Spring naar bijdragen

draadje crisis


Emma

Aanbevolen berichten

Hoi allen,
Heb daar soms om de moeilijke momenten te benoemen. En als je wilt dat iemand die op het forum zit in iedergeval even kijkt. En reageert, al was het maar "een gelezen" berichtje.

Kennen jullie dat gevoel dat alle hoop en alle toekomst verwachtingen weg zijn. Enkel nog maar staren in een diep gat. Weten dat het morgen weer dag wordt. Weten dat het over een week anders is. Maar alleen op dit moment is het niet meer voelbaar. Dan lijkt het zo uitzichtloos. Vind ik ooit nog een baan, is er nog een werkgever die me wil? Vind ik ooit nog eens iemand om van te houden? Ben ik niet alleen maar bezig met aan de zijlijn toekijken hoe een ander z'n leven leeft en ik juich en moedig aan. Maar mijn leven gaat geheel geen kant uit.

Vrienden trouwen, krijgen kinderen, maken carriëre, maken spannende reizen. Kopen weer eens een groter huis, verbouwen weer eens wat. Krijgen nog meer kinderen. School en alles wat daarbij komt. Huwelijkproblemen, het weer oplossen, kids met hun sores.

Soms voel ik me net alsof een van de "Dementors" uit Harry Potter me te pakken heeft gehad. Er is zo totaal niks.
Zoek het in de kleine dingen. Ja, ik weet het. Ik heb een mooie binnenwereld. Maar ik ben de hoop kwijt dat het ooit allemaal leuker gaat worden. En ja ook, als ik het zelf niet oppak gebeurd er niks. Maar soms ben ik de moed zo kwijt. Ik vind het erg lastig zo zonder baan en zonder partner of gezin. Voor wie besta ik? Het verhaal van "kind nog kraai".

En het even zo opschrijven maakt het wel weer beter. Ik was vandaag in een verzorgingshuis bij demente mensen. En dan word ik zo vreselijk bang dat ik daar ooit alleen eindig. Niemand die dan de beslissing voor me neemt dat het nu wel genoeg is. Niemand die dan nog weet wat ik ooit ben geweest. En dan bedenk ik dat het beter is om nu een leven te hebben wat misschien niet zo gezond is maar dat ik niet zo nodig heel lang hoef te leven.

Ik heb een lieve familie en best wat vrienden maar die worden ook ouder, hebben ook wat meer hulp nodig. En ik geef zoveel ik kan. Maar dan denk ik heel egoistisch, en ik dan? En ik dan als ik straks oud en hulpbehoevend ben? M'n nichtjes? Dat wil je ze toch niet aandoen? Wat doen we met tante met de feestdagen? Alsjeblieft niet!

Het is de tijd van terug kijken, van wat heb je dit jaar bereikt en gedaan. En ik ben helemaal nergens gekomen. En de hoop op een beter jaar is er (even) ook niet.

Sorry voor de treurigheid maar ik moest het even kwijt.
groetjes Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou zeg Emma,

wat krijgen we nou toch allemaal!!

lees de zin van Bino even 3 keer hardop!!!!
"
Krijg GVD nu allemaal de vette kolere met je hele bende!!!!!! Degene die me wil hebben, neemt me
maar zoals ik ben! En zonder daar hun voordeel mee te willen doen. Zo niet en op zoek naar iets anders........ DAN ROT JE MAAR LEKKER OP!!!!!!!!!!! "(citaat Bino)

ga eens even uit van je eigen kracht!!!!! Komop Emma,

En al die zaken die je van anderen noemt: vrienden trouwen, krijgen kinderen enz. Dat moet je nu ook niet gaan idealiseren!! Dan heb je weer andere problemen. En bang dat je eindigt als dement bejaarde. Zolang je dement bent, heb je er geen last van! Het halfvolle glas Emma, in plaats van het halflege glas!

Je hebt fijne familie en je hebt vrienden. Als je oud en hulpbehoevend bent? Ik heb ook geen kinderen Emma, dan zien we wel verder toch? gaan we ons nu effe geen zorgen over maken! Zonde van je leven.

En bang dat je vergeten wordt? Over 100 jaar zijn we bijna allemaal vergeten. Zelfs Balkenende is dan vergeten. En Andre Hazes ook. Alleen Bush zal nog niet vergeten zijn. (helaas...).

Even jezelf herpakken, ga straks Gooische Vrouwen kijken, leuk! Kan je zien dat dát ook niet alles is! Krijg je vast wel een goeie bui van. Het is niet altijd makkelijk maar wel even van je kracht uitgaan hoor Emma. Komop!!!

Prettige zondagavond en morgen weer fris op!

liefs

je vriendin Pietje Puk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Emma,
Om je op te fleuren:
Mensen zonder kinderen en zonder baan hoeven zich toch niet nutteloos te voelen?Je schreef ergens anders: ik zou wel eens alleen op vakantie willen, maar ik durf niet. Waarom niet? Boek eens een leuke reis! Ga erop uit. Er zijn hele leuke reizen, speciaal voor alleenstaanden, kom op, ga er wat aan doen. Emma, je mag hier natuurlijk spuien wat je wilt! En het opschrijven lucht al op. Maar als jij het alleen-zijn als een probleem ervaart, ben jij ook de enige, die dat op kan lossen. Als ik je buurvrouw was, kwam ik je nu een dikke knuffel brengen en een arm om je heen slaan, maar dat kan hier op dit forum niet. Ik wil je zo graag helpen. Maar jij kunt alleen jezelf helpen. Kom op, meid, ga niet in een diep dal zitten, maar kom eruit vandaan. Volgens mij heb je heel veel kwaliteiten.
Groetjes, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En hier dan je vriendin in Houten:

Heb daar soms om de moeilijke momenten te benoemen.

JA HALLO WIE NIET IK BEN GEEN PSYCH JIJ OOK NIET MAAR WE KUNNEN ER WEL SAMEN OVER KLETSEN.

En als je wilt dat iemand die op het forum zit in iedergeval even kijkt. En reageert, al was het maar "een gelezen" berichtje.

IK DENK DAT DAT INMIDDELS WEL GEBEURD IS

Kennen jullie dat gevoel dat alle hoop en alle toekomst verwachtingen weg zijn. Enkel nog maar staren in een diep gat. Weten dat het morgen weer dag wordt. Weten dat het over een week anders is. Maar alleen op dit moment is het niet meer voelbaar. Dan lijkt het zo uitzichtloos. Vind ik ooit nog een baan, is er nog een werkgever die me wil? Vind ik ooit nog eens iemand om van te houden? Ben ik niet alleen maar bezig met aan de zijlijn toekijken hoe een ander z'n leven leeft en ik juich en moedig aan. Maar mijn leven gaat geheel geen kant uit.

IK HEB WEL EENS DE SLOOT IN WILLEN RIJDEN EN DACHT DAN MOET IK EERST DE BUURVROUW BELLEN WANT KIND MOET HAAR FLESJE NOG ......

Vrienden trouwen, krijgen kinderen, maken carriëre, maken spannende reizen. Kopen weer eens een groter huis, verbouwen weer eens wat. Krijgen nog meer kinderen. School en alles wat daarbij komt. Huwelijkproblemen, het weer oplossen, kids met hun sores.

VRIENDEN GAAN OOK SCHEIDEN, KRIJGEN MISKRAMEN, WORDEN PUTJESSCHEPPERS, GAAN OP ZUIPREIS NAAR CALLELLA, LEUK VOOR DIE OUDERS. NIET IEDEREEN HEEFT SUCCES MET AANDELEN SOMS MOETEN ZE HUN HUIS VERKOPEN. DE OUDERS LIGGEN WAKKER VAN HUN VERMEENDE DRUGS- EN ALCOHOL (HAHA) GEBRUIK EN DE VERKEERDE VRIENDJES EN VRIENDINNETJES.

Soms voel ik me net alsof een van de "Dementors" uit Harry Potter me te pakken heeft gehad. Er is zo totaal niks.
Zoek het in de kleine dingen. Ja, ik weet het. Ik heb een mooie binnenwereld. Maar ik ben de hoop kwijt dat het ooit allemaal leuker gaat worden. En ja ook, als ik het zelf niet oppak gebeurd er niks. Maar soms ben ik de moed zo kwijt. Ik vind het erg lastig zo zonder baan en zonder partner of gezin. Voor wie besta ik? Het verhaal van "kind nog kraai".

SIMPEL JE BENT GEMAAKT OMDAT EEN HOGERE MACHT BESLOOT DAT DAT GOED WAS. WAAR JE OOK IN GELOOFT, MAAKT NIET UIT.

En het even zo opschrijven maakt het wel weer beter. Ik was vandaag in een verzorgingshuis bij demente mensen. En dan word ik zo vreselijk bang dat ik daar ooit alleen eindig. Niemand die dan de beslissing voor me neemt dat het nu wel genoeg is. Niemand die dan nog weet wat ik ooit ben geweest. En dan bedenk ik dat het beter is om nu een leven te hebben wat misschien niet zo gezond is maar dat ik niet zo nodig heel lang hoef te leven. Ik heb een lieve familie en best wat vrienden maar die worden ook ouder, hebben ook wat meer hulp nodig. En ik geef zoveel ik kan. Maar dan denk ik heel egoistisch, en ik dan? En ik dan als ik straks oud en hulpbehoevend ben? M'n nichtjes? Dat wil je ze toch niet aandoen? Wat doen we met tante met de feestdagen? Alsjeblieft niet!

IK NEEM TANTE EMMA WEL MEE ACHTER OP MIJN ROLLATOR MET DRAADLOOS TOETSENBORD, GEEN PUNT IK HEB DAN EEN CONTINUE SATELLIET VIA MIJN ROLLATOR MET PC.

Het is de tijd van terug kijken, van wat heb je dit jaar bereikt en gedaan. En ik ben helemaal nergens gekomen. En de hoop op een beter jaar is er (even) ook niet.

NOU WE HEBBEN HIER HELE GOEIE DINGEN VAN JE GELEZEN EN JE HOORT BIJ DE DIE-HARD CLUB HIER DUS ONZIN WORDT NIET GEACCEPTEERD.

Tot sprekens

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha lieverds,
dank voor jullie opbeurend heden. Maar soms heb ik het gewoon nodig om al m'n zwartgalligheid te spuien en daar er niemand anders is waar ik dat bij kan (en daar dit forum zo lekker anoniem is) doe ik dat hier. Is misschien ook niet handig daar wij allen zo betrokken bij elkaar beginnen te raken dat we ook al wakker liggen van postings. Maar goed, ik ben leuk en schattig en enig en erg waardevol voor de ander.... Ik heb naar de Gooise vrouwen gekeken en ik identifiseer met allen, maar vooral met Willemijn. Ik ben niet getrouwd zoals ik al eerder had vermeld maar als ik dat wel had gedaan was ik gelijk haar. En nog net niet zo stevig (niet onaangenaam eigenlijk als ik naar haar kijk) maar ik ga er toch maar weer wat moeite voor doen niet zo ver te komen.

Kortom, ik ga er weer voor. Soms is dit geen forum om de alcohol in de hand te houden maar meer om de gevolgen van het minder drinken, of geheel niet drinken, onder controle te krijgen.

En dit draadje is niet enkel voor mij hoor! Als iemand ook zo een behoefte heeft aan aandacht... schrijf, gooi het van je af. Het lucht op! De reacties zijn hartverwarmend. Thanx.

Liefs Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Houten (en Emma),
mooie discussie en ja Houten, jij verdient ook alle aandacht.

Zoals je hier rondrace't en scherp oplet of iedereen nog wel goed in het zadel zit.
Vind jij ook dat onze nieuwe Gerda verassend leuk aanhaakt met haar wel zeer aparte fiets?
Echt een aanwinst voor het peleton hé?
Houten, ga je het redden deze kerstdagen met je foto's?
Foto's inplakken is, in mijn visie, een zeer risicovolle onderneming op deze toch al lastige dagen.
Al die momenten en de herinnering er aan, die dan door je handen gaan.
Het is mij herhaaldelijk niet gelukt, laat staan mét kerst en refu maar zónder wijn.
Houtje, denk er alsjeblieft nog een keertje over na.
Ik ben op beide kerstdagen thuis op een paar uurtjes na.
Hou je taai!
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

dag,
crisis wat is crisis ??
kijk mensen ik kan me momenteel met de beste wil van de wereld nog niet uiten ,
ik bedoel naar jullie toe terwijl ik toch wel met een soort probleem zit dat ik heel graag van mij af zou gooien .
maar er zijn hier zoveel draadjes !!! hoeveel draadjes zijn er eigenlijk???
want ik vermoed dat een draadje een gesprek onderwerp is ????
een zaak bestaat er een draadje over suicide het verwerken ervan????
voor mij komt er een moeilijke tijd aan maar toch ga ik door ,
door met vechten tegen de alcohol want niets brengt haar terug ,
hoeveel pijn het me ook doet
sorry ga stoppen
blacky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky meisje, ik leef met je mee hoor.
Open anders gewoon zelf een nieuw draadje waar je je hart kunt uitstorten en waarop anderen dan weer kunnen reageren als ze willen. Het is dan zeg maar jouw draadje.
Niets brengt de overledenen terug nee, maar het zou ze verdriet doen jou in zo'n toestand te zien, denk je niet?
En wie weet, misschien zijn ze toch wel ergens om ons heen, je weet maar nooit.
Kop op meid, hou vol met vechten tegen de drank en wees trots op jezelf dat je het weer een dag hebt gered.
Ik denk aan je.
Moon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...