Spring naar bijdragen

Voor Bino & de positivo's

Houtje

Aanbevolen berichten

Van Bino Rosa wordt je Bino en dan soms Bien
Wat voor informaliteiten zijn dat zo te zien
Je wordt gekleed in een string van punnikdraad
Als "onze hunks" wordt er over de mannen gepraat

Op dit forum is echt iedereen zijn eigen baas
En streeft naar doelen die niet altijd lukken helaas
Maar we zijn er altijd, samen, we helpen "ons" vooruit
Ook al lokt soms een posting een flinke reactie uit

Inderdaad de toetsen worden flink aangeslagen
Beter toch dan haar bewerker lam weg te dragen?
In de krochten van het sombere mopper en gezucht
Draagt het positieve zaadje heus uiteindelijk vrucht

Bino, daarom is er warm en koud, donker en licht
En is Ying nog nooit voor Yang gezwicht
Wij lopen naar een gezond en drankvrij leven terug
En geven elkaar onderweg een hand en een "hug".

Voor Bino van oeps Houten

En jij krijg een virtuele "hug"van mij
Oeps, help, ik zie de moderator komen !!!!!!
wegwezen............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij's fijn, zou mijn Engelse maat zeggen!

Dank voor je mooie woorden. Doet goed en had ik ff nodig.

Nu ff dit, moet ik even kwijt;

Vanmiddag kwam een hele goeie vriend plots binnenwaaien. Gaat zitten en zegt:

"zo jongen, het is goed je weer te zien. Ik was in de buurt en dacht; ik wip's ff langs en ga een neutje doen bij Bino. Het werk zit erop voor vandaag, doe mij maar een lekker wijntje!"

Nou ja, daar zit je dan. Sinds een paar maanden besloten dat ik s'middags zo wie zo niet meer WIL drinken komt er zo'n gochemerd aanzetten met zulke voornemens en teksten.

Ik denk en zeg; 'voor jou heb ik een heerlijk rood wijntje, maar deze jongen gaat aan de capucino!'

Hij zegt: "wat heb ik nou aan mijn kont hangen" Ik weer; ja... uhh.... ja dat is mijn gepunnikte string
die ik net heb gehad van een stel ex-zuipschuiten op het internet, uhh nee hoor, zonder gekheid

"IK BEN DRASTISCH AAN HET MINDEREN EN WERK AAN MIJN ALCOHOLPROBLEEM, JONGEN"

"Bino, goed jongen, klasse. Goeie zaak, doe mij dan maar een dubbele" zei hij en nam nog een ferme slok van de (overigens echt fantastische) wijn! Ik vertelde hem binnen een minuut de kern van de zaak, hij vertelde dat 'ie dat goed vond en we gingen weer over tot de orde van de dag.

Het knaagde wel hoor, maar hoe langer we aan de tafel zaten, ik met koffie en hij met wijn, hoe sterker ik me weer voelde worden. Ik voelde me er heel prettig bij om in deze situatie de kracht te hebben om nee te zeggen en te doen. Weer een stap op weg naar de oplossing. Ik hoop niet dat ik iemand met zoiets als dit kwets, maar ik moest er iets mee doen.

Groet
Bino

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoezo, kwetsen?

Dit is toch fantastisch!! Heel knap van je. En als ik het zo lees: voor jezelf is het een enorme stap om zoiets te zeggen (wij zijn er zelf tenslotte heel erg mee bezig), en een ander, waarvoor dit probleem niet speelt (of die denkt dat het niet speelt), neemt het blijkbaar gewoon voor kennisgeving aan. Het is geen issue voor m.

Onwijs knap, Bino, je engelse maat zou PROUD op je zijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Mathilde,

gek is dat he dat je ineens overvallen wordt door trek en (ik kan alleen voor mezelf spreken ) alle negatieve eigenschappen van drank wegvallen.
Maar veel water helpt, ik heb er inmiddels ook een litertje of twee op.
Inmiddels heb ik mezelf alweer een preek gegeven van jewelste en hoop dat ik vanavond in deze stemming blijf want dan is er alweer een acoholvrije dag bij.

liefs Gerda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

By the way: "yolly good, old chap !"

En laat de niet-geïnteresseerden, niet-meelevenden, niet-invoelenden svp rusten waar ze rusten en GA DOOR MET DE STAPPEN DIE JE ONDERNOMEN HEBT OP JE EIGEN WEG (braak). Houten wordt lyrisch, ze moet van de pc af. Dat gedichtsel aan mijn brein laten ontspruiten was een bevalling op zich, maar het is inderdaad net als met kinderen, je krijgt er wel wat voor terug :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bericht vooral voor Gerda en de rest:

Nogmaals welkom en join the moeilijke-uurtjes klub.
Heb je wat aan de tips van vanmiddag die je ongewenst kreeg voorgeschoteld? Moet altijd bij het woord "voorschotelen" denken aan mijn dochter, die lag ooit in het ziekenhuis met een hersenschudding het viel gelukkig mee. Zewerd na 2 dagen wakker en zegt (ze was 7 of zo) "krijg ik me daar midden op de dag een gehaktbal voorgeschoteld" ........
en ze bedoelde hiermee niet eens dat haar vader, mijn ex-man, op bezoek was want die vond het nodig om zijn voice-mail uit te zetten zodat uiteindelijk een wirwar van secretaresses en collega's naar hem op zoek was (het verhaal wordt dan ook steeds dramatischer: heb-je die-en-die gezien, zijn dochter ligt op sterven tot heb je die-en-die-gezien, zijn dochter heeft één keer met haar linkerduim gewuifd, hun geheime teken, ze heeft een dodelijk coma) affijn het kind was (gewoon) uit een stapelbed gepletterd en op de plavuizen gevallen en had inderdaad een hersenschudding en moest ter observatie mee.naar het ziekenhuis. En ze denkt nu dat iedereen in elke ziekenhuis een gehaktbal eet. Wel goedkopie!!!!
Ach ja, zo komen de verhalen de wereld in. Tot zover dus over de gehaktbal.

Vandaag had de jonge generatie "kerstdiner" op school, daar is weinig diner-achtigs aan zoals wij grote mensen dat beleven. Je wordt geacht als een béétje moeder toch wel 20 verschillende gehaktballetjes te draaien, pannenkoeken warm én koud te leveren, zoet én zout, wafels, helemaal in zijn ook de cocktaiworstjes in bladerdeel (ik had dan nog voor elk worstje een punnik-hoesje in kerstkleuren gemaakt snappen die gasten toch niet maar ik wel) hoe kun je in je eentje de slappe lach krijgen? Ik kan het wel hoor.

Pukje, we moeten nog even overleggen over de prijsvraag van deze week, Toni gaat strak en Fleur snoeit haar plantjes ook nog steeds loeistrak, Kato, ook leuk weer te lezen, verder de Boys Frank en Bino met hun versterking StMaarten die toch zo subtropisch klinkt, Emma, hoe izzie? Piggelmee, kan je de kachel nog in het donker vinden? Zonnebloem heeft rust tot na 2006 vrees ik, we zien wel. Mathilde is wéér aan het knokken en komt in aanmerking voor de bolletjestrui en de onbetwiste winnaar is onze "Bien" met een lyrisch gedicht (sprak zij) wat er mag wezen !!!!

Mag ik even koppen tellen want ik heb vanmiddag een opgave moeten doen aan Tactus, ik krijg nl. per opbeurende mail een euro, jullie ook? en dus even de die-hard-club opgeven. Wil iedereen zich binnen de komende 24 uur even melden + verslag uitbrengen in punnik-strijl....

Zo nu ik ook vandaag succesvol mijn 51e dag kan gaan afsluiten, het journaal begint net,
dag allemaal,

ehh..... lastig die anonimiteit soms nou ja "je-weet-wel" uit Houten

chipz het journaal was net afgelopen,
waar kan ik in therapie voor internet-kletsgroep-verslaving?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Houten en iedereen,

jazeker heb ik veel aan die tips van vanmiddag, ik schreef het al aan sommigen maar ik heb meer aan jullie allemaal als aan de nazorggroep waar ik tot eind februari iedere maandagmiddag ben.
Ik val misschien wel in herhaling, sorry daarvoor maar wat ben ik toch blij met jullie.
Wel moet ik heel veel terug lezen want jullie hebben een behoorlijke geschiedenis met elkaar maar ach ik heb het idee dat ik er al wel een beetje bij hoor.

liefs Gerda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja je moet vooral dat stuk lezen dat begint met het draadje over "volhouden als het tegenzit" dan begint echt de club een beetje (dat is pas van eind november dus een maand).... jongens wat vliegt de tijd!!! Wat hebben we veel gedeeld met elkaar gelachen en gehuild..... hè ik wordt er een beetje sniffig van....
ik ga Piggelmee volgen in haar flanellen piejama en in bed een boekie lezen want ik heb (dat kan ik om privacy-redenen niet melden op het forum) nogal enerverende en hectische dagen meegemaakt. Dus als jullie denken dat Houten op haar blote kont onder de zonnebank ligt, neeeennnn, driewerf neeeen, dan heb we weer eens niet-alcoholisch in de nesten gewerkt. Dat krijg je als je nog jong bent, hè Blackdog? Goed dat je weer meedoet joh!
Dames en Heren: denken jullie aan het koppentellen de AFM heeft me vanavond al benaderd over de boekhouding ivm de afdracht van premies. Zie nova vanavond, ze hebben me gevraagd......

liefs en sterkte en een goede nacht voor allen,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lief Houtentje,
'Mag ik wel meedoen, mag ik wel meedoen???'vraag je.
Of je nou wél of geen gedicht hebt terug gewrocht...?
Je verdient die trui gewoon omdat je deze Tour hartstikke goed rijdt.
Zeker met al die hindernissen!

Ik zal het je nog sterker vertellen;
Houten for President!
maakt me niet uit voor wat.
Heb net mijn zoon opgehaald uit het Rotterdamse, geen alcoholcontole's gehad.:D:huh:
Nee hoor, Houten,
Fiets jij maar af en toe een blokje om en ik hoor graag van je als je weer lekker in de pedalen wil.
Dan fietst Math graag met je mee. Mits (of moet ik zeggen tenzij?) ik jouw tempo bij kan houden.
Welterusten of een goede zaterdag!
Liefs,
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lieve Houten en andere vrienden (nachtbrakers)

lees mijn bericht van 23 december 18.02 uur onder Taboe over deelname door juryleden. Je mag niet alleen meedoen, je staat als hoogste in de nominatie op het moment. De kans dat je nog wordt ingehaald is practisch NIHIL!

Leuk idee van die reunie. Ik ben helaas weg op 5 januari. Maar het idee is wel heel erg leuk! Ik ben ook wel benieuwd naar jullie! Maar ben vanaf volgende week zaterdag weg maar blijf wel internetten, echter een bezoekje aan Houten gaat me iets te ver! De kans dat je Piggelmee meekrijgt lijkt me ook niet zo groot!

Verder alles goed?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Nieuwe aanmaken...