Spring naar bijdragen

de gele trui van 8 januari


pietjepuk

Aanbevolen berichten

En Jannetje, slaap lekker meis.
Ik hoop ook dat je in slaap kunt komen, denk aan je.
Als ik het goed begrijp zit je eerste alcoholvrije dag erop.
Ben erg benieuwd met wat voor gevoel je morgenochtend opstaat maar het kan niet anders of het moet een trots gevoel zijn.
Denk aan je.
Moon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laat ook maar met z'n allen.........
Reageer ook maar vooral niet op Moon !!!
Het is al net als in de kroeg hier, uiteindelijk blijf je alleen over maar heb je wel de hele avond een ander een plezier gedaan.
Het nadeel van dit forum is dat je met drank geconfronteerd blijft........
Misschien werkt het voor sommigen wel maar voor mij niet, ben inmiddels aan mijn derde flesje bier bezig en het smaakt voor geen meter meer maar ik ga door want het is mijn enige vriend.
Ik mag er nog wel een paar om op mijn gemiddelde van 1 te blijven dus.......wat let me !
Morgen ga ik weer verder met droog staan.
Maar dan wel alleen en zonder dit forum waar ik alleen maar gefrustreerd van raak.
Iedereen lult hier door mekaar, er is geen touw aan vast te knopen, en die moderators van Tactus zijn al helemaal in geen velden of wegen te bekennen. Als je het daar dus van moet hebben zou ik me nog maar 's bedenken.
Jannetje bv schrijft: mijn hulpverleenster van Tactus is volgende week pas weer te bereiken.........dat kan toch niet.....ach ja meisje ik weet dat je het moeilijk hebt maar ik moet op skivakantie en dat gaat nou eenmaal voor he, dus je moet nog effe een weekie (of twee) wachten tot ik weer terug ben......en ach ja anton of erica: je profiel is wel zichtbaar dus weten we met z'n alles precies wie jullie zijn en waar jullie vandaan komen incl. emailadres maar ach ja wat kan dat schele joh!.
Waar zijn we in godsnaam mee bezig met z'n allen !!!
Die maatschappelijk werkers hebben vaak nog meer problemen dan wij met z'n allen bij elkaar, dus staar je daar nou in godsnaam niet blind op!!!
Mensen gaan psychologie studeren omdat ze met zichzelf in de knoop zitten.
We zijn allemaal mensen met onze eigen behoeftes, GEWOONTEN, en emoties dus denk nou niet dat een ander je ergens mee kan helpen, waarom zou 'ie !!
Je moet het zelf doen !!!
Als je wilt tenminste.
En zo niet, dan moet je met de consequentie leven dat het leven voor jou misschien iets korter is dan van een ander, maar dan nog !!! We zijn met z'n allen maar zo'n minuscuul stukje van het heelal.
Alleen als je Jesus (of god of allah of hoe heten die lui allemaal) bent kennen de mensen je nog.
Dan denk ik: leef !!!
We moeten van alles maar wat WILLEN we nou eigenlijk!!
Het leven bestaat toch niet alleen maar uit verplichtingen.
Zo, en nou hou ik op..........ik wens jullie allemaal een zeer gelukkig leven, zonder dat je iedere dag het gevoel moet hebben dat je ergens aan moet voldoen of met jezelf in discussie moet gaan over dingen.
LEEF !!!!
EN DOE WAT JE WIL/MOET DOEN !!!
En als het klaar is spring je gewoon van het Hilton.....
Liefs voor allen.
Moon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dag moon dag allemaal,
als eerste bedankt moon ivm mijn naam, ik dacht al is er nu ook een jacky !!!!
sorry mensen dat ik niet zo vlug reageer maar geraak er nog niet erg wijs uit ivm alle draadjes ,
indie men ze allemaal moet lezen dan is men wel lang bezig ,sommige draadje dateren van mei 2005!!!!
ergers de reden dat ik op jouw berichtje reageer moon ,is dat je schrijft dat je pilsjes drinkt maar dat ze je niet smaken !!!!
plus het feit dat je hier altijd opnieuw geconfronteerd wordt met de drank ????
eerlijk gezegd werkt dit bij mij niet zo ,ik hoef niets over drank te lezen om eraan te denken ,het zijn gewoon van die momenten dat het in je hoofd opkomt of ik er nu wel of niet over lees;
voor mij moon wordt het deze week een heel uitzonderlijke moeilijke week mag ik je vragen te blijven
en mij te helpen en mag ik jou dan helpen ,want samen ben je sterker .
weet je moon ik lees iedere dag de berichtjes maar zoals ik al schreef weet niet altijd hoe te reageren ,
of beter weet nog niet juist hoe dit werkt !!!!
ik wens je sterkte en hoop dat je redbull gedronken hebt zoals in de reclame
red bull te da alas !!
nog een fijne dag aan allen en aan jou moon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allemaal,
zo wat wordt hier veel geschreven zeg!! Wel gezellig hoor, bijna jammer dat ik de hele nacht moest werken, hahaha. Maar goed, morgenavond ben ik ook van de party hoor! Blackdog en Fleur, van harte gefeliciteerd met jullie gele trui!! Het is me nog niet precies duidelijk waar voor jullie hem hebben gekregen maar jullie zullen hem absoluut verdient hebben!
Pietjepuk, als je nou nog een partytje welkomstruien op de kop kunt tikken dan mag je er voor mij ook wel een aanschaffen als dat kan? Het lijkt me heerlijk zo'n lapjes trui!! En aangezien ik zelf altijd begin met breien maar nooit verder kom dan voor en achterpand is het wel fijn om eens een trui te hebben met mouwen! hahaha.
Mathilde veel sterkte met je moeilijke uurtjes! Je gaat het vast redden hoor!!
Gerda, wat knap van je dat je geen borrel nam!! Ondanks dat je man in een hypo lag. Dat is niet niks hoor zo'n hypo. Gelukkig maar dat ie de ranja nog nam en alles goed is gekomen. Die bak koffie heb je zeker verdient en dat peukie ook!! Knap hoor, ik zou meteen een borrel hebben genomen voor de schrik.
Maar jij niet en daar mag je trots op zijn!!

Pietjepuk, wat herkenbaar wat je schrijft, dat doe ik ook altijd als ik ruzie heb met mijn man. Dan ga ik heel veel drinken omdat ik mezelf zo zielig vind en dan ga ik nog meer ruzie maken en de volgende dag heb ik spijt!!! Goed van je dat je er niet aan toe hebt gegeven!!

Houten, je hebt een goeie lijfspreuk!! Die moet je erin houden! soms per dag, soms per uur!! Of per minuut hoe dan ook je gaat ervoor, dat is duidelijk!!

Mathilde, veel plezier morgen zonder de wijn dan he? Neem maar een sixpack mee!! En nee niet uit de bocht gevlogen dus je hoeft me niet op te rapen!! Goed he?

Emma, geeft niks, het lijkt me ook nog al een behoorlijke opgave om alle nieuwe welkom te heten hier hoor! En vooral in januarie! Maar je voornemen was goed hoor!

Jannetje, gefeliciteerd, 1 dag gehaald!!! Ik hoop dat ik dat morgen ook kan zeggen! Geniet er van en wees trots op jezelf! Viel het mee of viel het tegen??


Moon, wat jammer dat je er zo over denkt. De ene kant van mij is geneigt om je gelijk te geven, want ik denk ook vaak zo over hulpverleners. De andere kant van mij neigt om je tegen te spreken. Een hulpverlener kan je helpen naar jezelf te kijken maar uiteindelijk moet je het zelf doen hoor!! En garanties worden niet gegeven. Ik begrijp dat je erg boos en teleurgesteld bent, hopelijk zie je het morgen allemaal anders en kom je gewoon weer hier terug. Nou ja wat je ook besluit, ik hoop dat het goed met je gaat en wens je veel geluk in je leven! Wat het forum betreft ben ik het wel helemaal met je eens want het is hier behoorlijk onoverzichtelijk met al die draadjes. Ik zie zelf ook door de bomen het bos haast niet meer. Ik zal er eens over denken of dat niet makkelijker kan. Nou Moon, ik ken je wel niet, maar je bent hier niet voor niets terecht gekomen dus ik hoop dat je blijft en dat we je kunnen steunen en jij ons! En verder sluit ik me helemaal aan bij blacky's wijze woorden.

Zo ik heb een poging gedaan om op alle berichtjes te reageren maar het valt niet mee hoor!! Het heeft wel een voordeel, door op alles te reageren heb ik geen tijd meer om te drinken of om te roken. Mijn eerste alcoholvrijeavond heb ik erop zitten. Het is nu half 9 s'ochtends en ik ga nu mijn laatste sigaret roken en dan naar bed. Ik hoop dat als ik vanavond wakker wordt ik het redt zonder sigaretten en drank. Maar met jullie steun moet het me lukken. Voor de eerste week ben ik niet zo bang, dat redt ik wel. Ben alleen zo bang voor de dagen die daarna komen. Ik weet niet meer wie zich aan had gemeld als coach, maar ik kan wel een coach gebruiken.

Fijne dag allemaal!

Groetjes Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moon,

Er zit wel een kern van waarheid (jou waarheid/mijn waarheid) in wat je zegt, maar wat een woede!
Is dit de frustratie die bij je binnenkomt als je alcohol drinkt? Dan zou ik er accuut helemaal mee kappen, want de depressie knalt uit je boodschap. Over Tactus zou ik het volgende willen zeggen: die zijn er idd voor jou, voor mij en voor iedereen die iets aan zijn of haar probleem wil doen. Ik vind het kort door de bocht om de stelling op deze manier neer te zetten. Maar goed, ik hou rekening met je frustratie en ga er van uit dat als je woede weer wat gezakt is je dit recht zet.

Je hoeft niet gestudeerd te hebben om te begrijpen dat jou uiting een schreeuw om aandacht is. Aandacht voor je 'probleem', een oplossing die werkt voor jou! Maar dit forum werkt blijkbaar niet. Ik kan me ook wel iets voorstellen bij je woorden. Om nu voor de lol continue te gaan zitten lullen over iets wat je eigenlijk beter niet kan, voor sommigen zelfs niet mag, doen: ja, dat kan heel confronterend zijn.
Die confrontatie kan jij blijkbaar niet aan en dan moet je een andere weg kiezen. Een weg die jou wel past!

Ik hoop dat je die vindt, maar wil je er wel aan helpen herinneren dat de mensen die hier op dit forum komen allemaal het beste met elkaar voor hebben en een poging doen een ieder tot steun te zijn in datgene dat men zich heeft voorgenomen. Daarbij laat iedereen elkaar ook in hun waarde en velt niemand een oordeel over iemand, mocht hetgeen men zich voorgenomen heeft niet lukken. Niemand verlangt iets van jou, enkel dat je met respect om gaat met elkaar en een ieder in zijn waarde laat. Ook als de manier waarop het hier gaat 'not your kind of cookie' is, zou mijn Britse makker zeggen.

Toch hoop ik dat je hier zult blijven komen en je grieven op de virtuele tafel blijft leggen. Misschien kunnen 'we' je een hart onder de riem steken waar je wel positieve energie uithaalt dat van waarde kan zijn om je 'probleem' te lijf te gaan.

Groeten en succes,
Bino Rosa

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Moon,
en hoe is het deze morgen met je? Blijf je wel mee schrijven? Je ziet, hulpverleners gaan op vakantie, ach waarom niet, het is hun werk en daar horen ook vakanties bij. Maar de "die hards" op dit forum lossen elkaar wel af tijdens vakanties etc. Je ziet, zelfs uit den verre wordt er mee gepraat. Ja, geheel door elkaar maar toch. Het is een kwestie van oefenen en erbij blijven dan vind je de structuur wel.

Sterkte Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok dan, ik kan het toch niet laten, heb er nu dus een nieuwe verslaving bij en wel dit forum.
Heb een hele tijd meegeschreven op het forum van FOK over BB5 en daar ging het dag en nacht door, iedere seconde was er wel een nieuw berichtje, vandaar dat het me hier een beetje tegenvalt, ik zit vaak helemaal alleen hier en da's best zielig ;).
Als jullie niet van die lieve dingen hadden gezegd was ik misschien wel weggebleven maar nu kan ik niet anders dan er voor jullie ook zijn en dat wil ik ook graag.
Gelukkig is het gisteravond niet uit de hand gelopen en zit ik nog steeds op mijn voorgenomen gemiddelde van een flesje per dag ipv vijf. Wel stond ik vanmorgen, of eigenlijk vanmiddag, met koppijn op...des te meer reden om er voorlopig maar weer mee op te houden want het smaakte me ook helemaal niet gisteravond, zoals ik al schreef.

Blacky como estas hoy?
Ik ben er voor je deze week meid, en de weken daarna natuurlijk ook.
Lucht je hart zou ik zeggen.

Hermiena, wat doe je het goed hier op het forum. Je stukjes zijn prettig om te lezen en je idee over het overzichtelijk houden van het forum vond ik erg goed maar ik moet eerlijk zeggen dat het idee van Piggelmee me ook wel aansprak, je hebt/krijgt hier allemaal wel iemand met wie je wat meer klikt denk ik en waarvan je hoopt dat je die weer snel op het forum tegenkomt.
Aan de andere kant loop je het risico dat er afzondering gaat ontstaan doordat sommige mensen alleen nog maar gaan reageren op de draad van hun forumvriend/vriendin.
Hoop dat ik het een beetje begrijpelijk en niet te bot heb opgeschreven.
Oh en heeeeeeeel veel succes de komende tijd. Ik denk aan je en stuur je een beetje van mijn virtuele kracht om toch vooral door te zetten (hoop dat het wat voor je doet want zelf voel ik me vaak een slappeling maargoed ;))

Binorosa, bedankt voor je lieve, wijze woorden.
De drank maakt inderdaad vaak veel woede in me los en frustratie. Het is een gevoel van mezelf niet onder controle hebben en daar kan ik zooooo slecht tegen.
Ben nogal een perfectionist en als ik dan merk dat ik de verleiding toch weer niet hebt kunnen weerstaan dan baal ik daar gigantisch van.
Maar vandaag ga ik weer vrolijk verder met m'n plan ok?
Ik voelde me toen ik opstond dan wel niet zo fit en lekker maar mentaal kan ik er weer tegenaan.
Het niet drinken maakt me vaak blij en dat is prettig.
Wel merk ik dat ik de hele avond honger heb nu ik al die calorietjes van het bier niet meer binnenkrijg maar ook dat geeft een fijn gevoel want ik zal ongetwijfeld wat afvallen hierdoor.
Niet dat dat nou zo nodig is, maar die buik mag wel wat minder worden :).

Emma ook jij bedankt voor je lieve woorden en ok ik blijf meeschrijven.
Ik wil er voor jullie zijn want jullie zijn er ook voor mij.

Volgende week ga ik weer langzaam beginnen met werken na een periode overspannen te zijn geweest.
Ik probeer al een week een beetje ritme weer op te bouwen, netjes braaf om acht uur opstaan en tussen elf en twaalf naar bed.
Lukt nog niet altijd en vandaag al helemaal niet ;-) maar ik ga door.
Voordat ik overspannen werd sprong ik om tien voor negen uit bed, en zat dan om negen uur aan m'n buro nog half te slapen en bij te komen van de stress (ik woon twee minuten fietsen van het werk).
Ook lag ik er nooit voor twaalf uur in en soms nog wel later en dat terwijl ik veel slaap nodig heb.
Dus ook dat moet anders.
Heb de tv naast m'n bed de deur uitgedaan want daardoor sliep ik ook vaak veels te laat en onrustig in.
Vaak pas na de herhaling van Man Bijt Hond (vinden jullie dat ook geen enig programma?).
Nu kijken we de vroege uitzending van zeven uur. Da's eigenlijk veel leuker.
Zo zie je maar, het is niet alleen een ander leven zonder drank maar er komen zoveel meer dingen nog bij kijken in mijn geval.
Maar ik ga door met jullie steun en ben trots op mezelf dat het lukt.
Ik hoop dat jullie ook allemaal trots kunnen zijn.
Nogmaals, ik ben er voor jullie.
Veel liefs van Moon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Allemaal,(en weer een beetje off topic)

Met mij gaat het best goed maar ik zit met de gezondheid van mijn zoon in 'zwaar weer'.
Het goede bericht is dat hij vrijdag wordt ontslagen uit het psychiatrische ziekenhuis na een opname van ruim twee maanden tengevolge van psychose en schizofrenie, maar minder goed is, dat we morgen
een afspraak hebben in een 'gewoon' ziekenhuis ivm. longproblemen.
Ik weet dit sinds vanmiddag dus er is blijkbaar haast bij.
Op longfoto's die er tot nu toe gemaakt zijn, zijn al geruime tijd vlekken zichtbaar.
Mogelijk een gevolg van een doorstane longontsteking, die we niet gemerkt hebben.
Als je schizofrenie hebt merk je vaak minder van je lichamelijke toestand omdat de toestand in je hoofd zo heftig is.

Maar dan de ironie in deze;
'Mam..., ik weet de naam van de longarts waar we morgen naar toe gaan.
Ik; 'oja?
Dr. Huppeldepup!
Op dat moment gaat het bimbammen en beieren in mijn hoofd want dr. H. was de laatste behandelend arts toen mijn man overleed. Op 9 januari.
Zelfde ziekenhuis.
Die naam en die man zelf, zijn rondom deze datum, ieder jaar wel een beetje paraat bij mij.
('mevrouw, we kunnen nu echt he-le-maal niets meer voor uw man doen')

Misschien de 'synchroniteit der dingen?' Of gewoon toeval?

Dokter H. krijgt derhalve morgenochtend een bange jongeman met een bange moeder in zijn spreekkamer.
Same hospital, same name..., different story! Zou Bino zijn Engelse maat zeggen :)
Insidersgrapje dat zich moeilijk aan de nieuwkomers laat uitleggen.
Ik probeer;
Bino Rosa heeft een tijdje geleden de onvermijdelijke Engelse uitlatingen, zoals bv. still going strong gelardeerd met "zoals mijn Engelse makker/maat altijd zegt" en daar hebben een aantal mensen waaronder Mathilde zo'n pret om gehad dat ze dat nu steeds maar weer willen oprakelen.

Lieve groet en wens ons morgenochtend maar sterkte!
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mathilde,
Zal morgen aan jullie denken en heeeel hard hopen dat alles met een sisser afloopt.
Die arts zal het er misschien ook moeilijk mee hebben denk je niet?
Maargoed, daar gaat het nu niet over.
Sterkte ook voor de rest van deze zware dag en keep it clean (zoals Bino z'n maat zou zeggen ;)).
Liefs van Moon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Mathilde,

Ik wil je alleen maar even zeggen dat ik morgen de hele dag aan je ga denken.
Doe ik vanaf nu al.
Je weet het nog niet maar ik ben een super-emotioneel mens en toen ik je stukje las moest ik heel even een klein traantje wegpinken voor je. Zo ben ik, kan ik niks aan doen.
Sterkte meid,

Liefs Gerda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve allemaal,

Allereerst wens ik Mathilde heel veel sterkte!!!

Ik ben nu aan het einde van mijn tweede alcoholloze dag.
Het ging prima, ook de nieuwjaarsborrel op het werk afgeslagen.
Ik hoop alleen dat ik zometeen eerder in slaap val.
Dat was helemaal pet!

Tot forums!

Jannetje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Tante Til,

het is een sinistere samenloop. Gosh wat een herinneringen, confrontaties. Maar misschien is het nu wel de tijd om alle steun te krijgen die je zo nodig hebt. Misschien dat je longarts je nu meer kan helpen dan toen. Dat het met je zoon met die sisser afloopt? En dat je dat zo graag ook gezien had voor je lief.

lief mens ik denk aan jou en je zoon,
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jee, Mathilde,

jij hebt wel erg veel te verduren he!!!! ik weet niet wat ik nog kan toevoegen. In ieder geval ben ik ook in gedachte bij je en ik wil zeggen dat ik je een heel knappe vrouw vindt! Wat een doorzettingsvermogen heb jij. Knap hoor.

You´re the best zou de maat van bino zeggen

liefs

Pp

en verder iedereen natuurlijk weer heel veel succes! Jannetje, welkom terug!!!!!! Hermiena, tuuuuurlijk krijg je ook een mooie trui en Blackdog: fijn dat ie zo lekker zit!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...