Spring naar bijdragen

11 januari 2006


Houtje

Aanbevolen berichten

Lieve Gerda,
Wat een afschuwelijk gevoel moet jij hebben omdat jouw tante of wie dan ook, vergeten is om jou een kaart te sturen.
Je bent door je verleden al zo gevoelig voor dit soort situaties en dan komt zoiets heel hard aan.
Een náár idee, dat je geen afscheid hebt kunnen nemen, ik kan me dat heel goed voorstellen.
Dat het contact met je biologische moeder voor jou erg emotioneel is lijkt me heel normaal.
Gerda, dat heeft niets met sterk of zwak te maken dat is gewoon moeilijk en is misschien meer een proces dan een gebeurtenis.
Jij zegt te balen dat je 'jezelf zo te kijk zet' maar zo lees ik dat niet.
Kijk, het is akelig voor jou en lullig dat je die vieze biertjes gedronken heb maar ijzersterk om er hier op dit forum mee voor de draad te komen want nu kan ik en anderen er op reageren en je met mijn medeleven waarschijnlijk steunen en zorgen dat je je wat minder rot voelt.
Gerda, doe als menig hondenbeest, even met de kop schudden en fier en rechtop weer verder.
Sterkte met al de dingen!
Liefs,
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie reacties, ik weet drommels goed dat ik qua gewicht wel goed zit maar ja het zit tusen m'n oren he.

zoals alles eigenlijk, de trek naar middelen zit volgens mij ook vooral tuusen de oren, tenminste tussen die van mij.

En Gerda, he meid lat je door die uitglijer niet kisten he, je bent een tof mens en die k.. drank moet jou niet de baas worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nogmaals Lieve allemaal,

ik geloof dat ik het al wel 1000 keer gezegd heb maar wat ben ik toch blij met dit forum. Ook nu weer, wat een lieve reacties allemaal.
Moon wat lief dat je zegt dat je veel steun aan mijn berichtjes hebt en dat je me graag mag lezen, ik dacht juist ze zullen me allemaal wel een chagerijn vinden dat ik zo reageer op het forum soms maar dat valt dus mee, ik ben er echt blij mee.
Emma je hebt gelijk, oud gedrag afleren is ook het moeilijkste wat je kunt doen en in heftige tijden grijp je dan al gauw naar iets wat veilig voelt ook al is het slecht voor je.


In zulke situaties denk ik dan vaak aan vrouwen die door hun man mishandelt worden. Er komt dan altijd een hoop advies van anderen zo van : ga dan weg bij die man of ze vraagt erom als ze bij hem blijft maar dat is het niet. Het is veilig en dan veilig in de slechte zin van het woord: je weet hoe je dat moet handlen en je weet niet hoe je een andere manier van leven moet handlen.
Ik weet nog goed dat ik voor het eerst meemaakte dat mensen lief voor mij waren, ik schrok me rot zeg, emotioneel dat ik was, niet normaal, ik dacht: geef mij maar een klap op mijn bek, daar kan ik beter tegen dan een aai, dat is zo moeilijk.
En dat is het met de alcohol dus ook, liever drinken, want dat is " veilig" dan halsbrekende toeren uit te moeten halen om anders te doen en te denken.
Zover uit het werk van Gerda, te bestellen bij...............

Fleur, je bent echt een schat, dank je voor je lieve woorden.
Mathilde, ondanks dat ik veel met mezelf bezig was heb ik veel aan je gedacht en ben zooooooooo blij dat het meeviel met Pieter, wat een opluchting dan he?
En Hermiena ook dank voor je woorden.
Ze waren het niet vergeten hoor om mij een kaart te sturen maar dat is een heel verhaal. Ik hoor gewoon niet meer bij die familie en dat doet zeer.

Nou dat was het wel wat mij betreft,

Liefs Gerda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Gerda,

Ik las net je bericht over het hoe, wanneer, waarom etc. etc. van je slippertje. Drie biertjes en dan zo in zak en as zitten. NIET DOEN!!! Gewoon de boel weer oppakken en niet gaan zitten PIEKERUNNNNNNN!!!
Shit happens, net zoals dat akkefietje met je oma en die helaas overleden nicht.

Ik weet niet of ik dit wel kan maken en zeggen maar doe het toch;

Don't worry, is niet de moeite om je druk over te maken! Oeps!!! Maaruhhh, als zij niet de moeite willen nemen om jou te berichten zijn ze het ook niet waard je daar zorgen over te maken. Blijkbaar was het voor hen niet belangrijk genoeg, anders hadden ze je wel gevonden!!!! Zo, dat hakt erin. Maar zo is het wel !!!

JIJ bent degene die zich schuldig voelt terwijl ZIJ jou vergeten zijn op de hoogte te brengen van dit slechte nieuws. WIE zou zich dan schuldig moeten voelen, vraag ik mij dan hardop af!!! JIJ toch niet? Kom nou toch op mensen... wordt eens assertief, kom eens op voor JEZELF. Laat ze het lekker uitzoeken! (sorry, maar om zulke dingen kan ik dus echt bos worden)

Nu wat die terugval betreft. Ach ja, die heeft iedereen wel eens. Trek het je niet aan, neem jezelf vooral niets kwalijk want het gebeurt de beste. Denk positief en knal er weer tegenaan!!!

Succes en groeten,
Bino

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Bino en dat is helemaal niet hard wat je zegt want dat is gewoon de waarheid.
Ik weet dat zelf ook wel dat ze het niet waard zijn maar bij mij is het verstand en het gevoel door elkaar.
Mijn gevoel staat veel te veel vooraan en ik moet het verstand meer voorop laten lopen.
Wat had ik nou uberhaupt met die familie? helemaal niets! Ze waren zeurders, geen humor hadden ze terwijl ik stik van de humor.
Het is alleen dat ene zinnetje: Jij hoort niet bij ons, jij bent niet echt, een bastaard in de familie en dat blijft me achtervolgen. En dat door zo'n gebeurtenis dat in alle hevigheid weer naar boven komt, daar baal ik van.

Liefs Gerda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gerda,

zet een goede CD op waar je alle energie in kwijt kan. Knalhard aanzetten, vreselijk meebrullen, lekker ff janken, alle opgekropte shit en emotie eruit gooien en de rug weer rechten en doorgaam met hetgeemn je bezig was/bent.

Ik heb dit wel eens eerder tegen iemand gezegd op dit forum maar welkom tot mijn levensmotto:

IK BEN IK .............en wie het er niet mee eens, of er niet mee overweg kan, iets anders zoekt of whatever..........DIE DONDERT MAAR LEKKER OP!


Groet
Bino

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Gerda, Bino,

doe even mee met de discussie. Bino je hebt zo gelijk, zij zouden zich schuldig moeten voelen dat ze Gerda vergeten zijn.
Maar ik zou dan zoiets hebben van: ik ben blijkbaar niet attent genoeg geweest, of ik heb steken laten vallen, iets gedaan waardoor ze me niet op de hoogte stellen van zulk nieuws. En dan begint er een heel domino spel (alle 9 miljoen of hoeveel waren het er) om te vallen en uiteindelijk kom ik dan tot de conclusie dat ik het niet waard ben om er bij betrokken te worden.

Maar Bino je hebt gelijk. Ophouden met die domino gedachten en het houden bij: sukkels dat jullie niet even de moeite nemen om mij op de hoogte te brengen.

Maar toch Gerda, volgens mij snap ik wel wat jij doormaakt en ik vind het reuze ellendig voor je. Maar geloof Bino nou maar, zij moeten zich schuldig voelen en niet jij.

groet Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, lieve, lieve Emma,

Zij moeten zich ook schuldig vinden maar dat doen ze alleen niet.
Nogmaals, ze zijn me niet vergeten maar ik ben het bastaardje van de familie, het aangenomen kindje.
Nu oom en tante dood zijn ( mijn pleegouders ) schrappen we Gerda ook even uit het adressenboekje.
En ik? ik ben te gevoelig voor dit soort dingen, ik heb er last van.

Liefs Gerda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Gerda,

vind je het gek dat je daar last van hebt? Dat maakt je een mens met gevoel, verantwoordelijkheidgevoel, het idee dat "mensen bij elkaar horen". Aan alles zit een keerzijde. Emotioneel maakt je kwetsbaar, maar emotioneel maakt je ook een mooi mens. Verantwoordelijkheid geeft een schuldgevoel, maar ik ben blij dat mensen zich verantwoordelijk voelen voor een ander.

Ik krijg het gevoel dat jij als "bastaard" (zoals je het zelf benoemt) niet echt gewenst was bij je moeder. Naar, het lijkt me een slechte start.
Maar weet dat je hier meer dan gewenst bent en dat we het allemaal prettig vinden je te lezen en van je te horen. En zo zal het in je gezin zijn (jij had toch man en kinderen?) en straks weer in je werk, bij je vrienden.

Tja, hoe te vergeten he zo'n slechte start. Maar het gaat ook om het nu en ik vind het fijn je te lezen.

liefs Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Moon,
wat ben je toch een mens met verschillende kanten. Maar mooi eigenlijk. Soms schrik ik wel eens van je postings, als je weer zo "dwars" en boos bent. Maar dan denk ik maar dat je gewoon heel verdrietig bent en het op deze manier uit. Alhoewel; wij vrouwen mogen wel verdrietig zijn maar boos is een taboe. Raar eigenlijk.
Eigenlijk: ben maar lekker boos op van alles en nog wat. Depressie is de ander kant van agressie schijnt. Nou ja dan, knal het er dan maar regelmatig uit want een flinke depressie wens ik niemand toe. Ik herstel, ik doe m'n best maar soms...

Take care allemaal,
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai allemaal hier het sluitertje van gisteren:

Gerda, heb je vandaag niet 100 positieve dingen gevoeld en gedaan die VEEL EN VEEL belangrijker waren dan die 3 (drie kratjes ?????? of drie flesjes??????????) bier?

Mens schei uit.

Bij meer dan een krat per dag ga ik me zorgen maken. Geen schuldgevoel, anders krijg je dalijk nog een gepunnikte bierflesjesopener die het niet doet :D

Jongens tof gedaan Houten was vandaag in ziekenhuis afscheid nemen???/ met kids !!!!!!!! kritiek !!!!!!!!! hele omgeving !!!!!!! Houten doet eigen plan, praat over dood en leven en de rest tussen boerenkool en worst door want ik ga mijn kids opvoeden dat dood en leven samen erbij horen.

Buikpijn ja, maar okee hoort erbij. Gerda, laat gaan. Het gaat om de lange termijn, niet om gisteren. Je leeft vandaag en vandaag doe je je best. Okee?

Houten gaat weer in bed, Houten is moe en nuchter. Koppijn als drie kratten bier, hahahahaha :beer:

Overigens geen zorgen ik hak vrolijk tand Tante Til we doen het samen. Ben nauwelijks tijd en in de auto(ziekenhuis andere kant van het land) moet ik sturen dus kan niet laptopperen tegelijk. Verder 3 x per week op het hockeyveld dus erg veel afwezig.... t is niet anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Poeh,

wat ben ik toch blij met jullie! Wat heb ik hier toch een verstandige mensen getroffen. Ik denk bijna wel eens: ik wou dat ik in het echt zo´n stel intelligente, goedwillende, aardige, nadenkende mensen om me heen had. Vreemd is dat. Vind ik echt.

Heel inspirerend om jullie verhalen te lezen. Er zit altijd wel wat tussen waar ik wat mee kan. Over die afslankpillen: jee, het is allemaal gewoon een kwestie van tevreden met jezelf zijn he. het heeft geen moer met gewicht te maken en over die tante van Gerda¨: Bino, wat een wijze woorden,

en Moon, ik vond jouw stukje dat je een paar dagen geleden schreef over hulpverleners die zelf niet helemaal sporen en dat ze een soort persoonlijke slaven van je zijn die niet op vakantie mogen eerlijke gezegd echt schokkend, ik was redelijk ontdaan door zo´n manier van denken, maar nu, zoals Emma schrijft: wat kan je ook goed en verstandig en prettig en aardig zijn!! Moon, wat ben je een leuke meid!!!! Zo kende ik je eigenlijk nog niet zo.
En natuurlijk ook met Houten, Mathilde en Emma, maar dat die drie verstandig zijn wist ik al, en onze aanwinst Hermiena, die de boel even komt structureren en die eerlijke Gerda, en Erika en natuurlijk mijn leermeester Fleur. En alle anderen maar die hebben dan toevallig even niet geschreven!

Wat een inspirerend gezelschap, bijna wonderlijk dat zulke fijne weldenkende aardige mensen als jullie een probleem hebben!!

liefs

Pp

Houten, welke giraffe??????? heb ik wat gemist? kan hoor, ik ga wat vluchtiger vanwege omstandigheden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

PP, ik antword even over de giraffe, het is een werkstuk dat de zoon van Mathilde aan het maken is. Dus zoek maar even bij haar postings. Prachtige metafoor trouwens, de giraffe van de zoon van Mathilde. Op een gegeven moment begrijpen wij allemaal hoe en belangrijk deel dat van ons leven is. De Giraffe.
Hoe gaat het met jouw giraffe? O niet zo, de nek breekt steeds. En de jouwe. hij wil niet op z'n ranke poten blijven staan. Hij begrijpt niet dat je de blaadjes UIT de boom moet eten. Neen, wij zijn geen vrienden van de leeuwen. We willen drinken maar verwachten bezoek van de krokodillen.

Snappen jullie het??
zo niet dan jammer.

truste Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Navond,
Allereerst voor de nieuwelingen een hartelijk welkom, hoe meer zielen, hoe meer vreugd en als het effe niet vreugdig (is dat wel een woord eigenlijk?) is, dan ook gewoon blijven meedoen hoor.
We slepen elkaar er gewoon doorheen.
PP en Emma, lief dat jullie me proberen te begrijpen, doet me goed.
In wezen ben ik best lief maar er schuilt af en toe een soort van duivel in me, die er vooral na een paar potjes bier nog wel eens wil uitkomen. Ik weet niet hoe het komt want in mijn leven is er eigenlijks niks heftigs gebeurd, op een paar vervelende relaties na.
Het is een soort van wantrouwen of onzekerheid of angst, mijn psychotherapeute moet er maar 's induiken denk ik.
Ik ben niet onder behandeling bij Tactus, wel aangemeld.
Maar voorlopig doe ik het goed.
Mijn doel is niet helemaal stoppen met drinken maar ik wil drastisch minderen.
Iemand nog de IQ test gedaan trouwens?
Liefs van Moon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nog even voor St Maarten,

knap hoor! onwijs goed. Maar wat je zegt, iets soortgelijks valt me op nu ik zelf niet drink: er zijn óók een heleboel mensen die níet veel drinken. Ik dacht altijd dat de meeste mensen vrij veel zopen, maar dat zijn ook altijd de mensen geweest die je opzocht bij gelegenheden. En als je dan niet drinkt, zie je eigenlijk dat er een heleboel mensen dat niet doen. Oók zo´n vinding!!

En inderdaad, misschien niet op alle paarden tegelijk wedden, bovendien, als je je gedachten weet om te vormen waardoor je gevoel ook anders kan worden, als je je daar op concentreert, vallen er misschien tegelijk meer problemen weg! Dan gaat de rest vanzelf beter.

Moon, gaat lekker toch??

Pp

er zijn veel mensen ingelogd, allemaal voor de dagsluiting? opening?????

welterusten voor straks, ik ga eens dineren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo dan lieve allemaal,
Nou houten, als je het over giraffen hebt, deze giraffe heeft zojuist vet haar nek gebroken!! En pp, leuk dat je mij beschrijft met structuur, maar hier sta ik dan en de structuur is zo juist ver te zoeken!! Ik heb er weer een zootje van gemaakt, leer het ook nooit!!
Tel hier 4 bierdoppen in de asbak en 5 peuken. Oh en ik ging net zo goed!!
Vandaag echt een baaldag gehad! De tegelzetter kwam niet opdagen en ik kreeg onverwachts visite, mijn huis natuurlijk dikke puinhoop maar goed als je in een verbouwing zit is dat niet zo erg dus daar kon ik me nog wel over heen zetten.
Toen een brief van de belastingdienst, ik moet bijna 1000 euro terug betalen ik weet alleen niet hoe ik aan het geld moet komen want de bouw moet ook klaar. Ook moest ik nodig de administratie bijwerken van een half jaar. Niks voor mij! Dus ik raakte helemaal in de stress! En dan hangt de keuring van de wao ook nog boven mijn hoofd! Weet zeker dat ze me er uit doen en dan kunnen we verhuizen!!
Moest ook nog achter de zorgverzekering aan, Nederland lijkt wel gek, en ik wordt er ook gek van!
Nou lijkt het mischien niet zo erg dat de tegelzetter vandaag niet kwam, maar dat is wel erg! diegene die bij ons de keuken plaatst gaat namelijk vrijdag een half jaar naar australie en dan zit ik dus met een half geplaatste keuken en een bijna overspannen echtgenoot! om het over mezelf nog maar niet te hebben. Moet in de oude keuken koken, en water halen in de nieuwe. Zo chaotisch allemaal het is zo moeilijk om mijn koppie er bij te houden.

En dan moet ik natuurlijk weer fijn ongesteld worden! Kan er ook nog wel bij. Weer geen kindje voor ons. En als ik zo door ga dan komt er nooit geen. Waarom ga ik dan toch weer drinken??

Oh ik ben zwak!! En dan heb ik nog geluk dat ik vandaag mijn moeder niet heb gesproken.

kreeg trouwens ook fijn nieuws van mijn favo (ex) schoonzus. Dat is mijn vriendin en zij is getrouwd met de broer van mijn man. Maar ja die gaan dus scheiden!! Kan er ook wel weer bij. Voel me zo rot he? Heb ik net een punt gezet achter mijn buitenechtelijke relatie die zich alleen maar afspeelde met drank en nu gaan zij scheiden!! Dus ik weet precies hoe het niet moet maar waarom lukt het me dan niet om te doen hoe het wel moet??
Mijn schoonzus is mijn stapmaatje, en ze drinken allebei erg veel en hebben 3 kinderen. Had me altijd voorgenomen dat het met mij niet zo ver zou komen. Maar ik ben nog veel erger!
ik kan niet eens een kind krijgen, laat staan er voor zorgen. En dat terwijl ik helemaal niet dom ben.

Ik mis mijn man, en ik mis mijn minaar. Ik voel me erg alleen. Maar goed, dat is geen excuus om me te bezatten en daar ben ik nu wel mee bezig!

Sorry voor mijn relaas, maar ik hoop dat jullie het een en ander gewent zijn. Morgen voel ik me vast weer sterk en ga ik er weer voor! Ik had gewoon niet moeten drinken.

Morgen vroege dienst, niet iets waar ik echt goed in ben maar ja, in ieder geval slaap ik vanacht wel maar dan met een kater.

Gelukkig heb ik bericht van tactus gehad dat ze morgen gaan beginnen. Hoop dat het me lukt. Ik kan ook niks goed doen he? Daar gaan al mijn goede voornemens weer. En die voornmenens waren alleen maar goed voor mij, waarom lukt het dan niet??

Ga naar bed, tel 6 doppen en 10 peuken, goed zo hermientje!! Ga zo door!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee lieve Moon,
Ik heb de IQ-test niet gedaan.
Jij wel? En heb je gezien hoe slim je bent?

Ik ben er eerlijk gezegd niet benieuwd naar.
Ik ben al weer wat ouder en dan wordt je wijs.
Dat gaat vanzelf.

Intelligentie krijg je, geloof ik al in je wiegje aangeleverd hé?
Nou volgens mij zijn ze aan Mathilde's wiegje voorbij gelopen met die bak intellect, maar dat geeft niets.
Tante Til heeft het zonder hoog IQ toch aardig gered en dat zakje met wijsheid?
Daar is ze nu heel blij mee!
liefs en welterusten.
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jee, Hermiena.

tja, wat moeten we nu zeggen. Wat ben je eerlijk. Je legt inderdaad je hele ziel en zaligheid op tafel. Ten eerste, je moet toch toegeven dat je nu in ieder geval keuzes maakt in je leven. Met je minnaar was het alleen maar zuipen, dus dat zou toch geen leven worden waarin je je wilt gaan begeven en waarin je ooit echt gelukkig zou worden.

Als je een kindje wilt krijgen moet je geen getrouwde minaar hebben e.d (ja, klinkt simpel, maar het is natuurlijk wel zo, ik heb ook niet de wijsheid in pacht op dit punt hoor, maar dat hoofdstuk kaart ik maar helemaal niet aan), kortom, je probeert structuur te brengen in je leven.

alle dingen die je noemt zijn enorm moeilijk, en moet je wat mee gaan doen, maar wegzuipen helpt in ieder geval niet. De stappen die je onderneemt, minnaar weg, bij tactus aanmelden, met ons in zee gaan, ja, Hermiena, dat zijn stappen die je de goede richting uitvoeren. Een richting waar je diep in je hart blijkbaar heen wilt. En dat die weg moeilijk wordt is wel duidelijk. Je hebt de schade beperkt gehouden vanavond gelukkig. Vanaf morgen ga je ECHT beginnen! Okee? gefeliciteerd met je stoere beslissingen tot nu toe. Je kan trots zijn op jezelf"!!!!

liefs en alle steun hoor! je beslissingen leiden ergens toe, dat is toch duidelijk

welterusten

Pp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Och och Hermiena...,
Jij bent dus vrij snel na de start 'uit de bocht gevlogen', zo noemen sommigen dat hier als dat gebeurt.
Dat ligt-in wielrennerstermen- aan de renner, maar in mijn optie kan het ook aan de weg, de bocht zelf liggen of, en wat het meest waarschijnlijk is, aan een combinatie van factoren.
Jij bent noch niet ervaren als wielrenner en het parcours is blijkbaar momenteel ook niet 'Je-dat'.
Je treft het gewoon niet met al die hobbels waar je nu overheen moet met die verbouwing, de belasting en je schoonzus. Probeer een beetje te gaan slapen en vaak zie je dan de volgende dag weer oplossingen die je de avond ervoor en door de vermoeidheid niet zag.
Welterusten en ik steun je!
Hou je taai want ik denk dat het de volgende keer wel lukt.
Liefs,
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...