Spring naar bijdragen

maandag 23 januari


jannetje

Aanbevolen berichten

Sorry jannetje natuurlijk aan jou de eer we zaten tegelijk te typen. Dat schept toch een soort band dat we allebei de maandag starten.

Rot voor je dat je er zo van baalt dat je boven je eigen grens gekomen bent.
Wat zegt je behandelaar daarvan? Of ben je nog niet op de Cactusschool begonnen?
Nou als je wat kwijt wilt, dan kan het hoor.

Terwijl je door de week het zo prettig vindt om niet te drinken en je ook beter voelt..... voor mij zit het er niet in, een fles wijn in het weekend, meer af en toe in het weekend één glas maar dat valt soms helemaal verkeerd.

En vandaag had ik al vanaf 3 uur zo'n gierende trek dat ik ontzettend blij ben dat ik gewoon niets in huis heb, was vast foutgegaan. Ik weet ook wel waarom: veel emoties over de kinderen, ruzie en toestanden dan denk ik: geef mij maar een paar glazen witte wijn, dan doet het minder pijn. Maar ja, de volgende dag hè.

Welterusten dappere mensen, ik lees jullie morgen. O ja Ems en Gerda gewoon slapen hè. Anders stuur ik Hermiena op jullie af..... (sorry Hermiena).

Ik mag Gerda en Hermiena verblijden met een plaats achter de jurytafel. PP vindt het vast goed. Ik moet me anders geheel terugtrekken uit de jury en het is zo leuk. De procedure was eenvoudig: voor twee vacatures zijn twee brieven ontvangen dus die zijn voorlopig aangenomen. En PP dan moet je maar niet zover weggaan, hoors !!

Ik lees jullie weer .....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

JONGENS LET NOU EVEN OP !!!!!!!!!!!

Dit is dus de draad van vandaag en niet die andere. Ik vind het te bewonderen dat Jannetje hem heeft gemaakt, voor mij hoeft het niet (al vaak genoeg) dus ik wil dat eren en respecteren en in deze draad verder schrijven.

Rob kom uit de ruimte en verhuizen die handel. Ik schuif mijn capsule een stukkie op dan gaan we samen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga mijn aanwezigheid drastisch afbouwen Blackdog ik geef het toe aan de OpperCactussen: help me, ik ben v e r s l a a f d aan het forum en ga elke dag te laat naar bed. Ik drink niet, rook niet, blow niet, spuit niet, snoep een beetje, maar ben verslaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaafd aan het forum. Omdat ik ook geen Cactus-werkjes meer mag punnikken, dan val je in een gat en dan krijg je weer je ferslaafingen he Robje?

P.S. Wat is het druk: Tante Til, Blackdog, ikzelf, Gerda, Jannetje stroomt iedereen na 12 uur binnen of zo?????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje kon niet slapen ik hoorde de klok 3-en slaan en om 6 uur werd ik weer wakker. Pfffff ik vrees dat dat niet goed kan gaan. Mijn grote zus Houten zegt altijd: kind, al slaap je niet je rust toch. Maar ja. Nu ga ik maar douchen ik kan zelfs mijn haar nog verven bij wijze van spreken..... fijne dag allemaal gelukkig is een druk gevulde dag beter door te komen dan een bijna leeg weekend..... Hé
Tante Til ik wil graag nog een goed verslag van Parijs, van je hotel, of de café au lait lekker was en of je nog wat gekocht hebt in de galerie je weet wel was er al uitverkoop? Ik hoop dat je het fijn hebt gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen allen,
Gezellig Jannetje dat jij de dagdraad startte. En Houten ook. Toch fijn dat er mensen zijn die zo begaan zijn met het forum. Houten; zie je nou wel dat er ook andere zijn die meedenken en het ook kunnen. Misschien moet je proberen toch een heel klein beetje afstand te nemen, en los te laten, bos rozen, wat dachten we daarvan? Maar je helemaal niet meer zien op dit forum is natuurlijk uit-ge-slo-ten! Maar ik heb ook wel het gevoel dat hoe meer ik met alcohol bezig ben hoe meer dorst ik krijg. Dus zo nu en dan eens even niet zeg ik dan, net als met alcohol. Weekend droog doorgekomen en dat is prettig.

En vandaag echt meer dan prachtige dag hier. Ijskoud dat wel maar ik weet uit ervaring dat als het zo een paar dagen doorvriest ik weer jolig met een enkel truitje buiten loop. Het is wennen he. Poezebeest is wel heel kouwelijk want die lag zowat aan m'n voeten vannacht en 2 kilo kat te dicht bij een overgewichtig mens is gevaarlijk. Dus ik heb nogal onrustig geslapen. Maar goed, geeft niet, ik ben weer klaar voor vandaag.

Tante Til we willen wel Parijs verslag hoor.

En nog even Houten, ik vind het echt heel naar voor je dat je dan ineens weer zo'n "honger" naar bouze hebt. Maar erg goed dat je de volgende dag in gedachte kan houden. Ik ben toch teveel van het "nu". Is ook duaal, ergens probeer ik heel erg in het moment te leven en gelijk moeten we denken aan de gevolgen van onze daden. Dat zijn toch wel de issues waar ik erg tegen aan kan lopen in dit leven. Maar we blijven oefenen. Ik kom uit een sterk geslacht dus ik zal nog wel even de tijd hebben.

dag allen, fijne dag, Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,
Hier ook weer 's een teken van leven van mij :lips:
Ben er iedere dag wel even om te lezen maar aktief meedoen is niet altijd aan mij besteed.
Vaak heb ik er gewoon de kracht niet voor zoals Gerard J. het zo mooi kan verwoorden.
Jannetje, je verhaal is erg herkenbaar.
Ook ik heb doordeweeks nauwelijks moeite met droog staan terwijl ik vroeger (hihi, paar weken geleden bedoel ik) iedere dag dronk. Sterker nog, ik voel me er net als jij, heerlijk bij.
Zodra het echter vrijdagmiddag is begint het en daar komt bij dat mijn vriend met z'n collega's de week afsluit onder het genot van enkele biertjes zodat ik vaak heb gedacht ik begin ook maar vast, dan drinken we samen op want daarna kwam 'ie meestal naar mij toe en gingen we rustig verder met drinken. Dit patroon heb ik redelijk kunnen doorbreken tot nu toe maar er hoeft maar iets te zijn of het loopt weer volledig uit de hand.
Zaterdagmiddag kregen we bv visite en na de koffie was daar dus de drank. De visite ging om vijf uur weg maar toen waren wij niet meer in staat om te stoppen met drinken, dus jullie kunnen je wel voorstellen hoe het afliep denk ik :beer::beer::beer::beer: etc.....
We balen er allebei van en beloven onszelf plechtig dat dit de aller- allerlaatste keer was maar na een dag of twee zijn we dat meestal weer vergeten.
Het ergste is dat we elkaar onbedoeld in het misbruik meeslepen.
Maargoed, ik ga toch vol goede moed door en ben trots op mezelf dat ik in ieder geval niet meer iedere dag naar de fles grijp. Scheelt me al gauw een krat bier in de week.
Hoop dat jullie ook trots zijn op jezelf en lees jullie met veel genoegen.
Liefs van Moon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja moon dat is heel herkenbaar als de eene drinkt ga je vaak toch mee doen ondanks je je zelf voor hebt gehouden het niet te doen vaak na die tijd komd dann weer de gedachten ik doe dit nooit meer maar bij de eerst volgende gelegenheid ga je toch weer de mist in het beste zou zijn gewoon geen bier meer in huis haalen heb ik met mijn verjaardag ook gedaan en ondanks dat er geen bier in huis was was het toch gezelig er is niet aaltijd bier nodig om het gezellig te hebben en als de frienden niet koomen weet je meteen wat je aan hun hebt heb ik ook gemerkt toen ik jarig was heb ik iedereen laaten weeten dat er geen bier in huis zou zijn en dat er ook niet geblowd mog worden en zijn een paar frienden niet op koomen daagen dan niet maar het was reuze gezelig
groetjes rob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

'Aloooooo, jongens, meisjes en nieuwelingen welkom,

Piggelmee is back in town en tranen schieten haar in de ogen en woorden tekort voor die prachtige onderscheiding van de hand van Andy (Warhol voor niet-ingewijden). Heel erg bedankt, lieve forumvrienden. Ik ben er heel erg blij mee en trots ook!

Ook trots en blij omdat ik het weekend in die prachtige Fr. provincie met die koppige wijnen "droog" ben doorgekomen.
Voor het 1st sinds eind november weer in een kroeg geweest, waar fikse Pastisdampen hingen en luidkeels gediscussieerd werd. Mijn lieve vriendin was zo loyaal om samen met mij een kersenlimonade te drinken.
Zondagavond wederom vele flessen spiritualiën op de tafel en interessante gesprekken over mensen die ik niet kende, dus waar ik altijd - mede door de drank - het hoogste woord had, hield ik mij nu koest en heb voornamelijk GELUISTERD, een werkwoord dat - mede door de drank - bijna uit mijn vocabulaire verdwenen was. Vermoeiend, maar zeer leerzaam!

Uiteraard voelde ik mij gesterkt door mijn onderscheiding (ik wist natuurlijk al een beetje dat ie er aan zat te komen) en geniet er nog van na. Zéér vereerd!

Heb net even de koppen gesneld en ga mij nu van alle details van de weekendwedervaringen van eeniegelijk op de hoogte stellen.

liefs Piggelmee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo luitjes,
Nou we hebben de nachtdienst weer overleeft!!! Pft ben echt helemaal brak!!
Heb vanmorgen toch een biertje gedronken want ik kon echt niet in slaap komen. Gelukkig kon ik het bij dat ene biertje laten en heb ik eindelijk eens lekker geslapen. Was erg bang dat ik door zou slaan en het gelijk op een zuipen zou zetten maar dat gebeurde gelukkig niet!! En eerlijk gezegd vond ik het biertje ook helemaal niet zo lekker smaken. Had er veel meer van verwacht! Als ik weer in de nachtdienst zit kan mijn man me net zo goed een tikje met de moker geven, dan slaap ik vast ook wel. Heb ik dat stomme bier ook niet nodig om te pitten he? hahaha.

Gisteravond voor de nachtdienst ben ik naar het cafe geweest. Ik heb me er over verbaast dat ik me zo goed kon vermaken op een paar glazen sinas. Eigenlijk was het nog leuker als wanneer ik zelf ook drink. Je ziet iedereen langzaam afglijden naar een niveau wat er niet op lijkt. En dat is best grappig om te zien.
Dus voortaan hoef ik niet meer zo bang te zijn om naar het cafe te gaan. Het is namelijk echt niet minder gezellig zonder drank!!

Nou ik heb hier nog wat werk liggen, dus ik ga gauw nog even aan de slag. Reageer een andere keer wel even op iedereen, oke?

Fijne avond groetjes Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OEOEOEOEOEOEOEOEOE!!!!!!

Jongens, de weeen zijn begonnen!!!!!!!!!!!!!!
Ik ben doodzenuwachtig.
Ik denk dat ik vanavond wel 1000 keer op het forum zit om me af te reageren want oma knotje zal oma knotje niet zijn om alles met jullie te delen.
Natuurlijk weet ik dat het ook weer over kan gaan en dat het nog wel 2 dagen kan duren maar dat maakt niet uit.
Op dit moment is het zover.
Ik meld me wel weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo ik ben ook weer online naar de crach van mijn pc
gerda sterkte en ik zal ook online zijn he om jou berichtjes te lezen en als de baby gebooren is verwachten we wel een denkbeeldig beschuitje met muisjes he
en houten ik heb weer gebeld en wat denk je is hij weer ziek ik heb aan gegeven dat ik snel een afspraak wil of anders een andere contactpersoon wand ben het nu een betje zat
vandaag heb ik bericht gehad voor de cursus om te laaten weeten of ik echt wil beginnen
nou ik dacht het wel als het goed is kan ik over 3 daagen beginnen volgens de mail
nou ga ik weer even verder met de pc om de laatste programmas er op te krijgen
en ik hou het hier wel in de gaaten om weer een bericht van gerda af te wachten
groetjes rob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blackdog
Ze willen het niet zeggen bij De Grift maar die man in opgenomen in Castle Craig in Schotland jij en ik weten wel waarom:D Dus dan ga je morgen weer bellen en dan zeg je DOE MIJ MAAR IEMAND DIE ER WÉL is.....en ondertussen kijk je vanavond naar de sterren als we gaan ruimtereizen.....
Hoe gaan we dat van de week doen het wordt -8 op de grond dus in de ruimte...... een extra gele trui, het is heel erg :angry: ik heb er geeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen.
Dan maar een extra piejama lenen van Emma :present: alvast bedankt Emma

Emma
Je hebt wel gelijk maar je effen afreageren (ik kom net van mijn werk en ging supergoed) is ook lekker. Ik heb hier alleen maar kinderen en een poes en die mauwt alleen maar.

Oma Knotje : WAT SPANNEND .............. wij duimen met je mee....... en toosten met Spa Rood.......
zijn ze al naar het ziekenhuis?????????????

Moon
Fijn dat je weer schrijft, wie schrijft die blijft

ik ga in piejama de rest van CSI kijken en om 2300 plat Emma. Promise !!!!!!!!!!!!
:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Allemaal,

Piggelmee en Pietje Puk,
Van Harte hoor, jullie hebben hem verdiend. Piggelmee, meid wat ga je goed met al die verlokkingen om je heen. Ik zou denken als je dát aan kan, dan lukt het verder ook wel.
Lief van je kersenlimonadevriendin. Zo werkt het heel vaak, geloof ik. Mensen willen best graag solidair zijn met mensen die presteren. Met mensen zoals wij dus.

Jullie hebben nog een (kort) verslagje van mij tegoed van mijn uitstapje naar Parijs.
Ik heb het droog gehouden, dat was ik van plan en dat was niet zo heel moeilijk.
Mijn reisvriendinnetje is lekker laconiek in dit soort zaken. Ze vind dat iedereen maar moet doen wat ie wil, want dat doet zij ook. Drinken of niet drinken dus.
Dus mijn ongevraagde drankjes van het huis schoof ik gezellig naar haar door en zij nipte ze met zichtbaar genoegen naar binnen. Ik dronk lekker Perrier. Verder merkte ik wel dat ze minder wijn dronk dan anders. Ik ga er steeds meer plezier in krijgen.Ik heb haar ook van hier, dit forum verteld.
Werkt wel heel bevrijdend om iemand deelgenoot te maken.

Houten, Eiffeltje vroeg wanneer je weer eens kwam, hij vond dat ie je veel te lang niet gezien heeft en Yves St Laurent doet je de groeten.
Vanavond gegeten bij de schoonouders van mijn jongste dochter, ook liefhebbers van een goed glas zal ik maar zeggen. Vanavond gekozen voor de gele sticker benadering wat ook de hele waarheid is sinds een tijdje. Allergie en huidproblemen. Mooie fles wijn voor ze gekocht maar tot mijn stomme verbazing hebben ze alleen maar water gedronken. De fles zouden ze pas openen als ik weg was. lief hé? :o
Ik ben, gelukkig voor hen, maar niet te lang gebleven.
Als me ook maar iets meevalt is het wel de houding van mijn omgeving.
Later meer.
Groetje,
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedenavond allemaal.
Iedereen nog gefeliciteerd met de truien en tegeltjes e.d.
Ook iedereen een pluim die zich heeft kunnen houden aan z'n doelstelling, en dan vooral aan jezelf, weet hoe moeilijk het is om dat te doen vooral als je al negatief over jezelf denkt.
Maar ik heb geleerd althans probeer ik om het positieve van dingen te zien.
En Mathilde inderdaad dat ervaar ik ook als je er in je omgeving over hebt krijg je veel begrip en steun.
En wat voor miuj ook belangrijk was, je leert er je echte vrieden door kennen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...