Spring naar bijdragen

een nieuw leven opbouwen zonder drank/drugs


erica

Aanbevolen berichten

Hoi,
ben voor het eerst op deze forum vandaag en heb veel gelezen van iedereen.
Jeetje wat een ellende en ook veel hoop.

Ik (erica) heb net een opname van 4 maand achter de rug en verneem dat nu ik thuis ben, in een soort gat val.
Ik ben veel van plan, wil een opleiding volgen (SPW ervaringsdeskundige) en dan het liefst als activiteiten begeleidster.
Heb al een stukje van mijn leven verteld (zie voor de Newbies) en ben blij dat ik nu via dit forum mijn verhaal en ook als ik me niet lekker voel kwijt kan. Kan lekker zeuren af en toe. moet kunnen.
Oh ja, ik heb een drugs (vooral benzo's) en drank probleem
ik hoor graag van julie ervaringen over hoe je de dag door komt en wat je tegen die klote trek doet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Anton da's mooi gezegd en ik ben het er ook mee eens. Maarrrrrrrrrrrrr op zaterdagmiddag om 5 uur stel je voelt je net effe niet zo toppiejoppie en denk je ach..... één glaasje daar knap ik wel van op....... vervolgens (stel dat je écht opknapt) neem je er nog een ..... en dan is de rem eraf.

Ik vind het elke dag nog moeilijk vooral tussen half 5 en etenstijd. In dit forum staan een paar draadjes met Tips tegen Trek, over volhouden e.d. Zelf heb ik de hele dag genoeg energie om de verleiding te weerstaan maar zoals vandaag komen de valkuilen in hoog tempo op me af.

Emma en ik hebben ze al eens eerder op een rijtje gezet:
- om 5 uur boodschappen doen is hartstikke gevaarlijk en ook als je:
- als je moe bent en honger hebt
- langs open winkels om 6 uur 's avonds fietsen die ook drank verkopen
- nou ja het is een heel rijtje

ik haal ze even uit een eerdere posting voor je dat is geen plagiaat (waar is rené eigenlijk gebleven?)

# voor mij is belangrijk: géén drank in huis
# stel het eerste glas steeds 5-10 minuten uit
# dan nog een keer 5-10 minuten
# dan nog één keer
# en dan is het zonde om dat half uur dat je NIET gedronken hebt weg te mieteren met drank.....
# vraag om medicijnen en zeg dat je serieus ben (Campral) mij helpt het wel
# het moeilijkste uur (tussen 5 en 6 vóór het eten) ga ik iets "leuks" doen
# geen alcohol in huis, ik heb tot nu in 24 dagen 2 x iets gedronken maar buitenshuis
# zoek een maatje die je kan bellen,
# lees op het forum, vooral je eigen wijsheiden zijn confronterend vind ik
# en als het kan, denk aan de lange termijn, het frisse ontwaken de volgende dag
# blokje om gaat niet met kleine kinderen
# een moeilijk puzzel pakken (risico: frustratie, vastlopen en gaan drinken???)
# wat mij 's avonds helpt: iets in je handen voor de TV ik brei sjaals voor de knuffels van mijn kids

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeieavond Houten en de anderen natuurlijk ook,

Dat van die keukenwekker is een goed idee, zelf heb ik sinds een paar maand de Latheral Tight trainer (of zoiets) en zodra ik me een beetje k.. voel ga ik even tien minuutjes trainen. Ik zit/sta er dus regelmatig op.
Het is nog goed voor mijn lijn ook want daar mag ook wel wat aangedaan worden.
Ik heb nl ook de neiging om te gaan eten door verveling en dit is natuurlijk niet bevordelijk voor je lijn.

Zijn er nog meer mensen die door gebruik overtollig gewicht hebben? En wat doen jullie eraan behalve niet drinken.

groetjes Erica
:):sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Erica...,
Ik wilde zelf al eens een draadje opstarten met de vraag of iemand, door de alcoholcaloriën aangekomen was.
Ik heb namelijk in de loop der jaren nogal wat kilootjes vergaard, Kilootjes onnodig 'slap vet' .
Nu ik al een hele tijd met veel moeite 'recht in de leer' ben, wil ik mezelf beloond zien.
Wil ik dat de ponden er af vliegen, maar dat..., lieve Erica gebeurt in het geheel niet.
Althans niet bij mij.
Het zal wel te maken hebben met duistere stofwisselingsprocessen maar voor mij is het wel een probleem.
Ik dóe al zo mijn best om mezelf, ondanks in het verleden te veel drankinname, aardig te vinden maar de aanblik in winkelspiegels...!
Heb wel de pech momenteel er, dankzij een blijkbaar moeilijk te bestrijden huidinfectie, uit te zien als een overrijpe gerimpelde appel, die elk moment van haar tak kan vallen:huh:
Erica, ik ben benieuwd of meer lotgenoten hier op dit forum daar over mee kunnen praten.

Groetje,
mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anton,
Wat heb jij een leuke manier om je voor te stellen en wat klink je wijs en verstandig.
Wel ondertussen gecondoleerd met het overlijden van de vriend.

Ik hoop dat het je lukt om je thuis te gaan voelen in dit merkwaardige gezelschap!
Wielrenners, ziekenhuispatienten, wereldreizigers, duinkabouters, ondernemers, directeuren, keuterboeren, ladies of leisure, bezoldigde en onbezolgdigde levensgenieters, verplegers, huisfilosofen- en komieken.
Anton..., ik zou niet meer zonder kunnen.
Doe er je voordeel mee, zou ik zeggen.
Maar dat doe je al, volgens mij.

Lieve groet,
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Erica, Mathilde en iedereen natuurlijk,

Twee jaar geleden, toen ik nog vollop in mijn "slecht voor mezelf zorgen" periode zat en veel alcocalorietjes binnenkreeg, zag ik er naar mijn idee niet uit.
Best wel dik en 10 jaar ouder dan ik oorspronkelijk was. Ik ben toen vermageringspillen gaan slikken die natuurlijk ook niet hielpen, ook omdat ik erbij dronk.
Vlak voor mijn opname bij de verslavingszorg heb ik een paar maanden niet gegeten en alleen maar gedronken en toen vlogen de kilo's er zo hard af dat ik bijna doorschijnend was.
Ook datr is geen gezicht want je bent wel mager maar de slappe huidrolletjes zag je ook duidelijk zitten.
Twee maanden geleden, toen ik weer definitief thuiskwam dacht ik dat ik maar eens flink met mezelf aan de gang moest gaan.
Ik sport nu drie keer in de week waaronder spinning.
In no time zat ik een stuk strakker in mijn vel en ben erg tevreden met mezelf. Dit klinkt misschien gek maar het is wel de eerste keer in 46 jaar dat ik dat over mezelf durf te zeggen.
Mijn zelfbeeld is altijd super laag geweest.
Ik ben nu 65 kilo, 1mtr68 lang dus niet slecht.
Spinning is een sport dat als je dat 2x per week doet dan vliegen de kilo's eraf en komen er ook nooit meer bij, wat je ook eet.
En dat is geen loos praatje hoor.
Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.

Groetjes Gerda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve mensen, Anton, Erica, Gerda, heb ik jullie al welkom gezegd? Bij deze dan.

Op dit draadje wil ik wel even meepeddelen, vanwege een paar interessante onderwerpen.
Gerda, wat is spinning? Ben zeer benieuwd. Ook ik wil zeker 5 kilo kwijt.
De vorige keer dat ik geheel stopte met drinken viel ik pas na 3 maanden merkbaar af, maar dat was in de zomer en dan beweeg ik veel meer.
Nu ben ik vanaf 26-11 jl niet-drinkend alcoholist en ben 4 kilo aangekomen en dat komt natuurlijk door te veel eten, rekensommetje van Anton.

Ik ben het ook eens met Anton dat je bij terugval meer gaat drinken dan vóór de geheelonthoudingsperiode, maar ik was me er wel heel erg van bewust dat ik weer moest stoppen en ging bijna expres meer drinken om dat moment snel naderbij te brengen.

Even nog reageren op het bericht van PP: toevallig had ook ik gisteren ruzie met mijn man, zat even nerveus nagelbijtend op w.c. en dacht: "als ie nu dit of dat gaat vertellen pak ik meteen de fles", maar gelukkig vertelde hij iets wat ik al wist, dus geen fles, maar ik had 'm al op m'n netvlies staan.
Griezelig dichtbij komt het dan weer.

Zo was ik 31 dec. gestopt met roken en tijdens dat vreselijke gesprek weer begonnen met paffen. Wat is dat verdomde moeilijk zeg. Ik vind het moeilijker dan stoppen met drinken! Ik denk eigenlijk steeds minder aan drank, behalve dus tijdens die bedreigende stressmomenten. Zeg maar gerust ANGST!

Misschien is onze hele drank- en verslavingsproblematiek terug te voeren op angst?

Help, t'is al 2 uur! Ga nu snel slapen.

A demain!

Piggelmee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Anton en de anderen,
Anton, ik heb eerst even al jouw stukjes bestudeerd. Wat mij als meeste opviel is het feit dat je schrijft: ik probeer niet te drinken op momenten, dat ik trek krijg, maar juist op ongebruikelijke momenten. Maar wek je dan niet bij jezelf een trekmoment op? Ik bedoel, het niet-toegeven aan een trek-moment doe je uiteindelijk zelf. Waarom dan een drankje nemen als je er op dat moment geen trek in hebt?
Ik merk zelf, dat de trekmomenten afnemen als je niet meer drinkt. Ben het met Bino eens, dat het een Pavlov-reactie is.
Groetjes, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Piggelmee,

Spinning is fietsen in een sporthal. Je komt dan wel geen cm vooruit maar je verliest liters vocht en calorieen.
Het is dus wel noodzaak om voor de training een liter water te drinken, tijdens de training ook en na de training weer.
Dit laatste is ook omdat je dan snel je afvalstoffen weg kunt spoelen.
Het lichaam gaat met twee keer per week spinning zo wennen aan de verbranding dat het de rest van de week gewoon doorzet.
Daarom kun je ook eten wat je wilt en je komt geen gram meer aan. Natuurlijk moet je wel concequent doorgaan met sporten.
Ook is het natuurlijk goed voor de been- buik en bilspieren en willen wij vrouwen op leeftijd( ha ha ) niet lekker strak in het vel blijven zitten?
Voor de arm, rug en vele andere spieren doe ik ook nog pilatus en slimfit en dan ben je veel bezig met gewichten en weerstanden ( elastiek )

Dus mensen, ga een gevecht aan met de overtollige kilootjes en we kunnen deze zomer weer strak in de bikini.

Liefs Gerda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is natuurlijk logisch, beste Anton,


dat je je niet klem gaat eten in frikandellen, moorkoppen en wat dan ook voor rotzooi.
Dat je alles kunt eten zonder een gram aan te komen heeft te maken met dat je normaal eet en drinkt maar daarnaast ook best wel snoepen mag. Dat je ook niet alleen maar light producten hoeft te nemen maar ook producten kunt nemen waar suiker in zit.
Ook gaat het niet om drie kwartier spinning en dan 500 calorieen kwijt zijn en dat x 2 = 1000, nee het gaat erom dat het lichaam eraan gewend raakt dat je zo hard traint en niet meer gevoelig is voor calorieen.
Door die regelmatige training gaat het lichaam de rest van de week ook druk door met verbranden.

Dit even ter uwer informatie,

Groet Gerda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste forumgangers, ook ik ben de laatste tien jaar tien kilo gegroeid en ik heb hier absoluut niet tevreden mee. Nu ben ik natuurlijk ook geen 34 meer maar... tien kilo? Aan mijn voedingsinname ligt het niet dus, ........ toch die liter witte wijn per dag. Probeer nu in ieder geval twee of drie keer per week te gaan sporten. Wanneer ik mijn doel haal (minderen van drank) dan moet het toch geleidelijk aan beter worden.

Merk alleen dat er toch regelmatig iets tussenkomt. Ben of te druk geweest op het werk en te moe om 's avonds te trainen of ik heb een wattig hoofd om in de ochtend te trainen. Nu is mijn man ook weer gestart en gaan we samen, is toch een stimulans.



Groetjes Kaya

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsja Mathilde, schrale troost: bij mij is er ook geen gram af gegaan in de alcoholvrije periode augustus - december, integendeel: uiteindelijk zijn er 2 hele kilo's bij gekomen.
Deels denk ik inderdaad door het nuttigen van alternatieven: snoep, zoutjes.
Maar bedenk (nog een schrale troost) dat alcohol uitdroogt, en dat dus het vocht in het lichaam door je drankvrijheid mogelijk weer op peil is gekomen, en ja: ook vocht zie je terug op de weegschaal...

Ik denk dat Gerda een punt maakt over het regelmatig sporten en het wennen van het lichaam aan regelmatige inspanning: hoe dan ook moet de verbranding na verloop van tijd dan wel omhoog gaan, ook al, omdat je spiermassa toeneemt.
Toevallig zijn mijn vrouw en ik vorige week aan het slenderen geslagen, om al onze spieren weer in goede conditie, en het lijf wat strakker te krijgen.
In combinatie met dagelijks lopen/fietsen, en het meer laten staan van snoep, kaas en zoutjes (en geen drank), zou er een pondje per week af moeten kunnen. Dus ook weer zonder forceren, maar wel met regelmaat, willen wij graag die 3500Kcal te kort gaan komen, oftewel 1 pond vet per week kwijtraken.

Groetjes,
opa2

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...