Spring naar bijdragen

donderdag wonderdag


Houtje

Aanbevolen berichten

Toevallig zit ik achter de PC om mijn medicijntjes te nemen, anti-biotica, pijstillers, en de hele reut. Dan nog stomen en plat. Hele dag in bed gelegen.

Vreemd dat je je dan helemaal niet druk maakt over strijk, rekeningen en eten..... een mens is een raar wezen. Hoop dat ik me morgen alweer iets beter voel maar ik verwacht van wel.

Blekkie, ik wil je nog wel even spreken in het maanlicht buiten maar..... als ik in mijn astronautenhelm moet niezen is de ellende natuurlijk niet te overzien. Mocht je niet meer inloggen en mij als ruimte-wandel-maatje effe niet willen zien: okee, maar zorg wel dat Leidi, die al die tijd achter je heeft gestaan, een FATSOENLIJK grote bos bloemen krijgt of iets anders als je dat over je hart kunt verkrijgen. Ze vindt het allemaal verschrikkelijk en heeft het voor jou doorstaan, nee laat die bloemen maar. Verzin maar iets dat bij jullie past. Jullie willen volgens mij elkaar niet kwijt, dus doe nou ook geen domme dingen, okee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Shit, te laat

zit ik hier startklaar is die gekke Houten me weer voor. Houten, beterschap he meisje!

Dan nog eens iets,dat wilde ik eigenlijk even starten:

Zo lang niet van een aantal mensen gehoord: TONI, KATO, KIKA, en zelfs Opa 2 en Frank natuurlijk! Waar zijn jullie. Zijn jullie gekapt of lezen jullie nog wel maar reageer je niet meer?of vinden jullie de huidige opzet niet meer fijn ofzo?

Ik dacht hieraan toen ik gisteren las dat Dreamer ´de bocht uit was gevlogen´. Toen dacht ik SHIT,we hebben ook helemaal niet gevraagd waar ze bleef al die tijd!!

Dus: als je al een poos niet hebt geschreven, er is toch niets he????

fijne dag verder iedereen en Houten,nogmaals, beterschap, en Jannetje: gaat ie lekkerder dan gisteren? en Gerda, moeilijk, je problemen, ik leef met je mee! zo ook natuurlijk Robbie en Leidi uiteraard en natuurlijk iedereen! (Rob is even buiten beeldheb ik begrepen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik voel me ook weer een kluns dat ik ziek ben en niet normaal de tijd heb voor iedereen. BELACHELIJK dus terwijl iedereen zegt: goed uitzieken joh. Vanmorgen had Dochter lekke band, half uur door de regen wandelen, bleek doorgeprikt , wel 3 keer, achterband.

IK WIL EEN MAN DIE DAT SOORT DINGEN VOOR ME DOET. EN DIE KLIKO'S BUITEN EN HELPT OP VERJAARDAG ZOON.

Houtje, houtje, ga nou maar slapen, je raaskalt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Houten,
Ik hoop, dat je snel weer opknapt. Veel beterschap gewenst van mij. En niet te snel weer aan het werk, eerst maar even uitzieken en nu goed voor jezelf zorgen. Lekker stomen en proesten, zodat de bacillen flink in het rond vliegen. Ik heb op school ook veel zieken. Van de 28 waren er maandag 8 ziek. De rest proest en snottert erop los. De bacillen vliegen de klas in. Ik denk, dat ikzelf ondertussen immum ben geworden voor die ronddwarrelende ziektekiemen.
Houten en houtje( wat is dat trouwens voor ongein, die twee namen), groetjes van Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Fleur,

Gelukkig hoefde ik vandaag niet te werken. Scheelt weer een ziekmelding. Of scheelt het me een vrije dag die ik mezelf had toegedicht? En doe ik mezelf (ook) weer tekort?

Heb een razend druk weekend voor de boeg, dan nog één week school en dan vakantie, jullie ook? Maar die vakantie zit onderhand ook al bijna volgepland met van alles en nog wat.

Verder moet het onkruidveld dat bij mij "tuin" heet eens heftig aangepakt, maar ik heb géén groene vingers wat een ellende.

Enne, ik dacht dat er met Houten werd meegelezen een tijd geleden op internet (je kunt meelezen zonder in te loggen ) dus toen heb ik een tweede alias gemaakt. Ook omdat ik meer dan 400 postings heb staan dat staat zo vreselijk alsof je zoveel te melden hebt. Snappie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoera, 9 februari is een prachtige dag!!! Ik heb het gered, 1 maand zonder drank, hartstikke droog!! Pft op naar de volgende maand nu maar weer he? Wou dat ik het met roken ook zo kon. Maar dacht bij mezelf vorige maand ben ik op de 9e gestopt met drinken dan ga ik deze maand op de 9e stoppen met roken en tot nu toe heb ik nog niet gerookt. Het gaat de goede kant op met mij!!

Nou ben razend druk, heb gister hele dag geschildert met mijn vader. Alle kozijnen en het zijn er veel, maar is wel gezellig altijd. Nu moet ik de zolder klaar maken want ik heb zaterdag een workshop en morgen moet ik werken. De vakantie zit er weer op al was het wel fijn om een weekje vrij te zijn!
Het weekend moet ik ook werken, meteen al na de workshop.
Rob, hou vol, het komt goed!! Leidi is een kanjer en als het straks wat beter met je gaat komt ze vast bij je terug want ze geeft veel om je, dat kun je aan de berichtjes van haar wel zien.

Houten, hier een lekker kruikje, wat tijdschriften en schone lakens. Wordt maar snel weer beter hoor!! Zuster Hermiena komt wel even voor je zorgen!! Maar dan nu snel je bed in hoor!!! Eerst even aan jezelf denken nu, afgesproken?


Erica, leuk dat dagboek, mooi mee doorgaan!!

Gerda hoe is het nu? Gaat het al wat beter met jou en manlief?


Wat vinden jullie trouwens van mijn doel? Ik twijfel er zelf een beetje over of het wel verstandig is om vanaf 25 maart weer 1 x in de week iets te mogen drinken. Had gehoopt op wat reacties van jullie over mijn doel maar tot nu toe nog niets vernomen. Hebben jullie bijvoorbeeld ook zo getwijfeld wat je doel zou worden en of je het aandurft om ooit weer iets te drinken? Zelf heb ik het gevoel dat ik oersaai ben nu ik niet meer drink maar mijn vriendin zegt dat dat onzin is. Ik weet ook dat het een negatieve gedachte is die niet bevorderlijk is voor het niet drinken maar toch, die gedachte komt vaak bij me op.
Meer mensen die zich daar in kunnen vinden? Nou ja ik hoor het nog wel.

Iedereen een hele fijne dag.

Groetjes Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hiermiena,
pe pa pa paaa! pe pe pe paaaa paaa, dit zijn trompettergeluiden, probeer het eens. Getrompetter van de stadsomroeper (ik dus) die je toejuicht. Geweldig, gefeliciteerd en wat fijn voor je de maand droog doorgekomen! Harstikke goed.

En nu ook nog met roken doen? Geweldig.

Ja je vroeg over de doelstelling en 25 maart weer 1x in de week wat mogen drinken. Bij Tactus raden ze aan eerste een periode helemaal niks en dan weer es proberen. Ik weet het niet. Het gaat er denk ik om waar jij je het prettigst bij voelt. Probeer het zou ik zeggen, en als je na glas 1 merkt dat je zin krijgt in heel veel meer dan stop je ermee toch? Of is dit te simpel. Meis, het is nog geen 25 maart dus ga nog even lekker op deze voet voort.
Geniet van je succes,

Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hermiena,

je vraagt wat we van je doel vinden. Ik vind het moeilijk om voor een ander te spreken, ik dacht bijvoorbeeld dat het voor niemand haalbaar zou zijn een beetje te drinken maar daar ben ik van terug gekomen, Bino en Frank bijvoorbeeld doen dat volgens mij heel goed. Maar ik denk dat die meer gewoontedrinkers waren en niet zo zeer verslaafd (lees ziek).

Ten eerste: kijk eerst maar eens of het je lukt tot 25 maart zonder, dat vind ik stap één, daarna kan je altijd nog beslissen, ten tweede: waarom vind je het zo belangrijk om weer te drinken. Je hebt daar ´zo´n grote valkuil: nl te véél drinken. Waarom zou je het jezelf moeilijk maken en elke keer weer met drank ik aanraking willen komen. Als dat is omdat je niet zonder kan, dan ben je gewoon net zo verslaafd als ik en kan je er beter verre van blijven want dan gaat het onherroepelijk weer mis. Als je niet verslaafd bent maar een gewoontedrinker als Frank en Bino, dan zou het misschien kunnen. Maar eerlijk gezegd denk ik dat bij jou ook niet.

Wat ik wel telkens zie: iedereen die zijn doel bijstelt gaat de mist in. Daar heb ik geen twijfel meer over. Dat is hier wel bewezen!

succes met je keuze maar ik zou zeggen: stap één met goed gevolg afleggen lijkt me belangrijker nu!

liefs

PP

ps en natuurlijk onwijs gefeliciteerd met je maand! fantastisch !!!!!!!!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hermiena,
Ik sluit me bij Pietje Puk en Emma aan. Probeer het eerst vol te houden tot 25 maart. Als jij denkt dat jij daarna een glas wilt drinken en je denkt dat je het bij een glas kunt houden dan moet je voor jezelf af wegen of je het kunt. Het is je eigen beslissing. Ik weet natuurlijk niet hoeveel jij altijd gedronken hebt maar maak voor jezelf een keuze. En belangrijk is dan ook om je daaraan te houden. Ikzelf zou het niet kunnen want ondertussen weet ik wel dat het dan een hele fles wordt. Maar probeer voor jezelf een goede afweging te maken. En gaat het niet probeer dan er op het forum over te praten. Maar een maand zonder drank gefeliciteerd.
Ik ben op dit moment ongeveer 2,5 week zonder drank maar heb behoorlijk moeilijke momenten. Moest vanmorgen naar de supermarkt en zag daar de port staan, en dacht mmmmmmmmmm lekker, maar heb het niet gedaan.
Moon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Dreamer, jij ook gefiliciteerd. Goed hoor, 2,5 week is al een heel eind op streek. Merk jij ook dat als je 's morgens de boodschappen doet de verleiding om DIE fles mee te nemen beter te weerstaan is dan wanneer je later op de dag boodschappen doet?
En wat zijn voor jou verder de moeilijke momenten? En wat doe je daar dan mee?

Succes, Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even aan Houten; hoe is het met je? Heb je de influenza of wie je ook geveld heeft een beetje onder controle?

Nog een vraag van meer algemene aard; weet iemand waar Mathilde is? Er staat me vaag iets bij dat ze een paar dagen weg is maar ik kan haar berichtje niet meer vinden.
En hebben we nog wat van Rob of Leidi gehoord?

En de rest natuurlijk, Gerda, Jannetje, etc etc. Ik ben altijd zo bang dat ik iemand vergeet of dat iemand zicht tekort gedaan voelt.

Liefs Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai allemaa,

Hermiena over je doel.... Ik heb een paar jaar geleden 9 maanden niet gedronken en dacht daarna dat ik wel een matige drinker zou kunnen worden zo van: alleen in het weekend of bij gelegenheden een paar.
Na een poosje zat ik weer helemaal verkeerd. Een fles per avond, doordeweeks drinken obsessie enz.
Jammer dat ik het vond!
Tijdens de 9 maanden niet drinken was de obsessie verdwenen en wijn gewoon uit mijn hoofd. Was niet meer aan de orde. ( ik was trouwens niet zwanger hoor, hihi)
Nu is mijn doel, droog door de week en 6 a 7 glazen in het weekend op zijn meest.

Voor mij is dit mijn laatste probeersel hoor. Als het me niet lukt moet ik echt helemaal gaan stoppen.
Op dit moment gaat het niet goed, mijn doel deze week niet gehaald.
Je zult het zelf moeten gaan ondervinden. ik zou ZEKER voor de 25 maart gaan. Je zult je geweldig voelen!
Succes met het minderen/ stoppen met roken,
Groetje van Floortje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Hermiena,
Ik kan me aansluiten bij de vorige sprekers. Waarom ben je saai als je niet wil drinken. Wees voorzichtig, lees eens rond en kijk wat het de anderen heeft opgeleverd. Ga jij met jezelf die strijd aan? Voor dat ene glas. En dan die valkuil: want laat je het daarbij. Dus ik zou je willen zeggen: als je je nu goed voelt, lekker blijven stoppen en ik hoop, dat je je daar happy bij blijft voelen.
En je bent nu al zo ver, één glas kan het begin van weer een probleem zijn.
Groetjes, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Anton,
dus niet doen dat wissen want ik begin meer "grip"op je verhaal te krijgen. Ik kan me niet voorstellen dat er iets instaat waar je later spijt van zal hebben. Ik moet snel zijn met m'n geschrijf want anders is het gewist. En ik moet op zoveel antwoorden en een mening over hebben. Gelukkig heb ik 1000 ofzo aanslagen per minuut maar dat geld niet voor m'n grijze masse.

Anton laat het staan!
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En who the hell is Diekstra?! Mijn hemel heb je nooit iets van hem gelezen? René, die ooit in de fout ging door (volgens universiteiten en hoogleraren) om plagiaat te plegen. Ik weet het niet of hij dat deed. Maar hij heeft een boek geschreven waarin zo'n beetje de hele DSM IV in menselijke taal werd uitgelegd. En wel meer van dat soort verhandelingen. Ik mag die man. Op z'n aantijgingen heeft hij "o Nederland Vernederland" geschreven en heb dat ooit een gelezen. Geweldig hoe je het foute naar het goede kan keren.
Ik heb wel meer van hem gelezen, doet er niet zoveel toe maar het is echt "troost werk". Als je echt in de put zit kan je eens "pleisters voor de ziel" lezen. Boeiend en lief. Maar z'n laatste verhaal is "en soms is het echt te moeilijk en dan kan je niet anders dan een pleister plakken en wachten tot het over is". En dat doe ik soms.

Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even aan Emma, ja 's morgens is de verleiding nog niet zo groot, dus dan ga ik meestal boodschappen doen. De moeilijke momenten kunnen bij mij alles zijn. Meestal een herinnering of als het me tegen zit en het niet gaat zoals ik gepland heb. Ik kan dat dan heel lang tegen houden, maar dan knapt er iets en dan is het hek van de dam. Ik heb nu extra zekerheden ingebouwd. Heb een heel lijstje met telefoonnummers klaarliggen en die moet ik dan wel bellen he, maar ben het vast van plan. En als het helemaal niet gaat moet ik weggaan. Hopelijk lukt me dat. De verhalen herken ik wel, ik was een half jaar droog en dacht 1 kan wel, ik kan wel stoppen. Mooi niet, dat is de valkuil. Dus aub pas op. Het zit er altijd, tenminste bij mij. En ik denk bij heel veel op dit forum. Maar weer een dag gered.
En Houtje ik hoop dat je iets opgeknapt bent. Dit is toch ook niet wat.
Saai als je niet drinkt? Hoe kom je daar nu bij. Omdat bijna iedereen drinkt? En je er dan niet bij hoort?
Vind ik niet. Weet je wanneer je er niet bij hoort? Als je ontzettend veel gedronken hebt en zo toeter bent als een garnaal. Zijn niet mijn woorden, mijn beste vriendin zegt dat altijd. En weet je wat? Ik denk dat ze gelijk heeft.
Sterkte voor iedereen.
Moon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Hermiena, Emma en allemaal,
Ik ben ,net als de meesten hier op het forum, van mening dat af en toe een glaasje voor probleemdrinkers- of zo je wilt gewoontedrinkers- een enorme valkuil is.
Ik heb slechte ervaring met af en toe een glas. Zo slecht dat ik al een tijdje niets meer drink en ik ben verbaasd hoe makkelijk het nu bij mij gaat.
Ik realiseer me dat ik er nog lang niet ben maar ik denk wel 'so far so good' ( jammer van Bino en z'n maat hé )
Ik had de laatste tijd veel lunchafspraken en etentjes en het gaat me steeds beter bevallen om gewoon te zeggen 'nee, ik drink niet want ik heb er moeite mee om het bij 1 of 2 glazen te houden. Voor je het weet heb ik de hele fles leeg'.
Het ontlokt in vrijwel alle gevallen begrip en ik krijg erg vaak bekentenissen in de de vorm van, ja, dat heb ik eigenlijk óók!
Thuis, in mijn uppie moet ik gewoon niets in huis hebben, dan gaat dat ook goed.
Ik begrijp niet dat het zo lang heeft geduurd voordat ik dit zo op kon schrijven.
Dat is ook meteen de reden dat ik twee dagen niet geschreven heb hier.
Ik ben een beetje alcoholafkickforum-gefilosofeer-gediscussieer-gedoe-MOE !
Lieve Emma, eergisteren heb ik het dagdraadje nog geopend. Lief van je om me te missen.

Wat me ook helpt is, lach niet...,(Houtje, Pietje Puk en Piggelmee al helemaal niet) Ik ben weer gaan fietsen. Elke dag minimaal een uurtje en als ik kan wat langer. Maar wel, weer of geen weer.
Het gevolg is, dat wanneer ik in de supermarkt op de wijnafdeling de flessen hoor roepen 'neem ons mee en geniet van ons' ik denk, ja daág, ik heb net lekker gewerkt aan mijn condietsie op m'n fietsie.
Blijven jullie daar maar lekker staan.
Verder heb ik besloten om hier voorlopig nog een tijdje te blijven. Puur egoïsme want ik loop, ondanks dat het nu goed gaat, nogal makkelijk in valkuilen.
Bovendien kan ik het warme badje niet missen.
Om met Anton te spreken, ik wil er niet meer uit.
Liefs,
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mathilde e.a.

ik had je inderdaad ook gemist! Maar nog geen SOS voor je uitgezonden, ik dacht, die Mathilde valt niet meer in 7 sloten tegelijk! Moet je nagaan. Een poos geleden hoorde je toch flink bij de risicogroep en nu dacht ik, nee, die Mathilde komt wel weer, die is zo lekker bezig!

maar jij bent dus inmiddels echt al halverwege Piggelmee!? Sorry, ik moest er wel om lachen, maar lekker fietsen, het is ook heerlijk om je af te reageren. Dat ben ik helemaal met je eens!

Verder zit ik alleen maar ja te knikken bij alles wat ik lees. Ik ben het eigenlijk overal mee eens wat er staat!


Dreamer, wat ben je knap teruggekomen. Gelukkig maar!!!!!

succes weer allemaal!

PP

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is goed te horen Tante Til. Het warme badje. En waarom we hier zijn? ik vraag het me wel eens af en want ik hou me niet aan de regels van dit forum spel. Ik drink en dat vind ik oke voor mezelf en gelijk voel ik me een valsspeler. Maar ik voel me hier prettig. Het doet me goed jullie verhalen te horen, er bij te zijn. Te weten dat er iemand 'snachts ook aanwezig is en dat iemand de dag opent, dat Anton zo vroeg weer aanwezig is.

Ik ben alleen, en ik heb ook problemen met teveel drinken. Maar ik kan het nu even niet opbrengen dat te veranderen. Maar ik herken heel veel en ik doe m'n best het binnen de grenzen te houden.

Dag dag liefs Emma

En Tante Til, ik lees deel 2 van de Vrouwen in het Verwende nest, en heb van die fantasien over ons en dat geeft me een beetje een geborgen gevoel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...