Spring naar bijdragen

tips gezocht na een gigantische terugval


dreamer

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,
Ik laat ook maar weer eens van me horen. Heb een gigantische terugval gehad, zo erg dat er een crisis opname aan te pas moest komen. Ik schaam me dood. Maar ik heb mijn motivatie weer een beetje terug en ben van plan om er vol tegen aan te gaan, hoe moeilijk dat ook is.
Is er iemand van jullie die dit ook heeft meegemaakt en het gelukt is om je leven weer een beetje op de rails te krijgen?
Ik ben van plan om weer gebruik te maken van het forum, en misschien kunnen jullie me er een beetje doorheen slepen.
Groet,
Moon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Dreamer,

ellendig! Ik heb daar niet zo'n ervaring mee omdat ik na m'n "terugval"..... tja. Beter er hier niet over te praten. Maar dat ik je toch schrijf is omdat ik met je meeleef een het heel naar voor je vind. Ik hoop echt dat je van een stel van de dappers op het forum wat handige tips krijgt. Maar blijf schrijven. Goed je weer te horen ook al zijn de omstandigheden voor jou niet fijn.

Hoe was het bij de crisis opname? Ben je prettig ontvangen, heb je er wat aan gehad? Ben je weer een beetje op de been? En is er nazorg?

Sterkte, hoop dat er gauw iemand inlogd die je verder kan helpen,
weet je gesteund.
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Dreamer,
Met crisisopvang heb ik geen ervaring. En je hoeft je van mij niet te schamen, dat je het hier vertelt vind ik al zo ongelooflijk goed. Eigenlijk heb ik net als Emma zelf niet de moed om te vertellen waar ik me zo voor schaamde, dat ik mezelf dwong tot stoppen. Maar bedenk, alles heeft zijn positieve kant; door dit gebeuren kom je nu waarschijnlijk sterker en wilskrachtiger uit de strijd. Dit wil je vast niet nog eens meemaken. En schrijf alsjeblieft als je daar behoefte aan hebt. Ik bewonder je moed om hier weer op het forum te komen en steun te vragen.
Liefs, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Dreamer,

Tja... ik lees wat je schrijft....ik hoor wat je zegt.... crisisopname.... problemen.... FORUM

JAAAAA

Al jouw problemen worden niet minder door middelen-gebruik (benzo's, alco, gok, drugs, roken) en WAAROM DOEN WE HET DAN TOCH?

Herinner je je de discussie een halfjaar geleden met jou en Opa2 over je kinderen?
Of vergis ik me?
Kan.

Maar pijn die door je hart snijdt, is zoooooooooooooo moeilijk te bestrijden.

Ik kom vanavond terug ik moet naar mijn werk. Voel me schuldig. Dat is heeeeeeeeeeeeeeeeel erg dom. Houten = Houtje = Houten2 okee?

Wij laten je niet vallen, okee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt allemaal voor jullie support. En Houtje je hebt helemaal gelijk, waarom doen we het eigenlijk?
Daar heb ik de afgelopen dagen over nagedacht. Het antwoord weet ik nog niet. Want we weten allemaal dat we het bij een niet kunnen houden. Ik tenminste. Maar ik ga er weer voor en deze keer wil ik een eind komen. Laten we het maar eerst per dag doen. Een dag niet gedronken is er een.
Gelukkig heb ik wel veel nazorg bij Tactus, dus dat is goed geregeld.
Ben van plan om elke dag weer op het forum te kijken, maar er zijn best veel nieuwe mensen bij gekomen dus ik wil als eerste eens de mails doorspitten wie wie is.
Groet,
Moon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Moon,

Wat vervelend die crisisopname maar het is niks om je voor te schamen hoor. Weet helaas hoe het werkt en ik snap wel dat je je vreselijk schaamt maar eigenlijk is het nergens voor nodig hoor!! Fijn dat je goede nazorg krijgt van Tactus en nu maar gauw weer opknappen hoor!! En net wat je zegt, elke dag is er 1!! En we slepen je er met zijn allen door heen hoor!!

Groetjes Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lieve Dreamer

fijn dat je terug bent. Hartstikke rot voor je wat er is gebeurd. Ik hoop heel erg dat je steun aan ons gaat hebben. En misschien moet je volgende keer eerder waarschuwen hier. Je schaamt je (hoeft natuurlijk absoluut niet!!!) en daarom was je misschien ook een poosje niet in beeld hier. Maar mocht je ooit weer de verkeerde kant op dreigen te gaan, waarschuw dan. Dan proberen we je er met zijn allen uit te sleuren okee?

Knap dat je je weer meldt. Gelukkig maar lieve Dreamer

sterkte en succes!!!

PP

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,
Nogmaals bedankt, maar het gaat wel een stuk beter. Ik zei dat ik me schaamde, dat is ook zo maar dat is eigenlijk nu overgeslagen in woede. Hoe heb ik dat in godsnaam kunnen doen. Maar goed gebeurd is gebeurd. Heb er wel degelijk wat aan gehad (crisis opname). Goed opgevangen. We zitten tenslotte allemaal in het zelfde schuitje. Ben daar wel geschrokken van hoe erg het met je af kan lopen als je doorgaat. Gelukkig is dat bij mij nog niet het geval. Dus een goede waarschuwing. Daarom weet ik van mezelf dat ik het echt niet meer wil. Maar zoals ik al zei, dag voor dag. Heb campral gekregen voor de trek. Moet nog afwachten of het aanslaat want dat is niet bij iedereen het geval.
De volgende keer zal ik eerder aan de bel trekken hier op het forum want iedereen weet tenslotte wat het is.
Moon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dreamer, goed zeg dat je het allemaal vertelt op het forum.
Ik heb ook eens op de crisis gezeten en wat je zegt, wat je daar ziet, zo moet het niet met je aflopen!!!!!!!!
Vergeet niet dat Campral 6 weken kan duren voordat het aanslaat. De meese mensen geven het al op voor die tijd dus heb geduld.
Ik las dat Hermiena jou Moon noemt, ben je nou Moon of niet?
Sterkte met alles en schrijf alles maar van je af hoor.
Liefs Gerda

Oh ik zie nou net dat je zelf ook ondertekent met Moon, dus jij bent het.
Moon meid, ga er weer voor hoor en we zijn er voor je!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben er ook nog......:$
Reageer wel niet zoveel de laatste tijd maar lees iedere dag mee.
Heb effe de kracht niet om te schrijven, maar hier moest ik toch even op reageren, voordat er verwarring ontstaat.
Of wordt het nu alleen nog maar verwarrender ;).
Groetjes van Moon en sterkte allemaal !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Dreamer,

Dat is ook een verhaal zeg. Wat goed dat je er weer bent en wees de schaamte alsjeblieft voorbij.
Tenslotte zijn we gewoon mensen.
Soms denk ik weleens dat het leven niet bedoeld is om alleen maar leuk te zijn, maar dat we groeien door de diepe dalen.
Dan ga je door zo'n crisis heen en ja...dan heb je groeipijn. Als ik het zo zie dan vind ik groeipijn een mooi woord. Tenslotte ga je er op vooruit. No pain no gain, dat , zeg maar.
Wat jij hebt mee gemaakt ken ik niet exact maar drie jaar geleden ben ik met een fles in mijn lijf en met de pest in mijn lijf op een scooter gestapt, ongeluk gekregen.
Ik heb mijn onderbeen dermate gebroken dat het nog de vraag is of dit ooit helemaal goed komt.
Ik lag die nacht in het ziekenhuis, niemand wist het nog en ik heb me zooooo geschaamd.
Drank maakt meer kapot dan....nou ja, wie kent hem niet....
Gelukkig zei een dierbare de volgende dag tegen mij: lieve Floor, dit had mij OOK kunnen overkomen....dat heeft me zoooo gesteund...
We zijn mensen met de kans op verslavingen en dat heeft te maken met hoe gevoelig en ingewikkeld een mens in elkaar steekt.
Sterkte en ik lees je weer,
Floortje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Floortje en de rest,
groeipijn dat vind ik een mooi woord, zo had ik het nog niet bekeken. Maar je kon wel eens gelijk hebben. Ik denk dat ik voor mezelf nog steeds in een slachtofferrol zit, en dat moet ik doorbreken. En daar ben ik mee bezig. Wat jij beschrijft kon inderdaad iedereen overkomen. En verschrikkelijk dat je niet weet of het weer goed komt. En zo heeft iedereen zijn of haar eigen problemen. En de een is gevoelig voor een verslaving en de ander niet.
Maar de steun die ik hier op dit forum krijg vind ik geweldig. Ik zou het ook voor iedereen hier doen. Dat is het mooie van dit forum. Thanks.

En de andere Moon,
om even de verwarring uit de wereld te helpen. Ik heb me ingelogd onder de naam dreamer, omdat ik soms een beetje een dromer kan zijn. Maar al mijn vrienden noemen me Moon, vandaar.
Maar het is wel een beetje verwarrende.
Wat denk je van Moon 1 of 2/of ik kan ook afsluiten met Dreamer/Moon
Moon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Dreamer,
Wat betreft de verwarring: doe maar wat jou het beste lijkt, onze usericons zijn wel verschillend en ik denk dat de meeste forummers nu wel weten dat we met z'n tweetjes zijn, wel gezellig eigenlijk vind je niet?
Heb "gelukkig" geen ervaring met crisisopvang maar het lijkt me afschuwelijk om mee te moeten maken.
De woede die je nu voelt lijkt me begrijpelijk maar ook daar schiet je niet veel mee op, net als met schaamte.
Probeer naar de positieve dingen te kijken, zoals morgen wanneer je kunt zeggen: goh alweer een dag niet gedronken.
Voor op de tegel: Een dag niet gedronken is een dag geleefd.
Alhoewel ik ook wel 's denk dat het misschien goed is om juist die nare dingen te blijven herinneren wanneer we weer de neiging hebben om naar de fles te grijpen.
Ik weet het niet, het is allemaal zo dubbel.
Nou daar heb je lekker veel aan he meid ;).
In ieder geval wens ik je sterkte, allen hier trouwens.
Liefs van Moon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Sjon,

Helaas heb ik nog geen ervaring met een mega terug val maar er zijn vast anderen die je kunnen helpen.
Wil graag even van je weten of je de berichtjes, grappig bedoelt of niet? Ze komen namelijk op mij niet echt vriendelijk over, eerder beledigend. Maar goed mischien bedoel je het niet zo?

Groetjes Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,
Even terugkomen Sjon, ik weet niet of het inderdaad grappig van je bedoeld is, maar je moet weten dat je op dit foum mensen ontzettend kunt kwetsen. Het op deze manier te doen vind ik ontzettend laf maar jij zult het wel grappig vinden.
Doe me een lol als je niets anders kunt verzinnen blijf dan weg.
Moon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve forumgenoten,

Zo'n Sjon zoals we die vandaag langs zagen komen houdt er meestal van om een beetje te stangen op een forum als dit.
Ik vind dat hij inmiddels meer dan genoeg aandacht van ons heeft gehad,(daar gaat het bij zulke Sjons meestal om, om aandacht )
Negeren is meestal de beste benadering. Voor alle partijen.
Groetje,
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...