Emma Geplaatst 9 januari 2006 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2006 Hoi allen,het is dan 2 minuten voor 10 janurari maar ik ga toch maar even door op het pad van elke dag een nieuw draadje. Vind het niet zo gek. Denk dat we nog wel even bezig zijn met het reageren op andere draadjes maar toch, ik vind het het proberen waard.Ik heb zoveel gelezen van afgelopen middag/avond. Eigenlijk wil ik wel reageren maar weet niet waar te beginnen dus start ik maar iets nieuws. Zo doen wij dat....Over niet slapen, ik zat er vanmiddag nog aan te denken. Ik ben ineens geheel veranderd van slaappatroon. Ik ging bijna altijd voor 12 uur slapen en werd om 7.30 wakker, kon ook eens 8 uur zijn. En nu, om 1 uur ben ik nog wakker en om 9.30 niet uit m'n bed te krijgen. Daarbij ben ik tussen 3 en 6 meestal wakker. Heel vervelend. Heb ik een paar jaar geleden ook gehad en dat heeft 6 maanden geduurd. Doodvermoeiend. Maar goed, ik herken het nu en ga vanaf morgen weer instellen dat ik om 23.00 in bed lig, goed boek erbij, als ik om 3 uur wakker word nieuwe kruik maken en even op m'n balconie op blote pootjes. Dan koud naar bed en dan kost het me zoveel energie om weer warm te worden dat ik meestal weer in slaap val. Zoniet lezen (liefst iets "lekkers", niet al te moeilijk) en als ik na een uur nog niet slaap half slaaptabletje. Dan nog niet slapen m'n bed uit. Maar wel die wekker om 9.00 zetten en geen lange middag tuk. Dan moet je toch op een gegeven moment weer in een slaapritme komen. Het is niet erg om 's nachts wakker te zijn ware het niet dan ik dan alle wereld problematiek moet oplossen, al die kindjes in Pakistan in de kou zie zitten, Tsunami slachtoffers, verdriet bij vrienden en familie voel etc. etc. En 's nachts ben je niet zo reëel als overdag. Heeft te maken met slaaphormonen etc. maar dan komt alles zo keihard aan.Goed, het moet geen ellelang verhaal worden.Anton, ik doe niet badinerend over je denken, ik voel met je mee.Gerda, fijn dat je bericht hebt gehad.Rob, hou vol zo thuis. Schrijf en bel Leidi als je iets nodig hebt.etc. etc.En Houten, wat ben je stil.truste Emma Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emma Geplaatst 9 januari 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 januari 2006 Ha Moon,toch gezellig dat je er weer bent. Ik ken die woede, dat onbegrip, nou ja, in ieder geval ik herken veel van wat je gisteravond schreef. Maar fijn dat je er weer bent.Emma Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pietjepuk Geplaatst 10 januari 2006 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2006 nou, ik doe met jullie experiment mee, maar eigenlijk was ik inderdaad nog niet klaar met het onderwerp van gisteren. Nu gaan de onderwerpen door elkaar lopen maar... ik pas me aan!wat ik nog kwijt wilde:Ik vind het stoppen met drinken wel veel moeilijker dan stoppen met roken. Roken is ook een heel hoofdstuk geweest maar bij drinken heb je het sociale aspect dat zo meespeelt. Alom lof als je stopt met roken, en stoppen met drinken geeft toch vreemde blikken als je het uberhaupt vertelt. Verder dacht ik vroeger 10 x per dag bij een gebeurtenis; was ik daar ook bij maar weet ik het niet meer omdat ik dronken was of was ik er niet bij. Ik werd er echt heel dubbel van en draaide om gebeurtenissen heen, bang dat ik erbij was geweest zonder het te weten e.d. Eigenlijk was je op die manier zo ontzettend veel met het drankgebruik bezig. Het beheerste mijn denken. Dat was met roken niet zo. En wat ik eerder schreef: ik vind stoppen met drinken eigenlijk veel belangrijker. Het drinken neemt een veel grote rol in mijn psyche dan het roken ooit deed. Het doet wat met mijn gemoed, roken deed dat niet, maar ik ga inderdaad het Carr boekje nu op het drinken laten slaan en samen met Fleurs vinding dat je het zelf WILT en met StMaartens theorie van Diekstra ´Gebeurtenis plus gedachten = gevoel plus gedrag´ (wat overigens ook door Tactus wordt gedoceerd merk ik inmiddels) kan ik er weer tegenaan! Met dank aan het forum!Over niet slapen, iemand schreef een poos geleden over Sudoku´s, van die puzzels doen. Dat is misschien een goed idee voor je Emma. Daar ga je volledig in op. Want gaan lopen malen snachts, nee Emma, dat is geen pretje! Dat moet je zien te voorkomen he!En Kato, ja, sorry dat een aantal zo veel schrijven en dat je minder tijd hebt. Ik kan me voorstellen dat het moeilijk wordt het bij te houden. Maar gefeliciteerd dat het zo goed gaat!! Ondanks je drukke leven. Fijn hoor en knap!veel liefs (voor iedereen)PP Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toni Geplaatst 10 januari 2006 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2006 knip Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erica Geplaatst 10 januari 2006 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2006 goeiemorge/middag/avond, allemaal,Allereerst wil ik Mathilde heel veel sterkte toewensen, wat moet jij een sterke vrouw zijn om dit te doorstaan met je zoon!Die huidaandoening is ook niet niks, dit kan ik weten want ik heb nl ook een huidziekte die helaas chronisch is en ik al vanaf mijn 15e heb, maar gelukkig heb ik niet zoals jij die vreselijk jeuk.Leuk trouwens dat het voorstel van Hermiena zo goed is ontvangen, ik vind het zo veel overzichtelijker en hoef niet alle draadjes meer door te wroeten. Gerda ik las dat jij in een nazorggroep zit en dacht gelijk wat toevallig ik zit nl ook in een soort van nazorggroep en heb hier veel steun aan. Trouwens dit forum werkt voor mij ook als een soort therapie want die lege momenten zijn veel minder. Zou bijna zeggen dat ik er een nieuwe verslaving bij heb! (internet-discusies)Stoppen met roken heb ik één keer geprobeerd en maar een halve dag volgehouden, dacht alleen maar aan sigaretten. Dit was niet bevordelijk voor mijn zenuwen en functioneren, vind het te lekker vooral na het eten. Ik vind het wel heel knap van mensen die het wel volhouden, ik doe het ze niet na. Ben allang blij dat ik van de drugs en alcohol af ben wat inderdaad een stuk makkelijker is.Ik zeg maar zo: mensen,kop der veur! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erica Geplaatst 10 januari 2006 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2006 Gister een rustig dagje gehad gewoon de dagelijkse dingen gedaan (huishouden:P,hond uitlaten en natuurlijk forum bijhouden), vandaag is echter een druk dagje. Mijn dochter van 15 komt vanavond om 8 uur aan uit Turkye en ga vanmiddag gezellig met mijn moeder naar schiphol. Mijn vriend moet tot half zes werken en kan dus niet. Mijn dochter is met haar 'pleegmoeder' een weekje op vakantie geweest. Ik noem haar een plegmoeder omdat zij sinds mijn opname (5 maand geleden) bij haar pleegmoeder en vader verblijft. Nu slaapt ze 3 dagen in de week nog bij hun omdat onze relatie (ik en mijn dochter) nog voorzichtig moet worden opgebouwd.Zij (mijn dochter) heeft door mijn gebruik veel trauma's opgelopen en het vertrouwen in mij is voor haar nog problematisch hoewel dit steeds beter wordt. Hierover later meer.Mis haar wel en ben blij dat ze weer gewoon thuis is in ons kikkerlandje zonder vogelziekte toestanden!Vertel jullie morgen wel verder. Groetjes voor allemaal van mij! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moon Geplaatst 10 januari 2006 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2006 Mogge allemaal,Vanmorgen ben ik om acht uur opgestaan, moet van mezelf in het ritme proberen te komen voor als ik volgende week weer langzaamaan begin met werken (Hermiena, ik zie er wel tegenop maar het lijkt me ook wel weer prettig om mezelf nuttig te maken en dat alles weer z'n gewone gangetje gaat dus het is een beetje dubbel), en nu na drie bakken koffie en een cracker met kaas (ook ontbijten moet ik mezelf nog aanleren) begin ik een beetje wakker te worden.Heb nog steeds last van die vier flesjes van zondag, kun je nagaan, vroeger zoop ik er iedere dag vijf !Gemiddeld dan, ik ben het aan het bijhouden al ruim twee maanden.Vroeger hihi, moet erom lachen als ik mezelf dat op zie schrijven, vroeger is nog maar een weekie geleden. Heb gisteravond maar een pilletje ingenomen om goed in slaap te kunnen vallen, bij het Kruidvat hebben ze van Sunwell Slaap Lekker pilletjes met melatonine. Volgens mij is de werking ervan nooit bewezen en inderdaad lag ik dus na een uur nog wakker. Maar misschien had ik anders wel twee uur wakker gelegen, je weet het niet he.Nou ik wens iedereen een fijne droge dag en sterkte !En Mathilde, ik denk aan je !Groetjes van Moon. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anton Geplaatst 10 januari 2006 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2006 Zelfs ... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anton Geplaatst 10 januari 2006 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2006 ... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hermiena Geplaatst 10 januari 2006 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2006 Goeiemiddag allemaal,pft, nou over het slapen, als we het daar over hebben, ik heb geen oog dicht gedaan vanacht!! Ik lag maar te malen en te malen. En dan dacht ik ik moet nu gaan slapen, maar ja, niet dus he? Maar in ieder geval werd ik vanmorgen niet met een kater wakker en daar doe ik het allemaal voor he? Ben een beetje licht in mijn hoofd, dat zal wel van het niet roken komen denk ik. Voor iedereen die ook wil stoppen met roken heb ik nog wel een tip: Trek de vloerbedekking van de trap af en ga lijm zitten pulleken!! Echt het helpt!! hahahhaa. Zit de hele dag al op de trap lijm te krabben en zodoende heb ik heel geen tijd om aan sigaretten te denken!! Nou ja tot nu toe gaat het goed met niet roken en drinken. Ben wel wat chagerijnig maar goed dat hoort er bij he? Wat goed van dat boek van Allan Car! Inderdaad in het boek over roken staan ook veel herhalingen maar dat hoort zo om er voor te zorgen dat je er echt overtuigd van raakt dat je moet stoppen. Heb zelf nu ook een beetje dat blije gevoel van ik ben een niet roker en een niet drinker!! Hoop dat dat gevoel nog even blijft. Meestal vergeet ik dat gevoel weer na een week en dan moet ik oppassen want dan gaat het vaak mis. Had verwacht dat ik me heel erg zielig zou voelen in de buurt van rokers maar tot nu toe voel ik me alleen maar heel sterk!Hoe lang duurt het normaal voor je bericht krijgt van tactus? Ik heb nog steeds niks gehoord en heb 4 januari al die reactie terug gestuurd?? Hoop dat ik snel bericht krijg en met de behandeling kan beginnen.Nou ik ga gauw weer verder met de trap, kom vanavond wel ff weer kijken. Fijn om te zien dat iedereen mee werkt aan het probeersel van op datum schrijven! Super tof van jullie. En werkt het niet dan hebben we het in ieder geval geprobeerd.Fijne dag allemaal,groetjes Hermiena Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleur Geplaatst 10 januari 2006 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2006 Hallo allemaal,Slaapproblemen lijken er wel bij te horen. Maar Emma, ik ga niet 's nachts naar buiten. Hier mijn bevindingen. Ik had de eerste twee weken van mijn huisarts een inslaapmiddel gekregen. Dat werkte prima. Nu zonder die middelen; om te beginnen drink ik 's avonds maar één kopje koffie en ga dan over op thee. Er is ook "goede nachtrust", maar of dat werkt, ik weet het niet. Ik sta op tijd op: als ik moet werken om 6.15 uur en anders om 8.00 uur. Zodat ik 's avonds een beetje moe ben. Overdag slapen doe ik nu niet meer. Ik heb ook Melatonine in huis, ik weet eerlijk gezegd ook niet of dat veel geeft. Ik accepteer nu maar, dat ik minstens een uur wakker lig. Wat ik wel merk: ik slaap beter door en wordt uigeruster wakker, dan toen ik nog dronk. Fleur Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 10 januari 2006 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2006 Goedemiddag allemaal,Goed idee dat dagelijkse draadje al zijn er natuurlijk wel onderwerpen in andere draadjes die nuttig blijven. Ik kan jullie melden dat het niet roken GOED GAAT. Verder ben ook ik weer helemaal CLEAN vandaag alleen nog effe reuze trek in een borrel, is dat erg? De keukenwekker draait overuren vandaag (vanaf 3 uur gierende trek)...... dit wordt doorzetten PER MINUUT. Maar mijn nagels zijn nog heel dus de stand voor Houten = tot nu toe al weer 4-0 voor de gezondheid tegen drugs, nicotine, nagels en een enkel borreltje HAHAHAHAHAHA. Wat kan daar eigenlijk mis mee zijn? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thil Geplaatst 10 januari 2006 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2006 Lieve Moon, Erica, Emma en allemaal,Bedankt voor jullie medeleven.We kunnen hier weer 'opgelucht' ademhalen. Het is een verwaarloosde longontsteking die mijn zoon Pieter ergens in de zomer van 2005 gehad moet hebben.Hij blijft nog even onder controle maar dat vind ik alleen maar prettig.De ontmoeting met dr. H. vond ik wel bijzonder en hij zei me, zich te herinneren.Maar, waar ik de goede man destijds wel een leuke en vlotte vent vond met een goeie benadering en die er ook nog es goed uitzag zag, zag ik me nu geconfronteerd met een Houten Klaas,(sorry Houten) die mijn zoon alsmaar harkerig met U aansprak en gespeend leek van elk gevoel voor humor.Hij was ernstig kalend en had inmiddels een ietwat afgeleefd voorkomen met diepe groeven en ernstige fronsen in het geleerde gelaat.Maarrrr..., goeie kans dat ie van Mathilde hetzelfde dacht natuurlijk hé?Tante Til moet natuurlijk wel reëel blijven.Enfin, daarna zijn we van pure pret naar Hoek van Holland gereden om heerlijk eenzaam langs het strand te lopen en uit te waaien zoals we nog nooit uitgewaaid zijn.Kóud dat dat was!Tja..., en daarna was mijn oude man van 25 weer zo moe dat hij weer terug naar de instelling moest om even te rusten. Hij wilde nl. ook graag nog even naar zijn werk (houtbewerking) , hij maakt prachtige dingen uit ruw hout, maar het energietankje van deze mannen is niet zo groot.Ik, als zijn moeder, vind dit een saai en klein leventje.Ik wil voor hem vlammen en vuurwerk en een groot leven en op je bek gaan en weer opkrabbelen, maar hij moet gaan rusten om nog twee kleine uurtjes aan zijn houten girafje te werken.Maarrr, as. vrijdag is het groot feest. dan gaat mijn dierbare P. na ruim 2 maanden opname met ontslag. dan gaat hij weer met zijn katje naar zijn flatje.Dan gaat deze grootse en fantastische vent weer verder met zijn kleine leventje.Lieve groet,MathildeDie sinds thuiskomst vanavond zit te tandhakken.Ik neem niks hoor! Ik ga vroeg naar bed want ik heb vannacht geslapen van 01.00 tot 04.30 en dat is weinig.Maar ik heb het wat craving betreft even lastig nu. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 10 januari 2006 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2006 Lieve Tante Til,Samen hakken hakt veel lekkerder !!!! Ik heb van 1500 tot 1930 zitten hakken 2 liter spa rood, een liter sap en warm eten verder gaat het wel maar o o o o o o o o o o........ ik hak met je mee ! En vroeg naar bed met een kruik.Ik voel me niet aangesproken over de Houten Klaas, misschien heeft de beste man één borreltje teveel gedronken in het verleden?????? En wat je beschrijft over het leven van je zoon, waarschijnlijk is gaat hij in vuur en vlam voor zijn eigen giraf en daar gaat het toch om? Het ontroert me gewoon als ik me zo voorstel. Komt wel goed, tante.liefs uit je-weet-wel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moon Geplaatst 10 januari 2006 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2006 Lieve Mathilde en de rest,Fijn dat alles zo goed is afgelopen en ik sluit me volledig bij Houten aan.Het is juist een kunst om de kleine dingen te kunnen waarderen en helemaal als je ertoe veroordeelt bent.Als ik 't zo 's bedenk heb ikzelf eigenlijk ook maar een klein wereldje maar daar ben ik best tevreden mee.Wat zijn de vooruitzichten nu voor P.?Mijn dorstmomenten (vind craving een beetje een naar woord) zijn s'avonds rond half tien en s'middags rond een uur of vijf.Neem dus nog maar 's een glaasje sprankelsap, dat prikkelt ongeveer als bier en heeft dezelfde kleur. En het smaakt ook nog. Misschien een tip voor iemand? De naam vind ik ook grappig: sprankelsap.Oh nog even dit: donderdag komt de film 28 days op net 5, kent iemand die?Lijkt me interessant maarja het blijft een film he.Groetjes van Moon. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thil Geplaatst 10 januari 2006 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2006 Ja hoor lieve Moon,Je hebt helemaal gelijk. Er is niks mis met een wereldje met kleine-dicht-bij-huis-dingetjes, maar het is niet míjn wereld en daarom moet ik er erg aan wennen dat ik een stekkie heb, waarbij dat wél belangrijk is.Heb ook nog twee prachtige dochters met voortdurende 'verte-wee'Ikzelf ben nogal gretig naar de verte. Naar avontuur en weg van de gebaande wegen.Niet dat ik nou al zoveel over de aardbol gereisd heb maar ik heb er wel fantasiën over.Ik kan ook erg genieten van een busritje naar Rotterdam.Lieve Houten,als ik je zo lees heb je úren zitten hakken. Is het nou een beetje over?Lief, wat je zegt over jouw ontroering met betrekking tot het giraffe-project van mijn 'Lord Wanhoop'!Ja hoor..., het komt wel goed bij 'Tante'.Zeker als ze nog een poosje hier bij jullie mag blijven.Fijne avond en welterusten.Liefs,Mathilde Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emma Geplaatst 10 januari 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 januari 2006 Ha allen,St maarten welkom terug. Valt het erg tegen hier in de kou?En Mathilde, ergens denk ik dat ik kan voelen wat jij als moeder voelt naar je zoon. Je gunt hem een groots en meeslepend leven en dat is nu zo anders. Maar ieder mens maakt zo z'n groots en meeslepende momenten mee, ook in je eigen flatje met je kat. Ik weet het uit ervaring.En Moon, ik heb 28 days gezien. Er zitten er lollige stukjes in, maar ook erg confronterend. Maar het schetst wel een goed beeld van hoe de dingen uit de hand kunnen lopen en vooral wat je er dan aan kan doen. Hier alles best. Rustig dagje, klein leventje en dan hou ik m'n alcohol consumptie erg goed in bedwang. Raar, hoe meer mensen, hoe drukker hoe meer behoefte ik aan alcohol krijg. Stess vrij is voor mij even de beste manier om ervan af te blijven. Maar ook wel weer saai. Op dit soort dagen vraag ik me wel eens af hoe ik het voorelkaar kreeg om full time te werken, 2x in de week te sporten. Naar de film of theater, hopen mensen om me heen.... En toch niet de behoefte om dagelijks naar de fles te grijpen. Nou ja, niet teveel aan terug denken, dat is voorbij en nu is nu.Truste, m'n voornemen van op tijd erin en op tijd eruit ga ik ook maar uitvoeren.Emma Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 10 januari 2006 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2006 Lieve mensen, ik vind het toch wel mooi zo'n dag vertaald in een draad..... eigenlijk rijgen de dagen in ons leven zich ook aanéén.....als ....een ....parelsnoer ????neen, driewerf NEEN eenPUNNIKWERKJE !!!!!Ik ga vandaag niet de dagsluiter zijn hoop ik er zijn nog 16 minuten. Ik vind wel dat de opener van de nieuwe dag ("de draad-opener") ook de eer toekomt een wens uit te spreken indien gewenst voor allen die hier samen werken en strijden.....vandaag was het veel stress en activiteit = veel craving (soory Moon ik noem het maar zo, dan is het voor mij minder persoonlijk, meer ziekte-achtig, minder zwak en veroordelend voor mij).De les van vandaag voor mij is: zoek de geborgenheid van het kleine, blijf bij jezelf, je eigen punnikje en girafje, dan heeft de wereld ook niet zo'n invloed op jou.Ik wens jullie Gute Nacht Freunden !!Ik vlieg............naar de Regenboog....... regenboog...regen...booog ( echo, echo) (mijn Nasa-bedje gaat steeds beter vliegen)..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toni Geplaatst 11 januari 2006 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2006 knip Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten