Spring naar bijdragen

woensdag 18 januari


Frank

Aanbevolen berichten

Ik heb vanavond even nagedacht over mijn laatste opmerking van gisteren.

Alcohol heeft niet zo'n negatieve associatie dan bij een aantal anderen

Waar komt het vandaan? Kom zojuist uit de kroeg en vroeg me tijdens het gesprek al af wat is er nu anders met dan zonder. Het heeft toch iets te maken met het vergeten van ... ik realiseer me alleen nu dat het vergeten bij mij niet mijn problemen zijn, maar gewoon de dagelijkse beslommeringen. Even niet de "wat als vraag ik nu..." vraag of alle andere vragen die in deze categorie passen. De dagelijkse dingen dus, werk, gezin etc.

Nee, op zo'n moment heb ik een andere contect. Ik kan zonder beperkingen filosoferen. Ik denk dat hierin de overeenkomst zit met degenen die iets proberen te vergeten.

De energie die het mij oplevert zijn ideeen die niet beperkt worden. Ze zijn in zekere zin gespeend van een realiteitstoets. Het is een soort dromen, alles kan, (nou ja alles). Uiteraard worden de problemen in de discussie ook weer opgeworpen, maar dit is geen stop in het proces, dit is de nieuwe uitdaging.Zit hierin wellicht de energie die ik in alcohol voel?

Het voelt als een belangrijk stukje in de puzzel, ik ga morgen maar eens verder met deze gedachte. Bino, wat zijn jouw 2 cts op dit verhaal.

G> Frank

PS: Houten, Piggelmee, xxx en alle anderen minder positieve ervaringen hebben, soms heb ik het gevoel dat jullie met de verhalen van de positieve effecten van alcohol moeilijk uit de voeten kunnen. Zeker als ze zo algemeen zijn. Wellicht helpt deze insteek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hè Frank,

Nu hebben we twee draadjes op vandaag. Enfin, de mijne is om verwarring te zaaien, maar die van jou is interessanter.

Moeite met positieve ervaringen? Hmmm... ik kan zonder meer genieten van beschrijvingen zoals ik eerder vermelde en schenk graag voor anderen een glaasje in.
Drinken voor het effect ligt misschien wat gevoeliger. Alcohol drinken om je los te maken van dagelijkse beslommeringen, ......zonder beperkingen filosoferen. Tja, ik ken het natuurlijk maar al te goed, maar ik en andere "stoppers" moeten toch andere manieren zien te vinden om dat te bereiken en dan moet je toch jezelf wijsmaken dat je dat ook kunt! Zoals Tactus zegt: risicogedachten en -gedrag vermijden.
Dus als ik mijn dagelijkse beslommeringen wil vergeten of zonder beperkingen filosoferen heb ik die alcohol niet meer om mij daarbij te helpen.
Ik merk nu dat het niet zo moeilijk is om alternatieven te vinden. Het zit allemaal in je hoofd, je moet 't er alleen uithalen en je kunt zelfs - wat ik al eerder schreef - net doen of je gedronken hebt.
Ik bedoel niet dat je je bezopen moet gaan gedragen, maar dat je de vrijheid hebt om iets van je af te zetten of onbeperkt ideeën te spuien op elk moment dat je dat wilt! Daar oefen ik nu mee en tot mijn eigen stomme verbazing lukt het nog ook!

Maar goed, het doel is "alcohol de baas" en als je niet hoeft te stoppen en er gewoon lekker van wilt en kunt genieten is dat toch op zich al o.k. genoeg?
Ik bedoel: de baas is de baas, hoever wil je daarin gaan? Ook gaan oefenen met even een knop omzetten en onbeperkt ideeën uitwisselen en dan zonder drank? Dat lijkt me te ver gaan, maar misschien wel geinig om 's te proberen.
Maar ja, als het lukt? Wat dan? Misschien ga je dan het nut van alcohol drinken betwijfelen?

Zie je wel......... HET LUKT!

Nou jij weer...

pgglm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lieve Frank, Piggelmee en de anderen,

in alle gevallen lijkt het iets te maken te hebben met ´andere gedachten' proberen te krijgen dan normaal. Of dat nou is het uitschakelen van gedachten (om te vergeten) of het verruimen van gedachten (kreatiever worden), in alle gevallen zorg je ervoor dat je hoofd niet in het kringetje maalt als het gewend is! En daar gebruik of misbruik je dan de drank voor.

Bij mij speelt altijd heel erg mee dat ik als ik gedronken heb (had moet ik inmiddels zeggen), me even niet verantwoordelijk voor mezelf voelde. Ik ging dingen doen en vinden die ik normaal niet kon maken van mezelf, maar met drank op mocht het wel!

Ik probeer me dus nu te trainen, ook zonder drank dingen te vinden die ik eigenlijk wel vond maar niet van mezelf mocht vinden (Piggelmee, is dat te vergelijken met wat je zegt; gewoon doen of je wel gedronken hebt?). Dat verantwoordelijkheidsgevoel uitschakelen moet niet alleen lukken door ´de drank´ de schuld te geven. Ik probeer me ook wat minder verantwoordelijk te voelen voor alles om me heen.

Ik lijk van het onderwerp af te dwalen maar wat ik wil zeggen is; je gebruikt de drank om niet in je normale gedachtenpatroon te malen. Als je dat al 20 jaar doet, is een andere methode zoeken moeilijk maar dat moeten we dus zien te trainen volgens mij!

En inderdaad Piggelmee, 2 dagdraadjes! Weer een nieuw experiment!!! Maar je bent genomineerd voor de trui van volgende week. Dat heb je wel gezien he!
succes allemaal en welterusten!

pp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Frank, Piggelmee, PP,

Natuurlijk had ik ook wel voordelen met de drank. Tenminste in het begin.
Ik kan zo ontzettend strak zijn als ik zorgen of problemen heb en kan me dan moeilijk ontspannen.
Met een wijntje of twee kwam dan de totale ontspanning en werd mijn gezicht een stuk ontspannender. En niet alleen mijn gezicht maar mijn hele lijf.
De schouders gingen ontspannen, ik kon weer lachen enz. enz.
Ook het praten ging makkelijker en zei vaker dingen als zonder drank.
Maar ja die grenzeloosheid he, dat is het probleem.
Dus hoor ik nu bij de club van stoppers want als ik er eentje neem dan is de rem eraf.

Liefs Gerda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Frank en natuurlijk de anderen,
Ik heb hier even over gebrainstormd en uiteindelijk kom ik tot de volgende gedachtengang: voor mij was alcohol inderdaad ook een manier om even te ontspannen en te filosoferen over de alledaagse beslommeringen. Wat prima lukte; maar, en nu komt het: als je dagelijks alcohol nodig hebt om dit te kunnen doen, dan is er iets mis. Ik merk nu, dat het even geduurd heeft voordat ik ook zonder alcohol dat gevoel kon opwekken bij mezelf: het is een proces. Nu ben ik geen kroegenloper, maar ik merk met mijn steeds nuchter wordende hoofd wel, dat ik ook zonder alcohol heel goed in staat ben om mijn gedachten en gevoelens te uiten. En dat het eigenlijk beter voelt.
Groetjes, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allen,
nou hebben we 2 dagdraden maar ik ga maar verder met deze. Ben het eens met Frank, wat een inspiratie is er te halen uit een fles wijn. Heerlijk heerlijk. Maar zoals Gerda zegt, je moet je rem kennen en voor veel hier is dat niet haalbaar. Dus zoek naar een andere inspiratie bron en dat is vre-se-lijk moeilijk. ik heb ooit 6 jaar niet gedroken en ik heb het niet kunnen vinden. Ik zeg niet dat m'n leven nu weer stukken beter is als toen, helemaal niet, maar het is anders, net alsdat het droog anders was.

Ik zoek ook nog steeds naar m'n rem.

meisjes en jongens, ik heb vandaag geheel geen inspiratie (ja weer droog) en ben down en bla bla bla. Komt wel weer goed. Vanmorgen bolletjes bijna in bloei gekocht en wat planten, is zo stress verlagend beweert men. Is ook zo en ik word altijd wel blij in zo'n plantencentrum.

tot horens,
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja jongens ik zit ook nog even zwaar te tobben. Zelfs het raggen der toetsenborden kan mij niet meer bekoren. Ik begin in de fase te komen (hoe doe jij dat Fleur) dat ik denk ja, ik heb alles al een keer gezegd hoe ik erover denk en ik wil geen zeurpiet worden. Ik voel me tamelijk klote vandaag. Mijn ex wil geen uitspraken doen wanneer de kinderen bij hem kunnen komen in het weekend en zo langzamerhand ben ik uitgeput door al dat kinderverdriet, emoties, toestanden op mijn werk, op school en denk ik: geef mij maar een krat cognac, een kruik en een bed en maak me maar wakker als ze het huis uit zijn. Ben ik tegen die tijd mooi 25 kilo afgevallen, ook wel handig. ffffffffffffffffffff f ... werk f ... school f...rest f.....ex f.......rest. De bedoeling was dat we een gezamenlijke verantwoordelijkheid zouden hebben voor de kids en daar zit met zijn eerste leg bij mij en die wordt nu gedumpt voor de 2e leg. Ja ik weet het het is overal hetzelfde. Doe maar geen commentaar en vooral GEEN LIJSTJE.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Houten,
nee, ik zal niet met lijstjes komen en niet met goede raad want die weet ik even niet. Maar dat je een zeurpiet bent omdat je in herhaling valt wil ik toch even tegenspreken. Volgens mij heb je nog nooit op dit forum gezegd dat je baalt van je ex en het verdriet van je kinderen dat je je hele leven f... vind met werk en niet drinken en ons erbij. (Of zei je dat niet, maar zo klonk het even).

Lieve schat, ik kreeg vandaag de leesopdracht van Cactus dat het leven tegenslagen heeft en dat die erbij horen. Is ook zowat met een lijf was geen kant meer op wil (herhaling herhaling, maar daar zit vaak de kracht in tot het genoeg is en je ineens een lichtpuntje ziet en weer een stapje zet richting het grote licht (en neen, niet die aan het end van den eindeloze tunnel)), daar geen verbetering inzit, het perspectief in m'n leven even geheel weg is. Ik denk nu dat ik me meer in de Zen moet verdiepen en die zijn erg van het hier en nu en dat hier en nu is het forum en ik "praat" even tegen een mens wat in me deze maanden erg dierbaar is geworden.

Een krat cognac lijkt me wat veel. Maar kruik en bed is goed haalbaar. Wachten tot ze het huis uit zijn lijkt me jammer want je mist wel een hele hoop gezellige dingen.
Ik geef je nergens "toestemming" voor zoals ik of wie hier dan ook je nog nooit iets heeft "verboden". Je wilde dit zelf en weet je nog waarom?

Het is een rotvent zo te lezen, excuus, en wil jij hem echt de lol gunnen dat je daar aan onderdoor gaat? En je kinderen door zo'n ellendeling opgevoed zien?

Ik denk dat het peleton af moet slaan richting Houten en even niet naar de Franse molen, of we delen op want Piggelvrouw heeft stuckwerk dat er weer afvalt. Goed, wie gaat er mee naar Houten en wie naar Piggelvrouw? Gaarne aanmelden op dit adres.

Gaat de Houtense troep de kids entertainen, het huis gezellig maken, misschien wil tante Til wel iets lekkers koken, gaan we Houten bij elkaar vegen en geven haar een geheel verse string en gele trui met gele kruik waar ze dan heerlijk de hele dag in rond mag rommelen.
Lijkt de dat wat of lijkt je dat wat?

dikke kus van Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai hai,

Houten, wat is dat nu? Laat je het koppie ff hangen?? Geeft niks meid, mag best ff. Rag het allemaal maar even flink van je af!! Oke? En dan komen we je daarna wel met het hele peleton bij elkaar rapen en in een gele trui wikkelen. Als je in de lieve vrede die krat congac maar uit je hoofd zet, afgesproken?

Kop op meid!! Ik las ergens dat jij 28 januari ook al een hele tijd droogstaat klopt dat? En dan wou ik je nog wel nomineren voor een trui maar dan moet je nu wel van de congac afblijven. Nou hoop dat je je snel weer wat beter voelt hoor!!! Zet hem op, houten gaat er voor, soms per dag en soms per uur! Toch?
Groetjes hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We hebben een dikke vertraging, dat heeft iedereen kunnen lezen.
Als we doorgaan dan zijn we pas over 4 dagen bij Piggelmee want er is onderweg het een en ander gebeurd. Als we terug gaan dan zijn we in een dag bij Houten.
Lijkt me goed om daar dan eerst even heen te gaan want daar is echt de nood aan de man.
Dus Houten, WE KOMEN JE REDDEN!!!!!!!!!!!!

Pak je spullen in, ga je eerst even douchen en maak je kids pyamaklaar.
Met een paar uur zijn we bij je.

Liefs Het peloton

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Emma,

omdat we vandaag 2 draadjes hebben heb ik het al op dat andere draadje geschreven, ik meld me aan voor de omweg via Houten. Houten mag in het bakkie waar vroeger de spa in zat, weet je nog. En dan gaan we met frisse moed richting Frankrijk, die molen van Piggelmee eens even helemaal verbouwen! Okee. De groep die niet via Houten rijdt kan alvast beginnen he.

groetjes

Pp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo iedereen,

Weet je hoe je het ook wel noemt dat positieve gepraat over alcohol? Dat is verheerlijken van het gebruik.
Tuurlijk ik denk ook vaak aan hoe lekker het was en hoe veel ik durfde maar ik heb laatst es een keer een lijst gemaakt met positieve en negatieve dingen over gebruik.
Uiteindelijk wogen de negatieve eigenschappen niet op tegen de positieve. Echt ik droom nog regelmatig over drinken en gebruiken en vindt het heerlijk en soms vind ik het zelfs jammer dat ik weer wakker ben!

Ik heb er zelfs een chronische ziekte door gekregen, 7 of 8 jaar geleden is mijn alvleesklier voor de helft verwijderd en moet nu mijn levenlang medicijnen slikken om mijn spijsvertering te helpen. En toch heb ik hierna weer gebruikt, hoe stom kan je zijn. Zolang je je rem niet hebt kan je volgens mij nooit meer drinken of wat dan ook gebruiken. Ik dwaal af merk ik!

Ik verheerlijk het nog weleens maar ik ben ook ontzettend blij dat ik nu nuchter en toch ook blij door het leven ga, dat niet altijd makkelijk is. Ik merk ook aan mezelf dat ik heel goed mensen kan zien drinken en denk daarbij: blij dat ik me morgen niet beroerd hoef te voelen.
Nou luitjes,
Kop der veur!!!!!!! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik doe 2 "draadjes'' in one. PP fijn dat je ook even de omweg wil maken.

Erica, ja verheerlijking. Is wel het woord ervoor. Net als liefdes die voorbij zijn, niet DIE liefde verheerlijk je maar de liefde in het algemeen. En was het nou zo leuk?? De liefde die ik voel voor m'n ouders en familie en andere dierbare wel maar "DE LIEFDE" waar zoveel over geschreven en gezongen is... Zo ook met alcohol. Voor de een werkt het wel en voor de ander niet. Hou jij je bij jou besluit, volgens mij vaar jij daar wel bij en dat vind ik echt heel fijn voor je. Ik hou me bij m'n besluit dat ik niet geschikt ben voor DE LIEFDE, maar wel voor het liefhebben van familie en vrienden.

En Mathilde, je klinkt weer zo lief. Ik lees je berichtjes altijd met een soort tederheid. "Ik wil graag even via Houten als het schikt, kan dat??" Natuurlijk, we gooien het roer, stuur om en gaan via Houten.

Ik ga toch "zadelpijn en ander damesleed" maar eens lezen. Ik kreeg het vanavond weer aangeraden via een heel lief mens die niks weet van mijn sores enzo. Er is een vervolg op dat boek geschreven (ze hebben want het is een duo). We kunnen als we de alcohol de baas zijn ook nog een leesclubje beginnen, bij het fietsen en het klussen in Piggelmee's molen kunnen we ook best boekbesprekingen doen.

Tjee, en ik zit me wel eens te vervelen. Hoe kan dat nou met zoveel noodruft (was dat Bor de Wolf niet) in deze wereld, op dit forum.

groet Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Frank (en alle anderen of course)

ja, ik herken je woorden wederom. Mijn negatieve assiocaties zijn ook niet zo heel groot.

Tuurlijk, ik weet ook dat (te) veel drank gezondheidsproblemen, vooral op lange termijn, met zich meebrengt en dat is dan ook de reden voor mij geweest om op een meer verantwoorde manier met drank om te gaan.
Daarin past echter ook zo af en toe eens lekker een goeie pint of een goeie fles wijn met wat vrienden pakken. Lekker ouwenelen, filosoferen zo u wilt, ongegeneerd lol trappen, dom zeuren aan de bar of een goeie, ja soms ook wel eens verhitte, discussie voeren. ff die dagelijkse rompslomp achter je laten en ff geen (directe) verantwoordelijkheid voor huis, haard en alles wat in het leven verantwoordelijkheid met zich meebrengt. Mijmeren over idealen, dagdromen et cetera. Heel herkenbaar allemaal.

Dat kan ik ook wel zonder drank, maar het geheel - de drank/sfeer/losbandigheid - maakt het wel wat makkelijker en toch ook gezelliger. Ik merk dat dat niet eens het geval bij mijzelf is, maar veelal wel bij anderen. Ik zeg evengoed wel wat ik echt denk en ben altijd goed gemutst - kan er niets aan doen maar dat is het aard van het beessie - maar veel mensen 'durven' wat meer als ze gedronken hebben en worden wat opener. Dat noem ik de positieve kanten in gezelschap.

Positieve energie vertaald zich bij mij ook vaak in een ongebreidelde werklust en creativiteit in mijn (freelance) beroep en mijn hobbies. Het schrijven van teksten en artikelen voor een maandelijks verschijnend blad gaat mij met een goed glas bij de hand vaak beter af dan met een bak koffie. Daar krijg ik dan alleen maar hoofdpijn van. Het schrijven van songteksten gaat me ook makkelijker af. Het imaginaire spectrum bereikt zijn echte hoogtepunt wat makkelijker met een goeie slok op zeg maar, haha!

Die positieve ervaringen en energie die ik er soms wel degelijk uit haal zijn natuurlijk geen excuus om
je elke avond laveloos te hijsen aan wijn of bier! Vandaar mijn doelstelling bij het instappen hier: CONTROLE!!! Controle in de zin van dagen zonder alcohol niet als een probleem ervaren en niet overal altijd maar alcohol drinken. Die controle is er nog niet helemaal maar wel heel dichtbij. 3, 4 of 5 dagen niet, of nauwelijks, drinken is nu meer de gewoonte geworden. Dan heb ik ook geen moeite met een avondje uit de band te springen en een flesje wijn te drinken. Wel met een litertje water er naast, dat heb ik inmiddels ook geleerd. Dat werkt zeer goed en alcoholmatigend bovendien.

Al met al zijn er dus geen echte redenen om helemaal te stoppen voor mij. Maar de 'gewoonte' om eigenlijk altijd maar op de 'automatische piloot' overal drank aan te nemen wilde ik afleren. Zo moet ik tenslotte tot een verantwoord alcoholgebruik komen. Ik moet zeggen, dat gaat me goed af. Ik ben tevreden en werk verder rustig aan mijn tekortkomingen.

Groet
Bino Rosa

Link naar opmerking
Deel via andere websites

had ik net een heel verhaal getypt wil ik posten is de verbinding verbroken!!

Houten zit je lekker in het bakje van pp? Zie je wel het komt allemaal goed. Gerda stond jij nu ook onderweg met panne? ( mijn frans is niet zo goed) maar we komen je halen hoor. Emma jij ook in een dip? Je mag bij mij achterop. Piggelmee maak de chocolademelk maar opnieuw warm we komen er aan hoor!!! Ik zeg altijd maar zo, het zal nooit zo donker worden of het wordt altijd weer licht, Toch?

Heb hier weer een verjaardag overleefd met 2 sigaretten en 0 bier!! En het was nog gezellig ook!! Al voelde ik me niet echt happy. Mijn man zat ineens aan het bier, doet ie anders nooit door de weeks. Vreemd hoor, maar goed daar moeten we het nog maar eens over hebben met elkaar.

Vanavond generale repetitie gehad voor ons optreden van zaterdagavond met de illisonistenshow. We zouden om 21.00 optreden en dan kon ik het nog net redden om mijn nachtdienst daarna te draaien. Weken hebben we er voor getraint en nu belde de organisatie vanavond dat ons optreden verzet is naar 21:45 en nu kan ik dus niet meer mee doen en daar baal ik van!!! Want het wordt gefilmt voor de regionale t.v. en nu doe ik dus niet mee. Had net vandaag mijn haar geverfd. Grrrrrrrrrrrrrr, echt jammer hoor, zo'n kans krijgen we niet snel weer. Gelukkig hebben we een reserve assistente en zij gaat nu mijn rol doen, maar ik had het natuurlijk veel liever zelf gedaan. Al die tijd voor niks getraint, jammer hoor!! En ik kan die nachtdienst ook met niemand ruilen dus het is niet anders.

Maar goed er zijn ergere dingen he? Nou hoop dat het voor iedereen morgen een betere dag wordt als vandaag!! En dat kan haast niet anders als we in Frankrijk zijn toch?

Ik ga slapen want de letters draaien me hier voor de ogen, kon wel dronken zijn, hahaha. Val bijna om van de slaap. Dat blijft een probleem dat slapen maar ja we gaan stug door.

Groetjes Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En toch Hermiena het is zwaar K... en hoe ga je daar dan weer mee om? Maar als je toch even omrijden van frankrijk naar Houten kunnen we ook wel de cameeeeera meenemen naar Hermiena toch voor film om van te genieten in de molen in Frankrijk. Poeh, ik ben iet zo'n organisatie talent dus dit kost me heel wat. Maar toch, het is leuk,
truste Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Emma het vervolg op Zadelpijn en Ander Damesleed heet "Het verwende nest" en als we nou naar Frankrijk zitten en jij hebt corvee in de fourage-bus mag je het lezen ik neem het mee. Errug leuk als je je dipperig voelt (niet voor bij de chips) en dan een grote zak drop ernaast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En wat rijmt er op Huwelijk? Ik neem ook de Huisvrouw mee, blijft toch erg komisch vind ik, de godin en de nieuwe, Onder Water geloof ik. Verder nog een meter vakliteratuur.

Wisten jullie dat breien en kletsen over boeken heel goed samen gaan in een gerestaureerde Keulsche Pot in La Douce France?

PS voor de intimi: ik heb het vandaag drooggehouden, sta zelf stomverbaasd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Straks dus ik moet om half 7 op voor de dagelijke Make Me Lookable Metamorfose omdat ik moet werken kan ik niet in gatige spijkerbroek door het huis sjouwen gehuld in 3 fleece-truien. Bezuinigen doen wij met een extra trui en de verwarming laag. Koud !!!!!!!! En boven !!!!!!!! Ik ga maar op de bank liggen denk ik.

Ik heb weer een waterdicht schema (geen tijd om te plassen dus) morgen dat start om 8.40 en wel 12 kilometer fietsen van de school van mijn ene kiddo die ik daar om 8.20 dump en dan als een speer naar mijn werk, werken, om 13 uur weer thuis, om 13.15 de volgende vergadering waar mijn stuk van vanavond nog in moet (corrigeren doe ik tijdens het plassen denk ik o nee daar heb ik ook al geen tijd voor).

1500 uur de wurmen uit school ophalen en nog wat activiteiten en dan ben ik voor het eerst deze week in staat om om 2000 uur het nieuws te zien (in theorie). Met een kopje thee natuurlijk. Ik twijfel nog tussen de sterrenmix mét en die met zonder munt. En jullie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by: pietjepuk
lieve Frank, Piggelmee en de anderen,



in alle gevallen lijkt het iets te maken te hebben met ´andere gedachten' proberen te krijgen dan normaal. Of dat nou is het uitschakelen van gedachten (om te vergeten) of het verruimen van gedachten (kreatiever worden), in alle gevallen zorg je ervoor dat je hoofd niet in het kringetje maalt als het gewend is! En daar gebruik of misbruik je dan de drank voor.

Ik lijk van het onderwerp af te dwalen maar wat ik wil zeggen is; je gebruikt de drank om niet in je normale gedachtenpatroon te malen. Als je dat al 20 jaar doet, is een andere methode zoeken moeilijk maar dat moeten we dus zien te trainen volgens mij!

Beste Pietje Puk, deze woorden zijn mij uit het hart gegrepen!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...