Houtje Geplaatst 21 december 2005 Rapport Share Geplaatst 21 december 2005 Ja Fleur, als je een hele reutel hebt geschreven waarvan je denkt eigenlijk is dit waardeloos (meestal pleur ik het gewoon op het forum) dan ga ik naar "aanpassen bericht" je kunt nl. je eigen berichten aanpassen (dat is bekend neem ik aan zoniet roep dan even)..... dan verwijder je de hele tekst met selecteren en verwijderen (of gewoon met delete) en dan maak je één aardige standaardzin zodat er iets staat, niemand weet dan meer wat er stond, zie bv. oeps ik geef me wel bloot o nee ik heb het laten staan, 19 dec. aan Gerda in een "oud" draadje, dan wis je de inhoud en vervang je het door een neutrale zin. Snappie?Op naar dag 51 (heden) .......... heb je nog een zere bips van al die veren? We moeten nl. dringend verder fietsen, de Kerst nadert met rasse schreden..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 21 december 2005 Rapport Share Geplaatst 21 december 2005 zo dus dan maak je er iets anders van Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Piggelmee Geplaatst 21 december 2005 Rapport Share Geplaatst 21 december 2005 Goedemorgen allemaal!Ben dol op jouw draadje Bino!!! "Hij heb ze wagen volgeladen, vol met ouwe/jonge wijven!", fijn dat je ons allemaal op sleeptouw neemt. Wil ook even Fleur een pluim op haar hoed zetten, je bent een echte "stayer", nu Armstrong niet meer meedoet aan de Tour ga jij 'm volgens mij winnen!!!!!Zonnebloem moet misschien een beetje Pokon hebben en Houten een lief tikje met een klein knuppeltje om haar 's nachts in bed te doen omvallen! Heb jij nu mijn "spooktaak" overgenomen, Houtentje?Mathilde zou wat abonnementjes voor opera/theater/concertgebouw van de Kerstman moeten krijgen, want dat vindt ze hartstikke leuk!PietjePuk is onverwoestbaar vrolijk en duidelijk bij Fleur in de leer geweest (en nog!) en noem ik voortaan Apostel Paulus.Emma huppelt trouw en loyaal en blij mee op dit draadje en Gerda denkt nog na of ze nu niet meer WIL of MAG drinken, maar daar komt ze wel uit, dat is zo'n oude rot in het vak!Volgens mij zijn alle theetjes o.k. Ik heb een heel groot blik, waar veel verschillende soorten inzitten en heb een kruidentheetje voor : energie, om te slapen, om slank te worden, om schoon te worden, Engelse theeën, Oriëntaalse theeën, Chinese theeën en bouw er een hele theeceremonie omheen. Heerlijk!Zullen we een draadje starten voor alternatieve drankjes? Daar hebben ook de minderaars wat aan, nietwaar?Liefs,Piggelmeee Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emma Geplaatst 21 december 2005 Rapport Share Geplaatst 21 december 2005 Goedemorgen!daar dit de positivo's zijn beginnen we goed. Ik heb weer zo heerlijk geslapen. Vind het jammer voor de dappere stoppers die de slaap maar niet te pakken kunnen krijgen. Ik lijk wel in winterslaap maar heerlijk heerlijk. Droom me weer suf, zal jullie er niet mee vervelen maar boeiend is het wel.Ben benieuwd naar StM z'n samenvatting van Renee, ben dol op die boeken. Ga vandaag even shoppen en eens kijken of ik dat boekje kan vinden.Soms zijn we wel heel "afkrakerig" naar onszelf en ik begin het lichtje te zien dat of ik mezelf nu de put inpraat of mezelf zo nu een dan een schouderklopje geef (en dat soms ook van Tactus krijg, en dat doet me goed!) het resultaat is vaak hetzelfde het grote verschil is wel dat ik me dan stukken beter voel. Dus schouderkloppen allemaal vandaag.Houten dag 51 HELD! En Fleur met haar bijhalen van de achterblijvers. Piggelmee die altijd zo lief schrijft, PP die me soms de ogen weer doet openen, Mathilde die ik graag meer zou lezen, StM die zo fijn erbij is, Bino met deze mooie draad, Frank die volgens mij aan het genieten is van de Kerstborrels en hopelijk binnenkort weer eens mogen lezen en iedereen ja iedereen die ik hier vergeten ben. Is gelijk m'n speech voor als ik ooit een Oscar krijg. Als drama queen ben ik er niet ver vanaf.Maar goed, ga er weer een leuke dag van maken,tot horens EmmaPs goed idee van het draadje alternatieve drankjes. Toch is thee en koffie wel hetgene dat je het meest lang kan drinken. Zelfs ik al cola verslaafde heb het er gauw mee gehad. Waarom dan niet met de witte wijn? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Frank Geplaatst 21 december 2005 Rapport Share Geplaatst 21 december 2005 Frank is er wel, maar heeft op dit moment heel weinig tijd, zelfs het lezen schiet er bij in. Heb even in het weekend de prioriteiten bij mijn 3 kleine meisjes gelegd. Die verdienen in alle hektiek van het even ook mijn aandacht.Ik haak maar even aan op het draadje ...Mijn uitgangspunt is dat er genoeg (teveel) leuke dingen in het leven zijn, en dat ik dus geen tijd en zin heb om mijn tijd aan dingen te besteden die ik niet leuk vind. Uiteraard zijn er dingen die je nou eenmaal moet doen, die moet je als mogelijk (en op termijn) proberen te ontlopen.Dit maakt ik ook in vervelende situaties direct weer met nieuwe zaken bezig ben die me leuk lijken. Tuurlijk gaat er wel eens een moment door je kop dat je denkt "ik ben niet xxx of yyy en anderen hebben het beter voor elkaar". Maar dan denk ik, wat had ik anders willen doen. Of zou ik echt willen ruilen. En het aardige is dat ik dat eigenlijk altijd tot de conclusie kom dat ik dat niet zou willen. Ik ben hooguit jaloers op iets wat iemand doet of gedaan heeft. Tja, en dat kan ik toch op mijn wensenlijstje van leuke dingen zetten. En dan het tweede belangrijke motto uit mijn leven is "doen". Als je iets belangrijk vind, vind het niet alleen, doe er wat mee. Ik wordt moe van mensen die altijd praten over "ik ga voor mezelf beginnen", als je dat vindt, doe dat dan, probeer het, leer het, ervaar het en beslis of het wat voor je is. Tuurlijk wil ik vertellen en delen wat ik weet, maar iemand die het 10 jaar roept .... tjonge jonge .... wordt je daar nou niet moe van? Neem je dan niet alle dingen die je ooit had willlen doen nioet gewoon mee je graf in? Het denken erover kost bijna net zoveel energie als het gewoon doen. Deze combinatie van doen en aan leuke dingen denken maakt dat het leven erg aangenaam is. Nu terug naar mijn probleem met drank. Ook hier geldt dat ik iets vind, ik vind / heb het gevoel dat de alcohol iets met mij doet dat voor een deel leuke dingen doen in de weg staat. Dus daar moeten we wat aan "doen". Niet dat ik direct op dag 1 er mee begin, dat is voor een deel het proces. Iedereen weet dat men al doende leert. Dit geldt voor mij ook voor het op een gecontroleerde manier omgaan met de alcohol. Daarom heb ik er ook vrede mee als het op een gegeven moment niet lukt of als ik mijn doelstellingen niet haal. Ik weet waar ik naartoe wil, het proces gaat mij niet ongelukkig maken .... daar heb ik immers geen tijd voor. Sterker nog, ik moet zeggen dat ik het proces zelf leuk vind. Het forum, de dingen waar ik nu over na moet denken. Dus jongens en meisjes uit het peleton ... het leven is eenvoudig, schrijf op wat je leuk vindt en ga het doen!G> Frank Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Frank Geplaatst 21 december 2005 Rapport Share Geplaatst 21 december 2005 Patty Brad ... dat doet me denken aan een grap ... Patty Brard heeft een rechtzaak aangespannen tegen Silvie Meijs dat ze inbreuk maakte op haar merkrecht op basis van eerder gebruik. In het stadion had ze laten roepen "Silvie is de hoer van Amsterdam". In de zaak die voorkomt voert PB aan "wie denkt die Silvie wel niet dat ze is, iedereen weet toch dat ik ..."enfin ...G> Frank Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pietjepuk Geplaatst 21 december 2005 Rapport Share Geplaatst 21 december 2005 Ik had nog even iets voor StMaarten,Beste StMaarten, IK HEB DE INDRUK DAT JIJ GEWOON BENT BLIJVEN WERKEN. Dat kan dus niet he. Wij hebben allemaal fulltime voor het forum gekozen. Jij loopt al achter, je moet nog een boekbespreking doen en 2 truien breien en nog 8 bolletjes punniken.Dus, ik weet niet hoe lang je die baan nog wilt doen maar daar heb je eigenlijk geen tijd meer voor!!Houten heeft haar kinderen al weggegeven aan Kika omdat ze daar geen tijd meer voor heeft, Kika doet dus alleen nog maar de kinderen van Houten, Bino is huisman geworden om optimaal aan het forum mee te doen, Frank doet zijn kinderen alleen nog in het weekend, Piggelmee en ik hebben er helemaal de brui aan gegeven en zijn geemigreerd om het forum van een afstandje van dienst te kunnen zijn, Mathilde zwemt alleen nog en gaat dan snel terug naar het forum, Emma doet s ochtens heel snel haar boodschappen om meteen paraat te staan voor ons en Toni en Fleur proberen hun werk zo snel mogelijk af te raffelen om snel weer bij ons terug te zijn, Gerda en Dreamer zijn ook zo vaak mogelijk aanwezig dus, StMaarten, zeg die baan op. Dat kan je er écht niet bij hebben! En Bino leert je wel hoe je ook zonder geld positief kan blijven.GroetenPP Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pietjepuk Geplaatst 21 december 2005 Rapport Share Geplaatst 21 december 2005 beste StMaarten,Terwijl ik je zat te sarren (zie stukje hierboven van mij) was jij dus bezig met je boekbespreking. Wat een onwijs nuttige inbreng van je. Wat jij schrijft zijn zaken waar ik de laatste tijd heel erg mee bezig ben, nl concentreren op het NIET PIEKEREN (G2 ombuigen dus eigenlijk), ik begreep wel dat dat nuttig en nodig voor me was maar ik had de link niet zo scherp door die jij nu beschrijft, dat dat dus regelrecht invloed heeft op je gevoel en gedrag. Ja, eigenlijk weet je dat wel, maar jij ontdoet het nu van alles erom heen waardoor het heel erg duidelijk wordt!Ik heb je stuk 3 x gelezen, uitgeprint, en in mijn la gelegd. Ik heb hier bijzonder veel aan, heel erg bedankt, StMaartenPpStMaarten, uiteraard moet ik je sollicitatie met de andere juryleden opnemen maar wat mij betreft ben je per direct aangenomen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emma Geplaatst 21 december 2005 Rapport Share Geplaatst 21 december 2005 Ha allen, speciaal StM,dank je voor het uittreksel. Komt me erg bekend voor maar niet op deze manier beschreven. Vandaar ook dat ik dol ben op Diekstra, hij kopieert maar van mijn part maar hem begrijp ik vaak beter dan welke andere congnitief psycholoog dan ook.Maar vaak werken die gedachte gangen heel goed als je heel alert bent en weet hoe ze werken. Dus allemaal in praktijk gaan brengen! Direct, van de rij bij de kassa bij de super tot lastige medewerkers bij het CWI of welke moeilijke instantie dan ook! Want dat weet ik nu wel je moet het niet te lang laten duren dan is het onwijs moeilijk het weer terug te draaien of opnieuw te beginnen. Dus oefenen, direct en meteen.Volgens mij heb je dat contract voor onbepaalde tijd al wel binnen hoor SsM.tot horens Emma Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thil Geplaatst 21 december 2005 Rapport Share Geplaatst 21 december 2005 Lieve Piggelmee,Hoe weet jij nou dat ik theaterabonnementen leuk vind. Volgens mij heb ik dat hier nergens gemeld of heb ik nou ondanks Marie Henriëtte en Crodino tóch een gat in mijn geheugen of was jij dat die helderziende was of een medium.Tja, een draadje starten met alternatieve drankjes. Ik weet alleen maar de bovenstaande en cola lemon light.We hebben het er nog wel eens over.Groetje,Mathilde Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thil Geplaatst 21 december 2005 Rapport Share Geplaatst 21 december 2005 Hééé, Apostel Pauliene,StMaarten for Forum-bijdrager!!!And for Forumpsycho-therapeut !!!Draag jij hem voor aan de jury?Kijk, als hij nu door vochtonthouding zijn werk in de helft van de tijd kan doen, dan kan de werkdruk best nóg wel een beetje opgevoerd worden. Dat zie je tegenwoordig wel vaker bij moderne bedrijven.Krijgen we een absolute win-win situatie. Targets, StMaarten! Voor niets gaat de zon op.Groet,Mathilde Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleur Geplaatst 21 december 2005 Rapport Share Geplaatst 21 december 2005 Hoi St. Maarten,Bedankt voor je goede samenvatting. Ik heb er een hele poos op zitten kauwen en er goed over nagedacht. Ik heb er veel aan. Ik pieker nogal. Merk ook, dat ik problemen teveel voor mezelf houd. (is ook een uitvloeisel van mijn opvoeding). Maar altijd bang voor wat anderen er van zullen denken. Wat het niet-drinken betreft heb ik nog een kloof te overbruggen tussen mezelf en de buitenwereld. Ik weet niet wanneer ik daar aan toe ben, nu nog niet. Ik hou je op de hoogte. Heb a.s. donderdag een kerstborrel met de collega's. Vorig jaar stonden de glazen al ingeschonken nog voordat iedereen goed en wel zat. Viel er niets te kiezen. Maar ik wil toch nu mijn eigen keuze maken. Dat ga ik eerst maar eens aanpakken.Je was wat mij betreft evengoed al goedgekeurd voor dit team, hoor. Ik heb bij binnenkomst ook niet zo'n heel verhaal hoeven ophangen. Bedankt.Groetjes, Fleur Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pietjepuk Geplaatst 21 december 2005 Rapport Share Geplaatst 21 december 2005 nee, Fleur, jij hoefde nog niet zo je best te doen om binnen te komen.maar in jouw tijd, toen jij hier binnenkwam op het forum, 6 november zo te zien, was dit forum nog niet zo geliefd. Sinds kort is het vechten om een plekje, hoor! Als we zomaar iedereen toe zouden laten zouden we de rááárste mensen binnenkrijgen. Van die alco's bijvoorbeeld, je kent het soort wel. Dat moeten we natuurlijk zien te voorkomen.Maar dat StMaarten zijn plekje verdiend heeft, ben ik helemaal met je eens.En inderdaad Mathilde, het opvoeren van de werkdruk gaan we geleidelijk laten gebeuren. De mannen zijn inmiddels toch lekker voor ons aan het werk? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten