Spring naar bijdragen

woensdag 8 februari


fleur

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ik zou graag meer op iedereen willen reageren. Jammer genoeg ontbreekt het op het moment aan de tijd. Ben nu bv. na een hele werkdag net een uurtje thuis na een vergadering. In dat uurtje moet ik toch echt de sociale contacten thuis onderhouden.
Nu moet ik zo langzamerhand m'n bed in, anders kan ik morgen niet fatsoenlijk werken.
Ik lijk dan wel vaak weinig meelevend etc., maar het ontbreekt me serieus aan de tijd! Elke dag maak ik in ieder geval even tijd om alle berichten te lezen.

Alles wat ik hierboven heb geschreven is misschien ook wel een oorzaak van mijn teveel gebruik van alcohol. Ik heb het heel erg druk en ga tot laat in de avond door. Ik wil thuis ook nog genoeg aandacht geven, ik wil even tijd voor mezelf hebben; eigenlijk wil ik graag aardig en helpend voor mensen op dit forum zijn : MAAR HET LUKT MIJ ALLEMAAL NIET !!!!!!!!!
Ik val mezelf dan behoorlijk tegen, zou het graag anders willen. Ik heb het al eens eerder genoemd, de schuldgevoelens!
Bij de schuldgevoelens die ik al had, stapel ik nu ook de schuldgevoelens richting forumbezoekers op!

Een probleem van mij is, dat ik graag wil dat mensen mij aardig vinden. Op het forum reageer ik daarvoor te weinig op iedereen.
Dan baal ik er bijvoorbeeld van dat er (naar mijn idee) weinig wordt gereageerd op iets van mij, terwijl ik zelf nog veel minder reageer op een bericht. In mijn gedachten leef ik mee, maar daar zien jullie natuurlijk niks van terug.
Met "den drank" is het deze week weer helemaal mis. Ik heb er weer een flinke schop onder mijn kont voor nodig om er opnieuw tegenaan te gaan.
Dom, dom, dom..........en niet nodig. Ik kan het echt wel!
Ik ga er voor en ook maar per uur!
Niet te ver vooruit kijken, dat valt alleen maar tegen. Zelfs per dag niet te ver vooruit kijken, het is - zoals Houten - beter om het per uur te doen. In mijn gedachten ben ik toch steeds bezig met drank en mijn afhankelijkheid daarvan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lieve allemaal

vooral even: lieve Jannetje

ten eerste; je schrijft dat je vaak niet meelevend lijkt, wie vindt dat verder behalve jij???? Niemand!!! Lollig he Jannetje, alleen jij vindt dat, welliswaar kan ik niet voor anderen spreken maar ik denk niet dat er iemand is die denkt; aardige mensen allemaal op dat Forum, alleen die Jannetje leeft met niemand mee. GELUL!!! De een heeft meer tijd (en ook behoefte) dan de ander om hier te lezen en te schrijven. Bijvoorbeeld onze vriend St Maarten, lees je niet zo vaak, maar die vind ik dus persoonlijk heel erg leerzaam! En zo Jannetje, vindt iedereen dat ongetwijfeld van jou ook!!!! Dus haal je geen rare dingen in je hoofd.

Dan die schop onder je kont: hier is ie!!! Kom op Jannetje, je schrijft dat je je bed in moet nu omdat je anders niet goed kan werken morgen. Weet je wat veel beter helpt: NIET ZUIPEN! Dan ben je morgen heel fris op je werk, ook al zou je nog een half uurtje op het forum rondhangen. Dat helpt veel beter!!!

Dus nou niet schuldig gaan voelen, zie vandaag als laatste domme dag! Zweer die drank af want dat helpt alleen maar averechts op je schuldgevoel en schenk net zo veel aandacht aan je gezin als je nodig vindt. En als je dan nog tijd over hebt, dan kom je lekker op het forum buurten. Niemand vindt je ongeinteresseerd in de tussentijd maar iedereen weet dan: Jannetje is haar gezinsbanden aan het aanhalen. Mooi. Maar je kan nog zo lief doen tegen je gezin, als je erbij zuipt zullen ze er nooit gelukkig van worden. En jijzelf al helemaal niet.

En Fleur, welterusten voor straks!

En iedereen: ja, we gaan er weer voor!!!

liefs

PP

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een vervolg op mijn bericht:

's Avonds laat voel ik me vaak zo"n slappeling: dat er weer niet is gelukt wat ik me had voorgenomen!
In veel dingen ben ik een doorzetter en heb ik veel voor elkaar gekregen. Er zijn echt veel dingen die ik goed doe en waar ik tevreden over mag zijn.
Maar met "Alcohol de baas" lukt het me niet.
Waarschijnlijk een gedeelte genetisch bepaald, maar ook veel slapte op dit gebied.
Ik erger me rot aan mezelf; weer niet gelukt!!!

Ik ga er weer voor deze nieuwe dag met een nieuwe kans.
Ik heb het er wel erg moeilijk mee.
Ik vind mezelf een domme meid en moet meer karakter tonen! Ik ben meer teleurgesteld in mezelf dan in andere mensen.

Ik ga nu naar bed en ik hoop dat ik mezelf er morgen wel goed doorheen kan slepen!
Jullie evt. berichtjes kan ik pas weer laat lezen (Helaas!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jannetje

Je schrijft: het LUKT me niet, je bedoelt: het LUKTE me niet.

Jouw hele stukje zou mijn Tactus begeleider ´niet helpende gedachten´ noemen en dat zijn het ook!

Het heeft helemaal geen zin om zo over je zelf te praten en je moet je niet rot ergeren aan jezelf. Moet je zien, je zet toch de grote stap om iets aan dit KLOTE probleem te doen. Een goede beslissing. Dat kan je toch niet slap noemen he.

En je bent geen domme meid, je doet soms domme dingen!! Zo is het. En zo is het met iedereen op de wereld. Ik ken niemand die niet af en toe domme dingen doet. Toch

welterusten en gefeliciteerd met je beslissing om je probleem nu heel serieus voor eens en voor altijd aan te pakken

PP

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jannetje,

ik heb in de Cactus-stekel therapie geleerd dat negatieve gedachten (als of ik dat niet wist) je alleen maar brengen tot bevestiging ervan = jezelf tegenvallen >> negatieve gedachtes. Een verdomd moeilijk onderwerp om óm te draaien.

Maar (even kort): kan je voor jezelf een lijstje maken wat je allemaal wél goed doet (ik weet het altijd zooooooooooo goed voor een ander !!!)
- huishouden maar dan met liefde de tent draaiende houden (een dagtaak)
- buitenshuis werken
- vergaderen dus met inzet
- én én én
- goede moeder zijn, betrouwbare partner?
- wie heeft er geen gebrek?
- wie zonder zonden is.......... enz. en je wilt graag veranderen maar Rome en Parijs zijn ook niet in één dag gebouwd.

Ik vind het na (zeker) 25 jaar teveel drinken = 365 x 50 flessen wijn NOG STEEDS ZO STOM...... maar het helpt me verrekte weinig jezelf omlaag te halen.

Emma kan vast wel mooi en filosofisch empathisch schrijven, beter dan ik. Ook weer zoiets: iedereen in zijn eigen kracht waarderen dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo iedereen hier ook maar weer bericht van deze kand
allereerst is het een hele zware beslissing geweest die ik heb genomen
ik ben samen met mijn ouders naar de grift gegaan om te vragen wat ik nou moest doen
bij de grift hebben ze ook gezegd het is hard maar laat hem voorlopig even vallen en kijk wat er gebeurd de keuze licht nu helemaal bij hem hij zou kijken of hij op korte termijn iets kon regelen om dat hij echt kon zien dat dit niet langer zo door kon gaan en als hij echt van mij houdt zou hij er nu juist voor moeten knokken hij houdt mij op de hoogte hoe het verder gaat
vandaag heeft hij kunnen regelen dat hij geplaatst kon worden binnen de grift dat zou een week of 2 in beslag nemen dus ik denk dat hij zo lang ook niet online zal zijn ben benieuwd of dit hem iets op levert
voor mij is het ook heel moeilijk maar ik moest ook volhouden zij hij wand nu verslappen zou totaal niet werken het is een goede jongen allen moet hij gestuurd worden en daar ben ik blijkbaar niet goed in en moet het via deze weg ik hou nog erg veel van hem en wil hem ook niet verliezen
er gaat ook geen nacht voorbij en ik denk aan hem ik lig er zelfs nachten van wakker maar mijn ouders steunen mij er nu door heen en ondanks de problemen in het begin tussen rob en mijn ouders merk ik nu ook dat mijn ouders erg meeleven en ze willen hem zelfs ook steunen als dat nodig zal zijn
nou ik ga maar weer eens proberen te slapen en ik hou jullie wel op de hoogte als ik iets heb gehoord
groetjes leidi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Jannetje,
het "supermoeder complex". Alles moet je kunnen en alles moet perfect en alles moet moet. Je leven bestaat zo enkel uit plicht en weinig plezier. En dan heb je ook nog iets gevonden waardoor je jezelf een schop onder het achterwerk mag geven... Lijkt me allemaal enig bij je. En dan ook nog het grote schuldgevoel omdat je hier te weinig reageert en stel dat ze je nou eens niet aardig vinden.

En Houtje, dat "wie zonder zonden is..." we gaan gewoon nooit maar dan ook nooit met stenen gooien. Het goed of hoe slecht we ook zijn. Er wordt niet gegooid!

Maar Jannetje ben nou toch eens aardiger tegen jezelf. En als je jezelf wat aardiger gaat vinden hoef je ook niet te drinken, hoef je ook geen schop onder de bibs en kun je gewoon leven zoals de meeste mensen dat doen. Er is best ook nog wat lol te beleven hoor.

Nou dag allemaal, het thema van vandaag "BEN AARDIG VOOR JEZELF". Koesteren, er is er maar 1 van.

Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Leidi,
Fijn dat je bij de Grift wat informatie hebt kunnen halen, ook jij hebt hierin steun nodig. Heel veel sterkte en ik vind dat je het geweldig oppakt. Kan me voorstellen dat je er veel verdriet van hebt. Maar ook weer fijn dat je ouders je zo steunen, kan je goed gebruiken.
Ik steun je ook, denk aan je, ook aan Rob en hoop dat het allemaal op de pootjes terecht komt.

Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve allemaal,

PP, je zei het zo mooi van:ik wil wel zeggen dat het een eikel is.........
maar dat is hij ook helemaal niet. Mijn man is heel erg bezorgd en die is bang om mij kwijt te raken.
Hij laat dat echter soms op een zeer onhandige en ook wel kwetsende manier blijken. De partners van alcoholisten hebben het hartstikke moeilijk en meestal wordt er niet naar hen geluisterd, alle aandacht gaat dan naar diegene die therapie krijgt.
Dus en ik heb inderdaad ook veel uitgespookt toen ik dronk dus er waren grote zorgen. De laatste 5 jaar is mijn man er meer voor mij geweest dan ik voor hem, ik voel me daar ook vaak schuldig over. Waar ik wel een gruwelijke hekel aan heb is als mensen zeggen dat ik wel heel dankbaar mag zijn met zo'n goede man.
De 25 jaar daarvoor ben ik wel een hele goede vrouw voor hem geweest, hij kon studeren, zijn werk doen en soms een paar maanden van huis zijn voor een studie. Ik heb toen in mijn eentje de kinderen opgevoed. Dat wordt dan voor het gemak even vergeten.
Dus het is inderdaad geen eikel maar soms kan ik hem wel achter het behang plakken. Maar ja, dat kan hij mij ook als ik weer een bui heb of een depressie.
Het is zeker een mooie discussie over partners en hun zorgen om ons.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Allemaal....
Ik was even weg, ben thuis met griep en scharrel nu weer wat door het huis heen.
Er is weer een hoop te lezen zeg....
Jeetje Gerda ik kan me van jou ZO voorstellen dat je af en toe flink de pest in hebt....
Ik vond nog wel veel meer herkenbaar in de verhalen.
Het jezelf naar beneden halen bijvoorbeeld zoals bij Jannetje....Gif voor je lijf volgens mij.
Door de bank genomen ga ik sinds ik bij Tactus ben beter dan in JAREN qua alcohol quotum zeg maar...
Nog lang niet waar ik wezen wil. Gisteren weer een paar glazen port, dat smeerde het arme keeltje zo lekker en 2 glazen wijn omdat de port op was.
MAAR......BIJ 2 GLAZEN wel GESTOPT! zo! NIET door gegaan en de hele fles soldaat gemaakt.
DIT is nieuw.
Zo ga ik 2 stappen vooruit en 1 terug maar in het geheel toch vooruit.
Zo bekijk ik het dan maar weer....
Groetje van Floor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed van je Floor dat je gestopt bent. Dat was mij denk ik niet gelukt. Ik had wel de hele fles soldaat gemaakt. Maar ik heb een keuze gemaakt en die kant ga ik op.
En Leidi, ik heb het forum een tijd niet gevolgd maar heb vanmiddag wel de berichten van Rob en jou doorgelezen en ik vind dat jij een kanjer bent.
Je gaat met je ouders naar de Grift en volgens mij geef je hem nu de beste steun die je hem kunt geven.
Mooi ook van je ouders.
Want je moet het heel erg zwaar hebben.
Goed zo.
Moon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Allemaal

Jullie Houtje is even uit beeld.... ziek....keelontsteking. Gelukkig beter ik dan de kids en ik moest toch nog wat slaap inhalen....doe ik als ze naar school zijn.

Ik ben er weer als ik me beter voel/niet meer de hele dag in bed lig te bedenken hoe ZIEK ik met voel (ben gewoon ziek dus).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...