Spring naar bijdragen

Prettige feestdagen

Gast Admin

Aanbevolen berichten

Hoi Emma en iedereen,
Wat is het stil vandaag!
Alleen Houten met dat lot? Kunnen we dat vertrouwen? Kan ze dat zich écht permiteren?
Ik ben zo benieuwd hoe het écht met je gaat lieve Houten!

Met tante Til gaat het heel goed.
Die zat gebeiteld vandaag met een bezoek aan haar kleindochter die vandaag één jaar werd.
Heeft het schattige hoofdje in de verjaardagstaart gestoken, zoals dat een 1-jarige betaamt en was verukkelijk blij met alle aandacht.

Schizoventje, jongens, het gaat niet goed met hem.
Hij heeft zich de kerst doorgeknokt. Wat een klein leventje voor zo'n kerel van 25.
Samen met je moeder aan het ontbijt, samen met je moeder aan de fondue...
Zelf maakt hij- gelukkig-de grap van Wim de Bie "Nee, Moederrr, ik wíl hel-e-maal niet met jou mee, ik wil een Zweedse vriendin he-le-maal insmeren met slagroommm...":)
Nou, medestrijders, we horen wel weer hé?
liefs,
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 56
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Dag lieve allemaal,

en toen was de kerst alweer voorbij.
Houten, meid wat heb jij een toestanden zeg. Ik vind het geweldig hoe je je er doorheen sleept, dat wil ik toch nog eens tegen je zeggen.
En PP wat een geweldig gedicht heb je gemaakt, echt een kunstwerk!!!

Mijn kerst is heel goed verlopen. Eerste kerstdag met man en zoon naar een heel knus hotelletje geweest, genoten van een kerstdiner en spa rood en had er geeneens moeite mee. Dat viel me echt 100% mee. De dagen voor kerst zag ik er juist zo tegenop.
Na een heerlijk kerstontbijt vanmorgen gingen we weer naar huis en kwamen de andere kinderen en kleinkinderen op bezoek.
Vanavond met z'n allen naar de chinees geweest en wederom geen moeite dat ik aan de spa zat en de rest aan de wijn oid.
Dit vind ik echt een overwinning hoor. En wat zag het er vorig jaar toch allemaal anders uit mensen.

Ik denk wel vaak aan wijn ofzo en denk dan: och, wat gezellig maar voor mij is dat allang niet meer gezellig. En als ik daar dan maar steeds aan denk dan moet het toch goed komen.
En samen met jullie helemaal. Ik denk heel vaak aan iedereen en verheug me erop om weer even achter de pc te kunnen zitten om te kijken hoe het met iedereen is.

Ik ga nog even genieten van een mooi wit uitzicht buiten en dan hoop ik jullie weer snel te spreken.

Veel liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Kerstballetjes, Takjes en Ander Gespuis,

We hebben het gered, het zit erop !!!!!!!!!! Heerlijk zo'n Kerst met verder niks. Erg goedkoop ook, gisteren een pizza van 79 cent van de aldi ging best en 2 flessen spa rood en vandaag bij vrienden gegourmet, even een probleem dat ze al wijn begonnen in te schenken dus ik semi-sorry: o jongens, vergeten te melden.... migraine....... weet je wel..... nieuw medicijn....... effe geen wijn ....... en thuis had ik al bedacht dat ze dan waarschijnlijk alleen zoete rommel hebben dus DANK AAN TANTE TIL had ik en literfles spa rood in mijn fietstas gestopt. Die heb ik heerlijk leeggedronken, ik ben reuze trots.

Want, dames en heren het is vandaag de 27e dus morgen sta ik op 60 dagen !!!!! daarna ga ik in maanden tellen, dit is voor het laatst. Ik had nooit never nooit verwacht dat ik het zou kunnen.

Heb vandaag allemaal nuttige klusjes gedaan, mij bed op marktplaats te koop gezet ivm grote opruiming na echtscheiding verkoop ik stukje bij beetje wat van ons "samen" was en ben ik nu aan een eigen bedje toe. Ik dacht zo model senioren met ingebouwde pc en rollator ivm vorderende leeftijd. Hahahahaha.

Ik heb een strakke maandbegroting gemaakt voor 2006 en alle achterstallige administratie weggewerkt, morgen wat leuks doen met Zoonlief, mijn Dochter heeft een feestje. Dan gaan we langzaam naar de 30e en ga ik wassen, cleanen en boeken en speelgoed verzamelen voor een weekje Zeeland.

We gaan natuurlijk op de fiets !!!!!!!!

Gerda, wat GOED van je dat zo sterk bent en positief. Til: het gaat echt wel goed, geen zorgjes graag over Houten die heeft haar grut weer thuis en zo hoort het ook.
Iedereen proficiat en gefeliciteerd, en nu snel naar mijn bed gepeerd !!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allen,
he he, we zijn er weer doorheen. Errug he, verwend nest dat ik ben. Maar goed, het was allemaal erg gezellig en leuk en nu ben ik blij dat ik weer gewoon de krant kan lezen des morgens.

Houtje gefeliciteerd met je 60 dagen!!!!! Ja en nu naar de maanden.

En tante Til zo goed op dreef, en Gerda ook geweldig. Fijn toch. Ik ben een beetje over de schreef gegaan de Kersdagen maar ik ga m'n leven direct weer beteren.

Meiden en jongens, fijne dag en hoop jullie te lezen,
liefs Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi lieve allemaal,
Zo jongens, de kerstdagen zitten erop. Gelukkig, Fleur is ze droog doorgekomen. Het restantje wijn door de gootsteen gespoeld, was het vergeten mee te geven. Zo verschillend als het voor ieder van ons is verlopen.
Gerda, je gaat goed!
Houten met je kids weer thuis, wat een heen en weer gevlieg. Maar gelukkig droog gehouden. IEn nu al 60 dagen! k bewonder je.
Emma, kom op meid, we gaan er weer voor.
Mathilde, met je kinderen, zo verschillend. Maar ik heb aan je gedacht.
Trouwens, Pietjepuk, een schitterend gedicht.
En onze Blackdog, een prima resultaat. Wat heb jij toch een lieve vriendin.
En Piggelmee, in het franse land, druk met haar eters en drinkers. Goed hoor, je parapluutje.
En Bino, Frank, St. Maarten, Kika, Toni, Kato, Dreamer, Zonnebloem, Sjaan, Opa 2 en ik hoop, dat ik niemand vergeet. We gaan ervoor, met z'n allen. Op naar een goede jaarwisseling.
Hier ziet alles heel mooi wit, altijd prachtig om te zien. Dus Fleur gaat even lopen en daarna de koelkast plunderen om van de restanten van de kerst vandaag een maaltijd in elkaar te draaien.
Groetjes, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houten zit met haar hoofd in de wasmachine, jaaaaaaaaaaa, vandaag moet alles schoon en morgen weer mee, dan gaan de koters een dagje logeren bij mijn zus in Rotterdam. Ik kan gen icoontje vinden met een wasmachine met een raampje met een Houtens Hoofd erin.

Tante Til, ik wil verhuizen van Houten naar Rotterdam, daar is ALLES. Mijn koters hebben geen zin om te fietsen, dus ze gaan met de trein. Mijn zus heeft geen kids maar vindt 2 x per jaar een nachtje wel okee en ik ook kan ik lekker laat naar bed geen gezeik niet koken enz.

Echt fijn zo'n après-kerst-dag ze mogen vanavond om 7 uur naar bed, wat zien die schapen wit zeg. Nou met wat mazzel houd ik het vandaag droog dan is dan dag 60 en ga ik in dagen rekenen.

Enne Tante Til, ik neem voortaan overal in mijn fietskarretje een kratje Spa Rood mee, dus ik ben veilig. Ik zat er echt mee gisteravond en wou de uitnodiging al afzeggen en toen heb ik het helemaal gered met mijn eigen fles!!!!

Leer een wijze les
ga op reis met uw eigen fles
deze komt van Tante Til
doet dat omdat ze het zelf wil

Groet en dank!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lief Houtje,
Jááá...!
Kom maar in Rotterdam wonen!
Lekker dicht bij tante Til. Gaan we lekker fietsen!
Ik zal je hoogst persoonlijk Rotterdams leren, ''éch wel"
Ik ben apentrots op je. Vanwege je kratje Spa in je karretje.
En vanwege je 'stekkies' en dat jij niet wilt dat ze jou ooit in de goot moeten bezoeken, (hooguit in de Rotterdamse Koopgoot) Volgens mij zijn ze prachtig, die kinderen van jou!

Lukt het een beetje met die was?
Houten, ik wens je een heel fijn vakantieweekje daar in het Zeeuwse.
Je laat de Boeren Jongens wel met rust denk ik.Een Babbelaar of Bolus moet je wel af en toe nemen hoor!
Ik zal je missen. Of ging het klapdoosje nou mee?
Liefs,
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

PP, mooi gedicht ...

Mathilde - Rotterdam ... tja, geen woorden maar daden ... of toch de woorden van onze Jules ...

Rotterdam is niet te filmen,
De beelden wisselen te snel,
Rotterdam heeft geen verleden,
En geen enkele trapgevèl.

Rotterdam is niet romantisch,
Heeft geen tijd voor flauwekul,
Is niet vatbaar voor suggesties,
Luistert niet naar slap gelul.

't Is niet camera gevoelig,
't Lijkt niet mooier dan het is,
Het ligt vierkant hoog en hoekig,
Gekanteld in het tegenlicht.

Rotterdam is geen illusie,
Door de camera gewekt,
Rotterdam is niet te filmen,
Rotterdam is veels te èch

=J. Deelder================

Het wordt dus echt gezellig hier .... virtueel, maar toch dicht bij :)

Verder heb ik er wel een beetje een potje van gemaakt, en ik vrees dat het deze week nog niet afgelopen is. Vanavond droog gehouden, maar de vrijdag, zaterdag en dinsdag waren niet om over naar huis te schrijven. De remmen los ...

Moet spijtig genoeg constateren dat ik toch heel harde en concrete doelstellingen nodig heb, en dat ik die toch per avond moet stellen. Ik had gehoopt daar al een beetje vanaf te zijn / te kunnen.

Ik heb geen zin om op veel momenten aan drank te moeten denken. Ik bedoel hier in de zin van vanavond drink ik er maar x... Die gedachte en de manier van er mee bezig zijn maakt het af en toe vervelend. Alleen ik kan er toch niet zo goed mee omgaan als ik al gehoopt had.

G> Frank
... met een figuurlijke kater van de afgelopen dagen ....
... die twijfelt ...
... en toch weet dat ie op de goede weg is ...
... want de constatering is namelijk dat de afgelopen week niet de weg is die Frank wilt ...
... dus ...
... ook dit zwakke moment geeft mij zo zijn heldere inzichten ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ook PP heeft jáááren (midden) in Rotterdam gewoond! heerlijke stad, leuk gedicht van Deelder.

Jammer Frank de afgelopen week, maar je laat het niet schieten he. Je blijft er mee bezig. Is toch pure winst? En ik denk altijd maar dat dit ook de manier is geweest hoe je je rookverslaving onder de knie hebt gekregen. Het zou mijn manier niet kunnen zijn maar de jouwe wel denk ik.

Ik vind het moeilijk worden. Ik zit in de "zwabberdoelen zone fase". Volgens mij heeft iedereen dat zo na 4 weken, en ik heb het ook als valkuil herkend en inderdaad, de eerste euforie van niet drinken begint nu weg te gaan en ik begin DORST TE KRIJGEN!

Bovendien, zoals Toni waarschuwde wil ik bijna gaan vieren dat de kerst gelukt is en daarbij komt nog dat ik tot nu toe geen drank in huis had en nu door de kerst wél. Er zijn 2 flessen rode wijn over, één fles witte (die in de koelkast ligt). Het allerergste, er liggen 6 leffes in de koelkast en mijn man ligt al op bed dus de kust is veilig!!!

Maar... ik doe het niet maar ik ben niet eerder zo dicht bij dat moment geweest. Daarom maar weer naar het forum gegaan en me weer in mijn 'collega probleemgevallen' aan het verdiepen!!

Moeilijk maar ik zal niet zwichten en morgen zal ik ervoor zorgen dat die drank mijn huis uitgaat!! Nu vind ik het ineens ook zonde om door het putje te spoelen! Maar het moet wel weg voor ik morgenavond minder sterk ben dan vanavond!!!

groetjes en hoop dat jullie net zo sterk zijn vanavond als ik (maar daar niet net zo veel moeite mee hebben) Ik schrok gewoon toen ik net de koelkast open deed voor een smerige cola light die mijn neus uitkomt dat ik die heerlijke leffes zag. Shit, ik ben daar zo gek op!

PP

Link naar opmerking
Deel via andere websites

PP,

Hou je in!!! niet doen ... enne goed dat je het niet gedaan hebt ...

Ik weet dat ik er mee verder moet! maar verdorie het is wel lastig ... Het absolute was zoveel makkelijker .. gewoon niet drinken en zeggen dat je niet drinkt ... Het moet toch ook gewoon lukken op die andere manier ...

Ik zou het ook zo zonde vinden als ik de koelkast opende die Leffes zag liggen en ze niet meer te kunnen drinken omdat ik er niet mee om kan gaan. Ik wil en mag dat van mezelf niet accepteren...

Maar wat bedoel je eigenlijk met zwabberdoelen ... de neiging om je doelen bij te stellen?

G> Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha pp,
zo te horen is het best lastig. Maar goed dat je in iedergeval weer vertelt op het forum. Heb het idee dat als je dat doet je toch wel heel sterk bezig bent. En morgen de drank het huis uit. Het liefst 's morgens zo bijtijds mogelijk. Er zijn toch wel gezellige buren of vrienden die het over willen nemen.

Mijn huis staat ook nog vol, vooral veel lege flessen die ik morgen gehuld in burka de glasbak in ga werpen (mag toch nog de burka?). En er staan gelukkig enkel nog flessen rood en dat is nou niet m'n drankje dus die mogen nog even blijven staan tot na het oudejaars gefeest. En dan is het over voor een poosje, ga ik echt m'n doelstelling beter bewaken.

Jammer Frank dat het niet helemaal gaat zoals je zou willen. Lastig he, niet willen denken over drank maar er toch wel mee bezig zijn. Nou ja, proces zeg ik dan maar. Maar hoe meer ik over drinken/niet drinken na denk hoe verder ik de knoop in m'n hoofd ontwar.

We komen er wel. PP hou vol en sterkte, ga gewoon naar bed mens, daar kan je niks gebeuren. Denk aan je.

liefs Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nououou...,
Frank en Pietjepuk.

Ik vind jullie allebei wel erg sterk hoor met die valkuilen om je heen.
Ja, lang geleden heb ik ook geleerd dat ik op mijn hoede moet zijn als ik een zogenaamde prestatie heb neergezet. Ik vind dan weer zo snel dat ik wel weer wat mag. En dat het allemaal wel weer errug meevalt want kijk Mathilde eens..., hoe ze alcoholvrij de feestdagen doorwalst.
Met het applaus dat nu om tante Til heenklinkt gaat ze 'safe and sound' ( zou Bino's Engelse maat zeggen)
maar hij zal op 2 januari ook zeggen; 'take care en keep safe'.
Want daar ligt mijn valkuil.
Nou, dit wou ik even met jullie delen.
Liefs,
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Emenema,
Kijkuit hoor met die Burka.
Wat jij zegt over die rode wijn, dat heb ik ook!
Vroeger dronk ik ook graag een rood wijntje maar sinds ik drie jaar geleden op vakantie naar Zuid Afrika ben geweest ben ik aan de witte wijn blijven 'hangen'.
Derhalve kan ik probleemloos rode wijn in huis hebben voor bezoek of zo.
Witte wijn komt er niet meer in.

groetje,
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lieve vrienden:

allereerst, Frank: Zwabberdoelen is een 'houtense' uitdrukking. Houten ging haar doelen bijstellen en weer terug bijstellen en heeft het sindsdien over de z.g. Houtense Zwabberdoelen. En ik sta dus op het punt om Zwabberdoelen te gaan toelaten, maar gewaarschuwd door Houten doe ik dat dus niet.

Ik schreef bij mijn huiswerkopdracht van Tactus bij zo'n trekmoment waar je moet invullen wat je bent gaan doen op dat moment, dat ik naar het forum was gegaan om het in de groep te gooien. Ik heb mijn Tactus huiswerk nog niet af of daar vliegen de lieve reacties al om mijn oren.

Emma, jij geeft natuurlijk de oplossing: 'ga naar bed mens, daar kan je niets gebeuren'. Je hebt hartstikke gelijk, wat zit ik mezelf hier te pijnigen met die héééérlijk kouwe leffes in de buurt Snel naar bed en morgen weg met die dingen.

Wie had het vorige keer zo wijs over 'sunk costs'. Al uitgegeven geld, dus of je het nou wegdoet of weggeeft of opdrinkt, maakt niet uit! Ja, dat was ik. Dus morgen gaat het spul de deur uit.

Welterusten kanjers!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afrika is het dus, ik was benieuwd op welk continent je je zou bevinden.
Heel hartelijk gefeliciteerd met je 25 dagen en met het feit dat je de kerstdagen goed bent doorgekomen.

Maak je niet te veel zorgen over 'de maand januari' met veel nieuwjaarsborrels. Mijn leermeester Fleur zegt dan:

doe het PER DAG, en kijk niet te ver vooruit.

En jij Maarten zou zeggen, volgens jouw leermeester Diekstra, probeer wat aan de G2 te doen, ofwel, je gedachten om te buigen, of natuurlijk jouw G1 (gebeurtenis); níet naar de borrels gaan, maar dat zal moeilijk zijn denk ik. Je kan ook gewoon een uurtje gaan ipv het langst te blijven.

maar nogmaals, even geen zorgen over maken. Geniet van het moment en van je 25 dagen.

Bij mij gaat het goed, heb mijn moeilijkste moment van de afgelopen maand (ja.ja, ik zit dus nu op een maand) gisterenavond gehad en de simpele tip van Emma: kruip je bed gewoon in, was geniaal.

Vandaag zorg ik dat de koelkast leegkomt om mezelf vanavond (het begint bij mij om een uur of 5.30) niet weer te pijnigen.

fijne dag allemaal

Pietje Puk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Pp,
het is je dus gelukt! Applaus hoor. Simpel maar doeltreffend zeg ik altijd maar. Je moest eens weten hoeveel extra tijd ik in bed doorbreng. Ik hou heel bewust mijn slaapkamer als een rookvrije, drankvrije zone en dat werkt wel.
Kreeg de tip van Tactus om iets anders te drinken dan mijn favo ww en dat werkt deels, na 3 glazen rood is bij mij ook de rem eraf maar ik heb niet die craving ernaar. Dus als ik snak naar iets denk ik aan rode wijn en dat wordt het minder. (Truckjes en waarom hebben we die nodig).

Gek he dat zoveel mensen als verslaving de witte wijn hebben. Is echt iets van de laatste jaren denk ik. Je kan geen kroeg inkomen of de ww staat er al. En het slurpt zo makkelijk. Net als rosé, ze hadden het in de ban moeten laten. Rose kan gewoon niet! En toen ineens mocht het weer en hup, ik dacht dat het gelijk was aan limonade. Nou vind ik rose in de winter ook niks dus dat scheelt.
Maar wat maakt het nou dat ww zo verslavend werkt? Ik denk wel eens dat het komt door de "waterigheid" en de niet zo'n uitgesproken smaak. Je kan er veel van drinken zonder dat je het echt proeft. Niet dat ik de smaak niet prettig vind maar het is niet zo "stevig" als iets anders. Een heel enkele keer ga ik ook wel eens over van de droog naar de zoet. Drinkt ook minder makkelijk.

Gat het lijkt wel een tip van "wat is makkelijk in hoeveelheden te drinken" maar zo bedoel ik het niet.

En StM, leuk dat je inlogt vanuit SA. Hou vol! Gefeliciteerd met je 25 dagen, hartstikke goed.

Goed dames ende heren, maak er een fijne dag van en ik lees jullie,
liefs Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,
Even een overpeinzing van Fleur. Wat zijn we deze dagen allemaal bezig geweest met het bewust niet-drinken. Allemaal hobbels, die we hebben genomen. Voor mij is het dit jaar ook steeds nieuw: voor de eerste keer kerst en oud en nieuw zonder alcohol. De borrel met de collega's, ja ik zag er tegenop. En straks wat verjaardagen. Toen ik stopte met drinken was het juni. Ik dacht, hoe moet dat straks in de zomervakantie; 's avonds voor mijn tent, lekker rozig na een wandeling of fietstocht. Dat kan niet zonder wijntje. Nu weet ik, dat ik voorheen alléén maar bezig was met drank; ook in mijn tentje had ik allerlei hoekjes waar ik wat verborg. Als manlief dan met zijn zaklampje op weg was naar het washok, kon ik snel nog wat nemen. Zelfs nu bij het opschrijven overvalt me een diepe minachting voor mezelf. En afgelopen zomer voelde het wat dat betreft als een bevrijding. Want alles, wat je eerst niet voor mogelijk hield, is toch uitgekomen: een heerlijke zomervakantie, een kerst zonder alcohol. Iedere keer komen de herinneringen boven: vorig jaar stond ik al een beetje aangeschoten mijn kerstdiner te koken...enz.enz. Mijn voornemen per 1 januari was: minder drinken; wat dus totaal niet lukte. En nu is het gewoon zomaar gelukt, die kerstdagen. Heel even had ik een moment om het staartje rode wijn maar op te drinken, maar nee, het is in de gootsteen beland.
En mensen, als ik jullie verhalen lees, wat gaan jullie goed. Maar ik bespeur ook veel onrust: het is met kerst gelukt, dus nu mag ik mezelf belonen. Frank, die zijn doelen bij gaat stellen. En de jaarwisseling, die nog moet komen. Jongens, meiden allemaal nog die angst voor die valkuil: ik wil jullie sterkte wensen met jullie doelen en hoop, dat jullie die ook bereiken. Ik ga ervoor. En zoals Boudewijn de Groot zingt: ik geloof in jou en mij!
Groetjes, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen lieve allemaal

Inderdaad Fleur, wat een onrust op het forum.
Jammer Frank maar hartstikke goed dat je er toch over schrijft.
En Emma en PP, ik vind het zowiezo knap dat je het redt terwijl er drank in huis is. Ik kan dat niet en ik heb ook de afspraak gemaakt dat er voorlopig ook geen alcohol geschonken wordt in dit huis.
Dit vond ik een erg moeilijke beslissing want ik was bang dat al mijn gasten weg zouden blijven.
Ik heb het schrikbeeld nog voor ogen van mijn vader. Hij is een tijdje aan de drank geweest en toen hij door had dat het zo niet verder ging is hij rigoreus gestopt.
Ook op verjaardagen was er geen drank in huis.
In het begin kwam iedereen nog maar gingen ze vroeg naar huis om thuis nog wat te kunnen drinken.
Binnen twee jaar had iedereen een smoes om niet te komen en zaten alleen wij er nog op zijn verjaardag.
Dat zag ik bij mij ook al gebeuren en ondanks dat iedereen zegt van : dan komen ze om de drank en niet om jou, vond ik het een rotbeslissing.
Ik kan echter niet met drank omgaan. Als er iets in huis zou zijn zou het mij te gemakkelijk zijn om dat op te drinken en meegeven is een optie maar de avond zelf komt iedereen in een bepaalde stemming behalve ik.
Ik kies er dus voorlopig nog voor om niets in huis te hebben en misschien is dat ook een idee voor jullie?
Ook al is er drank in huis wat je normaal niet lust, als de dorst erg genoeg is dan drink je immers alles?

Tot gauw, liefs Gerda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Gerda en natuurlijk de anderen,
Uiteraard maak jij zelf de keuze om geen drank in huis te hebben. Het is jouw huis, jouw beslissing. Anderen hebben dat te respecteren. Wie wil drinken, neemt het dan zelf maar mee, is dat niet een idee? Of kom jij dan ook nog in de verleiding? Ik heb allerlei soorten drank in huis; gewoonweg omdat niemand van mijn probleem op de hoogte is. Dus schenk ik voor visite een drankje. Aangebroken wijn gaat mee of weg. Sterke drank staat voor het grijpen. Moet kunnen; ik kom er niet aan. Maar dat zal voor iedereen verschillend zijn. Als dat voor jou een valkuil is, Gerda, dan moet je doen wat voor jou het beste voelt: niet in huis hebben. Maar ik zet toch mijn vraagtekens: want wie is de baas? Jij of de drank? Als je niet meer wilt drinken, blijf je er gewoon af. Dan hoeft het niet achter slot en grendel of niet in huis, maar dan wil je er niet aankomen. Ik begrijp uit jouw verhalen steeds weer: hè jammer, ik mag niet. Terwijl je uiteindelijk moet zien te komen tot: gelukkig, ik hoef niet meer.
Groetjes, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja beste StMaarten,
Wat een toeval !
Ik juich namelijk over Zuid Afrika als land ( en jij zit daar ineens, zomaar) maar ik heb die verukkelijke wijn van daar, met namen als, 'Welverdiend' in de ban gedaan.
Ik koop ze wel voor visite. Als ik bezoek heb ben ik veilig.( jij begrijp, ek es nie gek nie, ik wil dan heeltemaal nie drink nie):)
Gefeliciteerd met je 60 dagen jubileum.
En mocht je op een mooie CD van Amanda Strijdom of André le Toit (Koos Kombuis)stuiten...? Ik doe graag zaken met je.
Groetje,
Mathilde

En wens je baie veel plesier daar bij die suikerbossie's en die Bloubergstrand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeetje Emma,
Ik geloof dat ik bij nader inzien ontdekt heb dat witte wijn verslavender is voor mij dan rode.
Met rode wijn ben ik nooit zo'n drankorgel geweest als met de witte die ik in Zuid Afrika ontdekt heb.
Slóóten kon ik er van op en ik vermoed dat mijn maag het ook wel aan kon maar voor mijn lever moet worden gevreest. Ik vermoed dat die arme jongen het heel zwaar gekregen heeft toen ik terug kwam uit Zuid Afrika.
Maar goed, mijn lever heeft alweer geruime tijd vakantie en mag zich in januari weer aan de internist laten zien.
Ps . StMaarten, ik geliciteerde je met 60 dagen en dat moet natuurlijk 25 dagen zijn maar dan heb je die volgende felicitatie ook maar vast te pakken van Mathilde.

Emma, still going strong! Zou Bino's Engelse maat...

Groetje
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ha walzing lady,
heb jij dat nou ook? dat bij de intrede van de ww de verslaving insloeg? Daarvoor best wat problemen, maar niet zo zeer als bij de witte wijn. Verbied het in dit land! Wij vrouwen (en veel mannen) kunnen daar niet mee omgaan, veels te lekker!

groetjes Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja hé Fleur....,
Die angst voor die valkuilen hoort er volgens mij gewoon bij, met name zo rond de decembermaand met al die verlokkingen.
Eigenlijk zijn wij wel een erg sterk stel.
Wij presteren het om, waar Nederland er qua drankinname nog es een schepje bovenop doet, ons eigen drankgebruik serieus onder de loep te nemen.
Hebben we daarmee niet een Giga-voorsprong op al die lotgenoten die op 1, 2 of 3 januari het hoog tijd vinden om maar weer eens te stoppen?
Wij hebben in min of meerdere mate de feestdagen al als hindernis genomen, dus hebben we een forse voorsprong op de 1-2-3 januari meute.
Trappen jongens, desnoods een tandje erbij maar we gaan er komen!
Groetje,
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Emma,
Enige zelfanalyse leert mij dat het bij WW pas echt fout gegaan is.
Wat mij betreft hoeven ze het niet te verbieden hoor. Ik heb mijn lesje wel geleerd en houd me voorlopig verre van wijn, zeker, met deze nieuw verworven kennis.
Leuk hé, hoe je al mailende met elkaar tot inzichten komt?

Lieve groet,
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, Emma,

met jouw taak de nieuwen erbij te slepen, trouwens goed initiatief, zal je het misschien wel druk gaan krijgen op 2 en 3 januari. Allemaal mensen met goede voornemers. Moet je nagaan Emma, dan zijn wij van die types die al hééél lang bezig zijn en goed gaan. En dan gaan 'de nieuwen' met bewondering naar ons kijken, zoals ik tegen Fleur aankeek toen ik begon.

weer een nieuwe mijlpaal, mensen die bewonderend naar mijn drankgedrag kijken. Ik verheug me er al op!!!

Witte wijn, ja, het slobbert lekker snel weg, net als rozé en die verdomde leffes. Zij zijn mijn koelkast uit hoor!! Weggegeven. geeft een rustig gevoel, want Fleur, je hebt wel gelijk, de drank moet niet sterker zijn dan ik, maar ik wil het mezelf niet moeilijker maken dan nodig is. Dat duiveltje moet geen kans krijgen!!!

succes allemaal vanavond, en StMaarten, geniet een beetje van Zuid Afrika he!! Jij was vanochtend om 5 uur al bezig ofzo. Terwijl het daar toch niet later is dan hier????

veel plezier, ik ben er ook geweest, toen ik nog wel dronk, hééél veel dronk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Nieuwe aanmaken...