Spring naar bijdragen

zaterdag


Emma

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,
Wat een stilte hier.
Houtje, reageer je nog op de kritiek van gisteren? Niks voor jou om niets te laten horen.
Verientje, alles goed?
Dreamer, heel veel sterkte met alles.
Wat ik me afvroeg, hebben jullie allemaal wel/geen drank in huis. Ik wel, ik heb een voorraad wijn, daar heb ik voor jaren verjaardagen genoeg aan. (ik geef veel weg, ook). En ik heb nog jenever, port, cognac, de hele reutemeteut. Maar ik hoor hier wel geluiden, dat er niets in huis moet zijn, want dat is een van de valkuilen.
Groetjes, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemiddag,

zeker stil zeg.

Inderdaad, Houten?! waar ben je?! Ik heb veel aan je gedacht vandaag. Shit, Houten, lees alsjeblieft je eigen stukjes eens van 2 maanden geleden, toen je definitief lering hebt getrokken uit het bijstellen van je doelen. Ben je toch niet vergeten he? Ik in ieder geval niet! Het is lastig, dat weet ik ook wel, maar een beetje was toch nóg lastiger, vond je zelf!

Dreamer, ben benieuwd hoe het gaat? Voor jou is het ook lastig nu denk ik he. Denk ook veel aan je.

Verientje, ik vind jouw Icoontje wél leuk hoor! Ik dacht, Houten met haar nieuwe bril moet ook maar op jouw icoontje overstappen.

Verder, Fleur, mijn man heeft vrijwillig de drank ook opgegeven om me te helpen (vond ik niet nodig maar ben ik erg blij om), en toen we thuis waren (wat we dus nu al 7 weken niet zijn) hadden we alleen drank in huis als er bezoek kwam. Het restand weggeven of door de gootsteen spoelen deed ik ook. Waarom zou je het jezelf moeilijker maken dan nodig is. Op zwakke momenten maakte ik de kans op drinken zo klein mogelijk op die manier.

Trouwens, vandaag ben ik precies 5 jaar geleden gestopt met roken. Ik rookte 2 1/2 pakje per dag en heb dus nu zo´n 100.000 sigaretten minder gerookt (16.000 euro). Daarvan kan je een hoop tickets naar zuid amerika kopen!!! Goed he. En het proces is eigenlijk precies het zelfde merk ik nu.
Als je er één neemt, ben je verkocht!!

veel groeten, fijn droog weekend allemaal (voor zover dát je doel is). Jannetje? hoe is ie??? Hermiena? Gerda? de mannen?? IEDEREEN???

PP

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Allen,
Katrien, verdun jij de wijn dan in het glas met water? Of drink je er heel veel water bij? Ik blijf dat toch vies vinden. Gek genoeg vind ik ww met thee wel te doen. Of rood met cola. Jaaa, ik ben smakeloos wat dat betreft.

Pp je hebt wel gelijk denk ik, voor de meeste dan.
Ja het is wel stil rondom Houten, ik denk dat ze de griep uitslaapt en dan vannacht weer actief is.

Ik had een zeer enerverende avond maar daar kan ik niet op ingaan vanwege privacy redenen. En dan snak ik naar iets bekends, vertrouwds, lakentjes met lavendel lucht of een snurkende vader die je 2 etages verder kan horen. Misschien pak ik m'n bullen wel voor een nachtje. Jammer dat poezebeest zich niet mee laat slepen.

Kennen jullie dat dat je zoo zoekt naar herkenning, geborgenheid, vertrouwd zijn maar dat er keer op keer in een gesprek dingen voorvallen die meer dan moeilijk zijn. Niet zozeer voor mij maar voor m'n gesprekspartner. Erg verdrietig was het. En dan verlang ik dus naar die arm, de aai over m'n hoofd een knuffel dat het allemaal wel goed is.

Ik mis ook Elmo al een paar dagen. En Moon. En natuurlijk de ouwe getrouwe.

Hoop jullie nog even te horen,
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Emma, PP en iedereen,
Nee ik heb absoluut geen drank in huis, want de hele fles gaat eraan. Heb ik altijd al zo gedaan, want dat is een van mijn valkuilen. Mocht ik de fles in de kast hebben staan dan zit ik er de hele tijd naar te staren en dan gaat hij open. Op verjaardag heb ik wel drank in huis, maar wat er over is geef ik mee of gooi ik weg, want anders gaat het niet goed.
En Houtje gaat het al beter? Ik hoop het.
En verder groetjes en sterkte aan iedereen.
Moon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Emma, hier ben ik al.
Als iemand me nodig heeft of mist ben ik er.
Ik lees veel mee momenteel maar ben een beetje apathisch de laatste tijd, weet niet wat het veroorzaakt, misschien het k..weer, maar ik merk dat meer mensen er last van hebben. En daarbij komt dat er vast een aantal geveld zijn door de griep, het heerst he.
Omdat ik nog steeds drink voel ik me hier soms een beetje overbodig. Ook al ben ik trots op mezelf dat ik het toch een heel stuk heb verminderd, mijn drankinname, maar toch, ik heb zooooooooo'n respect voor de mensen hier die hebben besloten niks meer te drinken en zich daar ook aan kunnen houden.
Ik begrijp werkelijk niet hoe ze het doen, er hoeft bij mij maar iets te gebeuren of ik ga voor de bijl.
Maargoed, ik vind het nog niet zo'n groot probleem in mijn geval en erg veel hinder ondervind ik er ook niet van dus ik ga gewoon zo door voorlopig.
Dat van die arm om je heen en herkenning krijgen herken ik ;) goed.
Soms voel je je zo alleen ondanks dat er mensen om je heen zijn.
Ik wou wel 's dat er nog een Moon was, eentje die me precies begrijpt en er is als ik d'r nodig heb, een Moon die ik maar hoef aan te kijken en ze weet wat ik voel. Het liefst een Moon in een mannelijke uitgave dan ;).
Op dat soort momenten ben ik blij met mijn koelkast.
Hoe doen anderen dat toch? Sommige mensen, het is hier al eerder ter sprake gekomen, hebben het zo zwaar in het leven en kunnen toch staande blijven zonder allerlei verslavingen en ook nog vrolijk zijn.
Misschien ben ik teveel bezig met een ander, als een ander maar gelukkig is.
Vroeger moest ik altijd flink zijn en het goede voorbeeld geven als oudste dochter, misschien komt het daardoor.
Ik moest niet zeuren of janken, maar een bikkel zijn.
Vooral niet je gevoel tonen Moon, en nu weet ik niet meer hoe ik iets moet voelen, of wat ik voel, ik voel alleen de ellende en het verdriet van een ander.
Nou ja, heb nog een hoop egoisme te leren, als dat ooit kan.
Doe m'n best in ieder geval.
En Emma, blijf lekker thuis, maak het gezellig, kaarsje aan, toastje erbij of stukkie kaas en je weet wel, ook poesjes hebben een aaitje nodig op z'n tijd en geven je ook liefde terug.
Van mij krijg je een knuffel.
Liefs van Moon ook voor de anderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Moon,
wat gezellig. Een Pp dank je voor de virtuele knuffel. Weet je dat ik die echt kan voelen.

Moon, ik schreef laatst ook wat dat ik "niet strikt in de leer was" en kreeg van Mathilde aan lief berichtje dat het niet uitmaakte. Dus je bent niet overbodig, en schrijf maar gewoon door en mee, doe ik ook. En ondanks m'n nog steeds gebruik heb ik wel heel veel aan de verhalen van hier. Het doet me zo goed om " ergens bij te horen". En zoals mijn moeder altijd zegt, "wie niet onder het net komt kan ook niet gevangen worden". En ik krijg toch steeds meer impulsen en ideeën om hoe gezond om te gaan met alcohol.

Ik voe me hier gewoon thuis. Heb zoveel gelezen en gehoord. Heb ineens een tweede familie waarvan ik wil horen hoe het ze vergaat. En ik kan soms heerlijk kletsen en zeuren met ze.

Ik begrijp wel hoe "ze" het doen zonder alcohol. Ik heb het ook 6 jaar volgehouden en het was best een goede tijd. Maar nu lukt het me niet. En ik merk ook dat hoe minder schuldgevoel, hoe minder rot ik me erdoor voel hoe makkelijker het wordt om het eens een paar dagen te laten. Ik ben blijkbaar meer gevoelig voor de 'zachte' aanpak.

Tot horens,
liefs Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Moon en Emma,
Moon, blijven schrijven, hoor. Niet wegblijven omdat je denkt, dat je hier niet welkom bent omdat je nog drinkt. Ik respecteer ieders keuze.
Emma, je krijgt van mij een knuffel. Gaat het weer een beetje?
En Pietjepuk, mijn man drinkt ook niet meer, maar hij was er eerder mee gestopt dan ik.
Ik maak me toch ongerust over Houtje, waar is ze toch? Ik kan me niet voorstellen, dat ze zo van onze berichten is geschrokken, dat ze niet meer durft te schrijven.
Liefs, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Floortje,
Ik ben wel blij wat van je te horen. Wat is er met je? Gaat het niet goed? Weet je, er is natuurlijk maar één manier: stoppen! Als je dat echt wilt. Ik vind het zo jammer, dat je je doel niet gehaald hebt. Je was toch al negen maanden gestopt. En nu roep je :help! Vooruit Floortje, je weet toch dat je het kunt! Je hebt het al een keer volgehouden, dus maak een nieuwe start. Positief denken, we gaan allemaal wel een keer in de fout. Als je echt wilt, kun je het. Blijf schrijven, hoor, niet wegblijven.
Liefs, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Emma, je verveelt me niet met je geleuter! En je mag je boosheid hier van mij spuien, hoor. Zelf voelde ik me wel eens teleurgesteld in sommige mensen (ook niet hier op het forum, hoor), maar iedereen maakt dat mee. Ik word er dan meestal eerder verdietig dan boos om. En dat neem ik mezelf dan weer kwalijk. Maar het gaat weer voorbij, toch? Denk aan jezelf, zorg goed voor jezelf. En hier op dit forum ben je van onschatbare waarde, onthoud dat even goed.
Liefs, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hai hai,
Zit ff mega in een dip hier. De situatie bij mijn vriendin ( en schoonzus) loopt behoorlijk uit de hand. Gister heeft haar man alle broers en zussen bij hem thuis geroepen terwijl ik met Ellen op pad was.
Ze gaan nu dus echt uit elkaar. Haar man ( is de broer van mijn man) wil niet meer hebben dat zij en ik met elkaar omgaan. Maar ja daar doen we natuurlijk niets op uit. Ze is en blijft mijn vriendin en mijn man vind ook dat we gewoon vriendinnen kunnen blijven.


pft, lucht op ff mijn hart luchten. Sory hoor moest het ff kwijt

groetjes Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Hermiena,
Ja, dat doe je goed, je hart luchten, dat kan hier op dit forum. Ik weet alleen niet hoe ik je moet helpen om de situatie op te lossen. Laat inderdaad maar even betijen. Wat goed, dat je het ondanks alles droog wist te houden! Sterkte en tot horens, hou je taai.
Liefs, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Hermiena,
goed dat je een plek weet waar je leeg kan lopen. Ik weet geen oplossing maar ik voel wel met je mee. Blijf schrijven.

Ik doe m'n best. En je mag nog best es een keer het verduidelijken als je dat prettig of nodig vind. Lieverd, begrijp dat wij/ik niet in 1 keer alle vatten wat jou bezig houd. Dus schrijf door. En moeder dochter banden zijn moeilijk. En jou niet meer drinken. En je verbouwing, en je workshops en je werk. Ik vind je een onwijze dapper!
Warme omhelzing van Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...