Spring naar bijdragen

zondag 15 januari

Houtje

Aanbevolen berichten

Lieve allemaal,

Omdat ik veels te laat uit mijn bed ben gekomen hebben we vandaag een dubbele draad. Sorry Hermiena, maar lees vooral even verder.

We hebben lang en breed gediscussieerd over de truien van deze week, want het zijn NIET ZOMAAR truien.....

nee nee

Deze week zitten er felgekleurde bijpassende Peruaanse mutsjes met kwastjes bij, speciaal vannacht ingevlogen (daarom stond ik om 0.00 uur vannacht op Schiphol om het pakketje van UPS over te nemen i.p.v. het forum te sluiten en openen)....

Het zijn er maar liefst VIJF geworden deze week. Het zijn hele bijzondere truien.....ze zijn van de allerzachtste angora, in de meeste mooie kleuren. De kleuren zijn ook speciaal een soort regengboogeffect (vandaar de naam regenboogtrui hebben ze van ons gepikt) en ahhhhhh, deze week hebben PP en ik noestig zitten punnikken want er moesten girafjes op worden gepunnikt.

Ze gaan deze week naar (trom.....geroffel......)

1. Hermiena: warmte in je keuken en in je hart met zo'n schitterende weektrui je hebt je waanzinnig goed hersteld. De jury hield gisteravond even zijn hart vast maar na je verslag van gisteravond, meid HIER IS HIJ trek hem aan en loop de hele dag te stralen.....

2. Onze hunks Bino (Bien voor intimi), Frank en St.Maarten willen wij niet kwijt en we houden van de Engelse kreten van Bino (ja Bien ik zit weer lekker te raggen heeeeeeerlijk), Frank voor zijn niet-aflatende spanning: is hij er nog, gaat het nog, jeah...... Frankyboy hij is voor jou en ook het mutsje alsjeblieft !!!!! St.Maarten die in stilte de wereld overkruist en ons zijn wijsheden mededeelt (al dan niet geplaggieerd), het is je eerste geloof ik dus vraag even aan Bino hoe je dat doet met de punnikstring (die zit er voor jou speciaal bij, gisteravond nog gemaakt voor je) omdat je die nog niet had. Bien, als die van jou versleten is krijg je een nieuwe.

Kijk nou 3 stoere jongens ferme knapen met punnikstring, trui en Peruaans mutsje. Jullie krijgen er een opdracht wij van de jury: showen aan Anton en samen met zijn 4-en volhouden anders wordt het hier een Libelle-brei-clubje en dan willen we niet.

3. en de laatste..... jullie wisten het al hè vanwege de girafjes die er in gepunnikt zijn (ik krijg het nu zelf te kwaad) lieve Tante Til, die voor iedereen de bedjes openklapt en lievelingskostjes kookt voor kinderen uit binnen- en buitenland, ik weet dat jij nu ook moet huilen en nee, jij hoeft geen string aan. Je krijgt van ons de trui met een mutsje zodat je het warm houdt in deze soms koude wereld waarin anderen allemaal eisen stellen aan jou en je kinderen die helemaal niet nodig zijn. Je bent voor ons allemaal heel dierbaar en wij kunnen je niet missen (jaaaaaa, het is inderdaad een beetje een chantage-trui je hebt gelijk). Maar we vonden dat hij er nog wel bij kon én moest ook al had je al een trui of 2 hangen.

Zo......... mijn taak zit erop voor vandaag, even drie dagen rust voor het volgend weekend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou Houten,

vroeger was men nog blij met een gele trui met peruaans mutsje. Die tijden zijn blijkbaar voorbij!! Als men ze niet meer wil Houten, dan moeten ze linea recta terug naar de jury en gaan ze allemaal naar Mathilde, Blackdog en Fleur!!! Die waren nog eens trots op hun trui he.

Trouwens, ik wilde voor volgende week een voordracht doen.

Piggelmee en ik zijn beiden zonder één hapering op dag 50 beland!!!! Ik zou dan ook een goed woordje voor ons beiden willen doen voor de trui van volgende week"!!!!

Ik weet dat juryleden en familie in principe uitgesloten zijn maar toch...

fijne zondag allemaal!

Pp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja daar doe je dan je best voor......

Ik vind ook dat wie hem niet komt ophalen bij de jurytafel hem niet verdiend. Ik ga nu even eten fiksen net terug de kids gehaald van bij hun vader..... rampenplannen allemaal.

kop der veur zou Erica zeggen

correctie van Emma terecht zie hieronder, PP wij hebben weer te snel geoordeeld, de spanning is er soms een beetje af en niet iedereen zit zondag te smachten naar de truien (ik ben er druk mee dus vandaar). Komt van de week wel Ems bedankt voor je interruptie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Emma maar het arme schaap had het pas uren later gezien !!!!!

Overigens werd ik fijntjes gewezen op mijn taak voor volgende week omdat PP en Piggelmee tegelijk gestart zijn en op dag 50 staan, DROOG !!!! (ik ga maar vast een gordijntje haken voor in de Keulse Pot en een reistas voor PP).

Emma, hoe is het met je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jááá..., lieve beeldschermkindertjes,
en dan nu een waar gebeurd verhaaltje verteld door jullie eigen Tante Til en het heet "hoe Mathilde uit de bocht vloog"

Mathilde lag vannacht in haar 'veels' te grote twee-persoonsbed erg onrustig te slapen. Ze lag me daar te draaien en te woelen en steeds schoot ze overeind om op haar wekker te kijken om te zien of de nacht al bijna voorbij was, maar nee hoor, het was 1 uur, 2 uur en toen het 3 uur was dacht onze Mathilde 'ik ga maar een poosje in de kamer zitten met een glaasje melk'
Ze had het nog niet gedacht of ze herinnerde zich dat er nog uit een kerstpakket een fles wijn in haar auto moest liggen. Zou ze...?
Nee, dat wou ze toch niet meer! Ze zou toch nooit meer drinken?
Maar weer even later dacht ze... ik voel me zo akelig met al die lelijke en pijnlijke plekken over mijn hele lijf, als ik nou 1 of 2 glaasjes neem? Zou dat nou heel erg zijn?
Nou lieve kindertjes, wat er toen gebeurde is heel , heel vreselijk.
Toen kon je Mathilde met haar vest over haar nachtponnetje het huis uit zien gaan om een fles wijn uit haar auto te gaan halen. O o o, het was half 4 in de nacht en bitter koud.
Hoe zou dat aflopen.
Eénmaal weer binnen schonk ze zichzelf een groot glas in en ging er mee op de bank zitten.
Brrr, wat smaakte dat naar!
Rode wijn op een temperatuur van een graad of 1 klein nulletje C
Maar na een paar slokjes begon het te wennen en vond ze het toch wel een héél klein beetje lekker.
Nou lieve jongens en meisjes, jullie begrijpen het al, om vijf uur was de fles leeg en Mathilde klaarwakker.
O, domme Mathilde, wat nu?
Mathilde voelde zich wel een beetje lekker van al die wijn maar maakte zich ook een beetje zorgen.
Mathilde was lid van een wel héél bijzonder fiets-tourclubje en ze had een vermoeden dat ze deze week alweer een gele trui zou krijgen omdat ze zo goed presteerd had en ze verkneukelde zich enorm en o, als dat toch eens waar zou zijn.
Maar nu...o wat had ze nu toch dom gedaan. Een gele trui krijg je namelijk alleen als je een goeie fietser bent en.... nou komt het... als je geen alcohol drinkt!
En wat Mathilde nou gedaan lieve jongens en meisjes?
Juist, Mathilde had wijn gedronken en in wijn zit alcohol! Wat vreselijk!
Domme domme Mathilde.
Nou, beeldschermvriendjes, ik zal jullie vertellen hoe het is afgelopen.
Mathilde heeft die prachtige trui gekregen maar ze gaat hem niet ophalen bij de jury.
Ze vindt, en dat vinden wij ook hé, dat ze hem echt niet verdient.
Zo zien jullie maar weer en dat is de moraal van dit verhaal;
Kun je niet slapen, zit je hoofd veel te vol?
Ga maar zitten op die bank en drink melk en geen alcohol.
Of zoals Blackdog zegt geen alcohol...lol lol lol !

Liefs,
Mathilde, die een beetje boos is opzelf maar zichzelf ook weer ernstig heeft toegesproken.
Ik ga weer vrolijk verder maar die gele trui moet nog maar even blijven liggen want vandaag staat geel me niet.
Ik accepteer alleen nog een gele kaart.

PS, het spijt me nog het meest vanwege die met liefde gepunnikte girafjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

AAAAAAAAAAAAAAAAH, Mathilde,

Wat een spannend verhaaltje was dat.
Het was natuurlijk wel een heel zielig verhaaltje, maar het is toch wel weer goed afgelopen.
Ik vind toch dat je die gele trui op moet halen want je bent dan vannacht wel van je fiets afgevallen maar je hebt daar ook een schaafplek mee opgelopen die je zelf weer laat genezen.
En dat vind ik heel knap dat je dat doet.
Tante Til, ik denk dat de anderen van de fietsclub dit ook denken hoor.
Je zult het wel horen.

Veel liefs Gerda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jahaa, lieve Gerda,

Morgen ga ik er ook even mee langs de dokter, met die schaafwond van vannacht, als ik de rest van mijn gehavende velletje voor de derde keer ga laten zien. (ook derde arts, de vorige twee waren vervangers en na vier zalfjes...)
Ik had vannacht Ome Koos, mijn lieve kat al uitgenodigd om in plaats van dat irritante kopjes geven nu es lekker zijn nagels in mijn bovenarmen te zetten en dan lekker diep door het Mathildevlees te halen maar de domoor begreep dat weer niet.
Maar die trui,( op z'n Rotterdams gezegd 'ik leg halluf open'), die verdraag ik niet op al die zere plekken.
Zeker niet met de girafjes. Kijk, als ik nou Dikkertje Dap was..., die had nog een leuk kontakt met die giraf, maar die houten girafjes, die mijn zoon creëert en mijn huis insleept, die kijken voortdurend de andere en de verkeerde kant op.
Mijn zoon heeft ook in houten(sorry hoor Houten) uilen gedaan.
Er staat er nu een dozijn bij mij op de trap.
Zogenaamd wijs te kijken maar als ze Mathilde een fles wijn uit de auto zien halen hoor je ze niet
Er kan zelfs geen gefluisterd 'Oe-roe-boe-roe' van af
Ja, zo kan ik ook uil zijn.
Er is er één bij en dat is tegelijkertijd ook een spaarpotje.
Doe je er een muntje in dan gaat hij 'Summer Holiday van Cliff Richard spelen.
Een hekel dat ik aan dat exemplaar heb...!!!
Nou medestrijders,
liefs,
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lullig Mathilde

zo zie je, zelfs drank in je auto is nog geen goed idee. Ik kan er ook niet tegen hoor, drank in mijn buurt, ik mijdt dat nog steeds enorm.

Maar ik heb ook nog een heel goed idee, je schrijft dat je bed te groot is voor jou alleen. Nu weet ik dat Hermiena nog een leuke buurman heeft... moet ik nog verder offe valt het kwartje wel!!!!!

gewoon weer doorgaan hoor. Knap dat je het vertelt en je gaat zo lekker. Doorgaan dus!!!

En Emma, ja, ik heb inderdaad gelezen dat Hermiena ook blij was met haar trui!! gelukkig maar he

groetjes

PP

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Tante Til,

Gelukkig hebben we allemaal wel eens eens missertje.............nergens zo'n hekel aan als van die perfekte mensen. Voorstel jurylid Houten: trui opsturen (is al geregeld) en als je je niet lekker voelt doe je hem gewoon lekker aan. Als stimulans en niet als beloning waar je geen recht op hebt, toch PP? Dat was niet de bedoeling van de truien.....
Ah, vies hè rode wijn?? Nou nu weet je weer donders goed waarom je het niet doet !!!
Voor mij blijf je éven goed geweldig en we kunnen je niet missen.

Ik ben blij dat jullie ook wel eens van de fiets vallen zeg anders voel ik me zo'n kneusje !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jaaa Pukkie, dat bed is gewoon 'veels' te groot voor Tante Til maar ik ben in de loop der tijd zo kritisch geworden dat ik alweer drie jaar alleen slaap.
En als ik ook maar iets belangrijk in mijn leven heb gevonden is het wel aan het eind van de dag lekker tegen iemand aan kunnen kruipen maar ja, ik heb alleen maar buurmannen die of erg jong zijn of een stevige relatie met mijn buurvrouw , hun vrouw, hebben.
Ik vis weleens in de internetvijver maar dat is een verhaal apart.
In ieder geval niet iets waar ik wat van verwacht.
Ben wel heel benieuwd hoe het op alle fronten met je gaat.

liefs,
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geachte jury...,

Ik ben om!

Met gepaste dankbaarheid voor uw coulance en inlevingsvermogen neem ik de de onderscheiding in de vorm van een zachte, niet prikkende of kriebelende, boter-en-vanille gele én zelfreinigende trui in ontvangst.
Tranen schieten mij te kort !

Tante.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hai hai,

Sorry wist niet goed bij welk draadje ik moest reageren heb dus gereageerd bij het draadje van vandaag!! Maar zal het hier nog even dunnetjes over doen hoor! Jury ik ben echt mega blij met mijn trui!!!

Mathilde, wat dapper van je dat je het zo eerlijk hebt opgebiecht. Nou ik vind ook hoor dat je die trui gewoon verdient hebt!!! Ben dan ook blij dat ik lees dat je hem toch hebt opgehaald. Het is natuurijk wel jammer dat je uit de bocht gevlogen bent maar je hebt jezelf ook al weer bij elkaar geraapt en morgen gebeurt je dat echt niet weer hoor!!

Ben het er trouwens roerend mee eens om piggelmee en pp een trui te geven volgende week!! 50 dagen, poeh dat is knap zeg!!!! Die trui hebben ze echt verdient hoor. En wat maakt het nou uit of je in de jury zit of niet.

zo en nu ga ik echt naar bed, anders moet ik persee nog een sigaretje roken en dat wil ik niet. Ben namelijk mega blij met maar 5 peuken op een hele lange zondag.

Groetjes Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Nieuwe aanmaken...