Spring naar bijdragen

vrijdag de dertiende


Houtje

Aanbevolen berichten

Ja lieve houten, het boehoe, van wege de katten die ziek zijn (heb je Cats gezien, ik hield het vanaf minuut 1 niet droog) en vreselijk emo vanwege de volle maan blijkt nu (m'n dinnerdates ach ja, hou je vast) en teveel spa rood want dat borrelt op. En de tijd van de maand. En kinderen die uit het niets verschijnen en weet ik veel wat er allemaal gebeurd. Neen, niet vrijdag de 13e maar de combi van factoren. Bijgelovig wens ik niet te worden!

Ik ga zo dadelijk als ik weer heel en wel thuis ben al deze emo berichten wissen. Een ieder die ze leest en teveel van streek raakt, sorry sorry maar ik ben ik dit bericht me ook aan het ver excuseren van de vorige. Het gaat echt weg en over en morgen is het de 14e, wassende of afvallige maan, hoe noem je dat. Ik ben prachtig vind ik zelf en goed geluimd en ga nu wachten op die prins op de grijze pony. Tja, vrouwen van mijn leeftijd (44) mocht je ooit een prins op het witte paard vinden, er zit vast en zeker al een prinses achterop. Dus ik neem genoegen met grijze pony's.

toodles.
emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Allemaal,

Daar ben ik weer.
Goh, inderdaad een emotionele dag vandaag zo met z'n allen. Zou het dan toch waar zijn van deze datum?
Emma, meid, ik leef met je mee hoor en ik hoop dat je vanavond een superleuke avond hebt.
Ik gun het je echt!!! Het valt soms helemaal niet mee allemaal hoor.
Houten, ook jij kop op meid, ik denk aan je.
Trouwens ik denk echt heel veel aan julie allemaal dat moeten jullie weten!!!!!

Nou ik heb het gesprek gehad, wat een opluchting.
Ze zei direct: moet je luisteren Gerda, ik weet niets van je, alleen dat je lang ziek bent geweest.
Ik wil voorstellen dat je hier gewoon komt reintegreren en met een schone lei beginnen.
Het is niet dat ik niet geinteresseert ben in jou, maar het lijkt me gewoon prettiger werken. Mocht je echter zelf wat willen vertellen dan sta ik daar heel open voor en ook dat blijft alleen voor mijn oren bestemt. Ik weet nog dat ik je 3 jaar geleden aangenomen heb en dat ik toen een zeer goede indruk van je had en dat heb ik nog en vanaf daar wil ik nu weer verder gaan.

Nou jongens, het is dat ik op een heel stevige stoel zat want anders was ik er in koprol afgevlogen van verbazing.
Wat was ik opgelucht zeg en ik heb in 3 zinnen vertelt waaron ik 15 maanden geleden ziek ben geworden en dat was genoeg. Geen woord over de opname en geen woord over de alcohol.
IS HET NIET HEERLIJK??????

Ik begin op 1 februari voor drie morgens in de week, in maart 3x 6 uren en in april 3x8 uren.
In mei ongeveer 60%en dan ongeveer per 1 september, als alles goed gaat weer 100% hersteld gemeld.
Dat viel me wel even tegen trouwens dat het allemaal zo lang gaat duren maar ja ik ben er ook 15 maanden uitgeweest he dus ik moet ook niet iedere keer zo snel willen.
Daar komt nog bij dat ik nog in psychotherapie ga eind januari dus ik ben ook nog lang niet klaar immers.

Ziezo, jullie zijn weer allemaal op de hoogte van mijn gesprek.
Verder gaat het allemaal niet zo lekker de laatste dagen en ik heb een paar flinke ruzies met mijn man gehad. Daar wordt je ook beslist niet blij van.
Ach het waait wel weer over, zal ik maar denken.

O ja voor ik het vergeet: Katrien, welkom hier ook namens mij en ook ik herken in jouw verhaal veel.
Vooral dat afhankelijke gedrag naar stemmingen van anderen.
Veel schrijven hoor, zal je goed doen.

Voor allen veel succes, Moon, jij ook veel plezier in het theater.

Liefs Gerda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi Gerda,

echt helemaal geweldig
dat het gesprek op je werk zo goed is gegaan.

Nu kun je echt een nieuwe start maken
in een heerlijk langzaam tempo.
meid, ga ervoor!

en die ruzie met je man,
tsja die dingen gebeuren.
Meestal ga ik dan maar een blokje om en dan is het weer gezakt
tegen de tijd dat ik thuis kom.
dus, dan loop je maar een blokje om op het forum.
maken we gewoon een nieuw draadje aan,
" zij houdt van hem en hij ook!"
n.a.v. het boek van yvonne kronenberg.

en de heren van het forum, die doen gewoon mee!!:)

fijne avond allemaal
kika

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Katrien,
Ook namens Mathilde welkom hier. Ik hoop dat je er steun vind.
Dingen zijn voor mij makkelijker geworden sinds ik me hier onder lotgenoten bevind.
Het gevecht is nog niet ten einde, maar naarmate de strijd vordert krijg ik wél meer kracht.
Het is nou éénmaal een gegeven dat we het zelf moeten klaren maar het is wel fijn dat het beter gaat met de steun hier dan dat je het allemaal maar in je ééntje moet doen.

Groetje,
Mathilde,

voor intimi (iedereen is hier bij tijd en wijle een intimus... 'Tante Til' )
:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Tante Til het heeft wel iets vind je niet? Iets van een lieve tante, die voor je klaar zit als je thuiskomt uit school met thee en koekjes, die je bed 's avonds voor je openlegt en je lievelingskostje voor je kookt als je bij haar mag logeren in de vakantie. Dat is dan altijd een feestje!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lief Emo-Houtentje,
Tante kan er ook niet zo goed tegen hoor!
En dan die volle maan.
Dát is nog het ergste!
Ik denk er al een tijdje over om Heks te worden.
Ik hoor daar prachtige verhalen over.(Susan Smit) Erg inspirerend.
Bino, Frank, StMaarten, Blackdoq, Opa2, kortom onze échte mannen hier...!
Mathilde blijft gewoon jullie Mathilde hoor!
Ik heb wel een bezem maar die gebruik ik eigenlijk nooit.

Nou, ben benieuwd hoe Emma en Moon het hebben vanavond.
We horen het vast wel.

Maarrr...,Houten...,
Ik geloof dat Piggelmee Kiekeboe aan het spelen is.
weet jij daar meer van?
Ik tob nogal over die Keulse Pot met die nachtvorst.

Lieve groet,
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ja Houten...,
Ben je mijn buurvrouw of ben je helderziend?
Alles wat je zegt in dit berichtje is altijd mijn hobby geweest en nóg!
Dat bed openleggen...? Hoe kan jij dat nou weten?
Je bent te oud om een vriendin van mijn oudste te zijn en bij mij ooit lang geleden te hebben gelogeerd, Bovendien jouw naam, Houten, dat zou ik me toch wel herinnerd hebben, denk ik.
Wie heet er nou tegenwoordig nog Houten?
En dat lievelingskostje voor kroost of andere dierbaren ??.
Ja, als ik enigszins de kans krijg...!
'It's amazing' zou Bino z'n Engelse maat zeggen.

Liefs,
Tante :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi St Maarten,

Groeten uit Tou-ours?
Was ik er nét aan gewend dat je tussen de Droë Steen in Suid-Afrika zat, en dan nu weer groeten uit de Sauvignon-wijngaarden langs de Loire.
Woon je daar? Of is dit een zakenuitstapje?

Nou beste Sint M.
Slaap lekker!

Mathilde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal vanuit de keulsche pot,
welkom alle nieuwelingen,

Gefeliciteerd Gerda!

Moest net enorm lachen om laatste bericht Mathilde over St. Maarten. Zou hij misschien bij de Guide Michelin werken als geheime proever en sterrenuitdeler?

Heb net het oude draadje "elkaar helpen, ook als het tegenzit" doorgespit en hield het toen ook al niet droog, van het lachen dus.
Verder wel droog weer hier (vanaf 26/11 vorig jaar!) 't parapluutje gaat af en toe al helemaal dicht omdat er geen regen voorspeld wordt.

En tja, volle maan. Zou dat echt zo'n invloed hebben? Ik vroeg het me vanmiddag af, omdat ik me ineens heel raar nerveus voelde en de maan toen al opkwam, om 16:00 uur stond ie daar al!
Of voelde ik me zo, omdat ik op dit Franse landgoed om dat enorme Franse huis heen liep en dacht: "help, hoe krijgen we deze bouwval ooit gerestaureerd?".

Met mij gaat het goed, maar de wereld om mij heen brokkelt langzaam af. Enfin, luxeprobleem!

Gelukkig heb ik mijn keulse pot nog!

Piggelmee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Duinkabouter,
Fijn om weer van je te horen.

O lieve Piggelmee..., Ik wou dat ik iets voor je doen kon.
Zo'n huis, en dat dat maar niet opschiet en het gevoel van radeloosheid dat het misschien wel nóóit wat wordt.
Als ik iets voor je doen kan...
Sterkte!

Liefs,
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Tante Til,

Dat was ik nog vergeten, graag krakende lakens met een snufje geur van boenwas van de kast waar ze in gelegen hebben (azzet kan alleen) en een snufje lelietje van dalen?????? Die ga ik nu weer in de tuin zetten, kids zo groot weten dat het giftig is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Ems,

Zie je nou wel dat het gezellig was, mafketeltje !!! Zal je niet meer van die rare dingen zeggen ????
Ze zeiden zeker dat je er toppie uitzag in je gescoorde outfitje?
Je moest eens zien hoe ik er uitzie (groen haar, nee, dat niet)...
Een totaal niet passend setje fleece-kleding over piejama heen ivm verlaging stookkosten. En stroomkosten.... ik heb nu een slinger aan de droger later zetten zodat ik hem met de hand kan ronddraaien, hete lucht is niet nodig, ik ben af en toe zo kwaad dat ik er alleen maar naar hoef te kijken en de was gaat gloeien. Ook goed voor de lijn en dat is dringend nodig na al dat gesnoep. Ik kijk niet op een Houtje meer of minder maar het tikt allemaal aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houten! hoe weet jij dat lelien der dalen mijn lievelingsbloemen zijn! Het word nu wel heel eng op dit forum. Erica zingt over "in de stille winternacht" en jij gaat praten over de Lder dalen. Eng. Morgen gewist. Doe jij de dag opening. Ik ga met poezebeest wat slapen en heerlijk dromen.

Truste Emsie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja hoor Em,
Die lakens probeer ik altijd al te laten kraken (leuke uitdrukking trouwens)
Lieverd, laat toch stáán ! die berichtjes.
Was het leuk vanavond ondanks het lijf dat het zo af liet weten?
jááá, ik lees dat het leuk was vanavond.
In gedachten stopt Tante je stevig in, in haar heldere lakentjes en slaap maar lekker, droom maar fijn!
Ik zing nog een liedje en dan, Emsje, moet je lekker gaan slapen.

Tante spreekt je morgen wel weer.
'Have pleasant dreams', zou Bino Rosa zijn Engelse mate zeggen.

Liefs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Piggellady,

Fijn weer je te lezen. Fijn dat jullie nog internet hebben in je afbrokkelendeellendekasteel. Ach gut.... zo zielig. Nee dan mijn sociale huurhut hiero. Kom er maar eens om. En ik heb niet eens te klagen. Ik heb alleen het nadeel dat ik mij met hoge regelmaat in de kringen begeef waarin ik vroeger vertoefde. Die lieden hebben wc's waar je zelfs je broek omlaag kunt klappen zonder op te staan, zo ruim. Sterker nog, ik herinner me een reclame van enige tijd heen van een vrouw die de broek van haar man zó optilde en er door heen koekeloerde als waren het twee giga-pvc-buizen. Moraal van het verhaal was dat verzachter toch zijn (of haar?) voordelen heeft. Maar goed, hoe vind je onze dag-droom-draden? Ja, wij zijn ons er eentje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch nog even. Je zal maar zo'n tante Til hebben die je 's avonds zo instopt. Heerlijk. Ik hou je woorden nog even bij me en ga echt in die krakende lakens met de ferme hand van een Tante Til. En zo'n aai over m'n hoofd. Kennen jullie die?

Ik ga echt heel lekker slapen. Volgens mij missen heel wat schrijvers of dit forum die koele en ferme hand van een tante Til of mam of wat dan ook. Dus mathilda, blijf je nog even om ons allemaal in te stoppen??

jij ook slaap lekker en kus.
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Ik ben al weer druk aan het werk en heb weinig tijd om alles door te lezen en actief mee te doen op het forum. Dat vind ik best jammer, als ik lees hoe iedereen elkaar een hart onder de riem steekt. Kan ik jaloers op worden!
Ik lees vanaf nu in ieder geval het draadje van de dag en probeer daarop te reageren.
M'n privé-berichten check ik natuurlijk ook elke dag en ik kan wel zeggen dat ik daar elke keer heel blij mee ben. Het is voor mij vaak een keuze: reageer ik op een draadje of op mijn privé-berichten. Ik ben wel elke dag aanwezig op het forum om te lezen en er moed uit te putten.
Verder tref ik steeds ontroerende verhalen aan op het forum. Ik zou er graag deelgenoot van zijn, maar nogmaals: het ontbreekt me aan de tijd. Als jullie dus eens een paar dagen niets van me horen, dan is nu bekend hoe dat komt.
Deze week was mijn eerste week zonder. Het is me op zich mee gevallen, maar ik had wel in mijn achterhoofd dat ik in het weekend gepast wijn mag drinken. Ik weet niet of ik het anders vol zou houden. De eerste nachten heb ik verschrikkelijk beroerd geslapen, maar stond 's morgens toch beter op dan anders.
Vanavond heb ik een paar glazen wijn gedronken en al heel snel kreeg ik weer een naar gevoel op mijn borst. Herkent iemand dat? Zou dat mijn lever zijn? Kun je daar aan dood gaan als je toch iets drinkt, ook als het niet teveel is?
Ik vind dat ik mij deze week heel sterk heb gehouden, en dan is het heel vervelend, dat als je twee glazen wijn drinkt, alweer het gevoel hebt dat je heel verkeerd bezig bent.

Voor straks welterusten en morgen gezond en fris weer op!

Jannetje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,
Fleur is ook nog wakker met haar kruidenrheetje erbij: goede nachtrust, geeft trouwens niks, maar het is het idee. Was wel vanmorgen om 6.15 uit bed, dus ik moet moe genoeg zijn om te slapen.
Door jouw verhaal van die geurige lakens, moet het helemaal lukken, Mathilde.
Emma, ben blij, dat je een leuke avond hebt gehad, Gelukkig, na zo'n sof-dag. Mag je toch een keer hebben?
Houtje, wat klinkt dat leuk.
Jannetje, ben blij te horen, dat het je de hele week is gelukt. Slecht slapen hoort er in het begin bij. En vanavond twee wijntjes; ik ben geen dokter, weet niet wat het betekent, die pijn. Je moet in ieder geval niet drinken als het niet goed voelt. Als ik heel eerlijk ben, denk ik ook, dat jij je doel wel snel wilt halen. Een paar maanden helemaal zonder drank en dan pas kijken wat je precies wilt, is eigenlijk beter. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
Ga nu slapen, tot schrijfs allemaal.
Groetjes, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...