Spring naar bijdragen

Het is de 15e, wie begint?


jannetje

Aanbevolen berichten

Waarom dan? Net als Emma, te weinig aandacht bloemen en kado's of is het wat wij vermoeden?

-----------
Ik was de dag gelijk met jou begonnen maar ik gun hem je 100% dus bij deze.

-----------------------

Okee guys, jullie Snottebelletje is weer in staat om te tiepelen. Wat een algehele malaise zeg, dat wel.

Ik heb het ook zoooooo ontzettend drukjes tuut-tuut-tuut zeg. Mijn (vrijwilligers) werk als een molensteen om mijn zo mooi gebouwde nekje, mijn handjes altijd maar druk met zorgen, eten maken, vouwen, strijken etc etc etc.

Vanmiddag zat ik zwaar beneveld door de nieuwe medicatie naar het ijsrennen te kijken (het is een wonder dat ze niet vallen, wij hebben daar thuis van die schoenen voor met stalen puntjes achterop) die lullige 500 meter heb je zó afgelegd. Dat doe ik ook 8 x per dag, naar school en dat is een HELE kilometer dus keer 8. En dan, beste Marianne Timmer, je zal toch op aerobics of iets vre-se-lijks moeten met die trillende kipfilet-pootjes van je.

Verder knus de piepers gejast (er stond poepers, klopt ook wel, kids zijn gewassen en in bed gedaan) voor de buis (hij doet het nog steeds dus)... andijvie er door gestampt, kaas en spekjes, en we waren weer klaar.

Vanavond met mijn nieuwe vlam de hele avond zitten werken aan zijn echtscheidingsprocedure, die zwaar in het slop ligt (drama, drama) ik heb alles al gehad, dus ik weet er alles van. Om jullie bekende redenen kan ik hier verder niet op ingaan.

Maar goed gewerkt, minpuntje was dat ik halverwege in slaap viel. Overigens hebben we dit weekend SAMEN EEN HELE FLES WIJN GENUTTIGD IN TWEE AVONDEN. Jongens, ik kan er niet meer tegen. Ik krijg een kop als een biet, ga stomen als een ouderwetse trein, mijn hormomen springen als gekke aapjes op stokjes heen en weeer..... nee ik houd me aan de sterrenmix (met munt, uitozndering zonder munt), rooibos thee en natuurlijk mijn lijfdrank SPA ROOD.

Goed. Slaap is de beste medicijn, dus bij deze, Arrivideci tutti genti!!!!

-------------------------
houtje gaat per dag en soms per keukenwekker

Aangepast: 15-02-2006 at 00:21 door houtje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jannetje,

Hoe kom je erbij dat wij het beter doen?!?

Als ik nog wat wijn had gehad (heb ik niet want wilde mezelf beschermen) had ik nu ook met een glaasje wijn hier gezeten. Nu zit ik hier met een bodempje whiskey, dat drink ik normaal nooit!!!, durf ik niet, maar ik had de smaak van alchohol te pakken en geen wijn meer, bovendien ben ik een paar weken geleden gestopt met roken en heb ik net een sigaretje gepikt van mijn zoon, die de enige is hier in huis die nog rookt, dus hoe kom je erbij dat wij het beter doen?

Dus...het gras aan de overkant is altijd groener, maar je hebt geen idee van het gif dat eronder zit, zo, nu maar hopen dat je nog niet slaapt, want je moet met een goed hoofd gaan slapen Jannetje,

welterusten, Verientje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jannetje,
Je spiegelen aan een ander is niet goed: en er is er maar één, die dat negatieve zelfbeeld van jou kan veranderen: dat ben je zelf. Wees alsjeblieft aardig voor jezelf, je bent niet waardeloos. En als je echt wat wilt doen aan je drankprobleem, dan kun je het ook. Echt, je bent het waard. Maar dan wel doen, hoor. Het is je toch al eerder ook gelukt? Waarom kom je niet op het forum als je trek krijgt in alcohol? Dan kletsen we tegen je aan en proberen je ervan af te houden. Afgesproken?
Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Jannetje,
ik vind het zo naar te horen dat het je zo moeilijk afgaat. Maar lief mens, denk je nou echt dat het die andere zo makkelijk vergaat? Dat er veel zijn die zitten te tandhakken om 5 uur 's middags? Dat de verleiding soms te groot is?

Het is zo jammer dat je niet wat opener durft te zijn op het forum wat je nou echt bezig houd. Maar ik heb niet het gevoel dat mensen die hier weinig mee van doen hebben nou eens op dit forum gaan lezen.

En met jezelf steeds waardeloos voelen en noemen geven je jezelf "het brevet van onvermogen" en hoef je daardoor ook niks meer te doen aan je probleem. Zoiets van "zie je wel ik kan het toch niet". En jawel, zoals Fleur schrijft, er zijn je vele vooraf gegaan en vele zullen je volgen. Echt, als je wilt kan jij het ook. Maar misschien toch ook eens hulp zoeken bij een therapeut ofzo voor de onderliggende problemen?
Ik wens je heel veel sterkte en blijf lezen en schrijven.

liefs Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje,

moet denken en dat vieze gedicht van, ik weet z'n naam natuurlijk weer niet.

Ik ben de blauwbilgorgel, ik lust alleen maar porgel en ook wel rijst met gorgel. Iets in die strekking maar als ik het ergens hoorde moest ik altijd aan heel veel snot denken. Vies he.

Helpen de pillen? Of raak je enkel prettig beneveld. Gelukkig dat er zoiets als Olympische spelen zijn om toch de bewegende beelden te zien tijdens de beneveling. Ik heb gister even gekeken en ik heb me toch vreselijke ongelukken gezien. Skieërs die met 100km per uur te pletter vlogen tegen de omheining. Bobsleeërs waarvan de slee zonder Bob bij de finisch aankwam en de Bol enkele honderenden meters ervoor in stukken lagen.

De potporrie van brokken mens en stukken ski. Vermaak zeg ik dan maar. Ze willen het zelf.

Maar goed, ik ga iets huisvrouwelijks doen.
Hoor jullie.
Liefs Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Katrientje,
complimenten zijn voor alles toverwoorden vind ik. Dol op complimenten die ik dan natuurlijk wegwuif met "nee meid, die jurk is al 100 jaar oud, nee dat heb ik niet gedaan maar mn buurman, vader/moeder, vriendin, ach valt wel mee", en meer van dat soort gemeenplaatsen. En dan vooral meteen denken wat ik voor complimenteus terug kan geven.

Ik heb net een uur ofzo met m'n hoofd in de ijskast gezeten (nee, niet om m'n nieuwe neus aan te laten groeien, zie de "diepvries neus" van... ook vergeten) maar om de boel uit te stoffen. Schoon! En dan zie ik hem meteen weer gevuld met ww en in de vriezer een flesje wodka voor als.... maar neen, het gaat vol met verse groenten en sappen! Een een verantwoorde "open knip maaltijd" voor als er niets in huis is en ik de AH niet aankan voor het geval van grote verleiding. Ik heb een AH die tot 22.00 open is. Vreselijk! Bij ernstige trek, voor tienen wel te verstaan, hijs ik me dan meteen in piejama, was m'n haar en doe het liefst een masker op dat een uur in moet trekken. En dan maar wachten tot het 5 over 10 is.

De ellende van zo'n aanval van actie is meteen de andere acties die hier uitvloeien. Het schoonmaken van de keukenvloer. En ik zit nu even uit te hijgen achter m'n pc en zie die ellendige blauwe enveloppe waarmee ik iets moet. En o ja de post opruimen. Het leven is een aaneenschakeling van taakjes.

Ik ga weer een taakje doen,
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jannetje,
Je bent niet waardeloos hoor. En de vraag is al gesteld hoe kom je erbij dat wij het beter doen? Ik niet hoor. Ik was een half droog en heb toen weer gedronken en behoorlijk. Ben nu aan mijn derde week zonder alcohol bezig. En ja dat is moeilijk, en ik denk dat het voor iedereen moeilijk is. Maar praat aub niet zo negatief over jezelf. Je moet proberen om van je negatieve gedachten ergens iets positiefs te halen. Dat kun je wel. Ik dacht ook dat ik dat niet kon, maar ergens heb je altijd een lichtpuntje, dus jij ook. Blijf gewoon schrijven en als er iets is, niet aarzelen gooi het gewoon op het forum, er is altijd wel iemand die je kan helpen.
Groet,
Moon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jannetje,
Je bent niet waardeloos hoor. En de vraag is al gesteld hoe kom je erbij dat wij het beter doen? Ik niet hoor. Ik was een half droog en heb toen weer gedronken en behoorlijk. Ben nu aan mijn derde week zonder alcohol bezig. En ja dat is moeilijk, en ik denk dat het voor iedereen moeilijk is. Maar praat aub niet zo negatief over jezelf. Je moet proberen om van je negatieve gedachten ergens iets positiefs te halen. Dat kun je wel. Ik dacht ook dat ik dat niet kon, maar ergens heb je altijd een lichtpuntje, dus jij ook. Blijf gewoon schrijven en als er iets is, niet aarzelen gooi het gewoon op het forum, er is altijd wel iemand die je kan helpen.
Groet,
Moon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geachte en zeer gewaardeerd heer Anton,

mijn woorden teruglezend heb ik enigzins spijt van de uitlatingen naar uw adres. Maar ik heb zo sterk het gevoel dat u niet in al die sloten gelijk loopt en zeker niet de verantwoordelijkheid voor de prachtige woorden waarmee u ons een enkele keer verrast bij een ander neerlegt.

Ik zal voor deze ene keer het bericht van mijn kant verwijderen, misschien is dat beter. Ik krijg het gevoel dat ik u hier een beetje "in het ootje neem". En een heer van stand mag en kan niet in het ootje genomen worden.

Mijn oprechte excuses als ik u gekwetst heb,
een ferme poot van Emma (er is een musical gemaakt rond Joop ter Heul, ik herken me erin)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dat is weer zo'n antwoord in het kader van "het brevet van onvermogen". Ik kan niet anders. Misschien moet ik beter nadenken want dat kan ik wel.

Nee, je hebt je niet onbetamelijk gedragen, je was wat onduidelijk in je uitingen. En woorden.. ach, er is al zoveel over gezegd. Ze kunnen soms ander aankomen dan bedoeld.

Of u waarde heer Anton is niet begrepen? Kan ook toch?

ferme poot Joop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lieve Jannetje

als je met een glas wijn achter je computer zit en je daardoor waardeloos voelt heb ik een heel simpele oplossing: het glas wijn weggooien!

ik weet geen ander antwoord. Ik ga ook niet roepen, kijk eens, we gaan allemaal wel eens de mist in, geen probleem, Jannetje, gebeurt iedereen, niets aan de hand enz. enz. Nee, Jannetje, dat roep ik niet. Als je het echt belangrijk vind om niet te drinken, moet je dat glas WEGDONDEREN!!

Okee? moet je kijken hoe snel je je in ieder geval niet meer waardeloos voelt. Doorbreek die spiraal

succes en liefs maar je gevoel verbeteren gaat het best als je je handelen verandert!

PP

ps en Verientje, ik vind het ook geen troostende gedachte voor Jannetje dat jij met Whiskey zit terwijl je dat normaal nooit drinkt. integendeel, dat vind ik erg lullig voor je, als je zo graag van de alcohol afwilt!! Sterkte ook he!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...