Spring naar bijdragen

Cyber-disinhibition


anton

Aanbevolen berichten

je zou bijna zeggen door "woord intelligentie" maar dat hebben we hier gezien dat dat helemaal niet waar is. Rob heeft verteld dat hij dyslecties is maar kan het meer dan goed volgen. En zijn reacties begrijpen wij ook even wel als die van Houten, Piggel, Anton en noem ze maar op.

Maar het is jammer dat er forum leden zijn die het gevoel hebben dat ze steeds wat blijven missen. Maar hoe kort we ook pas met elkaar schrijven (vanaf oktober/november 2005) blijkbaar hebben sommige al zo'n band met elkaar gesmeed. Het kwam denk ik door de Tour de France. En met alle Tour synoniemen hebben we elkaar zoveel verteld en is er een bepaalde "taal" ontstaan. En die taal gebruiken we nog wel eens. De truien die later de tegels werden. Maar lees het verhaal van Houten voor de Newbies daarin heeft ze tot in detail beschreven waar het om gaat. (dank Houten voor het uitpluis werk).

Maar moeten we nu die "taal" waar veel van ons zich heel beschermd door voelen, het warme badje idee, dan loslaten zodat iedereen het direct begrijpt? Als ik naar mijzelf kijk heb ik erg m'n best gedaan om uit te leggen en mee te denken en de nieuwere forum leden een warm welkom te geven. The new kids in class. Ik ben het zo vaak geweest. En ik heb niet het gevoel dat ik ooit zo warm ben onthaald.

Iedere cultuur, iedere groep, iedere generatie heeft woorden, dingen waarmee je je eigenheid aangeeft, je uniciteit, het "wij" gevoel. En iedereen is welkom bij het "wij" maar eerlijk is eerlijk, nieuwkomer doe je best net als ik (wij de oudjes) ons uiterste best doen jullie welkom te laten voelen. Want dat zijn jullie! Meer dan want na een poosje "lekker in ons eigen kringetje" is het heerlijk een frisse woorden wind te lezen.

Maar het blijft een wonder medium zo'n forum. Zo zie je maar weer dat woorden zo belangrijk zijn. Misschien is het ook wel zo dat we blijven hangen in de "oude" theorie dat communicatie bestaat uit 10% woorden, de rest is lichaamstaal, intonatie etc. Misschien worden wij als forum gebruikers of zo wie zo de PC generatie wel steeds sterker met enkel de woorden.

Groet Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Emma, Katrien, Anton en allemaal,
Ik geniet stilletjes van deze discussie over het contact zoals we dat hier op het forum hebben.
Volgens mij kun je hier uitstekend met elkaar communiceren mits je maar met een paar dingen rekening houdt. De meesten zijn al genoemd.
Ik ben van mening dat je hier door schade en schande heel wijs kan worden.
Ik heb met mijn meest dierbaren, idiote, buiten proportie grote ruzies gehad.
Stomweg door de beperking van alleen maar een beeldscherm en een toetsenbord.
Ze zijn gelukkig allemaal weer bijgelegd. Email is een prachtig middel maar met wel héél grote beperkingen.

Op een ander forum heb ik de ervaring dat na intensief mailcontact én wanneer de click er is een ontmoeting een goede manier is om met elkaar verder te gaan.
Zo heb ik een netwerkje van moeders met kinderen die schizofrenie hebben. We hebben elkaar via internet leren kennen maar we hebben al jaren ook een gewoon kontakt met elkaar.
We organiseren etentjes, gaan daagjes weg, gaan weekendjes naar Parijs of naar een Nederlands gezin dat in Engeland woont, maar wel met de schizoproblematiek
We vergeten soms dat ons contact op het Internet is begonnen.
Ik denk dat email in een grote behoefte voorziet maar dat kontakt, buiten het virtuele om op den duur onontbeerlijk is.
Kijk, als je met je Buuf een praatje over de heg maakt en het gaat over het weer, dan is dat prima, zo over die heg, maar heeft de dochter van Buuf te horen gekregen dat ze aan een ernstige ziekte lijdt dan volstaat die ambiance niet meer dan ga je met elkaar even naar binnen om met een kopje koffie even verder te praten.

Nou Til laat het hier even bij.
Liefs,
Mathilde

Anton ben jij familie van die Dröge, ik kan nu even niet op zijn voornaam (voornamen) komen.
Als er iémand op dit forum is die ik graag eens in levende lijve zou willen ontmoeten, ben jij het wel !
Ik vind je bijzonder amusant, écht een Heer van stand!
Je berichtjes vind ik vaak onverteerbaar maar je zelfspot en je droge humor...geweldig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha die Anton,
Derhalve verheug ik me op de komende berichtjes van jou die nóg overtuigender zullen zijn, mogelijk ook verteerbaar voor een Tiep-als-Til.
Heb je ook gelezen wat ik van je humor vind?
Dat warme badje komt er volgens mij ook wel voor jou.
Je verdient het in ieder geval wel, vind ik.
Al was het alleen maar omdat je zo dapper tóch steeds weer hier je gedachten, theoriën en filosofiën ventileert.:)
Lieve groet,
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Mathilde,
hoor ik je nu voorstellen om elkaar eens in levende lijve te gaan ontmoeten?? Doodeng! Maar ook wel leuk. Maar ja, ben altijd bang dat ik dan zo tegenval. ha ha, ik denk meteen weer aan mezelf, egoistje! Misschien eens een zomerse picknick in het midden des lands. Kunnen we wel eens over gaan filosoferen.

Eigenlijk ben ik wel heel nieuwsgierig naar iedereen. En Anton, als je echt zo'n bos haar hebt dan pikken we je er zo uit.

Maar het zou net zoiets zijn als "het boek is beter dan de film". Want nu vullen we van alles zelf in en maken beelden bij elkaar. En dat maakt het ook wel weer leuk.

O en Katrien is dan herkenbaar aan een doos eieren onder haar voeten.
En tante Til natuurlijk door de lucht van lavendel en vanille. En ik door een niet aflatende woordenstroom. En zo kan ik wel weer even doorgaan. Doe ik niet hoor.

dat virtuele maten, tot horens
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ik ben te herkennen aan fietshandschoentjes( want nu ook allergies voor mijn fietshandgrepen ) en aan mijn gele trui die ik nooit meer uit doe.
Emma en allen, zullen we eens kijken of we in het voorjaar een klein fietstochtje kunnen organiseren voor wie het leuk lijkt?
Lieve groet,
Mathilde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allen,

ik moet eigenlijk ontzettend lachen over het verloop van deze discussie. De intentie is waarschijnlijk geweest om duidelijk te maken hoe we met elkaar "praten" zo via het internet, de verschillen met telefoon, life gesprekken. En dat woorden op het virtuele papier heel anders uitgelegd kunnen worden dan bedoeld.
En waar gaan we heen? We gaan elkaar ontmoeten! Dus i.p.v uitpluizen hoe we met elkaar moeten communiceren op dit forum, gaan we elkaar in levende lijve zien. Maar ik vind het ook heel mooi te lezen hoe een ieder zichzelf omschrijft, wat de markante trekjes van die persoon zijn. En misschien maakt dat de cyber communicee ook wel weer duidelijker.
Voelt weer goed.

Dag Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja en wat doe je dan: als het boek beter is dan de film????

Dan eindigen onze cyberrelaties, boehoehoe.......
Geintje, wel interessant trouwens, als je iemand op papier leuk vindt, hoe kan die dan in de realiteit tegenvallen door hoe ie/ze eruit ziet? We hoeven toch niet met mekaar te ......uhm, je weetweluhh!

Nou ja, dit was spuit 12!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Piggelmee,
Jouw woorden zijn mij helemaal uit het hart gegrepen.
We kunnen elkaar gewoon niet tegenvallen.
Tja, ik kan wellicht dikker of dunner zijn dan jij of Gerda of Houtje denkt, maar dat verandert toch niks aan mijn inzichten, kijk op het leven en hoe ik met mijn verslaving omga?
Tja het enige zou kunnen zijn dat ik, net als Emma, me al gauw minder briljant voel dan de rest van het gezelschap maar dan is zo'n ontmoeting juist weer eens een goede leerschool. Hè, Emsje?
Nee hoor, ik wil iedereen wel heel graag eens ontmoeten.
Liefs,
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...