Spring naar bijdragen

waar moet ik beginnen

blackdog

Aanbevolen berichten

ben erg teleur gesteld we zijn met oud en nieuw bij de ouders van leidi geweest in het begin ging het nog wel goed wennen aan de ouders natuurlijk in het begin ook afwachtend wand ik kende hun ook nog niet ja van hooren en zeggen ben niet meteen begonnen van hallo ik ben rob en heb 3 verslafingen leek mij ook niet verstandig later op de afond was het iets losser praaten ging ook makelijker tot het tijd werd om de koffie op te ruimen en om om aan het betere werk te beginnen jullie raden het al bier zonder het te vragen stond het al voor me ja en nu ik keek leidi al aan zo van moet ik het nu vertellen toen heb ik het maar verteld hij werd stil en moeder ook oke even van onderdeel veranderen en verder een uur later zou ik even met vader de hond uit laaten ik voelde toen al narigheid en ja hoor ik werd voor alles en nog wat uitgemaakt en hij rade mij aan om niet met leidi verder te gaan en daar zou hij ook wel een stokje voor steeken en hij wou liever dat ik meteen weg zou gaan wist even niet wat ik moest toen we terug waaren mocht ik het huis niet meer in en leidi zou buiten koomen om mijn spullen te brengen ik ben toen met leidi maar even gaan loopen om het geen wat er gebeurd was door te spreeken zij kon het ook niet geloven wat er gebeurd was wand haar vader was nooit zo geweest ze is nog een keer binnen geweest om te vraagen wat er nou allemaal aan de hand was maar haar vader verbood haar om nog langer met mij om te gaan en ik moest mij er maar bij neer leggen ik ben toen maar weg gegaan vol verdriet vol woede en de teleursteling kan het nu nog niet bergijpen ben je eerlijk krijg je dit heb het zo moeilijk en zo zwaar heb je een goede steun gebeurd dit dit heb ik al eens mee gemaakt waarom nu weer moet het leven dan zo zwaar zijn oke ik heb een fout gemaakt moet je dan zo bestraft worden als ik dit had geweeten was ik er toch ook nooit aan begonnen maar ik denk dat ik er maar aan moet gaan wennen en dat dit mij nog vaker zal gaan gebeuren de buiten wereld is wel echt bikkel hard maar ik ga verder waar ik me bezig was stoppen met de drank drugs en gokken
en aangezien ik toch zo rot het nieuwe jaar ben in gegaan heb ik het nog steets gered nog steets nuchter
en daar voor zal ik blijfen KNOKKEN 6 januari ga ik voor dat gesprek en ga ik en helemaal voor ik heb A gezecht en ga nu ook A doen anders zal ik nooit koomen

huilende groetjes *..´¯`.* BLACK DOG *.´¯`..*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Rob,

Allereerst wens ik jou een heel gelukkig 2006, dat wens ik iedereen toe maar jou nu wel even heel byzonder.
Wat heb jij een rotervaring achter de rug zeg!!!!
En wat heb ik een diep respect voor jou dat je nuchter bent gebleven!!! Ik denk dat de meeste mensen, waaronder ikzelf gedacht zouden hebben: barst maar met het hele zootje, ik neem een borrel.
Misschien is het niet slim geweest om gelijk alles te vertellen aan mensen die je niet kent en ( ik ben nu gewoon even hardop aan het denken hoor) had je misschien een smoes op moeten hangen dat je medicijnen gebruikt en dus geen alcohol mag drinken.
Aan de andere kant weet je nu wel meteen waar je aan toe bent en weet je wat je te doen staat.
En Leidy wist natuurlijk ook even niet wat ze doen moest want het zijn tenslotte haar ouders maar diep in mijn hart denk ik dat ik, als ik Leidy was geweest, dat ik dan met jou weg was gegaan en het oud en nieuw ergens anders gevierd.
Het is nu gebeurd zoals het is gebeurd en dat is niet meer terug te draaien. En ja Rob, je zult inderdaad nog wel vaker tegen een muur van onbegrip aanlopen maar jij weet waar je voor gaat en dat is het belangrijkste.
Jij bent jij en weet dat het zo niet verder kan en daar kun je alleen maar respect voor krijgen. In ieder geval van mij en ik weet, van het hele forum.
Gelukkig heb je ons en wij staan achter je en dat zul je straks in Zutphen ook merken.
Ga ervoor Rob!! Onze steun heb je en blijf schrijven hoor.

Liefs Gerda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Rob,
Ja, ik kan me voorstellen, dat je heel verdrietig bent om wat er is gebeurd. Je bent eerlijk geweest en de confrontatie aangegaan. Petje af. En de buitenwereld is nu eenmaal hard, dat is waar. Gelukkig ben je vastbesloten om nu te veranderen. Geef het maar de tijd. Blijf aan jezelf werken, geef niet op en dan zul je wel merken, dat die ouders jou wel zullen accepteren. Ik kan me de reactie van Leidi's vader wel een beetje voorstellen. Ik denk niet, dat Leidi's vader iets heeft tegen jou persoonlijk, maar meer om het feit, dat zijn dochter nu omgaat met een jongen met veel problemen. Misschien trap ik tegen zere benen, vooral die van de mannen, maar mijn man , die toch heel ruimdenkend is, heeft ook wel eens moeten slikken, als "zijn meissie" een vriendje had, waarvan hij dacht: kind, kind, wat moet je dáár nu mee?Want het is toch zíjn dochter en hij moet nu even wennen aan jou. Wat niet wegneemt, dat ik de reactie van Leidi's vader erg resoluut vind en voor jou wel heel erg hard. Het had ook wel milder gekund, vind ik zelf. Ook voor je vriendin is dit erg moeilijk. Want zij staat er nu eigenlijk tussenin. Maar Rob, niet opgeven, doorgaan, want je wilt knokken en dat is fantastisch.
Ik denk, dat het allemaal goed gaat komen. Jij moet nu eerst aan jezelf werken en je vriendin steunt je daarbij. Geef die ouders de tijd om te wennen; als jij ervoor gaat, en dat doe je nu al, dan komt het goed. Zeker weten.
Groetjes, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jee Rob, wat vind ik dat nou naar voor je. Maar ik vind je echt een kanjer dat je het bijltje er niet bij neer hebt gegooid. Maar het is waar wat Fleur zegt, Leidi's vader bekommert zich om z'n dochter maar het had niet zo hoeven te gaan. Misschien extra stimulans om te bewijzen wat je allemaal kan!

En balen dat je nou net zo iemand op je pad tegen komt. Kan me voorstellen dat je dan het idee krijgt de de hele wereld vol zit met niet zulke meevoelende mensen. Maar ze zijn er wel hoor! Zie maar op dit forum en zo zijn er heel veel. Blijf een beetje geloven dat ze ook op jou pad komen.

En gaan he 6 januari. Daar zal je ook merken dat er mensen zijn die zich wel met je bezig houden en het beste voor je willen, dat je gewoon een gelukkig mens gaat zijn in 2006.

Blijven schrijven hoor, ook als het heel moeilijk is.

liefs Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

beste Rob,

Ik heb vandaag hierover zitten nadenken. Ik vind het een moeilijk probleem. Is er niet iemand bij jou in de omgeving, geen maatschappelijk werker van bv. de beheersstichting of zo??? Die zullen toch ook wel mensen in dienst hebben voor algemene begeleiding??? Die bij wijze van spreke jou kunnen steunen in hoe je moet omgaan met die ouders? Jullie zijn allebei nog zo jong met nog een leven voor je en dan is het lullig als je nu al je geloof in de mensheid moet verliezen.

Anders zou ik je geloof ik toch adviseren naar bv. het algemeen maatschappelijk werk te gaan, of met De Grift contact te zoeken. Je vriendin is een rots in de branding gebleken en heeft je niet laten zitten maar krijgt natuurlijk nu de keuze tussen haar ouders (die op zich natuurlijk zich gewoon zorgen maken over hun dochter en allerlei dingen zien die geen ouder voor zijn dochter wilt) maar kunnen we niet iemand voor je zoeken die met hun praat of gewoon een keertje belt en zegt: beste meneer en mevrouw Huppeldepup, we begrijpen dat dit verhaal u overvallen heeft maar het is nou eenmaal zo dat Rob besloten heeft zijn problemen allemaal te vertellen en dat verdient respect en dat u daarvan schrikt dat snappen we.

Of anders (ik zit maar hard op te denken hoor) samen met Leidi een brief schrijven aan die ouders: gewoon heel beleefd blijven en iets schrijven van: beste mevrouw en meneer, ik heb inderdaad een aantal problemen maar ik ben er eerlijk over geweest. Ik denk dat het erger was geweest als ik het niet verteld had, nu heb ik niets meer voor u te verbergen. Wilt u mij helpen op het goede pad te komen en te blijven, want zonder Leidi was ik zover niet gekomen en wil zo graag weer terug op het rechte pad komen. Daarom heb ik ook mijn geld uit handen gegeven, laat ik me opnemen, doe ik de therapie bij Tactus en op een forum daar heb ik veel vrienden en vriendinnen.

Verder heb ik (ik denk nog steeds hardop) ik heb via de Tactus wel eens een informatieve brief gekregen via het internet als PDF-document dat je dan met Acrobat- Reader moet openmaken en kunt printen. Deze was dan voor mijn huisarts en misschien hebben ze die ook wel voor andere personen.

Verder kun je volgens mij op de home-pagina van Tactus op het kopje "contact" altijd met hun bellen en je situatie uitleggen en vragen wat je het beste kan doen. Ik heb dat ook wel eens eerder gedaan en werd erg aardig geholpen. Je hebt natuurlijk nog geen vaste hulpverlener van Tactus, maar je kunt wel bellen.

Verder (ik denk nog steeds hardop) kun je natuurlijk ook nog altijd naar je eigen huisarts gaan en een verwijzing vragen voor hulp en hoe hier mee om te gaan. Of voor een psycholoog die hun een tikkie kan uitleggen wat jij allemaal voor gevechten aan het leveren bent.

Enne......dat ze eigenlijk trots mogen zijn op hun dochter die haar vriend zo blijft steunen door dik en dun, dat dat eigenlijk een compliment is voor hun opvoeding (dit vind ik zelf wel een beetje slijmerig maar wie weet hoe goed ze erop reageren). Ik hoor je nooit over je eigen ouders praten, maar die baas van je komt niet verkeerd over, kan je het met hem niet bespreken?

Wat vindt je vriendin eigenlijk zelf van deze situatie en wat gaat ze doen, ook met jullie relatie?

Blijven schrijven Rob !!!!!!!!! Morgen een kaarsje voor je hoor er staat al een hele rij.

Misschien noem ik wel 6 dingen die niet kunnen maar als één ding je al een halve stap verder kan brengen, ben ik al tevreden.

Laat je even wat weten? Ik wens jou en Leidi heeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeel sterkte en wijsheid. Ik vind het maar steengoed en denk dat ikzelf al bezopen in de goot zou liggen..........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

beste rob ik vind het goed van je dat je ondanks alles toch niet naar de drank hebt gegreepen
ik heb nog eens goed met mijn ouders gepraat waarom hij het nou zo heeft gedaan het blijkt dat het veel diepper licht dan ik ook had gedacht het heeft te maaken met zijn verleden ik ga er nou niet diepper op in maar ik hoop dat je snel weer iets van je laat hooren wand ik mis jou ook en ik wil met jou verder en mijn vader en moeder willen graag nog met jou praaten hoe wij verder gaan
WIJ GAAN VERDER BELOOFT
maar je moet wel weer je mobiel aan zetten wand anders kan ik je niet bellen
mischien lees je dit berichtje wel bel je me groetjes leidi

ps verder wil ik iedereen bedanken voor de steun aan mijn friend hij heeft er erg veel aan leidi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Rob........ grijp die kans die er voor je open ligt. Je bent niet de enige met problemen en die FANTASTISCHE vriendin van je is met haar ouders gaan praten en heeft ontdekt dat er meer aan de hand is (zoals met ons allen). Doe er iets mee man !!!!!!!!!!!!
Niet wegkruipen maar meld je aub, eerstens bij haar, wij staan achter jullie !!!!!!!

liefs uit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja houten ik wil hem niet opgeven hij is op de goede weg en 6 januari ga ik ook gewoon met hem mee om hem weer te steunen ik heb voor hem gekozen en ik zal hem steunen en dat heb ik mijn ouders ook duidelijk gemaakt
en rob mocht het toch niet gelukt zijn om de drank of de drugs te laaten liggen vind ik het niet erg maar laat wel even iets van je hooren ik weet ook dat je elke keer als er gereageerd is je een email krijgt dus laat je snel even iets van je hooren groetjes leidi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Rob,
laat even weten hoe het met je is. Wat vreselijk lief van Leidi dat zij zich hier ook meld en zo met je meedenkt. Er is echt licht aan het eind van die tunnel. En iemand die zo door dik en dun er voor je is, jee, hadden we allemaal maar een Leidi, dan zou het in veel levens een stuk simpeler zijn.

Hoop van je te horen,
Groetjes Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo ik wil even laaten weeten dat ik bij rob ben geweest hij licht op dit momend in het ziekkenhuis om dat hij weer een paar zwaare aanvallen heeft gehad het gaat nu weer wat beeter met hem hij is nog wel erg vermoeid en zwak ik heb ook de grift gebeld en zijn contakt persoon is ook bij hem geweest om dat hij nog wel een paar daagen moet blijfen zou hij de afspraak in zutphen uit laaten stellen tot dat hij weer thuis is verder heeft hij niet gebruikt dus ook zijn neuroloog was blij fijne vent is dat vol grappen ook ben was erg trots op hem en hij heeft ook aan geboden om bij het gesprek te zijn met mijn ouders hij stelde voor om het op een neutrale plaats te doen zou fijner zijn zij hij dus als mijn ouders dat ook willen gaan we dat doen
verder moet ik van rob iedereen bedanken voor de emails ondanks dat hij ze nog niet heeft kunnen lezen maar dat gaat hij zeker nog doen breng hem vanafond wat spullen en moest ook zijn laptop mee neemen dus wie weet is hij vanafond weer online
groetjes van leidi en rob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha leidi,
nou pak van mijn (ons) hart dat ik weet dat hij veilig is. Naar dat hij weer aanvallen heeft gehad maar misschien is het wel wat makkelijker voor hem om in het ziekenhuis te zijn dan alleen.
En wat een fijne neuroloog heeft hij dat hij met jullie mee wil om te praten. En wat heerlijk dat hij toch niet gebruikt heeft.

Ga zo door! En leidi, je bent een geweldige meid.
Misschien horen we ook Rob vanavond weer.

groetjes Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou wat ben ik opgelucht en blij zeg dat Rob het goed maakt. Pfffff gelukkig dat hij in goede handen is wij van het forum maakten ons echt zorgen. Leidi, je bent een kei en Rob ook dat je niet gebruikt hebt dat is straks voor de ouders van Leidi ook het beste bewijs dat je doet wat je belooft.

Man man ik heb me wel zorgen gemaakt, er brandt hier inmiddels een hele reeks kaarsjes en er gaat er een voor Leidi bij aan.

Sterkte de komende dagen !!!!!!! Ik ben reuze trots op jullie en jullie mogen dat ook op jezelf zijn !!!

Heeeeeeel veel groeten en liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal ik kan jullie melden dat het goed gaat met rob hij wil iedereen bedanken voor de steun als het goed is komt hij morgen rond de middag weer online we hebben internet aan gevraagd maar dat kan woensdag pas wand we waren te laat met aanvragen toch ben ik vanavond ook flink geschrokken ik zat bij hem op bed en toen kreeg hij weer een aanval dit was voor mij ook de eerste die ik echt mee maakte het gebeurde ook allemaal zo snel een schreeuw en hij was zo stijf als een plank en in eens ging hij te keer als een beest toen de verpleging kwam moest ik meteen naar buiten om te wachten na 3 kwartier mocht ik pas weer naar hem toe hij was erg sloom en moe na een paar uur ging het al weer beter hij heeft soms een uurtje geslapen en was dan weer wakker en toch wou hij weer naar buiten om te rooken dus hij begint al op te knappen en hij begint ook al weer praatjes te krijgen dus dat komt allemaal wel weer goed aleen lopen wil nog niet zo goed maar volgens de artsen komt dat door de aanval daar door zijn zijn spieren te zwaar belast en moeten die nu tot rust komen veel rust en aan gezien ze rob goed genoeg kennen houden ze hem nu voorlopig tot maandag daar om er zeker van te zijn dat hij goed bij kan komen en eventueele aanvallen voor te zijn mochten die nog koomen zo nou zijn jullie ook weer op de hoogte en als het goed is verteld rob morgen wel meer en anders doe ik het wel weer namens hem groetjes leidi en rob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Nieuwe aanmaken...