Spring naar bijdragen

Trek of emotie?


Houtje

Aanbevolen berichten

Beste Frank, tsja... tijd...
Een van de vele voordelen van alcoholvrijheid is de enorme tijdwinst die optreedt, omdat de "zoutzak-uren" tot het verleden behoren!
Verder zijn er al de nodige dikke boeken geschreven en uitgebreide cursussen gegeven over time management.
In feite komt het voor 80% hier op neer: anders denken, anders willen, anders doen: vaak stap voor stap, beetje bij beetje, procesmatig....
Succes!
opa2

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 67
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Opa2,

Ja eerlijk is eerlijk, het probleem is bij mij de prioriteit ...

En die prioriteit staat voor een aantal zaken nu eenmaal vast, mijn gezin met drie kleine lieve meisjes die aandacht verdienen en krijgen ... en een boterham verdienen

Het is ook geen geklaag, maar meer gedroom ...

G> Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geachte heer Anton,
dat moet toch een heel mooi hoofd zijn. Met al die liedjes en toontjes en vooral de stukjes niks. Ik zou graag even in uw hoofd kijken. En welk stukje uit dit sprookje zegt nu dat u het glas leeg moet drinken? Het lijkt wel op Eva en de appel, eet eet en je zult weten. Misschien is er bij u wel een blonde prinses aanwezig die u dwingt het glas te ledigen zodat dan de kennis tot u komt.

Het is maar een gedachtenspinsel uit een ook niet zo'n gestructureerd hoofd,

Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Anton,
Ik ben al een hele poos bezig jouw berichten te lezen en te herlezen. En probeer ze te begrijpen. Wat me echter niet lukt. Nou moet je misschien één ding van mij weten: ik ben van nature een vrij nuchter type. Ik zeg snel: wat bedoel je nu eigenlijk precies?
Dat het in jouw hoofd een warboel is, is duidelijk. Je wilt alles begrijpen, maar daar word je niet gelukkig van. Van het niet-begrijpen ook niet. Ergens anders schreef je: ik begrijp niet waarom het glas hiér staat en niet dáár. Nou, als je dat glas er nou eens helemaal niet neerzet, nergens niet, hoef je die vraag niet op te lossen.
En het alfabet opdreunen met open mond: ik kan er met de beste wil van de wereld niets mee.
Ik heb ook geprobeerd om te begrijpen, waarom ik dat eerste glas wilde nemen. Ik weet het niet en ik wil het nu niet meer weten. Wat ik uit jouw berichten wel opmaak is, dat je maar gewoon blijft drinken, omdat je op de een of andere manier denkt, dat dat voor jou het beste is.
Ik ben geen hulpverlener, hoor, maar kun je niet eens gewoon duidelijk zijn in je verhaal: Gewoon: ik drink teveel, mijn doel is..... Minderen..... hoeveel word je tax.
Of stoppen....., zonder gefilosofeer eromheen. Je schrijft nl. zoveel en evengoed leer ik je niet kennen. Ik vind het zo moeilijk om op jouw berichten te reageren.
Groetjes, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Anton,

ik ben het met Fleur eens, maar zou het toch wel aardig vinden als je een poging doet ons/mij een inzage te geven van de problematiek die je zo bezig houdt, en dan vooral in welk verband dat staat met het algemene onderwerp hier: de alcohol.

Ik herken jouw bewoordingen! Iemand die altijd maar zit te piekeren, boos wordt om dingen waar hij niets aan kan veranderen, gefrustreerd raakt om het leed van een ander en het liefst de hele wereld op zijn schouders neemt, maar..........................
uiteindelijk deze gedachtenloop/spinsels wegspoelt, verzacht, verdoezeld met het roesmiddel alcohol en zich daar dan ook weer dingen over af gaat vragen!

Groet
Bino

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi Anton, da's nou net het probleem met ons denk ik: we kunnen geen grenzen stellen, dat bedoel je toch?
Hoe we ons in gedachten ook voornemen om het bij twee te laten, het worden er altijd toch drie of vier en soms vijf en in het ergste geval zes of zeven.
Dan maar gewoon de 0 vasthouden?
Groetjes van Moon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Anton,

daar was je weer.

Nu je toch besloten hebt het maar bij één mailtje te houden per dag, of toch misschien dan 2, nou 3 dan, of toch 4, nee 5, 6 of toch maar 7 laat mij dan nu eens weten wat er loos is en wat je wil. Stoppen, minderen, filosoferen met een glas erbij of zomaar eens wat rondkijken op een forum voor mensen die ook een probleem hebben, misschien een beetje in de war, niet weten waar te beginnen en al helemaal niet waar te eindigen!!! What's up, Doc.

Let's give it a shot, zou mijn Britse maat zeggen.

Groet
Bino

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou nou,
Beste Anton.
Ik vind je laatste berichtje niet boeiend hoor!

Zou je mij eens willen vertellen met wat voor doel je hier op dit forum schrijft?
Wil je minderen of stoppen of weet je het nog niet?
Als ik dat van jou, Anton, zou weten kan ik je mailtjes misschien beter begrijpen.
Als voorbeeld; Omdat ik weet dat Gerda eigenlijk wil stoppen, althans niet het drinken wil gebruiken om met haar verdriet om te gaan, ruk ik met sirene's en zwaailichten uit om haar te steunen maar als Bino wat drinkt weet ik dat ik rustig binnen kan blijven.
Maar bij jou weet ik niks!
En als de inhoud van je berichten nou nog onderhoudend zou zijn...:wacko:

Groet van Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Anton,

ik vraag je blijf nog even schrijven. En vooral trek niet zoveel terug. Misschien begrijpt niet iedereen het of alles (ik ook niet) maar ik vind je wel een heel boeiende manier van denken hebben. Verwacht van mij geen wetenschappelijk antwoord maar ik wil je wel graag lezen.
Je zet me aan het denken.

Hoop je te lezen,
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...