Spring naar bijdragen

zondag 5 februari


Piggelmee

Aanbevolen berichten

Goeienacht allemaal,

Een heel warm welkom aan Willem en Cheryl!
Ben nog steeds niet klaar met alles te lezen van vandaag. Pfoe, je hebt er soms een dagtaak aan.
En wat worden er toch leuke en lieve en ernstige dingen geschreven. Ik zat wel even met samengeknepen billen het verslag van Leidi over Rob te lezen. Getsie, die collega's kun je op zo'n moment ook wel wurgen denk ik!

Kreeg een acuut nestgevoel bij Emma's overpeinzingen over kat en denk dan aan de mijne, die nu ergens buiten op rooftocht is. Het is een flinke jongen met een grote kattekop en tja, hij is hier geboren, op 't platteland, dus hij heeft een heel ander leven! Maar hij kan evenzogoed de hele dag op mijn bed liggen.

Zie Houtje een beetje in 't kattebakkie zitten, die laat zich even meetrekken. Ga je lekker Houtje????

Gerda is in de zevende hemel, tjonge wat zijn er veel hemels, ook al één voor parkieten, Willem?

Cheryl, het is hier best o.k. hoor op dit forum. Is jouw probleem anders, denk je? Of begrijp ik je verkeerd. Wel, we horen 't vast nog wel van je.

En Mathilde en Hermiena... hoe'st met roken Hermiena? Ik heb vandaag dag 7 smokeloos erop zitten!

En Anton en Katrien en Jannetje ............en Péé Péé in den verre.......

Ik zal morgen weer eens wat uitgebreider op jullie aller bijdragen reageren. Het is heel bijzonder dat dit bestaat en dat we het allemaal serieus nemen en er echt voor elkaar zijn om te steunen.

'trust voor straks en à demain!

Piggelmee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Piggelmee,
Helemaal mee eens dat het bijzonder is dat er zo'n forum bestaat en dat we elkaar zo kunnen steunen.
Gevolg is wel voor de meeste van ons is dat er af en toe veel mensen en veel geschiedenissen in je hoofd zitten en dat het dan druk wordt in zo'n hoofd.
Zo zit ik nu-weliswaar zonder piekeren en tobben - met Rob en Leidi onder mijn schedeldak.
Ik ga niet van ze wakker liggen maar ze nemen wel wat ruimte in , in mijn hoofd.
En zo ook Houtje, Pietje Puk, Piggelmee, Jannetje, Emma nou ja..., de hele boevenbende trekt voorbij. :)

Ergio conclusio... fijn dat we elkaar hebben, hier op dit forum!
Welterusten,
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lieve vrienden, wat een mooie zondagse stukjes hebben jullie geschreven,

ik kan niet anders (en zou dat ook niet willen) dan het helemaal met jullie eens zijn.

Dit drankprobleem, waarmee ik al zo lang in mijn eentje kamp (welliswaar wel met mijn partner kan delen, maar die kan niet veel anders dan begrijpend knikken want die kent het probleem niet aan den lijve) kan ik nu eindelijk met mensen delen. En niet zomaar mensen, maar mensen die het probleem ook hebben en dus begrijpen maar vooral, mensen waarbij ik zoveel warmte voel!!!

Het is inderdaad uniek en ik ben er zeer zeer zeker van, dat ik het zonder jullie al lang weer had opgegeven!

Het taboe wat op ons probleem rust, hebben we met elkaar geen last van, dat is ook nog eens zo prettig!

Tjonge, wat ben ik blij met jullie! Laten we nog heel lang zo'n steun voor elkaar zijn.

Groetjes

PP

ps> Houten, nog 1 nachtje slapen he
Piggelmee, hoe gaat het met JOUW roken??????????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

o jongens zoooooooooooooo laat ben ik nog nooit geweest, ik zit nu dan ook even virtueel op de ..... noem eens iets warms in Verweggistan.

Willem heeft vanavond mijn dag van gisteren en vandaag he-le-maal goed gemaakt, ik heb het gevoel dat een nieuwe, rising star, is opgestaan. Cheryl, ook nogmaals welkom, word je er al moe van zeg?

Emma, onze huis-filosoof schreef weer zo mooi over haar poezebeest, ik ben acuut die van mij aan het dood-knuffelen. De kids zijn een dagje bij hun vader nee nee niet bij de baby, dat kan hun zusje niet aan al die vreemde kids (proest, lach, traan, jank, boos !!!!!! nou ja pa's probleem). Aangezien in een bevriend gezin twee kids in echtscheidingscrisis zitten is Houtje weer uitgerukt en dan is zij gewoon op haar best.

Ik denk dat als ik met pensioen ben bij het Leger des Heils ga als moeder-overstel in een fantastisch oud klooster dat we dan met het hele forum gaan opleuken en waar jullie kunnen komen bijkomen uit jullie jachtige bestaan, hahahaha.

OmaKnotje heb ik niet gezien vandaag, die hangt natuurlijk tegen het plafond in haar zevende hemel en kan niet bij het toetsenbord.....

Ik lees jullie morgen........ ehhhhhhhhhhhh straks deuuuuuhhhhh!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Houtje,

moet ik jou nu ook al toe gaan spreken dat het zoooo belangrijk is een dag nacht ritme aan te houden? Mens wat doe je toch zo laat nog uit je mandje. Ben je niet doodmoe?

Alhoewel ik merk dat ik ook niet meer zo strikt in de leer van dag en nacht ben. Het zal de winter wel zijn. Was ik altijd braaf om 8 uur m'n bed uit vanmorgen wat het half elf. Erg he.

Maar goed, is het bij jullie ook zo grijs. Of je tegen een betonnen muur aanloopt qua weer dan hoor.

Hoor jullie,
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Liefe Ems,

Ja natuurlijk je hebt 100% gelijk. Structuur, regelmaat en ritme zijn erg belangrijk.

Maar ik heb mijn ritme gisteren niet verstoord, maar de afgelopen twee weken is het zo doodvermoeiend geweest dat ik gisterenmiddag KLOIINNNKKK ben neergevallen tot 5 uur. Daarna met mijn vriendin heb zitten kletsen tot half twee en toen niet meer kon slapen.

Toen wou ik "even kijken" hoe het Willem was vergaan, tja, vandaar. Toen had ik stervende honger en heb ik de koelkast geplunderd en gelukkig wel tot 10 uur geslapen. Vanavond weer gewoon hoor want ik kan me dat niet permitteren qua gezondheid. Ben zelf snot- en snot- verkouden, gisteren ook nog migraine, dat is bij mij altijd na zo'n periode en dan staat het huilen me ook nader dan het lachen. Dus braaf tot 10 uur blijven liggen, woeste dromen over kinderen (tja waar maak ik me ook druk over).... en nu eerst maar eens koffie en iedereen toch GOEDE MORGEN wensen.

goedemorgen allemaal
maak er wat van vandaag !!!

En Anton, het mag buiten wel somber zijn maar...... ik was gisteren op den fiets, en ineens, gisterochtend, rook ik een ietsiepietsie dat ik dacht DE LENT KOMT ER TOCH AAN DIT JAAR.

Dus je zult me wel overbeterlijk optimistisch vinden, natuurlijk, maar ik ga proberen er iets leuks van het maken vandaag.

jullie aller Houtje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Houtje,
wat leuk dat jij dat ook ruikt dat de lente eraan komt. Ik heb het vorige week duidelijk geroken. Heerlijk, een luchtje vol verwachting, niet te beschrijven. Ik zou dat wel in een flesje willen hebben want dat doet echt iets met me. Maar ja, ik denk dat het voor iedereen anders ruikt.

Hier is de betonnen muur overgegaan in regen en dan voel ik de grond "wakker" worden. Belachelijk natuurlijk.

Ik las de berichtjes van Mathilde en PP, is wel hartverwarmend. Het is goed te weten dat je de alcohol strijd deelt met anderen. Ik voel me toch stukken minder alleen hierdoor.

Tot horens,
emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Emma ik zou vandaag iets leuks gaan doen met een friendin wat ik zorgvuldig had gepland en niet doorgaat.
Nu stroomt het van de regen. Ik heb net mijn weinige herseninhoud eruit geperst om onze Anton nou eens fatsoenlijk een antwoord te geven, en toen dacht ik SHHHHHIITTTTT waar is dat lente gevoel nou?

Dus ik heb NU mijn haren gewassen, oude spijkerbroek aan, en ga nu (op zondag belachelijk !!!) een tuincentrum zoeken met 10 kuub aarde en allemaal jong goed in potten en bakken smijten zodat ik morgen na mijn werk weer vrolijk wordt van mijn eigen voordeur. Intratuin? Ik ga zoeken. Ikea is wel open (vol met scheidende en gescheiden een-ouder families en zielepieten die de ballenbak voor kun kroost het ultieme vermaak vinden, maar..... ALS ZE ER TUINAARDE HEBBEN ga ik toch maar even, erin en eruit dus.

Weet gij dat Emma...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve allemaal,

Ik wou vandaag eens een flink eind gaan fietsen maar 'het is zulk lelijk weer' (J en J)
Ik heb mijn hometrainer de deur uit gedaan. Wat nu???
Zo kom ik nooit in conditie voor wat voor Tour dan ook.
Zullen we gaan ganzenborden met z'n allen? Of scrabbelen? Of elkaar Roodkapje voor gaan lezen?
Ik wil wel lekker gaan koken voor jullie maar dan krijg ik altijd zo'n zin om er een wijntje bij te nemen.
Zal ik mezelf bij vrienden uitnodigen? Samen met Marie Henriette.(watertje met een klein beetje bruis)
Waar in Nederland is het vandaag lekker weer en kan ik de Lente besnuffelen?
Vrienden, waar ook te lande..., kom vandaag níet naar Zuid Holland want daar hangt een druilerige regen.
We horen elkaar wel weer.
Ik wens jullie allemaal een fijne zondag verder.
Mathilde gaat maar wandelen onder moeders paraplu

Nagekomen bericht.
Jeetje Houtje bij Ikea. Goed idee!
Raadseltje,
Waaraan herken je een Houtje in een Zweeds meubelparadijs :)
Wie het goede antwoord weet krijgt een...?

Ik denk dat ik dat ook maar doe. Ga ik hardlopen in de juiste looprichting. In mijn joggingpak.
Tien keer het warenhuis door en u bent topfit.
Jou herken ik wel aan je schone haren en je spijkerbroek.
Na afloop eten we samen een berg Zweedse balletjes.
Doei doei, tot straks Houtje!
(En wie er nog meer mee wil.)

Vrolijk groetje van Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

best gezellig, gaan we dan ook in het ballenbad? Wie weet vind ik tussen de ballen nog wel een gezellige gescheiden vader.

Ik wacht dan later wel bij de zweedse balletjes.
Ja Houtje volgens mij hebben ze ook tuinaarde bij de Ikea. Ik heb afgelopen week 2 plantencentra bezocht en dat is toch zo heerlijk. Ik denk dat ik daar eens ga solliciteren.

Til zullen wij vanuit het Zuidhollandse richting Midden gaan? Zo ver is dat nou ook weer niet.

zie jullie tussen de Billy's, Njorfelderse banken, Hupsala bedden etc etc.
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje nog even, ik heb geprobeerd je antwoord aan Anton te doorgronden maar het gaat mijn pet te boven. Dat jij dat er uit kan persen na een migraine dag en geen slaap. Aan de andere kant kan ik me van migraine herinneren dat je de dag erna soms zo'n "wave" hebt, net of je een beetje high bent. Was het enige boeiende aan migraine.

nou op naar de sweudse balskjes.
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja lieverd en Zoon is over 2 weekjes jarig en die maak je zo blij met een nieuw space-lampje (which reminds me of blekkie.... tja, daar zal even geknokt moeten worden).

.... en een knuffeltje voor het kindje van Oma Knotje

.... en ik heb allemaal superleuke bolletjes liggen die ga ik planten en gewoon binnen opkweken.

....ja mijn reactie op anton kan ik nooit zo "uit mijn mouw schudden" vereist denkwerk maar ik vind het "weghalen" van je posting of jezelf als onbestuurbaar maken zo "makkelijk?" voelt niet helemaal terecht dus ik heb geprobeerd inhoudelijk te reageren dat doe ik niet zo vaak dus als ik het dan doe ben ik ook verantwood FATSOENLIJK te reageren, vinje niet? Of vind je het gebazel?

Ik zit inmiddels zeer tevreden virtueel mijn tuinplan te overdenken. Gratis, warm met Beest op Toetsenbord. Mis de kindjes natuurlijk vre-se-lijk.

Hoe laat gaan we aan de ballen, zweedse ballen, ballenbak?

Ik word altijd zo hebberig daaro, dat wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okee Emsje,

Zullen we daar dan voor mij eens rondkijken of we een een leuke weduwnaar van een metertje of twee kunnen vinden?
Pietje Puk heeft zo'n exemplaar maar die heeft ze meegesleurd naar Verweggistan.
Volgens mij is die ballenbak helemaal niet zo leuk want je hoort daar voortdurend berichten van 'Svennetje. Knutje of Birgitje wil opgehaald worden uit het Kinderparadijs'.
Hé Ems, zullen wij al die kinderen ophalen uit dat Paradijs en dan buiten met ze op de parkeerplaats gaan touwtje springen ? Hebben die kinderen ook nog een leuke dag. In Spin, de bocht gaat in, uit spuit...
Hé Ems, tot straks bij de Billy's Gelukkig heb je een rode paardenstaart waar ik je aan kan herkennen.
Tante Til/Mathilde

:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom nemen wij niet gewoon alle kinderparadijzen van Ikea over en maken we er iets erg gezelligs van. We beginnen natuurlijk met 1 voor de try out. Willen kinderen nog touwtje springen en vooral kunnen wij dat nog? Hoe zit het met "diefje met verlos". Anna Maria Koekoek, Stoeprandenbal, paaltjesvoetbal, elastiekken, tollen, knikkeren, boomklimmen en er uit weer uit kunnen komen (zelfstandig), verstoppertje en ga zo maar door. Ik zie ons al rondrennen over de parking.

Ja meis, m'n paardestaart is wat blonder maar met een beetje geluk herken je het rood nog.

tot zo.

Houtje, ben je al virtueel in Ikea? Ik heb gister ook een goed balkon plan ontworpen. Tuinieren is bij mij balkonieren maar daar kan je ook heel wat mee. I.h.k.v. vrouwelijkheid en wat meer liefde gaat het roze/wit worden deze zomer. En bij jou??

En nee, ik vind het geen gebazel naar Anton, volgens mij snap jij het wel. Ik doe echt erg m'n best en soms wordt er een tipje van de sluier gelicht wat erg prettig is.

Toodles,
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hetgeen wij altijd de uitroep doet slaken "IK ZOU HET WEL WETEN IN HET KINDERPARADIJS.....NOOIT OF TE NIMMER VERLATEN DIE HAP VAST BETER DAN THUIS WAT U????"

dat zeg ik altijd keihard tegen mijn buurman/vrouw in de rij voor de kassa die buiten de parkeerplaats eindigt.

Altijd lachen !!!! Alleen Zoon en Dochter zien er de humor niet van in en zeggen beleefd doch meewarig : wij wachten wel bij de uitgang moeders, en lopen weg met hun koppies naar elkaar gebogen zich afvragend of het nou echt steeds gekker wordt met hun moeder, met bijbehorende gebaren die je je wel voor kunt stellen vermoed ik zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo allemaal ik moet mij diep schaamen heel diep ik heb leidi belooft om niet te drinken
en toch ondanks de belofte ben ik toch gaan zuipen stom stom stom ben gisteren mijn mijn colegas gaan staan en ben nog wel begonnen met cola maar heb me te makelijk om laaten praaten ik dacht toen een paar zal geen kwaad kunnen maar toen ik er een paar had gehad was de rem niet meer te vinden en ben ik toch door gegaan waarom ben ik toch gegaan wist dat de verleiding er zou zijn en de kans dat ik toch zou drinken groot zou zijn ik heb leidi teleur gesteld voordat ik dat in de gaaten had was leidi al weg
toen ik thuis kwam was leidi weg er lag wel een brief op tafel dat ik maar eens moest na denken wat ik beloofd had en hoe ik verder wou heb leidi toen gebeld maar ze nam niet op denk dat ze daar te boos voor was en terecht wand IK ben de gene die haar teleurgesteld heeft

nu zit ik weer met spijt en schuld gevoelens en een gigantise kater die kater heb ik verdiend hij had veel erger moetten zijn mischien leer ik er dan van

rob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Rob,

als spijt en schaamte je ergens brengt mag je dat doen van mij. Ervaring leert dat het vaak niet zo werkt. Je voelt je alleen maar schuldig en om dat ellendige gevoel weg te krijgen wil men nog wel eens een borrel nemen.

Heb je je echt "om" laten praten door een stel collega's of had je zelf die beslissing genomen. Je om laten praten is wel suf hoor. Je collega's weten toch van je epilepsie en waarschijnlijk ook van je verslaving. En als dat zo is vind ik het een stel rot collega's maar de keus is aan jouw geweest om dat glas wel of niet te nemen.

Moeilijk Rob, ik heb met je te doen en ik hoop dat je een manier vind om Leidi te laten zien dat je echt en dan ook echt gaat stoppen met drinken.

Heel veel sterkte,
liefs Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Blekkie en Leidi,

Ik heb een éénmalig voorstel. Ik heb een moeilijk weekend gehad en jullie ook. Vanafond om 2300 uur zie ik jullie op Pluto 1, 2 en 3, jullie weten wel wat ik bedoel.

Rob, jij krijgt een ver-scjrik-ke-lijke Houtense Preeck en moet een straf doen bv. een dag op Zoon (computerfriek) passen en Dochter (van 8) mag met Leidi samen spelletje doen en appeltaart bakken.

Dan komt er controle van Tante Til en Ems, niet bij Leidi maar bij jou Rob, want jij hebt niet alleen jouw liefe Friendin Leidi maar ook ons laten balen.

Maar..... waar waren die collega's die in december zo begripvol waren? En die baas die wilde helpen? Waren ze omgedraaid als blad aan een boom (lees: zelf te ver heen???) om jou te helpen met de, nog altijd, goede voornemens??

en toch Robje, en Leidie-tje, meisje toch, wat een verdrietten allemaal. En toch durft Rob het op te schrijven en te zeggen hóe fout hij was. En hij geeft Leidi zijn auto. En dat is allemaal verschrikkelijk moeilijk tell me.

Dus eigenlijk ga ik jullie allebei een hand geven en gaan we samen even Spacen, okee? Ik ben geloof ik de jongste hier van de tent dus laat mij maar even voorgaan. Tja, een preek zit er wel in Rob, dat kan je één keer doen, misschien twéé, en bij drie kom ik je HOOGSTPERSOONLIJK door elkaar rammelen.

Maar dat vind je wel goed hè............? liefs voor jullie samen, geef elkaar een knuf,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Rob...,
Je hebt wel een lekkere poging gedaan om de zaak te verknallen hé?
Houten heeft je al flink op je lazer gegeven.
Zij kan het zo hartstikke goed zeggen.

Ik hoop dat Houtje's woorden bij je aankomen want ik vind dat je écht over Leidi d'r grenzen bent gegaan.
Rob,
Kom op!

Liefs,
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve allemaal,

Allereerst iedereen heel erg bedankt voor de allerliefste felicitaties voor de geboorte van Bo.
Ik heb het ook aan het nieuwe mamaatje en papaatje doorgegeven.
Rob, wat een heerlijk gedicht had je gemaakt, ik was er ontroert van.
Ook wil ik bij deze Willem en Cheryl welkom heten.
Het is fijn hier dus geniet ervan en deel je zorgen gerust met ons. Je krijgt niet bij iedereen ansluss maar bij de meesten zul je merken dat we op een lijn zitten.

Natuurlijk ben ik in de zevende hemel zoals jullie zo mooi schreven maar aan de andere kant heb ik het op het moment ook verdomde moeilijk.
Dit is natuurlijk niet van vandaag op morgen maar het gaat met mijn huwelijk niet al te best.
Grote boosdoener is de alcohol, nee, ik heb niet gedronken de laatste week maar als het gesprek erop komt is het meteen maleur hier.
Ik weet ook heel goed dat het angst is maar we staan lijnrecht tegenover elkaar op dat gebied. Ik ben een denker en mijn man is een grote realist en dat botst geweldig.
Ik ben een jaar in therapie geweest en dan moet alles ineens over zijn, nou zo werkt dat niet. Sommige dingen gaan nooit over en zal altijd een grote pijnplek blijven met een bepaald gedrag wat daar bijhoort.
En af en toe drink ik om de boel te kunnen relativeren. Ik heb daar nog geen andere manier voor gevonden, ik vind dat moeilijk.
Mijn man is het zat, mijn depressies, mijn buien, mijn drinken. Ik weet dus niet hoe ik het verder aan moet pakken en zit een beetje klem op dit moment.

Daarom schrijf ik op het moment een beetje weinig want ik wil dan wel gezellig meebeppen maar ben niet in de stemming.
Ik weet dat dat ook niet hoeft en dat ik jullie ook kan vragen om even naar dit gemopper van mij te luisteren.
Daarom ben ik ook zo gek met jullie. Vriendschap op het forum, geweldig!!

Liefs Gerda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Gerda,
vind het verdrietig voor je. Maar ik begrijp ook wel dat je niet zo'n puf hebt om te schrijven. Maar als je iets te mopperen hebt of je hart wil luchten dan zijn we er hoor.

Na therapie begint het pas. Het wordt "daar" niet opgelost maar "hier" in jouw realiteit, in jouw wereld. En als je partner of omgeving daar niet mee om kunnen gaan wordt het verhipte lastig.

Houtje, zie hoe lekker telegram stijl is maar daar staat wel alles in. Niet gehoord, begrepen of gezien. Maar hoe laat je jezelf dan zien en horen? En waarom begrijpt iemand dat niet?
En wij blijkbaar wel met elkaar. Kom maar lekker bij mij wonen die dat nodig heeft. Gezellig.
(kinderen, kleinkinderen, huisdieren en anders soortige aanverwanten ook welkom)

Liefs Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...