Spring naar bijdragen

Maandag stop ik, wie helpt mij??

hermiena

Aanbevolen berichten

Hoi Hermiena,

Welkom op het forum!
Ik lees je intro met een smile van herkenning op mijn gezicht! Wat een giga cirkel waar je dan in zit.
En je blijft maar ronddraaien.
Onwijs knap om met allebei tegelijk te stoppen, maar wel heftig hoor! Ik ben eerst met drinken gestopt (26-11 jl) en dacht "even" met roken te stoppen, maar dat lukt me van geen kanten (zie mijn posting op draadje "een nieuw leven opbouwen zonder drank/drugs".
Natuurlijk wil ik je helpen!!!!
En..... ik heb net met mijn zus (die in Costa Rica woont) afgesproken ook maandag (weer!) te stoppen met roken. Dus dan zijn we al met z'n drieën!!.
Zullen we samen gaan tellen en onze ervaringen uitwisselen?
Ook wat de drank betreft kun je hier je hart uitstorten en goed dat je ook maandag met de behandeling kunt beginnen.
Misschien goed om toch even met je begeleider af te stemmen of het verstandig is om drank/roken gelijktijdig te stoppen.

succes en groet,

Piggelmee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Hermiena,
Wat een goed en duidelijk verhaal heb je om je hier te introduceren.
Mocht je een betrokken coach zoeken, er zijn er hier velen waaronder ik, Mathilde.
ik wens je veel sterkte en steun, wat kun je hier op dit forum volop kunt krijgen.

Lieve groet,
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi Hermina,

Allereerst welkom hier, de eerste stap heb je al gezet door je op deze site aan te melden! Echt
één ding kan ik je zeggen en dat is dat het mij heel erg steunt door alleen maar aanwezig te zijn op dit forum en te 'luisteren'naar wat iedereen doormaakt of als advies geeft aan anderen. Je steekt hier veel van op en ik zelf heb er een nieuwe verslaving bij en wel mee discuseren en kijken op dit platform. Maar dit is een stuk gezonder toch?

Ik begin volgens mij nu een beetje te ratelen.
Maar om een lang verhaal kort te maken: Meid zet hem op en hou één ding voor ogen, je doet het niet voor niets!!!!
Ik denk dat als je de drank laat staan en je leven weer wat minder gestresst is het wel goed komt met jullie kinderwens. Ik zal in ieder geval voor je duimen.

Kop der veur!
:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Hermiena,

welkom en wat een dapper streven. Ja er valt veel te zeggen over gelijk stoppen met roken en alcohol. Ik heb wel eens gehoord dat met beide stoppen even vervelend is dan 1 voor 1. Vervelend is het toch al en echt vervelender dan dat kan het niet worden. Dus doe het, gewoon alle slechte gewoontes eruit!

Ik ben heel benieuwd hoe het je vergaat. Hou ons op de hoogte.
Sterkte Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Hermiena,

je bent al een heel eind op weg, zo te lezen: de gedachten willen al anders, nu het doen nog...

Hierbij een paar tips, in willekeurige volgorde, die mij uitstekend hebben geholpen:

*Spreek met jezelf een alcoholvrije periode af. Het vanaf dag x "nooit meer mogen" kost alleen maar onnodige extra energie en strijd.
*Maak die alcoholvrije periode wel minimaal zo lang, dat zowel geest als lichaam ook de tijd krijgen, om jou de voordelen van die alcoholvrijheid te bewijzen.
Denk aan 1 week, 1 maand, 3 maanden...
Zelf begon ik na ruim 2 weken echt van mijn klachten af te komen, waar ze de eerste dagen juist verergerden.
*Gun jezelf andere "leuke dingen dan het "leuke ding alcohol", en besteed het bespaarde geld ook daadwerkelijk, bij voorbeeld aan een uitgebreide frisdrankenproeverij, een boek, bioscoop, markt (voor lekkers, noten).
*Vertel zo veel mogelijk in je vertrouwde omgeving, dat je geen alcohol meer drinkt (maakt het wat lastiger, om toch weer te beginnen...).
*Voer vooral geen strijd met je opkomende behoeften, maar laat die gedachten van je afglijden. Strijden met gedachten maakt ze juist sterker.
*Bedenk tijdens moeilijke momenten: 1 uur drinkplezier = 1 dag spijt achteraf.
*Geniet volop van de toenemende vrijheid in je geest!

Heel veel succes, opa2.

Aan de forumleden: tsjonge, wat loopt het hier uitstekend, zeg! Veel respect en groot compliment vanuit Heemstede.

Hartelijke groet, allen.

NB. even over mijzelf: periode 13 augustus - 1 december inderdaad geheel alcoholvrij; op 2 december restant port van voor 13 augustus + 2 bijna over vervaldatum zijnde flesjes bier + 1 vers flesje bier verorberd. Port smaakt goed, bier niet meer, ook de verse niet.
Sindsdien tot en met gisteren 6x alcohol gebruikt, waarvan 4x achteraf min of meer te veel, dus spijt.

Stop nu dus weer helemaal, om te beginnen tot vakantie Zuid Frankrijk, in maart.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Hermiena,
Ook van mij welkom op dit forum; en ik hoop, dat we je kunnen helpen in je strijd. Er is al zoveel gezegd; ik sluit me aan bij de vorige sprekers. Hoop van je te horen hoe het je vergaat en ik zal aan je denken.
Ik zie Opa2 ook weer, leuk.
Groetjes, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Opa2 he he dat duurde lang. Fijn je weer te zien. Hoe is het verders met de aandelen, kleinkinders, zeker druk met kerstkaarten geweest???? Ik ben bijna klaar met de Tactus en min een uitschietertje bijna 2,5 maand droog. Bevalt me goed, maar is niet altijd makkelijk. Keukenwekker-werk !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Hermiena,

Ook namens mij een heel hartelijk welkom op het forum, alles is zo'n beetje wel gezegd door de anderen over stoppen met drank en roken maar ik rook nog wel steeds.
1 ding tegelijk zeg ik altijd maar als jij de moed kunt opbrengen om wel alle slechte dingen te stoppen dan neem ik mijn petje af voor je hoor.

Veel succes en we horen van je he?

Groetjes Gerda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Houten, Binorosa, Fleur,
ja, hij gaat best lekker, hoor...
Ben wel regelmatig geweest hier, maar als je dan al die berichten hebt doorgewerkt, is het weer tijd voor iets anders, dan op dit forum schrijven...
Bovendien, ik houd er niet van, mijzelf te herhalen, en aangezien dit forum feitelijk over 1 onderwerp gaat...
Heb intussen begin december wel uitgebreid lichamelijk onderzoek laten doen in Duitsland; was toch wel "benieuwd" naar de gevolgen van 54 jaar leven, waarvan zo'n 40 met alcohol.
Wel: het ziet er over het algemeen nog behoorlijk goed uit: normale lever(functie), aardige bloedvaten, behalve rondom het hart dan: beginnende atherosclerose was in 1 van de kransslagaders duidelijk te zien.
Naast "bij de leeftijd behorend", te weinig beweging, overgewicht, te hoog cholesterol en vet eten blijkt ook alcohol bij dit proces wel degelijk een rol te spelen, en daarom meld ik het hier. Alcohol onttrekt, evenals geraffineerde suiker trouwens, mineralen aan het lichaam, waardoor er een disbalans gaat ontstaan, en verkalking op gaat treden (mijn vrouw, niet/nauwelijks-drinker had een calciumwaarde van 0 in haar bloed; bij mij lag deze iets onder 400, en deze waarde is een duidelijke marker voor een verhoogd risico op een hartinfarct.
Hoe dat proces precies verloopt zoek ik misschien nog wel eens uit, maar in lekentaal komt het neer op het bovenstaande.
Ergo: alcohol laten staan, en magnesium + Vitamine B slikken, om een betere calciumbalans te krijgen...

De aandelen (Crucell), (klein)kinderen, de fiets, de benenwagen, internet (download eens Google earth, als je een moeilijk alcoholmoment hebt!), veel werk bij de rozenkruizers, mijn vrouw, goede boeken, veel ziekenbezoek, leuke reizen, klussen, opruimen onder het motto "je huis ziet er net zo uit als je geest": och, het leven ziet er goed uit, erg goed...

Hartelijke groet,

opa2.

O ja: alcoholvrijheid betekent ook: meer lachen, is mijn ervaring!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,
Wat is het hier gezellig druk zeg!! Bedankt voor jullie reacties, ik voel me echt welkom hier en ik weet zeker dat ik steun genoeg kan vinden hier! Ik moet nog even uitpuzzelen hoe dit forum precies werkt maar dat gaat me vast wel lukken. Iedereen ook heel erg bedankt voor de bruikbare tips, die kan ik goed gebruiken hoor. En fijn ook dat er nog 2 mensen zijn die ook maandag stoppen met roken! Piggelmee en je zus ik wens jullie ook alvast heel veel succes! Gedeelde smart is halve smart toch?
Er vroeg iemand waarom of ik pas maandag stop? Nou eigenlijk ben ik vandaag al gestopt hoor. Ik ga zo de nachtdienst in en als ik er morgenochtend uit kom dan ga ik gewoon heel erg lang slapen, dan heb ik de eerste dag al gehad! En als ik morgenochtend thuis kom mag er door mij ook niet meer gerookt worden. Als ik dan toch ontwenningsverschijnselen krijg dan liever maar alles in 1 keer. Mijn rook en drink gedrag hangt ook heel nauw samen. Als ik rook hoort daar een biertje bij en als ik drink hoort daar een sigaretje bij dus vandaar dat het me beter lijkt om met beiden te stoppen!! Sinds ik mijn besluit heb genomen voel ik me al een stuk sterker! Ik heb de koelkast vol gegooid met lekkere sapjes en ik kan me er nu al op verheugen dat ik niet meer met die kratten bier hoef te zeulen!! In plaats daarvan ga ik gewoon lekker veel fruit eten en lekkere dingen koken want als ik straks niet meer rook en drink heb ik daar weer tijd voor! Wat fijn om te zien dat er zoveel hier zijn bij wie het al gelukt is! Dat geeft de burger moed! In dit geval mij dus, hahaha. Gelukkig heb ik ook steun van mijn zus want die staat al 7 jaar droog en is het bewijs dat het dus kan, ook al heeft ze wel eens een terug val gehad.
Opa schreef dat ik mezelf niet op moest leggen om helemaal nooit meer te drinken, daar heb ik eens over nagedacht en volgens mij heeft ie daar gelijk in. Als iets niet mag dan wil je het juist! Ik heb me dus voorgenomen om het per dag te bekijken en ipv te denken ik mag niet, te gaan denken ik wil helemaal niet! Nou hoe dan ook we zullen morgen zien hoe het gaat. Ik hou jullie zeker op de hoogte.
Allemaal alvast heel erg bedankt en veel succes met de strijd!

Groetjes Hermiena

ps: ik zal me even wat meer in gaan lezen op dit forum zodat ik jullie ook wat beter kan leren kennen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Anton,

We moeten inderdaad wel proberen om bij het onderwerp te blijven maar dat valt soms in het geheel niet mee.
Opa is een hele tijd weggeweest van het forum en is nu weer terug. Je bouwt een band op met de mensen hier en dit komt voornamelijk dat je het niet altijd over de drank hebt maar ook over de andere dingen in het leven wat ons zoal bezighoudt.
Daar kun je niet altijd een draadje voor openen, dat brabbel je er gewoon wat tussendoor.
De enige topic waar geen reactie op " mag" is die van de kennismaking, de newbies want die is alleen daarvoor bedoelt.
En zoals je kunt zien ging het zelfs daar al mis.

Groetjes Gerda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Hermiena,

wat klink jij vastberaden! Goed hoor, en volgens mij heb je het bij het rechte eind dat alcohol en roken erg nauw aan elkaar verbonden zijn. Tenminste, voor de een is dat zo en voor jou blijkbaar ook. En dat is nou zelfkennis, kijken waarbij jou de valkuilen liggen en vooral het jezelf zo makkelijk mogelijk maken.

Succes morgen, of liever, ik hoop dat je lekker slaapt, wat je zegt, weer een dag voorbij. En tijdens je werk kan je toch niet roken.
Ook gelijk in het "tijd over hebben voor koken" als je eens uitrekend wat dat aan tijd scheelt! Ik rook "het pakje per dag" is 24 x 5 minuten is 121 minuten. + dat domme gedrink 2 a 3x in de week, vooral de dag erna is vergooit. Mens, in die tijd kan je een studie medicijnen in 3 jaar afronden.

Maar goed, dit is doordraverij van mij. Heel veel succes en geniet van al je sapjes en lekker eten.

Maar weer niet teveel want dan komt de berekening van heer Anton weer, en hij heeft gelijk maar.... zoals veel mannen vergeten dat veel vrouwen al ruime tijd lijnen, daardoor een zeer verstoorde verbranding hebben. De GEMIDDELDE mens moet 3500 caloriën verbranden om een kilo vet kwijt te raken, ik volgens mij 7000 na (zonder dollen) 30 jaar op dieet te zijn geweest. Ik loop rustig 6 uur op 200 caloriën.

Maar goed, groet van Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lieve Hermiena,

ook van mij krijg je alle hulp die ik je kan bieden (4 jaar geleden met roken gestopt vanaf 2 1'2 pakje per dag, en 28 november met drinken gestopt). Welkom en we gaan ervoor he!!!

Trouwens, dat met roken stoppen is toen dus gelukt, en ik heb sindsdien zovaak verzucht; was het drinken maar gelukt en het roken niet, eigenlijk is dat veel belangijker!!!! Dus als het je te zwaar wordt, met beiden stoppen, maak dan de goede keuze!!! (welke dat ook mag zijn)! Sterkte, nee, succes!

Opa 2, de beroemde opa 2, welkom terug en fijn dat je er weer bent, heb veel van je gelezen en ik zou bijna zeggen; fijn je nu in levende lijve te ontmoeten!

^Pp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hermiena,

Goed idee dat stoppen, ja uiteraard wil ook ik je helpen. Goed dat je je verhaal zo open gooit, dat is maar weer mooi gedaan, de start en geeft ons de context. Ik herken delen uit je verhaal, de automatismes etc. andere delen herken ik niet. Maar goed in ieder geval wens ik je heel veel sterkte, en als je een steuntje in de rug nodig hebt, schrijf het op ... ik of anderen zullen wel reageren.

Opa2, welkom terug, zoals je gemerkt hebt ben is er een complete virtuele speurtocht opgezet ... Spoorloos is ook al benaderd ... maar die bellen we wel af.

Even de andere kant van de alcohol, ik kwam naar aanleiding van het aftreden van Kennedy wegens alcoholisme nog een mooie quote tegen van Churchill, deze moet je in je bagage hebben voor als het een keer uit de hand loopt:

Bessie Braddock (labour) zei in een debat "Winston, jij bent dronken" waarop Winston Churchill antwoorde, "Jij bent lelijk, maar morgen ben ik weer nuchter". De geruststelling is verder dat onze vriend Churchill bekender is om wat ie gedaan heeft dan om zijn problemen (en hij heeft er ook een potje van gemaakt). Dus voor zij die hier nog af en toe aan twijfelen aan hun eigenwaarde ... neem ook deze mee.

Verder lees ik het commentaar over de chaos, dit krijgen we toch niet georganiseerd, tenzij ... Gewoon lekker voor de voet weglezen en wegschrijven. Dus ook je commentaar Anton ... Het wordt overigens wel steeds lastiger om alle persoontjes en opmerkingen bij te houden. Vandaar dat de newbies zich af en toe wat eenzaam voelen ... jongens en meisjes het komt wel!

G> Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geachte Anton,

ik ben er blij te vernemen dat je ervan doordrongen bent dat ik betere boeken lees dan jij. Maar ook al zijn het de betere boeken, er kan een fout insluipen. Ik heb nog nimmer uitgeprobeerd en bewezen gekregen dat ik na 7 uur intensief spinnen ook die kilo vet ben kwijt geraakt. Een kilo zal het zeker zijn, maar dat kan vocht zijn of dat ik zo wazig zie van het spinnen dat ik een kilo minder herken op mijn zeer punctuele weegschaal.

Wetenschap wetenschap, en wie heeft het al eens aan de lijve ondervonden.

Ik wil graag horen,
hartelijke groet Emma (en niet Gemma hoewel ik dat ook een pracht naam vind)
Ik heb deze nick name gekozen daar ik gelijkenis vertoon met regentesse Emma (mocht ik ooit de 70 halen).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Nieuwe aanmaken...