ook niet van de feestdagen, omdat het meestal zo'n verplicht gebeuren is.dan moet ik weer in nieuwe kleding opzitten en pootjes geven, ik kom namelijkuit een heeeeeel gezellige familie die overal een oordeel over heeft.ieder vindt zichzelf vreeeeselijk belangrijk, altijd druk, druk, druk, neus in de lucht en wij zijn de beste!en daarom heb ik er een paar jaar geleden mee gekapt om dit ritueel voort te zetten.sindsdien ga ik klussen met de kerstdagen,heeeeeerlijk mijn alleroudste kleding aan, wel lekker eten wat snel klaar is, eigenlijk al feestend klussen.dit bevalt prima.dit jaar hoef ik niet te klussen, de baas was zo vriendelijk om mij nachtdienst aan te smeren,dus, lieve mensen, s' nachts ben ik aan het werk en overdag lig ik heerlijk te pitten,manlief is kampioen in zichzelf te vermakenwat wil je nog meer in een goed huwelijk!!ik kom wel op het forum, want ik kan jullie echt niet missen!veel liefskika Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleur Geplaatst 17 december 2005 Rapport Share Geplaatst 17 december 2005 Hoi Houten,Een tip voor het verblijf in de cottage: je laptop thuis laten en een stapel boeken en tijdschriften meenemen!Groetjes, Fleur Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 17 december 2005 Rapport Share Geplaatst 17 december 2005 bedankt voor de tip Fleur je hebt altijd van die goeie tips Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emma Geplaatst 17 december 2005 Rapport Share Geplaatst 17 december 2005 Ha Houten,argh een hele week zonder forum! Vreselijk. Maar als je het adres geeft kan ik de postings wel printen en in een enveloppe me kerstzegel versturen... lekker ouderwets. En Piggelmee, vertel eens meer over dat "medium" zijn. En ik zal zeker aan je denken op kerstavond 00.00. Ik heb ooit eens een verhaal gelezen dat dieren op kerstavond met mensen kunnen praten, ik heb jarenlang die nacht bij m'n konijn zitten kletsen maar mooi dat ze niks terug zei. Maar misschien moet ik beter m'n best doen.Goed, nog een week te gaan tot de Kerst. De donkere dagen.. zijn wel heel donker, letterlijk. Om 4 uur zat ik al in duisternis gehuld.tot horens allen,Emma Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pietjepuk Geplaatst 18 december 2005 Rapport Share Geplaatst 18 december 2005 goedemiddag,ik heb voor elkaar gekregen dat onze kerstmaaltijd een lunch wordt! Onder het mom dat het leuker is voor de aanwezige kinderen is het naar de middag verplaatst. Dan vind ik het ook een stuk makkelijker dat je niet meedrinkt. Ik heb nog gezegd dat een boswandeling na de lunch gezellig lijkt, daar kreeg ik bijval over. Zo heb ik het mezelf al makkelijker gemaakt denk ik!'s middags niet drinken tijdens zo'n bijeenkomst is volgens mij simpeler dan 's avonds, en ik wilde het mezelf zo min mogelijk moeilijk maken!!Goeie tip misschien??overigens vind ik die tip van Mathilde ook enorm goed!! dat moet een hele stap geweest zijn maar ik vind het een uitstekend idee. Bij ons is het diner bij mij thuis. Maar ik zal duidelijk zeggen dat ik niet drink. Hoe duidelijker je het zegt heb ik al zo bedacht, hoe minder men je probeert over te halen! Ik ben er klaar voor!groetjesjammer Kika, dat je geen tijd hebt om te klussen, ik dacht: als je zo van klussen houdt, en het is een goede therapie voor je, heb ik nog wel wat te klussen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toni Geplaatst 19 december 2005 Rapport Share Geplaatst 19 december 2005 knip Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thil Geplaatst 19 december 2005 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 december 2005 Pietjepuk,Wat een slimme zet om er een lunch van te maken. Echt hartstikke goed. Het doel heiligt de middelen en het middel zelf is eigenlijk ook gewoon leuk!Ik had gisteren een borrel/etentje en léérzaam dat dat voor mij is geweest!Ik wens zo'n belevenis jullie allemaal toe.We waren met z'n achten, met vrienden en de gesprekken waren heel leuk.Er werd wijn, water en crodino gedronken.De wijn met mate (en niet door mij want ik was van de crodinobrigade) maar mijn goede vriendin H. dronk mateloosIk zag haar in de loop van de avond veranderen van een gezellige gesprekspartner in zo'n agressieve dramster. Hard praten, anderen voortdurend in de rede vallen, zichzelf steeds (tot wel zes maal toe)herhalen, precies zoals ik het hier op de discussie las en waarschijnlijk ook, vrees ik, zoals ik zelf vroeger gedaan heb.En dan niet 1 zinnetje herhalen, nee, hele verhandelingen.Het begon iedere keer weer van voren af aan. Wat een beschamende vertoning en dan het idee, dat ik zeer waarschijnlijk ook wel eens zo heb zitten raaskallen.We hebben vakantieafspraken gemaakt maar ik weet zeker dat ik haar over die afspraken zal moeten bijpraten. Ik heb haar met de auto naar het station gebracht en daar startte ze weer opnieuw het verhaal dat ze al zes keer verteld had.Door dit soort ervaringen raak ik wel meer en meer gesterkt in mijn zero-tolerance-doel.Heb er heerlijk over van gedachten kunnen wisselen met de gastvrouw/vriendin die al vier jaar niet meer drinkt en schijnbaar moeiteloos ieders glas vult. Wel vond ik dat ze H. haar glas erg vaak en helemaal tot de rand inschonk.Ik ben nu ook vast van plan om H. te gaan waarschuwen. Vroeger toen ik meedronk viel me haar vervelende gedrag minder op maar nu, nuchter, des te meer. De opbrengst van dit etentje is dat mij, als het ware een spiegel is voorgehouden waardoor ik me weer sterker voel én dat ik haar ernstig ga toespreken. Ze is een heel goede vriendin van me dus dat gaat lukken.Lieve allemaal,dit even voor nu en groetje van Mathilde Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Binorosa Geplaatst 19 december 2005 Rapport Share Geplaatst 19 december 2005 Hoi Mathilde, blij voor je dat je ogen weer eens geopend zijn en je nu nog meer gesterkt bent in je genomen besluit. Het lijkt me voor jou natuurlijk wel belangrijk idd deze vriendin (hartig) aan te spreken. Zeker als je een vakantie met haar gepland hebt. Misschien heeft ze wel hetzelfde probleem als jij (had), maar kan zij maar geen besluit nemen en heeft ze jouw hulp wel nodig. Suc6,Bino Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Piggelmee Geplaatst 19 december 2005 Rapport Share Geplaatst 19 december 2005 Ha Mathilde,Ook van mij een blijk van herkenning! Dat eindeloze gezever met drank op, jezelf eindeloos herhalen en drammerig agressief worden. Zo was ik ook (heb ik horen vertellen!).Ik kan er alleen nu niet zo goed tegen als ik iemand zo zie, jij wel? Ja, kennelijk wel, je hebt haar zelfs naar 't station gebracht en het verhaal nóg een keer aangehoord. Maar het is dan ook een goede vriendin van je.Ik kan het eigenlijk zelfs van m'n eigen lief heel slecht verdragen, als we thuiskomen na een gezellig avondje innemen (ik nuchter) en hij gaat zitten griepen. Meestal ga ik dan maar naar bed. Leuk vind ik het niet. Ik denk dat het een risicomoment voor mij is.Ben benieuwd hoe je vriendin het oppakt, als je haar erover aanspreekt.liefs,piggelmee Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thil Geplaatst 19 december 2005 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 december 2005 Nee Piggelmee,Natuurlijk kunnen we nu niet meer zo goed tegen als onze dierbaren zo raaskallen onder invloed.Persoonlijk vind ik het nogal een confrontatie. Ik zie ineens iemand lispelend en met van die-ogen die nergens heen gaan-onzin oplepelen zoals ik dat wellicht ook ooit gedaan heb.Het is gewoon iets waar wij liever niet aan herinnerd worden.Vervolgens ben ik blij dat ik er wel aan herinnerd wordt,want nu kan ik er iets mee en voel ik me weer sterker dan daarvoor.Lieve Piggelmee,Eigenlijk zou het voor jou juist géén risicomoment moeten zijn als je thuiskomt met je lief zoals je dat hier beschrijft.Eerder een moment met een gevoel van 'dat station ben jij gelukkig gepasseerd en kun je dus wellicht andere mensen/dierbaren/geliefden helpen bij dat achterlijke dronkenmansgedoe.Groeten,ook aan het tovervisje,Zie je hem nog weleens?Piggelmee, met zijn handjes aan de/haar mond.'visje zwem je hier in de omtrek rond?'Ik weet niet hoe trouw jij bent in het Evangelie naar Piggelmee maar Piggelmee is eigenlijk Baasje Piggelmee.'Riep je Baasje Piggelmee', roept het Tovervisje regelmatig.Het vrouwtje van Baasje Piggelmee heet Vrouwtje Tureluur.Maar ik ben niet zonodig recht in de leer.Ik fiets met alle winden mee.Lieve groet,Mathilde Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pietjepuk Geplaatst 19 december 2005 Rapport Share Geplaatst 19 december 2005 He Mathildeje lijkt wel dronken!!!!(grapje hoor, maar ik ken dat hele piggelmee verhaal van jullie niet en vraag me elke keer af waar het in godsnaam over gaat!!)welterusten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Piggelmee Geplaatst 19 december 2005 Rapport Share Geplaatst 19 december 2005 Lieve PP en Mathilde,Tja, ze heette inderdaad vrouwtje Tureluur, maar ik had vroeger iets met de naam "Piggelmee" en vond Tureluur niet zo'n leuke gebruikersnaam (nogal dubbelzinnig dit laatste, niet?)Ik ken het verhaal zelf ook niet zo goed, maar er zijn op dit forum mensen die er zelfs uit kunnen citeren!- Behalve Mathilde - Houten en Emma geloof ik.Goed, even terug naar de inhoud. Het zou zo moeten zijn ja, Mathilde, maar dan ben ik misschien nog niet zo ver. Het is ook minder een risicomoment dan dat ik me er aan erger, sterker nog, ik vind het pijnlijk. En misschien is dat wel de herinnering, een pijnlijke dus. Dat ik altijd gedacht heb dat ik heel lucide bezig was - onder invloed - en dat ik er nu achter kom dat ik gewoon zat te raaskallen.Wat mij wel altijd direct ontnuchterde was als iemand nog dronkenderder was dan ik en dat kwam vaak voor, want ik dronk zowat elke grote vent onder tafel. Die zwalkte dan naar bed en dan vond ik dat zwak of nee, ik kon altijd nog wel úúúúren doorlullen en nam er dan nog maar eentje tegen de eenzaamheid.Het lijkt wel of ik nu met vochtige ogen van nostalgie terugkijk op die goeie ouwe tijd en ......... eigenlijk is dat ook wel een beetje zo. Scheiden doet lijden tenslotte. O.k. ik kom er voor uit!!Tegelijkertijd ben ik heel erg blij met mijn nieuwe leven, 't is even wennen. Er zijn nog veel situaties die ik lastig vind of vervelend, waar ik me vroeger al drinkend doorheen worstelde. Nu moet ik daar anders mee omgaan en weet gewoon vaak nog niet hoe. Gelukkig kan ik aan het eind van de dag nog even hier bij jullie terecht en 'n beetje ontspannen voor ik mijn warme mandje opzoek. Heb vreselijke nachtmerries de laatste tijd, walgelijke dingen, echt smerig gewoon. 't Verwerkingsproces komt op gang, denk ik dan maar, alle shit zal eruit moeten en daarna weer lekker schoon doorgaan.Nou, makkers, slaap zacht en tot morgen maar weer,groet, Piggelmee Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pietjepuk Geplaatst 20 december 2005 Rapport Share Geplaatst 20 december 2005 Ik ben geen PP de allesweter hoor, je zal wel denken: komt die weer met haar tips, heeft ze zelf nooit problemen? Ja, die heb ik heel erg!! Maar de voordelen winnen nog steeds!Maar je schrijft dat je nu over de moeilijke momenten waar je vroeger al drinkend doorheen ging die je nu NIET drinkend moet aangaan. Heel herkenbaar maarrrrrrrrrrrrrrrr misschien moet je ook vaker NEE zeggen. Sommige situaties zijn niet te ontlopen maar sommige ook wel. Je doet ook altijd te veel wat van je verwacht wordt misschien! Gewoon 'nee' zeggen op een situatie. Of maar een uurtje gaan ofzo. Misschien lullig om nee te zeggen en je bent gewend bij ieder feestje als laatste te vertrekken (althans, dat was ik gewend), maar nog lulliger om het jezelf nu moeilijker te maken dan nodig is. En als je dan nuchter bent, valt het welliswaar op dat sommigen lopen te raaskallen, maar het valt óók op dat een veel groter aantal mensen gewoon nuchter is! Ook zo'n openbaring. Als je zelf bezopen bent heb je helemaal niet door hoe dat met anderen is, maar mij valt juist op dat ik blijkbaar een van de weinigen was in mijn HUIDIGE omgeving. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten