kika Geplaatst 16 januari 2006 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2006 hallo allemaal,Vandaag voel ik me erg down, een zwak dagje zoals anton heeft, een erg zwak dagje.Zou het door de volle maan komen?Eindelijk maar eens zelf naar de huisarts gegaan, op aanraden van vriendin, vriend en collega.Ja, hoeveel signalen moet ik ontvangen om eindelijk eens goed voor mezelf te gaan zorgen.inderdaad, veel te hard gewerkt de afgelopen jaren en maar gewoon doorgegaan en mijn klachten genegeerd.Ben erg goed met hout, vooral die plank voor mijn kop!alle moeheid en frustraties komen eruit, ik mopper en heb een kort lontje.ik wou dat ik ergens volledige verzorging kreeg, een warm badje en warm bedje,er werd voor me gekookt, de was werd gestreken, geen verplichtingen, alleen maar lekkerontspannen, goed slapen, een lekker kopje thee en een goed boek.oh ja, het liefst ook in een warm land waar de zon altijd schijnt:)de gedachte alleen, daar knap ik al een beetje van op.en jullie mogen allemaal mee!zelfs de kids van houten.dan kunnen we tenminste gewoon kletsen, want dit forum is bijna niet meer bij te houden.Weet iemand waar frank gebleven is?heb al zo lang niets meer van hem gelezen enfrank je schrijft altijd zo herkenbaar.nou iedereen die vandaag een erg zwak dagje heeft, wens ik veel sterkte en humor.veel liefskika Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anton Geplaatst 16 januari 2006 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2006 Ik kan erg veel spijt hebben, dat heb ik geleerd van toen ik teveel dronk. En niet alleen het teveel drinken sleet erin maar ook de spijt over dat teveel drinken. Nu heb ik spijt van het weghalen van mijn berichtjes, niet van van het weghalen van dat laatste bericht hier want dat deugde van geen kanten, maar van het weghalen van veel de andere van mijn berichten. Maar ja, weg is weg. En over trek en emotie is blijven staan.De maan is weer wassende. Kika, dus daar kan het niet aan liggen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleur Geplaatst 16 januari 2006 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2006 Hoi allemaal,Jeetje jongens, wat zijn we somber. Ik kom hier even om jullie op te beuren. Ook al is het maandag; het was prachtig weer: vorst en een lekker zonnetje, straks mooi maanlicht. Ik geniet ervan. En ik zag de eerste bolletjes al weer uit de grond komen, mijn handen jeuken om in de tuin te gaan prutten. Zitten jullie elkaar hier even in de put te praten. Nog een paar weken, dan is januari voorbij en kunnen we uitkijken naar het voorjaar. Ik weet wel: depressies zijn mij vreemd en lichamelijk mankeer ik niets, maar toch....... Anton, ik geniet wel van je beschouwingen. Als ik er niets van snap laat ik het wel weten. Maar daar was je inmiddels al achter gekomen. Kika, goed dat je naar de huisarts bent gestapt. Denk nu eens goed aan jezelf.Kom jongens, wie kan er nog meer iest leuks vertellen. Ik heb heerlijk gewerkt vandaag, ben wel bekaf, maar dan slaap ik straks goed. Kleuters slopen mij fysiek en mentaal, maar het is toch een prachtig volkje om mee te werken. Wie last heeft van dipjes, komt maar een dagje meedraaien.Groetjes, Fleur Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erica Geplaatst 16 januari 2006 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2006 goeienavond allemaalWat een verhalen zeg! ik heb er wel een uur over gedaan om vanaf 15 januari tot nu (heb van vandaag nog niet eens alles gelezen!)te lezen. Ook dat van die tips om te slapen, nou voor mij geldt juist dat ik tips nodig heb om wakker te blijven. Hier baal ik best van want echt opblijven tot na elf uur lukt met haast niet! Soms zit ik met verlangen op de klok te kijken of het niet al bijna tijd is om naar bed te gaan, mijn vriend gaat dan meestal ook mee dat vind ik heel lief van hem. Vroeger (een half jaar geleden) viel ik in slaap op de bank naast mijn vriend maar dit kwam omdat ik teveel seresta's en andere medicijnen en soms alcohol had genomen. Ik heb ook menig brandgaten veroorzaakt in onze bank. (inmiddels nieuwe bank zonder gaten)Nu ik helemaal nuchter door het leven ga ben ik nog zo snel moe, hier snap ik niets van. Maar ik heb die Stacker besteld en hoop dat ik hierdoor minder slaperig ben en wat actiever wordt.Ik zal nu eerst de rest van jullie verhalen lezen en misschien tot straks. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erica Geplaatst 16 januari 2006 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2006 Hier was ik weer:)Ik ziet hier voor mijn beeldscherm met een heerlijke beker warme melk. Normaal gesproken zit ik 's avonds niet achter mijn pc omdat ik het eigenlijk niet zo gezellig voor mijn lievie vindt. Maar hij vindt het nooit erg zegt ie hij vermaakt zich wel door eindelijk die films te kijken waar ik normaal een hekel aan heb. Ik ben iemand die het altijd een ander naar zijn/haar zin wil maken en vooral de sfeer goed houden. Maar begin nu pas een beetje meer voor mezelf op te komen en kan het al aardig loslaten dat het altijd maar leuk en aardig moet zijn. Dit komt door mijn lieve vriend die mij juist aanspoort om voor me eigen op te komen.Zit ik nu weer chaotisch te lullen of lijkt het maar zo Vandaag had ik een drukke dag, 's morgens eerst m'n vriend afgezet op zijn werk en toen snel naar huis om de hond uit te laten en de poezen te eten geven, en daarna even naar een vriendin geweest gezellig een bakkie troost gedronken en bijgeklets. Hierna niet eens de tijd gehad om naar huis te gaan om de hond uit te laten voor de tweede ronde, dus mijn dochter maar gevraagd als ze uit school kwam.Heb elke maandagmiddag een therapie groep en kan en wil dit niet missen want krijg hierdoor altijd weer een positieve stoot van. Juist door tips die je krijgt.Nu zit ik hier met een kop schoco en de poezen en hond en konijn en cavia liggen er zeer voldaan bij en als ik daar naar kijk voel ik me weer een gelukkig mens die het maar getroffen heeft met dit alles om me heen.Zoals ik altijd zeg: Mensen kop der veur Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anton Geplaatst 16 januari 2006 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2006 Dank lieve dames, jullie medeleven voelt aan als het door Kika zo gewenst warme bedje, ik koester mij daarin.Voor wat betreft ongewenste meelezers Katrien, daarin kan ik je als volgt enigszins geruststellen. De inhoud van de berichten hier zijn over het alleen interessant voor intimi, dat wil zeggen voor degene die weten waar het over gaat. En dat zijn er niet veel. Je moet immers de code kennen, en die ken je alleen als je alcoholist bent of bent geweest, bij Tactus in behandeling bent en een oprechte belangstelling voor het van de drank afkomen hebt. Voor non-intimi is dat niet interessant.Laat ik zeggen dat het voor intimi soms lastig is om te begrijpen. Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat het een hele opgave is om je als mannelijk (gewezen) zuipschuit hier te handhaven op dit forum, de geheime communicatiecode is namelijk vooral vrouwelijk van aard. Maak je om mannelijke meekijkers dus geen zorgen.Ik kan je wel adviseren om geen gegevens uit te wisselen die traceerbaar en prive zijn. En geeft niet teveel herkenbare details prijs. Je kunt ook je berichten na een tijdje wissen (zoals ik vandaag, om heel andere redenen, heb gedaan.De overspelige verhalen van gisteren en eergisteren herinnerend vraag ik me wel af wat er gebeurd als een van de buurvrouwen in kwestie bij Tactus in behandeling is. De kans is echter klein dunkt me, maar je weet nooit. Het zou bijzonder aardig zijn als er zich een kwestie zou ontvouwen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erica Geplaatst 16 januari 2006 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2006 Even over dat meelezen door mensen die niet zijn aangemeld op dit forum? Toen ik hier voor het eerst kwam (forum) had ik nog geen inlognaam maar kon wel de verhalen lezen van iedereen. Je kon alleen niet meediscuseren. Dus dat er ook nieuwsgierigen meelezen is dus heel goed mogelijk!:beer:Maar volgens mij kan een vreemde niet zien wie wat schrijft, ik bedoel je wordt niet zo gauw herkend, toch? We zijn toch allemaal anoniem zover dat mogelijk is tenminste, dus Houten volgens mij hoef je je geen zorgen te maken.Misschien bazel ik weer zoals wel vaker maar je kunt gewoon met een gerust hart blijven schrijven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emma Geplaatst 16 januari 2006 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2006 Lieve allemaal,ik log in, scan berichten en begrijp me g niet meer waar het over gaat. Het moet dit wel niet zijn voor een nieuw lid dat zich graag wil aanmelden en steun zoekt bij het minderen/stoppen met alcohol. Ik moet niet scannen nee, ik moet lezen, en een verhaal herinneren bij al die mensen. Tjeetje. En ik zit hier al zo lang en ik schrijf zo braaf mee. En ik heb het al moeilijk daarmee.Dus wat doe ik dan? Ga lekker kletsen over mijn sores. Alleen, Tante Til heb ik vandaag volgens mij niet meer gezien na haar bericht van vanmorgen.En ben meer dan benieuwd naar het bericht van Anton. En ben vreselijk blij hoe het gaat met Blackdog, Vraag me af hoe Jannetje het maakt, Kika, je lijkt altijd zo zeker van jezelf. Komt ook een beetje door je icoontje. Dat leidt mij af, Piggelmee, ik wil best helpen met de kraken in je Keulse pot te herstellen. Houten: mens maak je niet te druk. Erica gezellig je weer te horen. En waar is Frank? En bino??Zo zie je maar, zo'n forum houd je af van je eigen sores.groetjes Emma Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erica Geplaatst 16 januari 2006 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2006 He mensen ik hou ermee op voor vandaag, ga me ff lekker douchen en kruip met een net aangeschafte boek (duizend kleine stukjes, waargebeurd boek) onder de wol (nou ja wol? dekbed).Luitjes alvast weltrusten en tot morgen de 17e. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anton Geplaatst 16 januari 2006 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2006 Mijn weggehaalde bericht bevatte niet meer informatie dan dat ik een hekel had aan de wereld en vooral aan mezelf, of iets van die strekking. Mijn stemming is thans, vanwege de warme bealangstelling, erg ontdooid. Sorry for the inconvenience. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 16 januari 2006 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2006 Ben blij voor je Anton dat je je beter voelt.Zie je nou wel dat er wel gereageert wordt op jouw schrijven?Groetjes Gerda Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thil Geplaatst 16 januari 2006 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2006 Och lieve Kika,Was je nu maar mijn buurvrouw, dan zette ik mijn verpleegsterskapje op en kwam ik voor je zorgen. Mathilde Nightingale.Elke dag krakende lakentjes en zo lang slapen als je wilt.Die schatjes van Houtje,want Houtje gaat naar de Kanaries (met de rest van het zootje hier,) die kinderen van Houten, die doen we dan samen. Jij leest voor en doet games op de Pc met ze en ik zet ze onder de douche en ga lekker in de keuken staan te JamieOliver'en voor ze. Die jongen doet geweldige dingen. Nou heeft ie weer de hele fastfoodindustrie in Engeland op de rand van de afgrond weten te brengen door op scholen te vertellen dat melk niet in de fabriek gemaakt wordt maar door de dames Klaartje Koe en Bertha 2.Wat een gedoe trouwens met die buurmannen van onze beeldschermvriendinnetjes hé?Ik heb goede herinneringen aan de mannen in mijn leven maar wat een heisa voor deze meisjes.Lieve Houten, doe die telegramstijl maar niet hoor, het past niet zo bij je lieverd. En dan, een te-le-gram, is dat niet vreselijk ouderwets? Laat staan telegram-stijl. daar ben je écht te jong voor hoor.Hout, die trui blijft prachtig, als je hem wast volgens de door jou aanbevolen methode.Even de nieuwelingen bijpraten. Je hangt de trui in zijn al zijn schoonheid met een vleugje aandacht op een 'Houtje' het mag ook een 'knaapje' zijn maar waar vind je die nou zo gauw, ja in Wenen hebben ze de Wiener Sänger Knaben, maar dat is op de korte termijn niet praktischOp een Houtje dus en dan gewoon even met rust laten. Ga boodschappen doen, de hond uitlaten of ga desnoods, als je he-le-maal niets beters weet, koffie drinken bij de buurman.Ga na een uurtje naar huis om te kijken en..."Wég zijn alle vlekken!" It's amazing, zou Bino zijn American mate zeggenErica, die vermoeidheid, dat heb ik ook gehad maar dat gaat écht over hoor!En die brandgaten enzo..., dat herinner ik me van mijn zoon uit de periode dat hij alles uitprobeerde.Mijn zoon heeft schizofrenie en dan doe je veel om de verschijnselen, zoals wanen, stemmen en hallucinatie's te dempen maar zo trakteer je jezelf op nog meer problemen, zeker met die ziekte.Hij gebruikt nu niets meer en is ook gestopt met alcohol en dat vind ik erg knap. Hij betaalt daar namelijk een erg hoge prijs voor omdat hij nu veel eenzamer is. Zijn meeste vrienden weten de biertjes wel te waarderen en dat is knap lastig voor hem.hé, Jannetje, jij gaat nog steeds lekker hé? hartstikke goed. Hou jezelf maar wel goed in de gaten want zoals je hebt kunnen lezen ben ik eergisternacht gestruikeld, gevallen en moeizaam weer opgestaan. Met dank aan de beeldschermkindertjes hier!En Bertus Staigerpijp alias Rob..., kijkjewelgoeduit???We willen je graag weer héél terug hier met je lieve friendin Leidi!Emma, ik ga je berichtjes steeds leuker vinden. Jij bent écht de stabiele factor hier.Ik gun je wel heel van harte een betere gezondheid.Hermiena, de boel aan kant gekregen?hoop dat je lekker slaapt vannacht en Gerda, fijn dat je zo'n rustige start met werken mag maken.En Houten..., wat zeg je nou? je hoopt dat je niet van je fiets zal vallen?In Forumjargon is dat weer naar de fles grijpen. Dat bedoel je niet, dat weet ik wel maar toch, ik schrok evenKato, wat een wonder hé, zo'n nieuw leven. Katrien, ik hoop dat je je gauw thuis gaat voelen hier. Ik heb een klein beetje moeite met je telegramstijl omdat je in telegramstijl niets met emotie en gevoel kan en dat is op een lijst als deze toch wel belangrijk.Fleur, wat wordt ik altijd vrolijk van jou. Ik was al vrolijk hoor, vanwege die trui, maar dat snap jij wel.maar ik wordt nu met de minuut vrolijker.Ja, Piggelmee, ik weet niet zo goed wat ik zeggen moet. Die Keulsche pot hé, ik zal de 'Avonturen van Piggelmee' er eens op na slaan .Of gewoon maar es gaan wandelen/of fietsen in de duinen en kijken of ik de échte Piggelmee eens kan spreken. Hij heeft geen PC en ook geen telefoon.Ik ga gewoon op een hoog duin staan met mijn 'handjes aan mijn mond. Piggelmee, kan ik je eens spreken,Loop je hier in de omtrek rond?''En dan klinkt er plots als antwoord uit de verre wijde...'O. nee, Tante Til. Ophouden! Fijn dat je het verhaaltje al je hele leven uit je hoofd kent maar niet nu en niet hier!!!Piggelmee, waarom heb je jezelf dan ook Piggelmee genoemd???Pietje Puk, we spreken elkaar nog wel hé? Voor allemaal, een goede nachtrust en lieve groet van Mathilde Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emma Geplaatst 16 januari 2006 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2006 Anton, zonder naar te willen zijn, maar hebben wij dat allemaal niet zo nu en dan. Naar is de wereld en meer dan naar ben ik (omdat ik teveel drink en omdat ik al zo naar ben ga ik maar een beetje meer drinken en is de wereld nog naarder). Ik probeer op heel slechte dagen naar 3 vreemde mensen te lachen. Zomaar zo'n grote glimlach. En het werkt. Ik blij de ander blij (ik vanwege de potlood truck omdat als je lacht je je gewoon vrolijker voelt)En omdat jij (en ik misschien ook) deze wereld niet snappen daarom kunnen we de wereld nog niet de schuld geven van ons ongenoegen. En kunnen we de ander niet verwijten dat ze ons niet snappen. Maar dat het lastig is moet je wel onderkennen, erkennen en vooral zo nu en dan eens erkenning voor krijgen. Ik ben moeilijk, ik ben lastig en ik heb een karakter en een pakketje genen en een lijf wat het niet makkelijk maakt in deze wereld. Het is. Maar ik vind het fijn zo nu en dan te horen: het is ook niet makkelijk voor je maar je bent wel dapper dat je het toch zover gebracht hebt. En dat zeg ik nou even ook tegen jou Anton.Take care.EmmaEn voor ieder die dit herkent, want volgens mij zijn er op dit forum zoveel die dit herkennen. ik ben niet uniek en dat weet ik heel goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anton Geplaatst 16 januari 2006 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2006 Een buitengewoon relativerend bericht Emma. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emma Geplaatst 16 januari 2006 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2006 lieve Mathilda,heb je wel door hoe wat voor rustig gevend gevoel jou schrijven op mij heeft. Ik ga die eens uitprinten en op m'n nachtkastje leggen, volgens mij slapen wij dan allen door zonder Diazepammetjes. Daarom, verlaaat ons niet! Ik heb je nodig. (zo dat is heel wat voor een katte vrouw om te zeggen). Variatie op "dat is heel wat voor een kat". Boekje ooit ergens gelezen.nacht zoen van Emma Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thil Geplaatst 16 januari 2006 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2006 ja Emma,'dat is héél wat voor een kat'Ik heb dat ook ooit eens ergens gelezen. Het geeft mij een Annie M.G. gevoel.Ga ik sjekken als ik wat meer tijd krijg.Dit issue is wel erg ver verwijderd van onze 'strijd tegen de alcohol'Maakt niet uit hé?Morgen praten we weer over heel andere dingen, misschien zelfs wel over stoppen met alcohol.Want daar gaat het hiet tenslotte om.Welteroesten, want rust roest.Mathilde:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hermiena Geplaatst 16 januari 2006 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2006 knip nvt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emma Geplaatst 16 januari 2006 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2006 ja, jij geeft mij het annie mg gevoel. Alhoewel ik haar biografie heb gelezen en het geheel niet zo'n lieve dame was. Ook iets van teveel ww. En sakkeneurig over het leven. Sakkeneurig vind ik wel een annie mg woord.Ja we drijven af van het alcohol verhaal. Tja, ik probeer, doe m'n best, zoek en vind heel veel maar het gaat me niet geheel alcoholloos af. Maar net zoals ik niet gelovig ben ik wel lieve mensen tref in de kerk kan ik dan geen "geloofsgenoten' vinden bij een "alcohol de baas forum". Want dat wil ik nog steeds. Zoals ik ook het geloof in Almachtige weer terug wil vinden.Het was zo'n rustige gedachte dat er een Almachtige was die mijn kleine leventje aankeek, en stuurde waar het nodig was. En ik geloof er niet meer in, en ik ben daar heel leeg in. Net als ik niet meer geloof in een leven zonder alcohol, het maakt niet uit. Moeilijk is het toch.Ken je het verhaal van de prinses die uit allemaal mannen de egel koos. Dacht dat die wel de prins zou worden. Ze droeg hem mee in haar tasje naar "banketten" en hij mocht slapen in haar bed. Maar zo eindigt het: "het is nou eenmaal regel, als je eenmaal egel bent, dan blijf je ook een egel?" Tja, wat heb ik hier meer op te zeggen.Truste. Emma Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thil Geplaatst 16 januari 2006 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2006 ja hoor Hermiena,het gaat heel goed met mij.En wat zo toevallig is..., ik heb ook de karnemelk herontdekt.Dit lijkt een dom praatje maar ik ben een zuivelfreak en sinds ik door Bino en zijn Engelse maat ben verwezen naar het GI-dieet van meneer Gallop drink ik weer karnemelk.En ik ben met visfilet met amandelen en allerlei andere verukkelijke zaken in 5 dagen 2 kilo lichter.Dit was de 'Goednieuwsshow'van maandag 16 januari.Slaap lekker!Mathilde. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 16 januari 2006 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2006 Ja hoor Hermiena, het gaat goed met mij, maar er is zoveel geschreven.Jeetje zeg, ik wil zo graag op iedereen reageren maar dan wordt het een epistel van heb ik jou daar.Niet dat dat erg is maar ik denk dat ik dat morgen even ga doen.Denken jullie asjeblieft niet dat ik niet reageren WIL maar ik ben morgenvroeg beter in de stemming denk ik.Ik blijf nog wel even kijken vanavond en blijf nog even on line want heb nog geen zin om te slapen.Liefs Gerda Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jannetje Geplaatst 16 januari 2006 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2006 Hoe kun je een berichtje van jezelf verwijderen?Ik word een beetje bang m.b.t. dat meelezen en wil graag wat verwijderen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Frank Geplaatst 16 januari 2006 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2006 Jannetje,Geen stress, ik weet niet wat of wat er in eenieder is gevaren. Maar je je eigen berichten aanpassen als je ingelogd bent. Er staat een knop aanpassen. Maar als iedereen in de stress schiet zijn we dadelijk de verhaallijn echt definitief kwijt.G> Frank Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thil Geplaatst 16 januari 2006 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2006 Het is op 17 januari wel heel stil geworden.Alles goed Emma?Mathilde:$ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten