Binorosa Geplaatst 20 december 2005 Rapport Share Geplaatst 20 december 2005 Beste allemaal, Nu we inmiddels allemaal wel van elkaar weten 'waarom en hoe' we hier op dit forum zitten wilde ik toch een poging doen het 'draadje' POSITIEF DENKEN EN ZELFVERTROUWEN te starten.Wat mij betreft speelt het Positieve Denken en het Zelfvertrouwen een grote rol in de manier waarop ik het alcoholprobleem te lijf ben gegaan. Zoals gemeld viel bij mij het kwartje vlak na mijn vakantie, toen ik zo veel en zo snel dronk dat ik dacht 'dit gaat niet goed, hier moet ik iets aan doen'. Toen ik ook daadwerkelijk de stap had gezet om er iets aan te doen, mijn vrouw en beste vrienden het melden en me aanmelden bij Tactus, nam ik me voor bewust hoog spel te spelen. Omdat de meeste 'stevige drinkers' (ook wel zuipers genoemd) vrijwel altijd meldden dat 'sociaal drinken' voor hen niet is/was/bleek weggelegd en alleen 'totaal drooglegging' een optie was, werd de uitdaging nog groter voor mij. Waarom? Nou gewoon, omdat ik denk dat ieder mens de 'kans' heeft voor zichzelf te bepalen wat hij/zij wel of niet WIL en/of WENST! Om die kansen ook te kunnen benutten moet je wel starten met een positieve attitude en (zelf)vertrouwen in jezelf en je missie. Als je al geen vertrouwen hebt in jezelf en de doelstellingen die je je gesteld hebt kun je er net zo goed niet aan beginnen. Hoe kun je nu positief denken en (zelf)vertrouwen hebben terwijl je met een -voor sommige- levens groot probleem worstelt?, hoor ik sommigen denken. Nou dat is vrij simpel: PROBLEMEN ZIJN ER OM OP TE LOSSEN, dus zet ik mijn schouders eronder en ga het probleem te lijf zonder het te bagatalliseren of af te doen als 'ach, dat doe ik wel even' Ik ben positief ingesteld omdat ik er trots op ben zelf dat ik in staat ben geweest mijn probleem te herkennen, te erkennen, serieus te nemen en het voornemen heb genomen er wat aan te doen. Ik had direct (zelf)vertrouwen omdat ik mijzelf in 'mijn kop heb geprent' dat het niet zo kan zijn dat 'iets' zoveel invloed op mij heeft dat ik mijzelf niet meer onder controle heb. Zo van : WAT NU PROBLEEM? DIT GA IK HOE DAN OOK WINNEN! WAAROM? OMDAT IK DAT WIL!!!! Dat (zelf)vertrouwen is alleen maar gegroeid omdat ik de 'face tot face' tactiek heb toegepast! Gewoon in de sportkantine blijven terwijl de bladen bier in het rond gaan, kaarten met de zuipers, naar de kroeg en leuke feestjes, thuis de flessen wijn in de keukenkast en dan met jezelf afspreken dat je wel MAG drinken, maar dat je NIET WIL drinken! Bewust heb ik doelstellingen gesteld die haalbaar zouden moeten zijn voor mij. Te hoge doelstellingen leveren over het algemeen (te) veel druk op en uiteindelijk, bij het eventueel niet halen ervan, nog veel meer frustratie en dat beinvloed alleen maar je positieve denken.Ook ik ben natuurlijk wel eens de mist ingegaan, MAAR........... dan nam ik mezelf dat niet kwalijk. Juist dan ging ik terug naar de basis: IK BEN ER MEE BEZIG!! WEES POSITIEF I.P.V BOOS TE ZIJN! Ik heb er twintig jaar over gedaan om zover te komen dat ik er iets aan doe en nu moet ik niet na een missertje de moed verliezen of mijn vertrouwen in een goede afloop laten varen. Niet lullen, maar poetsen!! Zoiets. Ik ben nu een maand of vier bezig en begin de controle te ervaren. Dit weekend wel een 'poedeltje' gehad (doelstelling niet gehaald) maar ik maakte me er niet druk over. Na het 'missertje' gister weer probleemloos, zonder aan drank te denken, de fles in de kast gelaten en een heerlijk avondje op de thee doorgebracht. Ook bij het openen van de fles en het inschenken van het wijntje voor mijn vrouw had ik geen moment de behoefte of aandrang er ook één in te schenken. Ik WILDE gewoon niet! Jullie zullen begrijpen dat dat nog meer voeding is voor positief denken en zelfvertrouwen. Hoe doen jullie dat en hoe ga je met tegenslagen om?GroetBino Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emma Geplaatst 20 december 2005 Rapport Share Geplaatst 20 december 2005 yeeeeh Bien, go for it. Heerlijk als je zoveel zelfvertrouwen hebt. Blijf zo schrijven. Ik word daar erg vrolijk van.take care Emma Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pietjepuk Geplaatst 20 december 2005 Rapport Share Geplaatst 20 december 2005 ja, ik heb hetzelfde als Emma, hier word ik wel heel vrolijk van, deze manier van denken van jou.Volgens mij is dit wel dé manier om het te laten slagen. Maar behalve je drinkgewoonte moeten velen van ons ook hun piekergewoonte opzij zetten heb ik het idee. En dat lijkt nog wel moeilijker.Ik ben nu harder bezig mijn piekeren de kop in te drukken waardóór de drinkneiging minder wordt dan dat ik puur wat aan dat drinken probeer te doenJe schrijft: problemen moet je oplossen. Maar het is niet alleen het de baas worden van problemen, maar ook nog eens de beren op de weg doodschieten die er helemaal niet zijn!!!!! Jij hebt blijkbaar alleen negatieve gevoelens als er écht iets is. Ik heb ze om de kleinste onzin. Maar dát al inzien, scheelt al een stuk!!!dank voor je positivisme, mij helpt dat ook!!! Maarre, Bino, drink jij echt thee als je geen zin meer hebt in bier?? Vind ik jou helemaal geen man voor!!! (in ieder geval heb ik een beeld van jou gemaakt waarin ik helemaal verbaasd was dat je thee dronk, toch niet ook nog venkelthee ofzo he????)dank voor dit leuke onderwerp! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Piggelmee Geplaatst 20 december 2005 Rapport Share Geplaatst 20 december 2005 Hey Bino,Eindelijk het lang verwachte draadje! Heel goed dat er van het "sterke" geslacht zo'n geweldige bijdrage komt. Heel fijn.Ik knap er ook heel erg van op, zat een beetje stuk gisteren maar kijk nu al weer heel blij!Het geeft een "veilig" gevoel dat je zo standvastig aan jezelf vasthoudt en probeert anderen daarmee te besmetten. Bij de dames ligt dat denk ik wat moeilijker. Die voelen zich altijd overal schuldig over en verantwoordelijk en ontoereikend. Het is de natuur denk ik.Maar dat neemt niet weg dat ook zij positief kunnen denken en (zelf-)vertrouwen kunnen hebben/ontwikkelen.We gaan er weer voor!dank,piggelmee Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 20 december 2005 Rapport Share Geplaatst 20 december 2005 Hallo allemaal,positief denken is inderdaad het halve werk maar o wat is dat moeilijk.En dan zit er ook nog verschil in positief denken over jezelf en over de alcohol.Ik mag nooit meer drinken en ik vind dat verdomde moeilijk. Het liefst zou ik af en toe drinken maar ja ik kan geen maat houden dus moet ik er helemaal mee kappen en dat staat me nou zo tegen.Ik weet ook dat als ik drink dat het niet meer gezellig is maar toch heb ik de hoop dat dat wel zo is. Hoe doen jullie dat toch allemaal?groetjes Gerda Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pietjepuk Geplaatst 20 december 2005 Rapport Share Geplaatst 20 december 2005 Gerda,3 weken geleden schreef ik precies zo'n mailtje als jij. En toen heeft Fleur me over de streep getrokken. Je schrijft: ik mag nooit meer drinken, dat schreef ik toen ook.En Fleur schreef terug: ik MAG wel drinken, de hele dag mag ik dat, maar ik WIL niet meer drinken!!! Ik ben het nl spuugzat!Dat was het antwoord van Fleur wat voor mij een eye opener was!!!geen sterkte wens ik je, nee, Gerda, ik wens je in het kader van dit draadje SUCCES! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Piggelmee Geplaatst 20 december 2005 Rapport Share Geplaatst 20 december 2005 Hoi Dreamer, Gerda, Fleur, St. Maarten, Blackdog en PP,7 gebruikers ingelogd, wat een feest!Jullie krijgen allemaal een hapje taart van mij!doei,piggelmee Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleur Geplaatst 20 december 2005 Rapport Share Geplaatst 20 december 2005 Hoi Gerda:Ik gooi de knuppel in het hoenderhok: je mag altijd en overal drinken, wanneer en waar dan ook. Maar de vraag is niet: mag ik drinken, maar: wil ik drinken? Het is een proces, waar je jezelf doorheen moet slepen. Groetjes, FleurNou moe, het staat er al! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pietjepuk Geplaatst 20 december 2005 Rapport Share Geplaatst 20 december 2005 Ja Fleur,je weet toch dat je mijn leermeester bent!!! noem mij maar een van je apostelenik heb je heel goed begrepen toen je dit schreef 3 weken terug en wil dit nu ook uitschreeuwen!PP Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Binorosa Geplaatst 20 december 2005 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 december 2005 Lieve mensen, fijn dat er velen vrolijk worden of mischien zelfs motivatie of inspiratie uit mijn gedachtengang halen. Maar laten we wel-zijn (dubbeler kan het niet volgens mij): ik heb een dak boven mijn hoofd, aan eten, verzorging en medicatie geen gebrek als ik dat nodig heb, een warm bed als ik wil, kan dingen doen die ik leuk vind, wordt nergens toe verplicht, wordt niet bedreigd door enge ziektes, aardbevingen, rare geloofstwisten, stammenoorlog of militaire machtsgrepen, kan zeggen en denken wat ik wil zonder dat ik me zorgen hoef te maken dat ze me komen ophalen, in de kerker flikkeren en half dood martelen, kan vrijelijk homosexsueel zijn als ik dat wil, hoef niet verplicht een burka te dragen of gedwongen me kapot te werken voor een hongerloon, wordt niet onderdrukt en wordt waarschijnlijk ook als ik wel ziek mocht worden goed verzorgd ennuh.................moet ik nog even doorgaan! Ik heb in Afrika stervende AIDS babies in mijn armen gehad, bange Indianen in Latijns Amerika geintimideerd zien worden door op macht beluste soldaten, lijm snuivende, knetterstonede en met messen bewapende zakkenrollers in de gaten moeten houden en kleine kinderen vuilnisbelten zien omploegen op zoek naar eten, drinken of iets waarmee men dat kon verkrijgen!WAT NOU PROBLEEM? Kom nou toch, jongens en meiden!! Dat alcoholprobleem van mij is toch niet een 'echt' probleem! Het is slechts een naar uitvloeisel van het verwende westerse leven dat ik al 43 jaar leid en waar alcoholische drank ons met de paplepel ingegoten wordt. Kijk de reclame op TV en zie de verleiding. In de kroeg, kantine, uit eten, op feestje of thuis bij de (open?) haard steeds meer en sneller doorborrelen, lekker dollen en bijlullen over hoe de nieuwe auto rijdt, de aandelen erbij staan, waar we op vakantie heen gaan, de stand van zaken is in Goosche vrouwen en Big Brother, wie Idols dit jaar wint (wat een K.. programma trouwens) waarom Ajax het zo slecht doet en hoe lelijk en uitgezakt die Patty Brard eigenlijk is. Jaja, mensen wat hebben wij het toch moeilijk!! Nu ik in al die jaren de gewoonte heb opgebouwd veel te veel, veel te vaak en veel te snel te drinken heb ik een 'slightly little problem' zou mijn Engelse maat zeggen. Als ik weer op een normale, gezonde en verantwoorde manier verder wil moet ik ook niet zeuren, maar aanpakken, doorzetten en zorgen dat het geregeld wordt. Dat is soms ook een nederlaag slikken maar verliezen hoort nu eenmaal bij het leven. Maar hoe vaker je wint, hoe makkelijker het je af gaat en hoe sterker je wordt. Go for it! GroetenBino Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Binorosa Geplaatst 20 december 2005 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 december 2005 Ennuh........PP,Zonnatura kruidenthee, ter bevordering van de innerlijke rust en ontspanning, haha Een erg prettig en smakelijk goedje, moet ik zeggen.GroetBino Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pietjepuk Geplaatst 20 december 2005 Rapport Share Geplaatst 20 december 2005 Ja, Bino,als je het zo bekijkt! En zo moet je het misschien ook wel bekijken. Dat je geen Patty Brard fan bent pleit voor je maar die thee... dat is wennen voor me hoor, trouwens waar is je vriendje Frank eigenlijk??????????Ja, dat weet jij natuurlijk ook niet. Moet er soms aan wennen dat niemand elkaar hier kentsucces allemaal, Houten, jouw moeilijke uurtje is aan de gang, ik duim voor je, en nogmaals, positieve draad zo al met al! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Binorosa Geplaatst 20 december 2005 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 december 2005 Pietje Puk. Ja, zo bekijk ik het inderdaad. Wel even met beide benen op de grond blijven staan.Die thee. Ik lust eigenlijk verder helemaal niets (drink nooit frisdrank eigenlijk,ga stuiteren van de suiker, en om nu de hele avond aan de koffie verkeerd te zitten is ook zo wat. Dus water met een smaakje blijft ddan over laat op de avond, helaas er is niets anders. Snal je nu waarom ik .........(sick) GroetBino Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 20 december 2005 Rapport Share Geplaatst 20 december 2005 Over positief gesproken Zie mijn bericht onderaan het draadje "heeft de een het moeilijker dan de ander" daar heb ik mijn reactie op Bino p.o. (per ongeluk) neergepletterd.Ik zit vandaag op dag 50!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! B) Ik heb de Refusal de deur uit gedaan ik heb zo'n angst dat ik een dezer dagen bv. iets eet waar alcohol inzit dat ik het niet weet en dan doodziek word terwijl ik niet drink. Ik moet het maar doen met EIGEN MOTIVATIE als ik het niet zelf kan (ja Fleur) met Campral dan moet ik maar meer mijn best doen. Volgens de Tactus is het wel vreemd dat ik dat uur vóór het eten nog zo'n enorme trek heb maar ja ik nu moet ik gaan "oefenen" met de trek toelaten (hoe omarm je een krokodil). liefs voor allen EN VOLHOUDEN HE Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pietjepuk Geplaatst 20 december 2005 Rapport Share Geplaatst 20 december 2005 Tuurlijk ben ik ook wel jalours op de manier waarop Bino met dit probleem omgaat. Ik denk nl dat hij (en Frank) met álle problemen zo omgaat. Dus niet alleen met het drankprobleem. Het is een heel andere attitude!! En daarom vind ik het prettig om het te lezen.En ik weet ook wel: makkelijker gezegd dan gedaan, maar ik vind het prettig om de gedachtengang te kennen van mensen die er zo mee omgaan.En als we er maar een beetje door opschuiven is dat wat mij betreft pure winst. En ik heb het gevoel dat ik echt wat opschuif. Mijn gepieker is de laatste tijd écht minder, ik moet me daar wel erg op concentreren maar ik merk dat het dan ook wel aardig gaat. Nogmaals, dat stoppen met piekeren en donker denken is dé manier voor mij om ook mijn drankprobleem beter te handelen.En met Houten, de dag dat ik een halve fles wijn in mijn koelkast heb die daar gewoon kan blijven staan, zal nog wel heel lang duren. Ik heb die situatie nog niet gehad maar zou dan net als Houten en Mathilde de boel weggooien of zoals Fleur, meegeven aan de gasten.De trek toelaten, oei, dat zou ik ook niet zo heel snel kunnen geloof ik! Die wuif ik zo veel mogelijk weg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 20 december 2005 Rapport Share Geplaatst 20 december 2005 Bino, ik vind het wel een béétje te gemakkelijk je redenatie.Er zijn mensen (misschien wel op dit forum) die de hele leven al aan de verkeerde kant van de massa hebben gestaan bij het uitdelen van afkomst, brains, money, mogelijkheden, relaties en die zichzelf toch (en misschien niet onterecht) een soort "lost" voelen en zich elke dag suf pieken: waarheen, waarom, en waarvoor?"Bovendien heb je een quotum 3 x per week van 4 glazen, sorry als ik me vergis, en dan is het "niet" drinken makkelijker. En als je eens uit de bocht vliegt, dan ben je geen mislukking maar ga je vrolijk verder. Ik ben daar heel erg boos over. Zei je niet dat je moest leren alles ERUIT TE GOOIEN, NOU BIJ DEZE DAN:### ee quote uit je posting ####Nu ik in al die jaren de gewoonte heb opgebouwd veel te veel, veel te vaak en veel te snel te drinken heb ik een 'slightly little problem' zou mijn Engelse maat zeggen. Als ik weer op een normale, gezonde en verantwoorde manier verder wil moet ik ook niet zeuren, maar aanpakken, doorzetten en zorgen dat het geregeld wordt. Dat is soms ook een nederlaag slikken maar verliezen hoort nu eenmaal bij het leven. Maar hoe vaker je wint, hoe makkelijker het je af gaat en hoe sterker je wordt ### einde ###.Fijn voor je dat je jezelf een schop onder je kont kunt geven, maar er zijn mensen die zó bont en blauw zijn, die mag je niet meer schoppen maar die moet je een hand geven en wat warmte zeker in deze tijd. Ik ga ook graag drie keer per week naar de sportschool maar ik houd het bij fietsen want ik wil dat allebei mijn kids kunnen sporten en dat kan anders niet allemaal. Dus FIETS ik elke dag 10 km heen en 10 km terug naar mijn vrijwilligersbaantje met het amuseren van demente bejaarden die jou de volgdende dag niet meer kennen. En ik zorg dat JOUW kind bij heb gymmen goed terecht komt als het uit de ringen kukels als onbetaalde klasse-assistent. En dat de klas van de kids versierd is en en dat hun computers draaien zodat ze erop kunnen werken en spelen. En ik houd niet van mensen die me vertellen dat ik gewoon moet "doorzetten"enn "volhouden" want ik heb al zoveel gemoeten mijn hele leven dat die schattebouten van de Tactus me daarmee helpen, tegelijk met het werken aan de alcohol. Daar heb je meer aan dan een schop onder je kont.We stay respectfully yours wit your "slighty litte problem"Houten******************************** 50 dagen droog*************vandaag************* Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pietjepuk Geplaatst 20 december 2005 Rapport Share Geplaatst 20 december 2005 Maar Houten,Bino schrijft:dit is de manier WAAROP IK mijn alcoholprobleem oplos.En we hadden toch ook gezegd: neem mee waar je wat aan hebt en sla over waar je niets in ziet?!!!Als dit niet iets is waar je wat aan hebt, sla je het toch over. Ik denk dat Bino er inderdaad wel heel makkelijk mee omgaat. Te makkelijk zeg je, maar dat is toch juist verhelderend, zo'n andere invalshoek te lezen. Ik heb ook niet het gevoel dat Bino iets opdringt maar gewoon vertelt hoe híj het doet!Prima toch??! Ik ben er in ieder geval blij mee. Een heel andere invalshoek dan ik zelf heb. Goed om te lezen. !! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thil Geplaatst 20 december 2005 Rapport Share Geplaatst 20 december 2005 Ja,lieve Houten, dat ben ik met Pietje P. eens.Voor Mathilde is het ook een andere benadering maar wel interessant om te lezen.Ik laat het hier even bij. Morgen meer.(zie berichtje aan Gerda)Math. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 20 december 2005 Rapport Share Geplaatst 20 december 2005 Beste StMaarten,René Diekstra kan van de auteursrechten die hij verdiend heeft door zijn boeken aan Houten te verkopen ongeveer een jaar gratis tanken (benzine dan).Ik ben bekend met RET, de kracht van positief denken, de hele sodemekraam. MAAR ALS JE JE ZO KLOTE VOELT DAN DENK JE OOK DAT JE DANT BENT helaas. Ik krijg het er niet uit.Ik heb ook NEI-therapie (die kan een hele nieuwe sportauto kopen van het bedrag dat ik daar wegbreng) Neuro Emotionele Integratie, ze doet ook Reiki (ungeluffelijk voor hetzelfde bedrag in datzelfde uur), en ik ga er altijd opgetogen en met zin in het leven weer vandaag. Zeker van mezelf, zingend op de fiets echt waar, maar er komt een moment dan is het VERDWENEN. Dan word ik boos op mezelf dat ik het heb laten wegglippen, boos op mijn snoepgedrag (ipv boos op alcoholgedrag) en zit ik in een vicieuze cirkel.Ik vind overigens voor gedeprimeerde mensen (die heb je ook nodig anders zou je geen verschil zien met opgewekte mensen en is iedereen hetzelfde) het boekje "Beren op de weg...spinsel in je hoofd" ook een echte aanrader (uit de serie van Schouten en Nelissen) naast "Ik zie ieder dood vogeltje....." affijn het zijn allemaal erg aansprekende titels en ik heb ze allemaal in de kast. De laatste aanwinsten zijn van Dr. Phil (ook geinig). Tot zover ik ga voor de buis en dan in mijn slakkenhuis. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pietjepuk Geplaatst 20 december 2005 Rapport Share Geplaatst 20 december 2005 Leuk StMaarten,ik ben zeer geinteresseerd! Dank voor de tip. Leuk als je er morgen op in wilt gaan!PP Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 20 december 2005 Rapport Share Geplaatst 20 december 2005 Sorry iedereenIk ben gewoon weer sjagrijnig en dat is omdat ik mijn 50e droge dag met een wijntje wil vieren Ik zie erg tegen de Kerst op en ben op dit moment (zelf ziek, kids ziek) allergisch voor (terecht?) optimistitische visies op het leven. Ik zal me hier even niet meer mee bemoeien.Sorry Bino, je bedoelt het goed dat weet ik. We kennen mekaar nou lang genoeg (hahahahaha). Doei Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Binorosa Geplaatst 20 december 2005 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 december 2005 Hoi Houten,no hard feelings. (zou mijn Engelse maat zeggen, haha) Ik hoop dat het je heeft opgelucht. Heb je er toch nog iets aan gehad. Take care, en ga er voor iedere dag, ieder uur.Bino Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pietjepuk Geplaatst 20 december 2005 Rapport Share Geplaatst 20 december 2005 beste vrienden,Ik heb zo onwijs moeten lachen om die opmerkingen van Houten en Bino tegen elkaar.Ten eerste dat Houten schrijft dat jullie elkaar nou lang genoeg kennen om op elkaar te kunnen kankeren zonder concequenties maar dat antwoord van Bino heb ik helemaal om moeten lachen. Die engelse maat van 'm, die weer zo'n losse flodder zou roepen en die opmerking dat ie hoopt dat het opgelucht heeft, zodat Houten toch wat aan dit positieve lijntje gehad heeft. Hij blijft het toch van de zonnige kant bekijken he, die Bino! Niet stuk te krijgen die vent.Is dit nu zo lollig of ben ik dronken van de CITROENTHEE. Ja, bij mij is het nl CITROENTHEE die inmiddels mijn neus uitkomt.welterusten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 21 december 2005 Rapport Share Geplaatst 21 december 2005 Hé Puk,Ik kan alweer niet slapen erg hè? Ik weet er wel wat op....... het is inmiddels dag 51 daar word ik gewoon niet meer blij van stom he. Het zal wel Kerstsjagrijn zijn.Is Zonnebloem geknakt denk je? Ik had Gerda een uiterst maf verhaal gestuurd over ons fietsen maar weer verwijderd, arme stakker, heb je al een probleem met drank krijg je nog van die maffie's op je scherm gepresenteerd (als een soort taartje, daar lijk ik inmiddels wel op HAHAHAAHAH).IK ZAL NIEUWE VEREN MOETEN BESTELLEN BIJ MEZELF.Hou je haaks, als mede-jurylid kan ik je niet missen? Jij gaat ook stug goed he? Grote meid, zo hoor ik het graag.En Bino, nee niks, laat maar. (geintje) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleur Geplaatst 21 december 2005 Rapport Share Geplaatst 21 december 2005 Hoi allenmaal,St. Maarten, ik ben benieuwd naar de samenvatting.En Houten: ik ben niet handig met de p.c. Een bericht verwijderen? Hoe doe je dat dan?Groetjes, Fleur Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten