Spring naar bijdragen

Ervaringen


victory

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben hier nieuw en wil jullie op de hoogte houden van hoe het met mij gaat, en dan vooral de positieve dingen laten weten. Ik ben erg jong en dronk een lange tijd bijna elke dag 's ochtends en 's middags.. zo'n 4-10 eenheden per dag. Bij sociale gelegenheden zoals uitgaan of bezoekjes van en aan mensen dronk ik nog meer. Het drinken begon bij mij in het weekend, daarna deed ik het ook bij voor mij moeilijke situaties. Situaties waarbij er goede sociale vaardigheden van mij werden vereist. Door dat ik door gebeurtenissen van vroeger altijd weinig zelfvertrouwen heb gehad was ik altijd erg bang voor dat soort situaties en klapte ik ook vaak dicht. Met alcohol had ik dat niet meer. Het beviel me zelfs zo goed dat ik op een gegeven moment dus niet soms maar echt elke dag ben gaan drinken. Ik heb me in die periode vaak voorgenomen te stoppen maar werd telkens weer bang als de dag was begonnen en ik van mijzelf niets mocht drinken. De keren dat ik niks of bijna niks dronk waren een echte hel voor mij, en ik viel daardoor telkens weer terug naar een grotere dagelijkse hoeveelheid alcohol. Op een gegeven moment ben ik St. Janskruid gaan gebruiken (een soort van natuurlijk alternatief voor anti depressiva) en de combinatie daarvan met alcohol werkte slecht. Ik werd telkens na het drinken van alcohol doodziek. Dit heeft mijn drang om te stoppen sterk bevorderd want ik had geen zin om telkens zo ziek te worden.
Daardoor ging ik eens goed kijken naar de oorzaak van mijn alcoholmisbruik. Die lag duidelijk bij mijn instelling en gedachtengang. (Depressief, negatief, wantrouwend, weinig/geen respect voor mezelf, angst.) Dus besloot ik daar aan te gaan werken. Ik heb veel boeken gelezen waarin telkens naar voren kwam dat je altijd je best moet doen en positief kan blijven door op een bepaalde manier te denken en jezelf op een bepaalde manier te behandelen. De tips uit die boeken heb ik toegepast en beetje bij beetje verliepen situaties steeds beter. Ik heb al een tijd niks meer gedronken en het bevalt me uitstekend. Ik kan mezelf zijn en heb daar geen alcohol meer voor nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Victory!

Welkom op dit forum.

Jij doet je naam wel eer aan zeg!!! Van harte gefeliciteerd met je behaalde resultaten.
En je hebt het ook nog helemaal zelf gedaan, ik bedoel met boeken en zo, geweldig knap.
En nu wil je je positieve ervaring hier delen, het lijkt wel een klein wondertje!
Ik - en allen hier, denk ik - hoop nog heel veel van je te lezen en fijn dat je erbij komt.

groet van Piggelmee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Victory,

Welkom op dit forum! Wat goed dat jij voor jezelf een uitweg hebt gevonden voor je verslaving! Welke boeken heb je gelezen die je daarbij geholpen hebben? Ben ik echt heel benieuwd naar. Ik ben zelf ook boek- en leesverslaafd en weet uit eigen ervaring dat boeken een hoop met je kunnen doen. Laat ons weten wat we moeten/kunnen lezen om van onze verslaving af te komen, want: iedere verslaving verlamt de geest!!
Lieve groetjes, Verientje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...