Spring naar bijdragen

vrijdag 27 januari 2006


Houtje

Aanbevolen berichten

Katrien,

Toch nog een berichtje als reactie op je poëzie en het einddictum "teleurgesteld". Ik vind het jammer (voor jou). Jij bent degene die zich heeft aangemeld (hulde) omdat jezelf (jij) iets aan jouw probleem wilt doen en open wilt staan voor alle steun die je daarbij kunt gebruiken. Zoals je (jij) zelf kiest voor het erkennen van jouw probleem, dat doet het forum niet, zo kun jij je eigen overwegingen hier neer leggen, en vragen aan het forum (als jij dat wilt) om je te helpen en jouw eigen gedachten te helpen spiegelen. In die zin zit iedereen hier voor zichzelf en heten wij allemaal Katrientjes.
Maar er is nog een waarheid (of die "echt" is voor jou Anton, mag jezelf beoordelen), naarmate je meer je hand durft uit te steken naar een ander zullen er meer handen zijn die jouw hand vasthouden en je helpen naar de overkant te lopen. Want alleen is die reis verdomde moeilijk.

In een discussie (wederzijds gesprek tussen meer personen) gaat erom dat iedereen het zijne of hare doet om inbreng te leveren in het gesprek en dat daarop gereageerd wordt. Zo langzamerhand krijg ik de indruk dat dit forum te boek staat als een stelletje samenklonterende geheim-taal sprekende mutsen. Ik weiger aan die gedachte mee te doen, omdat je daar mee een heleboel goedbedoelende mensen, die meermaals geïnformeerd naar je hebben (maar wat je waarschijnlijk niet gelezen zult hebben) daarmee over het hoofd ziet.

Dat jij "teleurgesteld" bent (als ik het zo goed lees) dat kan, maar wellicht ben je meer thuis op een ander forum dat wellicht beter bij jou en jouw wensen en jouw behoeften aan communicatie past). Er zullen vast wel meer fora zijn over dit onderwerp. De achterliggende vraag is natuurlijk : is die teleurstelling niet een bovenliggende emotie voor een onderliggend ander, ingewikkeld verhaal dat je moeilijk vindt om te uiten of om over te praten. Dan zou het misschien toch opluchten dat te uiten. Misschien dat Anton je kan helpen, die heeft zo'n rijk gevoels- en communicatiespectrum tot zijn beschikking, om een ontdekkingstocht naar jezelf te (durven) beginnen.

Als je hier meldt dat je je "rot" voelt staan er altijd opkikkertjes voor je klaar, en dat is een rijk gevoel. Dan vind je die rijkdom ook in jezelf terug, en dat gun ik iedereen van harte. Zo, en nu ga ik aan mijn nieuwe boek beginnen. Het eerste hoofdstuk ga ik in mijn ruimteschip-bed bedenken. Tjee, misschien moet ik toch écht een boek gaan schrijven. Nou ja, vanavond niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anton, hou nou 's op met het iedere keer aanpassen en/of verwijderen van je berichten.
Neem jezelf en ons serieus asjeblieft.
Of zoek hulp want het kan toch niet zo zijn dat je het ene moment iets opschrijft waar je een minuut later al weer spijt van hebt?? Ik begrijp er echt niks meer van zo.
Ben je bezopen ofzo?
Moon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukkig schrijft Houten wat ze zelf wil en wat ze denkt, en ....... ze laat het ook nog staan. Daarbij heeft ze de hoop dat anderen het ook nog kunnen lezen en er misschien iets aan hebben.

Het is juist wel een hele interessante discussie, Anton, maar het bericht was niet AAN jou bedoeld (de oplettende lezer heeft maar een half woord nodig) maar (wederom) een uitnodiging aan Katrien om wat actiever mee te schrijven in plaats van te schrijven "teleurgesteld".

Want ja, ik ben ook teleurgesteld. In het leven, in de liefde, in de pijn en het verdriet dat het allemaal kost. In mijn werken, mijn prestatie, in mezelf (heel vaak) en...... misschien is het daarom wel dat ik een zwak heb voor de alcohol?

Dat had ik aan Katrien willen vragen, wat zit er onder die emotie van "teleurgesteld". Tevens blijf ik van mening dat als je je op een forum als dit aanmeldt, je niet kunt nalaten mee te doen (ofschoon dat op zich mag, lezen is ook meedoen) maar dan "teleurgesteld" zijn in het forum, of, bedoelt ze iets anders? Zo ja, waarom niet, en zo nee, waarom wel.

En dan in het bijzonder tegen jou Anton, mijn ervaring in mijn chaotische leventje is er bijna dwangmatig een structuur in aan te brengen die rust creeërt zodat mijn immer denkende, overdenkende en bedenkende geest wat rust kan nemen. Ik wil namelijk toch gezond oud worden, en dat is ook een van de redenen dat ik niet meer (zoveel) wil drinken. Voorlopig betekent dat voor mij (nog heel lang) gewoon helemaal niet drinken om er na lichamelijk (hoewel ik daar ook aan twijfel of dat na 3 maanden zo is) ook geestelijk los van wil komen. Ik ben een onafhankelijke mens en ik wil in die onafhankelijke mens ook een van drank onafhankelijke geest huisvesten.

Nu ga ik lijf en geest alsnog in mijn ruimtebed huisvesten. Naast mijn nog steeds zieke dochter, bedankt allen nog voor jullie medeleven. Ze heeft inderdaad een heftige oorontsteking en dat is erg pijnlijk. Privé wordt e.e.a. nog versterkt dus met elk welwillend gemeend woord ben ik blij.

Lees jullie morgen weer !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het forum is een plek voor lotgenotencontact. U kunt hier geen vragen stellen aan een hulpverlener. Iedere bezoeker kan de berichten lezen. Om een bericht te plaatsen moet u zich registeren met een (verzonnen) naam en wachtwoord. Hieronder vindt u tips en spelregels voor het Alcoholdebaas Forum.

Let op: Plaats in uw berichten niet uw volledige naam, adres of andere persoonlijke gegevens. Plaats ook geen persoonlijke gegevens van anderen. Deze zijn immers voor iedereen zichtbaar!

Voor deelnemers aan het Alcoholdebaas Forum gelden de volgende spelregels:
· blijf bij het onderwerp
· val elkaar niet persoonlijk aan
· beledig en kwets elkaar niet
· scheld niet
· discrimineer niet
· plaats geen berichten met een commercieel doel

Het forum wordt gevolgd door een 'moderator'. De moderator checkt of deelnemers zich houden aan de spelregels. De moderator neemt niet actief deel aan het forum. De moderator heeft het recht om berichten te verwijderen die niet aan de spelregels voldoen.

Plaatsing van een bericht betekent niet dat Alcoholdebaas.nl het met de inhoud eens is. Alcoholdebaas.nl (Tactus) is niet verantwoordelijk voor de inhoud van de berichten in het forum. Genoemde partijen aanvaarden geen aansprakelijkheid voor schade.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allen en Rob,

Ik snap wat Rob wil zeggen met zijn quote uit de spelregels. Gek genoeg heb ik ze gisteravond ook weer zitten lezen.
Nee, niet gek. De inhoud van de teksten gaven mij een zeer onbehaaglijk gevoel en zo stuurde mijn hoofd mij naar de spelregels! Ging het bij jou ook zo Rob?

Piggel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...