Spring naar bijdragen

Hoe dit forum werkt


Paulus

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

de alcoholdebaas forums lijken nu best goed te lopen. Er is vaak een bepaalde drempel die overwonnen moet worden, vrijwel niemand wil posten op een leeg board. Die drempel lijkt nu wel overwonnen te zijn, en dat is mooi natuurlijk :)

Ik merk dat veel mensen zich voor het eerst op een board zoals dit begeven en daardoor nog niet zo goed weten hoe het werkt. Daarom wil ik hier wat tips plaatsen over het gebruik. Zelf ben ik wel gewend aan het posten (en ook het beheren) op diverse boards, maar ondanks dat blijkt het toch nog even wennen aangezien FuseTalk toch weer even anders werkt dan bijvoorbeeld phpBB en IPB (beide vergelijkbare, maar m.i. gebruikersvriendelijkere software dan het alhier gebruikte FuseTalk).

2 tips om te beginnen:

quoten: Als je op quote klikt wordt het bericht tussen zogenaamde quote tags geplaatst. Een quote begint met [ q ] en eindigt met [ /q ], maar dan zonderde spaties ertussen. Het is niet de bedoeling tussen die 2 tags je eigen text te plaatsen! Dan is het voor anderen niet meer duidelijk wie wat heeft gezegd. Dus je eigen tekst moet na de [ /q ] komen! Je kunt ook heel eenvoudig handmatig een stukje quoten door acherteenvolgens [ q ] (maar dan dus zonder spaties) te typen en dan het stukje tekst wat je wilt quoten, en dan af te sluiten met [ /q ].

Voorbeeld van een quote:

quote:


Originally posted by:
P. Puk

dit is een quote
:)

Dus hieronder komt pas weer je eigen tekst.


Aanmelden voor de discussie: het volgen van van een topic kan lastig zijn, vooral als er veel nieuwe berichten geplaatst worden. Als je antwoord geeft op een topic kun je "Aanmelden voor de discussie" aanvinken, je krijgt dan bij elk nieuw antwoord een e-mailtje toegestuurd. Je kunt je ook "Aanmelden voor een discussie" zonder erin te posten, door op het meest linker icoontje onderaan het topic te klikken wat je op dat moment leest, net boven "Vernieuwen".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Paulus

Hallo allemaal,




de alcoholdebaas forums lijken nu best goed te lopen. Er is vaak een bepaalde drempel die overwonnen moet worden, vrijwel niemand wil posten op een leeg board. Die drempel lijkt nu wel overwonnen te zijn, en dat is mooi natuurlijk
:)



Ik merk dat veel mensen zich voor het eerst op een board zoals dit begeven en daardoor nog niet zo goed weten hoe het werkt. Daarom wil ik hier wat tips plaatsen over het gebruik. Zelf ben ik wel gewend aan het posten (en ook het beheren) op diverse boards, maar ondanks dat blijkt het toch nog even wennen aangezien FuseTalk toch weer even anders werkt dan bijvoorbeeld phpBB en IPB (beide vergelijkbare, maar m.i. gebruikersvriendelijkere software dan het alhier gebruikte FuseTalk).




2 tips om te beginnen:




quoten:
Als je op quote klikt wordt het bericht tussen zogenaamde quote tags geplaatst. Een quote begint met [ q ] en eindigt met [ /q ], maar dan zonderde spaties ertussen. Het is niet de bedoeling tussen die 2 tags je eigen text te plaatsen! Dan is het voor anderen niet meer duidelijk wie wat heeft gezegd.
Dus je eigen tekst moet na de [ /q ] komen!
Je kunt ook heel eenvoudig handmatig een stukje quoten door acherteenvolgens [ q ] (maar dan dus zonder spaties) te typen en dan het stukje tekst wat je wilt quoten, en dan af te sluiten met [ /q ].




Voorbeeld van een quote:


quote:


Originally posted by:
P. Puk


dit is een quote
:)

Dus hieronder komt pas weer je eigen tekst.






Aanmelden voor de discussie:
het volgen van van een topic kan lastig zijn, vooral als er veel nieuwe berichten geplaatst worden. Als je antwoord geeft op een topic kun je "Aanmelden voor de discussie" aanvinken, je krijgt dan bij elk nieuw antwoord een e-mailtje toegestuurd. Je kunt je ook "Aanmelden voor een discussie" zonder erin te posten, door op het meest linker icoontje onderaan het topic te klikken wat je op dat moment leest, net boven "Vernieuwen".



-------------

hallo Paulus e.a.

dank voor deze posting; zal voor velen verhelderend zijn; de technische uitleg is niet aan mij besteedt (Fusetalk of phpBB etc.), maar ik zal proberen me aan je tips te houden;
evenwel wil ik ff zeggen dat er elders op usenet soms ook andere 'quote-manieren' gebruikelijk zijn, die ook zo z'n voordelen hebben;
wat ik elders gezien heb (en wat voor mij heel duidelijk is) is het met '##' inspringen binnen het bericht van anderen; en eventueel delen van dat oorspronkelijke bericht te knippen (dit aan te geven met 'knip'); zelf vind ik dit best heel overzichtelijk en prettig werken; het wordt dat -als 't ware - een soort conversatie/uitwisseling, waarbij je op elkaar reageert/inhaakt tijdens het gesprek i.p.v. pas aan het eind van het gehele gesprokene...; je (mijn) reactie staat dan waar-ie hoort/waar-ie op slaat i.p.v. onderaan, waarbij de lezer weer moet puzzelen om welk deel van de oorspronkelijke posting het gaat.
ook is 't soms gebruikelijk om je reactie boven het oorspronkelijke bericht te zetten i.p.v. eronder i.v.m. het schrollen.
maar goed; op zich niet zo boeiend allemaal; als het maar duidelijk is hoe/wat er bedoeld wordt, toch?

groeten

Toni
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Hoi,
Wat mij opgevallen is, is dat er regelmatig nieuwe topics worden geopend, terwijl er dan al bv drie topics zijn met dezelfde doelstelling, zoals bv "voorstellen".
Bij het eerste voorsteltopic wordt dan gereageerd op degene die het topic heeft geopend (welkom etc.) waarna na verloop van tijd het topic doodbloedt.
Vervolgens wil een andere newbie zich voorstellen en opent een nieuw topic waarbij het ongeveer hetzelfde verloopt.
Dat is jammer vind ik.
De topictitel zou moeten staan voor het algemene onderwerp waar een ieder dan zijn/haar bijdrage aan kan leveren.
Misschien kan een mod dit in de gaten houden?
Ook is het misschien handig om het algemene gebruikerstips-topic vast te zetten als eerste topic zodat iedereen die op het forum inlogt deze "beginnersinformatie" tot zich kan nemen.
Zomaar wat ideetjes van een trouwe bezoekster.
Gegroet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...