Spring naar bijdragen

zondag 12 februari


Emma

Aanbevolen berichten

vandaag is de dag dat ik mijn rob ga steunen en dat heeft hij ook echt nodig heb hem vandaag aan de telefoon gehad en hij zit er echt helemaal door heen als het had gekund was ik er meteen heen gegaan
om hem te steunen maar hij moet helaas wachten tot vanmiddag wand dan ga ik naar hem toe
ben erg benieuwd hoe hij er uit ziet wand volgens hem was hij al wel veranderd en hij heeft nu ook veel na kunnen denken en hij gaat straks ook intensief begeleid worden om de kans van slagen groter te maken en de kans op terug val te verkleinen ben erg benieuwd hoe dat er uit gaat zien het beste er maar van hopen ik zal jullie morgen avond weer op de hoogte brengen
groetjes leidi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hAI ALLEMAAL,

Ik lees jullie met belangstelling en ik hoop dat het met Rob goed gaat komen.
Ik ging ff helemaal niet goed, Fleur ik heb besloten een poosje helemaal niet te drinken. het valt me nu al zwaar.
Gisteren na 3 glazen port weer oervervelend geworden. De ene keer gaat het goed de andere keer komt het gif in mij naar boven. ik schaamde me dood achteraf en voel me hopeloos.
Ik weet dat de eerste dagen moeilijk zijn en vooral dat eerste weekend. Toch moet ik er door heen.
Ik stel mijn doel op 2 weken drankloos en verder durf ik niet te kijken.
Helpen jullie me een beetje?

Ik zal meer van me laten lezen.
Groetje Floor.

Op dit moment zijn er 2 flessen wijn in huis, meestal ook wel whisky maar dat hoef ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Floortje,

Ik wil je even laten weten dat ik 2 weken even helemaal stoppen een prima aanpak vind.
En die twee flessen wijn...! kun je die misschien aan iemand geven?
of... wegggooien?
Echt Floortje, alles is beter dan dat de inhoud alsnog via jouw keelgat en via jouw lever gaat.
Ik wens je heel veel sterkte !
En Fleur ook uiteraard.
Groetje,
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Leidi heel veel succes vanmiddag. Fijn dat je Rob weer mag zien!! En fijn ook dat je hem zo steunt, je bent een kanjer! Laat je ons nog even weten hoe het met hem is en doe je hem de groeten van mij?

Floortje, jammer dat je het gister hebt verprutst maar wees niet te streng voor jezelf. Het ging even mis en nu ga je gewoon weer op de goede voet verder. 2 weken is een prima doel en we gaan je zeker steunen hoor!! Als je het rot hebt dan roep je maar de hulptroepen staan klaar. Mischien kun je die wijn inderdaad beter weggooien he?

Iedereen bedankt voor de lieve woorden, voel me weer stukken beter. Ik laat het inderdaad maar bij haar en ga me de kritiek niet persoonlijk aantrekken. Maar het lucht wel op dat ik het even hier van me af heb kunnen schrijven hoor! Katrien, knap van je dat je dat kunt, lijkt me best moeilijk. Zelf ben ik altijd nogal vrij direct en dat leid er weleens toe dat de ander zich dan aangevallen voelt terwijl ik het dan helemaal niet zo bedoel. Ben ook nogal sterk van tong, hahaha.

Nou ik ga zo lekker naar mijn werk, heb ik zin in. Hoef deze maand niet zoveel te werken en dan mis ik mijn werk echt.

Houten hoe is het nu met je? Gaat het weer goed met niet drinken? Zet hem op hoor, je hebt al bewezen dat je het kunt!!!

Ik wens iedereen een hele fijne zondag toe.

Laatst hadden we het trouwens over het geloof he? Nou ik ben vandaag voor het eerst sinds tijden weer eens in de kerk geweest. Ben van huis uit heel streng hervormd opgevoed, rokje aan hoedje op je kent het vast wel. Eenmaal uit huis moest ik van de kerk niets weten en heb ik zo'n beetje alles gedaan wat God verboden heeft. Toen ik ging trouwen ben ik roomskatholiek geworden en dat heeft in mijn familie heel wat stof op doen waaien. Ik heb dat nooit begrepen want wat maakt het nu uit welk geloof je hebt, het draait toch allemaal om het zelfde? Of we het nu een God noemen of Allah en of je nu een burka draagt, een hoed of een spijkerbroek, dat maakt toch niks uit?? Waarom daar dan ruzie over maken??
Zelf ga ik eigenlijk meer naar de kerk om mijn hoofd leeg te maken. Om de week te overdenken en eens stil te staan bij wat er goed ging, wat er niet goed ging en te beseffen hoe goed ik het eigenlijk heb terwijl ze elders op de wereld elkaar uit moorden. Het geloof draait voor mij dan ook meer om waarden en normen. Ik geloof wel dat er meer is tussen hemel en aarde maar of dat nu een God is?
Mischien zit God wel in ons zelf? Ik hou nooit zo van dat hokjes gedoe want ik wil gewoon mij zelf kunnen zijn. Nu ik bij de rooms katholieke kerk ben heb ik ook veel meer het gevoel dat dat kan. Met sommige dingen in de roomse kerk heb ik niks. Zoals bijvoorbeeld maria vereering. Dat zegt me niks. Terwijl andere rituelen me juist wel heel veel zeggen. Ik haal er dus uit wat voor mij belangrijk is.
Vind het altijd zo raar dat mensen over anderen oordelen, en dan al die regeltjes die ze er bij verzinnen, die staan helemaal niet in de bijbel. Waarom zou iemand die rooms is slechter zijn dan een protestant? Wie het weet mag het zeggen,ik weet het niet. Vind gewoon dat je iedereen in de waarde moet laten.
Sommige mensen zijn zo christelijk en dan hebben ze zoveel commentaar op een ander geloof, is dat dan christelijk? Ik ga er altijd vanuit dat als ik probeer om het goed te doen voor mezelf en voor anderen, dat dat dan voor "God" of hoe je het ook maar noemt, goed genoeg is. En al die regels daar kan ik niet zoveel mee.
Nou ja dat is dus mijn visie op het geloof. Leven en laten leven.

En nu ga ik er echt vandoor, er staan nog 2 wasmanden op me te wachten.

Liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik wil nog even terugkomen op wat Katrien schrijft:

die overeenkomst: gekwetst voelen en in de verdediging schieten die je ziet. Ja, een paar dagen geleden kwam ik ook tot zulke conclusies over ons.
St Maarten schreef toen dat hij tegenwoordig een nieuwe tactiek heeft. Als hem iets niet zint schrijft hij het op, en wat later gaat hij naar de persoon toe om te zeggen dat hij zich niet prettig voelt over wat er gebeurd is en dat hij het graag anders ziet.

Hebben jullie dat gelezen? Hij schreef dat deze nieuwe methode vruchten afwerpt!

Volgens mij voel je je dan nog wel gekwetst maar ga je niet meer de verdediging in (of opkroppen, waarna de wil om het weg te zuipen groot wordt) maar vertel je gewoon dat je het anders wilt hebben. Ik vond dat mooi! Hij schreef dat het respect opleverde!

Ik heb dit in mijn oren geknoopt. Een mailtje naar een ander, ook weer zwart op wit, gemaakt zonder de ander erbij aan te kijken lijkt een beetje angstig, waarom niet gewoon op de man afstappen! Hoofd omhoog, dit is wat ik kom doen! Ik vind dat je me niet behandeld heb zoals ik behandeld wil worden, dat kwam ik je vertellen. Dit wil ik niet meer meemaken!

En Emma, misschien wel aardig om op DIE TRUT te oefenen. Wat kan jou het schelen als het nog niet werkt zoals je zou willen. Aan dit contact is toch niets verloren!?

Idee?

En dan nog over het geloof: ik vind het onbegrijpelijk dat men met het geloof als excuus elkaar het leven zo zuur kan maken!!! BAH!

groetjes

PP

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Guys, Boys & Girls,

Houten leeft nog maar is nog steeds kwakkelend in en uit haar bedl Griep is keelontsteking + oorontsteking geworden, niet leuk als je voor 2 kids moet zoegen..

Alleen vrijdagavond een "scheve schaats"maar ik kan het gewoon niet opbrengen vrijdag is zo'n cisis.

Nu komen de kids net terug. Heb nieuwe liefde net eruit geschop, we hebben vanmiddag samen geschaatst enz zo erg leuk. Maar ingewikkeld met al die kinderen dus ik ben wat "onzichtbaar' even. Okee?

Groeten uit Houten

Aangepast: 12-02-2006 at 21:26 door suusje

Houten = Houtje = Houten 2 = suusje mét leesbril

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tuurlijk OK lief Houtje,
blijf maar even weg hier. Pas de probléme.

Maar die Suusje? Wat moet ik daar nu mee?
Ze lijkt in de verste verte niet op de Houtje die ik nogal graag mocht.
Is dat nu dat beetje saaie Zusje/Suusje van je?
Houdt ze wel van fietsen?
Lijkt me nogal belangrijk als ze hier een beetje mee wil draaien.
En dat brilletje van haar is stom, gewoon stom.
Houtje dr brilletje is vast en zeker veel vetter en cooler.
Nou Houtje,
hoe dan ook, fijn weer van je te horen al is het dan ook maar via die Suusje.
Lieve groet,
mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houten, wat verwarrend, ik dacht al die suusje die lijkt wel op houten al vond ik ook eerlijk gezegd de eerste houten het leukst. Maar goed, ben je weer helemaal beter nu?
We hebben vandaag helemaal nog geen uitreiking gedaan zullen we dat maar een weekje over slaan? Mijn hoofd staat er nu ook niet zo na.

Ben vandaag letterlijk uit het cafe gevlucht!! Kreeg zo'n vreselijke trek niet normaal. Zit echt in een mega dip, had goede hoop dat ik zwanger was maar nu ben ik toch nog ongesteld geworden en daar baal ik echt heel erg van! Mijn schoonzus moest me nog wat dingen vertellen dus die vroeg of ik nog even naar het cafe kwam en dat heb ik dus ook gedaan na mijn werk. En iedereen zat daar maar te drinken heel gezellig. Ik denk ik moet hier weg!! Ik trek het even niet!! Heb dat ook tegen mijn schoonzus gezegd en zij heeft me toen acuut naar huis gestuurd. Ook mijn man verteld dat ik zin had en nu is de zin gelukkig weer over!!! pft, nog gered op het nippertje!!!!

Leidi en Rob ik was benieuwd hoe het met jullie gegaan is vandaag?????

Nou ik ga eens proberen om creatief te zijn.

Groetjes Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...