Spring naar bijdragen

Is drinken dom gedrag?


anton

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 64
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jee jongens, wat zijn er vandaag een mooie dingen geschreven. Ik denk echt dat naarmate we langer bezig zijn met de problematiek van wel/niet drinken je op een gegeven moment door allerlei "laagjes" van je eigen bewustzijn boort en steeds meer en meer tegen komt. En ik denk dus wel dat je kan kiezen of je daarmee door wilt gaan of niet.

Als je praat over "innerlijke groei" zijn er hier een paar die uit aan het botten zijn als je mooiste kersenbloesem die je ooit hebt gezien!

Opa's berg, ik begrijp hieruit dat ook al neem je de weg "om" de berg heen het ook goed is. Toch? Sommige hebben al zoveel voor hun kiezen gehad dat dit probleem wel eens makkelijk opgelost kan worden en dat het dal en de bloemen even mooi en waardevol zijn als voor hen die wel over die berg zijn gekomen. En daarbij komt, degene die om te berg zijn gegaan kunnen de "overheen klimmers" dan laven met voedsel en water.

En Houten het gat in je hart, meis meis. Ik denk dat ik je wel begrijp. En ja, elke keer trappen we weer ons eigen gebouwde kasteel in omdat we niet kunnen geloven dat we zo'n mooi kasteel wel verdiend hebben. En iets wat zo mooi is, wat moeten wij daarmee? Dat kunnen wij toch niet?

En het "onbewust bekwaam" ik denk dat zolang wij/jij/jullie/ik de behoefte blijven houden met "lotgenoten" te schrijven we dat stadium niet bereiken. Pas als we het zonder het forum kunnen zal het onbewust gaan. En dat kan lang duren zeker voor iets dat zolang geleden al ingesleten is. Maar dat is niet erg toch? We zijn er toch?

En Gerda, wat jij schrijft over drinken en "alles weer eens gezegd hebben". Ik herken dat zo. Als ik een poos niet drink raak ik opgesloten in mezelf omdat ik nog steeds niet durf of kan om met een nuchter hoofd te zeggen wat me allemaal zo bezig houd. Schaamte, niet de aandacht durven krijgen, ik weet het niet. Maar ik heb het soms nodig die slok teveel. Ik heb wel de mazzel dat ik niet aggressief of erg emotioneel word. Wat meer filosofisch, kan dan verbaasd staan over m'n gedachtes. Ergens heel prettig. Het is niet voor niets een spirituaal die alcohol. Maar goed, ik wil geen fout voorbeeld zijn. Fleur en Pp en Piggelmee en Houten kunnen blijkbaar wel goed met hun emotionele vulkaan omgaan.

En Anton, het raakt me als je schrijft dat je leven niet leuk is met maar zonder ook niet. Ik herken dat. Ik hoop zo dat dat anders gaat worden voor je.

Ik had vandaag een pracht dag. Plantencentrum! Doet het altijd goed bij mij. Bossen kersenbloesem gekocht en m'n huis daar mee vol gezet. En Lelietjes en iets blauws (niet de blauwe druifjes). Heerlijk heerlijk. En dan zulk een mooie verhalen. Waar, diep uit het hart, eerlijk en oprecht. Dan zijn er echt nog heel veel mooie mensen op deze wereld.

het voelt bijna als de slot scene uit "de onverdraaglijke lichtheid van het bestaan"... Laat dit nou niet eens een slot zijn maar een heerlijk begin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Och Houtje, als ik je kon helpen met je Lego kasteel. Maar ik kan het mijne bouwen. Er is weer even een kilte over me heen gevallen. Afwachten wat een klein jongetje in een hospitaal doet.

En Anton, we zijn er hier en je mag praten hoor. Vertel dan!

Zal ik een draadje starten van "ik drink lekker toch". Variatie op "ik ben lekker stout" van Annie M G.

Kun je vertellen en wie het niet wil lezen laat het.

Ik start zo het draadje. schrijven hoor!
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vertel me eerst eens wat een "cri de couer". Iets met het hart. Maar dan.

Nee volgens mij zal je nooit een kristalhelder vooraf voornemen waar geen verklaring achteraf voor nodig is vinden. En waarom niet? Misschien omdat jij het niet wil vinden. Of omdat jij het niet wilt zien. Of omdat je zoiets simpels voor zovele niet wilt begrijpen.
Weet je Anton, ik maak het mij m'n hele leven al moeilijk door bij alles wat voor een ander zo duidelijk is te vragen "waarom?" Is stel die vraag al zolang ik kan praten. Net zoals ik als nagelbijt sinds ik tanden heb (ravage).

Echt Anton, voor velen op deez aard is het "als ik dat doe, heeft dat, dat tot resultaat en wil ik dat ja, ga door, wil ik dat niet, ga de andere kant uit". En jij denkt. En denkt je letterlijk te pletter. En wil je zo "te pletter" gaan of wil je ook nog even genieten. En dat genieten kan met of zonder alchohol, met of zonder pillen, met of zonder aandacht van wie dan ook.

Man man zo slim... en dan. Dan denk ik echt zonde van zo'n talent. Maar jij hebt het recht omdat talent gewoon te begraven. En af te wachten want het is jouw talent.

Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

is dat zo? een dag naar de knoppen omdat jij hebt gedronken? Ik heb ook gedronken maar mijn dag is geheel niet naar de knoppen. Of het moeten de knoppen in de kersenbloesem zijn. Maar ik heb me ook niet klem gezopen. Ik heb een glaasje bij het eten genomen. En nog een wat ofzo.

Maar je wilt niet praten over wat er nu gebeurd met je in het draadje "ik ben lekker stout". Je vraagt alsmaar aandacht. Mag hoor. Graag, maar ik kan met dit soort opmerkingen niks.

Ga es lekker los in IBLS. Doe dan....
ik en misschien wel meer willen best reageren.
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snoes van een Houtje, IBLS. Ik ben lekker stout draadje. Dus vooral tegen alles in.

zij die drinken en zij die tegen schenen wensen te schoppen. En zelfs een liefdevolle Gerda die het soms tot boven haar lieve mond heeft zitten; doe gek en schrijf het op.

Zo'n draadje is het. En Houtje, jij mag ook hoor. Ik luister en ik hoop dat Tante til de moed heeft om lakentjes uit te delen en die vanille lucht te verspreiden.

En zoals ik al eerder zei. als ik het zat ben ga ik lekker naar bed. Leven een forum.
liefs Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Anton, ben je al in de lorum?
Het lijkt wel of we vanavond allemaal te diep in het glaasje hebben gekeken trouwens, ik kan er niks meer uit wijs worden hoor.
En Emma, jij had toch ook gedronken vanavond?
Ik persoonlijk vind het prettig dat er hier een aantal zijn die willen minderen ipv helemaal stoppen.
Heb enorme bewondering voor zij die het moeten/kunnen maar ikzelf hou het voorlopig op af en toe.
Kan me wel voorstellen dat het voor degenen die helemaal niet meer drinken vervelend is om te lezen dat er een aantal zijn die nu een glas/fles naast zich hebben staan.
Maar voor hen die willen minderen is het weer niet leuk om alleen maar mensen om je heen te hebben die geen druppel meer willen.
Moeilijk.
Is drinken dom gedrag?
Ik denk het niet, is het uberhaupt wel gedrag, drinken?
En wat is dom.
Drinken is voor veel mensen funest, voor anderen lekker en voor velen een gewoonte, sommigen vinden het vies en er zijn mensen die voor de gezelligheid drinken.
kortom, iedereen drinkt of drinkt niet om andere redenen.
Drinken is persoonlijk.
En iedereen moet ermee omgaan zoals het hem/haar het beste bevalt.
Moon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...