Spring naar bijdragen

Fijn, zo'n forum

Floortje

Aanbevolen berichten

Hai Allemaal, Ik ben floortje, 44 jaar en werd een beetje hopeloos van jaren pogingen om netjes met drank om te gaan. Ik ben gewoon al jaren een zuipert....
Ik werd een beetje moe van mijn eigen verzuchting als ik naar bed ging: pffffft, morgen maar eens een avond GEEN wijn, om de volgende avond gewoon weer te denken, kom, ik trek maar een fles open....om vervolgens weer in bed te belanden met de verzuchting.....pffffft, morgen maar eens een avond zonder wijn, en ga zo maar door.
Ik ben pas aangemeld en ein-de-lijk maandag, dinsdag en woensdag ECHT zonder wijn! Joepie! ik voel me goed, ik voel me gesteund en ik krijg hulp!
Ben ook een jaar of 5 geleden bij de AA geweest, 9 maanden zonder een drup. Maar helemaal een leven zonder wijn wil ik nog niet.
Ik hoop dat deze poging maakt dat ik doordeweeks geen behoefte meer heb en in het weekend 2 of 3 glazen per avond, o, wat zou dat FIJN zijn!
Maar ik ben soms bang dat ik al te ver heen ben.....

Groetje van Floortje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Floortje,

Van harte welkom hier op het forum, nee natuurlijk ben je niet tever heen, je kunt altijd nog stoppen of minderen, wat je zelf maar bedenkt.
Hier op het forum kun je alle steun krijgen die je maar nodig hebt, lees maar eens terug.
Ik wens je veel succes en schrijf maar veel hoor,

Groetjes Gerda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk Floortje dat is nou Gerda. Ze is in opleiding voor full-time moed inpraatster maar is soms zelf de draad even kwijt. Dank Gerda voor deze schone woorden Houten gaat je niet verbeteren.

Houten is veel off-line trouwens, werken, school en ziekenhuis in andere kant van het land slurpen mij volledig op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Floortje,

herkenbaar. Dat alsmaar wel niet wel niet En schuld en gedoe. Lees, schrijf eens mee, doe Tactus en je zal zie dat dingen in een ander perspectief worden gezet. Het word echt makkelijker voor je. Heus.

Fijn dat je er ook bij bent.

lees je
emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Floortje,

Fijn dat je hier bent, ik ben hier ook net nieuw! En het is hier best gezellig. Je verhaal is erg herkenbaar voor mij!! Alleen ben ik na 3 dagen de fout al in gegaan. En ik ging net zo goed! Maar goed, ik hoop dat je wat hebt aan tactus, voor mij moet het programma ook nog beginnen. Zou leuk zijn als we samen op konden gaan. Ik wens je in ieder geval alvast heel veel succes en sterkte, en de eerste stap heb je al genomen toch?? Ik ook, maar er zijn nog veel stappen te gaan en dit forum helpt ons daar vast bij.

Groetjes Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Floortje,
Ook van mij een welkom. Ik hoop, dat je hier de steun vindt om je doel te halen. Ik ben, net als St. Maarten, wel erg benieuwd naar je reden om na negen maanden alcohol-vrij, toch weer te beginnen. En waarom dat niet lukte zoals jij wilde.
Op de topic "newbies" kun je informatie over de andere deelnemers lezen.
Groetjes, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Toni,

Nou daar schrok ik best een beetje van hoor, wat je schreef.
Floortje schreef dat ze bang was dat ze al te ver heen was om een keus te kunnen maken om door de week niet te drinken en in de weekenden wel.
Mijn opmerking van : natuurlijk ben je niet te ver heen om die keuze te maken, Wat je zelf maar bedenkt.
Met andere woorden: Bedenk zelf eerst wat je wilt, zo bedoel ik dat.
Wil ze volledig stoppen of wil ze minderen.
Als je die keus voor jezelf gemaakt hebt dan kun je ook gerichter hulp krijgen daarvoor. Bijvoorbeeld bij de Tactus en hier op het forum.

Ik hoop dat je begrijpt nu wat ik bedoel?
En iemand beoordelen of iets weten over een ander kan ik zeker niet hoor,

Goed dat je het gezegd hebt,

Groetjes Gerda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
fleur

Hallo Floortje,

Ook van mij een welkom. Ik hoop, dat je hier de steun vindt om je doel te halen. Ik ben, net als St. Maarten, wel erg benieuwd naar je reden om na negen maanden alcohol-vrij, toch weer te beginnen. En waarom dat niet lukte zoals jij wilde.

Op de topic "newbies" kun je informatie over de andere deelnemers lezen.

Groetjes, Fleur

Hoi Floortje,
Ik heb dit onderwerp naar boven gehaald, omdat ik eigenlijk toch nog steeds benieuwd ben naar jouw antwoord hierop. Er zijn hier meer mensen, Emma, b.v., die zes jaar niets gedronken had en toen toch weer is begonnen. Kunnen jullie omschrijven waarom en hoe het dan toch weer uit de hand liep. Ik wil dat nl. voorkomen.
Groetjes, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Nieuwe aanmaken...