hermiena Geplaatst 15 februari 2006 Rapport Geplaatst 15 februari 2006 Hallo allemaal,Ik weet het, ik hoor ook in bed te liggen en ik ga ook zo hoor!! Was nog even aan het werk met de kralen en voor ik het weet is het weer laat he? Trouwens nog steeds geen nieuwe dingen gemaakt, het ontbreekt me nog steeds aan inspiratie maar dat geeft niet want ik drink niet!!Maar goed, ik wou even wat met jullie delen, was vanavond op de goochelgroep en toen drukte er iemand zomaar bier in mijn handen en ik zij zomaar zonder er bij na te denken, nee dankje geef mij maar sinas!! Achteraf schrok ik er pas van! Grappig he? Ik was er blij van!!Rob en Leidi hoe is het nu? Gaat het langzaam aan weer de goede kant op?Jannetje, ik sluit me bij pp aan, weg gooien die wijn en Verientje jij de Whiskey. Als je het normaal niet drinkt hoef je het toch nu ook niet te drinken? En Jannetje mischien is het inderdaad iets voor je om ook je andere problemen aan te pakken? Ik bedoel omdat je zo onzeker bent? Nou in ieder geval heel veel succes met alles en blijven schrijven he? Want je weet wat ze zeggen, wie schrijft die blijft.Anton, fijn dat je vandaag weer wat positiever lijkt al heb ik nog steeds niet begrepen waarom je negatief werd van het forum? Of snap ik het gewoon niet? Maakt niet uit, je bent er nog. Toch?Houten, blij dat jij er ook weer bent en dat het weer goed gaat!!Wens iedereen een hele fijne nacht en een nog mooiere dag!!Ps: morgen ga ik naar de huisarts en dan eis ik dat hij me nu eens doorstuurt naar de gyn. Ik wil actie.Jullie horen nog.Liefs Hermiena
hermiena Geplaatst 16 februari 2006 Auteur Rapport Geplaatst 16 februari 2006 Zo ligt iedereen nog lekker in bed te ronken of zo? haahhaha, nou gelijk hebben jullie want het weer is toch pet!! Maar mijn dag kan al niet meer stuk hoor. Ben net bij de huisarts geweest en ik mag eindelijk naar de gynacoloog!!! Werd ook wel tijd hoor, wacht al bijna 3 jaar op een kindje. Nu heb ik eindelijk eens het gevoel dat er wat aan gedaan wordt he? Hartstikke fijn.Nou jullie ook allemaal een fijne dag.liefs Hermiena
erica Geplaatst 16 februari 2006 Rapport Geplaatst 16 februari 2006 goeiemorge allemaal,Wijn wiskey het toch allemaal één pot nat! Er is ook een gronings bandje dat een nummer over alcohol heeft geschreven en daar komt de volgende regel in voor: Hé stomme oliebol hou toch op met die alcohol ennog wat maar daar kan ik zo niet op komen. Dus oliebollen ophouden met die ellendige alcohol!Ik heb gister door alle ellende met mijn dochter (zie dagboek) weer gegrepen naar de valium die ik van iemand op straat heb gekocht. Het helpt mij in ieder geval om rustig te blijven maar dit is natuurlijk ook niet goed net zo slecht als die alcohol.Maar ik had er maar 5 pillen die nu al op zijn en ben niet van plan om dit nog een keer te doen. Ik heb nog een vraag aan Gerda: Je had laatst over dat je anders over de alcohol dacht ofzo maar dat zou je op een ander draadje vertellen? nou heb ik gezocht en gezocht maar niets gevonden. Hoe zit dit?Verder gun ik iedereen een alcohol vrije dag vandaag.
fleur Geplaatst 16 februari 2006 Rapport Geplaatst 16 februari 2006 Hoi allemaal,Hermiena, wat goed, dat je bent doorgestuurd.Erica, wil je nooit meer medicijnen kopen van iemand op straat? Je weet maar nooit wat er in zit.En sterkte met je dochter; Kinderen opvoeden: het is niet niks. Maar goed dat je geen alcohol hebt genomen.Ik doe met jullie mee, we gaan voor een droge dag. Jannetje, je doet ook mee, toch?Ja, Gerda, ik kon jouw bericht ook niet vinden. We wachten af; als je er wat over kwijt wilt natuurlijk.Wat worden de dagen al weer langer, zeg.Groetjes, Fleur
Houtje Geplaatst 16 februari 2006 Rapport Geplaatst 16 februari 2006 Hoi allemaal,Even melden. Ben gisteren weer heel erg ziek geweest, is nu al de tweede week. Gisterenmiddag de hele middag wezenloos liggen slapen. Veel koorts weer je wordt er doodziek van (als je dat al niet was). Maar we gaan weer geheel alcoholloos door het leven, al is de drang om 1600 nog even hevig, erg hè.Morgen is Zoonlief jarig, een heel gedoe als je alleen bent en niet lekker dus nu snel in gewone mensenkleren, naar de markt en boodschapjes doen. Daarna even een slaapje????Denk aan jullie allemaal, Emma, mijn trouwe bondgenote, PP wanneer kom je eigenlijk weer terug? P'Mee, heb je het al druk in je scharreltuin, Fleur, zijn de zieken al minder (hier nog niet) HermienaCrea-Bea, goed dat je naar de gyn gaat maar het zal nog wel even duren allemaal, dat je ondanks alles niet drinkt is nóg veel beter, maar waar zijn Tante Til, Oma Knotje, Frank, Blacky, nog iemand wat van haar gehoor? Jannetje, keep on the good thinking en gooi het eruit meid, Bouderie beschouw ik maar als niet meedoend of zie ik dat verkeerd?En over de malaise op het forum: ik bevind mij in de welzijnssector alwaar wij allerlei sociale activiteiten organiseren voor mensen die bv. ouder zijn of minder snel, en daar zie je ook dat de drukte en vraag naar bv. computercursussen e.d. in september/oktober giga is (tegen de donkere dagen aan) en in februari gaat iedereen plannen maken voor het voorjaar en naar buiten en is het altijd minder druk. Kan dat er niet mee te maken hebben?Verder mis ik de Cactussen heel erg en de veren in je reet.......
Emmaroos Geplaatst 16 februari 2006 Rapport Geplaatst 16 februari 2006 Lieve allemaal,Erica, ik weet precies wat je voelt met je dochter want mijn oudste dochter was ook zo. En is eigenlijk nog iemand met een gebruiksaanwijzing.We hebben erg veel met haar beleefd, ik kan er wel een trilogie over schrijven, verschrikkelijk!!!Het erge was dat je er met niemand over kon praten want niemand geloofde het omdat ze zo goed kon liegen dat iedereen er gewoon van overtuigd was dat ze de waarheid vertelde. Ik was de enige die haar doorhad, dit tot grote ergernis van dochterlief.Wel vind ik het jammer dat je weer overstag gegaan bent met de pillen en ik hoop van harte dat je het niet weer doet. Ik kan me het echter soms wel voorstellen want je wilt af en toe gewoon even rust aan je kop.Ik bedoelde laatst ook met mijn opmerking, er is iets verandert met de alcohol dat ik geen enkele manier weet om me te kunnen ontspannen dan af en toe eens te kunnen drinken. En dan bedoel ik niet dat ik me laveloos wil drinken maar gewoon eens een avond twee wijntjes drinken om die heerlijke ontspanning even te voelen.Hier wilde ik het met jullie over hebben maar dacht dat daar een ander draadje voor was opgestart, maar nee dus en toen heb ik het achterwege gelaten.Houten, fijn dat je weer schrijft en ik hoop echt dat je snel weer beter bent want je zit al lang in het slop hoor, wat een ellende.Ik heb nu drie weken gewerkt en het gaat heel erg goed. Ik ben er erg blij mee en na volgende week gaan we de uren uitbreiden van 4 naar 6 uur per dag, 3 dagen per week.Het is een leuk team waar ik mee werk en dat is heel belangrijk.Met Bo gaat alles goed en ze heeft nu al van die bolle wangetjes. Iedere keer als ik er kom dan neem ik mijn fototoestel mee want ze verandert per dag.Tussen mijn man en mij gaat het wel wat beter, ik begin wat meer te praten al vind ik dat heel erg moeilijk. We liggen zo ver uiteen qua gevoelsleven en dat praat zo verhipte moeilijk. Hij is broodje nuchter en ik ben een diepe denker.Waar ik mee worstel doet hij dan af met: ach wat een onzin of, waar maak je je druk om enz. enz.Hermiena, goed man dat je naar de Gyneacoloog kan, zal voor je duimen.Nou dat was het eerst wel, jullie horen weer van mij.Iedereen een fijne dag en tot de volgende keer.Liefs Gerda
dreamer Geplaatst 16 februari 2006 Rapport Geplaatst 16 februari 2006 Hallo allemaal,Ben sinds een tijdje weer terug op dit forum, en heb het even aangezien hoe het nu allemaal loopt.Tot mijn spijt moet ik zeggen dat ik de indruk heb dat het een beetje een vast cluppie is geworden, en dat naar degenen die het moeilijk hebben niet echt naar gevraagd wordt. Het kan aan mij liggen, maar zo voel ik het. Er zijn volgens mij al meer mensen afgehaakt, en ik ben de volgende.Wens jullie het allerbesteEen beetje meer interesse had niet kwaad gekunt, maar jullie kennen elkaar denk ik veel beter, maar teleurstellend is het wel.Moon.
blackdog Geplaatst 16 februari 2006 Rapport Geplaatst 16 februari 2006 leidi zou je willen stoppen met die onzin het is UIT en dat is jou eigen keuze geweest dus stop met onzin over mij te verkondigen het is al zwaar genoeg ik heb vandaag een mail gekreegen van mij kontact persoon die dacht dat ik op was genoomen binnen de grift dit is niet zo dit zijn de fantasieen van leidi ik herhaal alle berichten die op het forum zijn verscheenen vanaf 5-2-2006 zijn niet van mij maar die zijn van leidi ga zo mijn wachtwoord veranderen om dit in de toekomst te voorkoomen groetjes rob
Houtje Geplaatst 16 februari 2006 Rapport Geplaatst 16 februari 2006 Jongens, wat is hier aan de hand???????? Dreamer, begin nou niet opnieuw. Het lijkt mij alsof je boos bent, en dat hier uit. Dat is prima en daar is een forum ook voor, maar is er echt geen enkele andere reden waarom je boos bent?Ik lig er ook al 2-3 weken uit omdat ik ziek ben. En ja, er wordt weinig gereageerd, ben ik met je eens. Maar nokken is GEEN oplossing.
Emma Geplaatst 16 februari 2006 Rapport Geplaatst 16 februari 2006 Ja zo klink je ook wel dat je je houd aan de afspraken met jezelf. Petje af hoor.Tot horens,Emma
Houtje Geplaatst 16 februari 2006 Rapport Geplaatst 16 februari 2006 Hoi AllenIk heb het gevoel dat het "de fout ingaan" van de "oudgedienden" iedere keer weer terugkomt. Terwijl ook tussen de zogenaamde "oudgedienden" ook anderen zijn of zitten hoe je het noemen wilt die niet al heel lang schrijven, maar zich tussenvoegen in de rest.Oeps, daar zeg ik wéér wat verkeerds. Ik vind dit een moeilijke discussie, Dreamer. Hetzelfde speelde zich af met Jannetje, en nou zeg ik wéér wat verkeerds, dat realiseer ik me. Maar waarom trekken sommige mensen zich nou eenmaal meer/vaker/dichter dingen aan dan anderen? Terwijl ik dus een halve dag ongeveer heb lopen ploeteren met de "newbies" draad om iedereen aan zijn/haar trekken te laten komen. Het waren toen 153 deelnemers, die heb ik stuk voor stuk doorgespit om te kijken of ze aktief waren. Nou ja laat maar zitten. Ik weet niet goed hoe ik het moet zeggen.Maar dit forum bestaat alléén bij de gratie (...) van mensen die hun verhaal willen vertellen en anderen die daarop willen reageren in welke zin dan ook. Dat betekent dat je om deel te nemen nóóit kunt zeggen dat je "teleurgesteld" bent want wij (het forum) zijn géén therapeuten, of holle-bolle-gijzen die automatisch reageren als je wat zegt. Ik hoop dat ik het zo iets duidelijker maakt. Er zijn er hier die meteen hun hele handel en wandel kunnen openbaren, en sommigen beginnen met een paar woorden, die zinnen worden en dan hele verhalen. Uiteindelijk word ik er zelf beter/ vrolijier / sterker van om het (wat het dan ook is) te delen met anderen, gedeelde smart is halve smart en gedeelde vreugd is dubbele vreugd. Kun je het zó ook eens bekijken?
hermiena Geplaatst 16 februari 2006 Auteur Rapport Geplaatst 16 februari 2006 Hey Hallo,Weinig tijd hier maar goed moest toch even reageren.Dreamer jammer dat je er zo over denkt hoor maar goed ik weet niet welk vast clubje jij bedoelt want volgens mij is daar hier helemaal geen sprake van. Wat mezelf betrefd, ik schrijf hier voor mij omdat het mij helpt om niet aan de drank te komen. Daarnaast probeer ik ook altijd op zoveel mogelijk mensen te reageren maar het lukt niet altijd om op iedereen te reageren. Dat is ook wel logisch want het zijn er namelijk erg veel. Ook al schrijf ik bijna elke dag trouw, op mijn berichtjes wordt ook niet altijd door iedereen gereageerd en dat verwacht ik ook niet. Want dat is gewoon onmogelijk. Ik vraag me steeds af of we als forum te kort schieten als we dit soort signalen krijgen maar als ik kijk naar mezelf dan vind ik eigenlijk niet dat ik echt heel veel te kort schiet. Het ligt er mischien ook wel aan hoe groot de verwachtingen van een ander zijn, of niet? En zo zijn er wel meer mensen hier die elke dag trouw schrijven en proberen om de ander op te beuren. Maar wanneer is het dan genoeg? En wat verwacht je dan?? Kan het niet zo zijn dat de verwachtingen soms iets te hoog gespannen zijn? Daarnaast valt me op dat diegene die het minst aanwezig zijn op het forum vaak het meeste verwachten en dan vind ik de kritiek niet altijd terecht. Ik baal er eigenijk een beetje van dat er altijd zo negatief wordt gedaan terwijl ik hier, en met mij vele anderen juist zo ongelovelijk ons best doen.Voor je het forum verlaat wil ik toch nog wel graag je reactie hierop als het kan.Liefs Hermiena
fleur Geplaatst 16 februari 2006 Rapport Geplaatst 16 februari 2006 Hoi allemaal,Allereerst Dreamer, jammer, dat je het zo voelt, maar naar mijn idee niet terecht. Je zit hier voor jezelf; als je er behoefte aan hebt, kun je schrijven en als je hulp nodig hebt, kun je dat vragen. Dan komen er reacties. Het is onmogelijk voor de echt oude getrouwen om elke dag iedereen te vragen hoe het gaat. Dat moet je toch zelf doen. Er zijn mensen, die heel even komen en dan niet meer.: Kato, Sjaan, Zonnebloem, Willem, Bouderie en ik weet niet wie allemaal nog meer. Maar als ze komen zijn ze welkom, net als jij. Rob en Leidi, er is een heleboel uit te leggen. Leidi, als het waar is, wat Rob zegt, voel ik me zwaar in de zeik genomen. Want ik kan veel hebben, maar als mensen me belazeren, nee, daar kan ik niet tegen. En Rob nu zeker al helemaal niet.Nou, dit was het voor even. Ik heb bewondering voor iedereen hier, die het lukt zijn alcoholprobleem aan te pakken; op welke manier dan ook. Want daar zitten we hier toch voor? Niet om elkaar af te kraken over wel/niet reageren!Groetjes, Fleur
blackdog Geplaatst 16 februari 2006 Rapport Geplaatst 16 februari 2006 hallo allemaal vanaf de 7 de ben ik van huis gegaan om tot rust te koomen en ben ik naar een vriend gegaan om er voor te zorgen dat ik geen domme dingen zou doen ik heb allen contact met de hulp verleener van tactus gehad had ook even geen zin om op het forum te schrijfen vandaag vertelde mijn hulpverlener van tactus me dat ik opgenoomen was geweest wand dat had de moderator tegen hem verteld en toen heeft hij mij maar een mail toe gestuurd om te vragen wat er aan de hand was ik begreep er even niets van en heb toen het forum maar even gekeeken en toen werd het me duidelijk en leidi heeft alles geschreefendus alles wat leidi over mij schrijft is niet waar ik hoop dat alle onduidelijkheden nu uit de wereld zijn groetjes rob
dreamer Geplaatst 16 februari 2006 Rapport Geplaatst 16 februari 2006 Hermiena,Ik begrijp niet dat jij je zo aangevallen voelt. In mijn bericht staat ook dat het een gevoel van mij is! En dus niet op een specifiek persoon gericht. Daarnaast vind ik je zinsnede van, de mensen die het minst op het forum zijn, vaak het meest verwachten? Hoe kom je daarbij. Kun je in die mensen kijken? Nee.Sorry dat ik zo reageer maar ik moest dat even kwijt. Ik heb nooit gezegd of geschreven dat het forum op elke berichten moet reageren, en mijn verwachtingen zijn nooit hoog gespannen. Niet meer. Dat heb ik wel afgeleerd.Het is niet mijn bedoeling om het forum af te kraken, maar het is zuiver een gevoel van mij, en dat hoort bij mijn probleem, wat weer te maken heeft met mijn alcoholverslaving, maar daar wordt aangewerkt.Ik kraak niemand af, maar heb alleen iets neergelegd waar ik een probleem mee heb, en het gaat helemaal niet erom dat je op al mijn berichten moet reageren, dan heeft niemand er iets van begrepen.Dus laten we deze hele discussie maar gauw beeindigen, want hier schiet niemand iets mee op.Moon.
hermiena Geplaatst 16 februari 2006 Auteur Rapport Geplaatst 16 februari 2006 Beste Moon,Ik voel me helemaal niet aangevallen door jou. Dan heb je mijn berichtje w.s. niet helemaal goed begrepen en mischien te persoonlijk aangetrokken. Je bent namelijk niet de enige die er over begint er zijn er meer geweest. "Daarnaast vind ik je zinsnede van, de mensen die het minst op het forum zijn, vaak het meest verwachten? Hoe kom je daarbij. Kun je in die mensen kijken? Nee. " Daar wil ik wel even op reageren. Daar bedoel ik namelijk mee te zeggen dat het makkelijker is om te reageren op mensen waarvan je weet wat hun problemen zijn omdat ze die beschrijven op het forum, dan te reageren op mensen die wel aandacht vragen voor een probleem terwijl ze er dan niet bij zeggen wat dan het probleem is. En dan vervolgens zich te kort gedaan voelen. Dus inderdaad, nee ik kan niet in die mensen kijken dus ik kan ook niet ruiken wat het probleem is. Snap je een beetje wat ik bedoel?Jij legt in je berichtje naar mij toe pas uit dat het een gevoel is van jezelf. Daar wordt het al heel anders van. Je houd het dan tenminste bij jezelf en legt het verwijt niet bij ons. Terwijl je dat in je eerste berichtje wel deed. Ik persoonlijk voelde me helemaal niet aangevallen maar ik had een beetje het gevoel dat ik mijn mede forum genoten moest verdedigen omdat ik de kritiek niet helemaal terecht vind.En iedere keer is er weer iemand anders die zich te kort gedaan voelt en dat komt de sfeer op het forum niet ten goede en dat vind ik jammer en dat is waar ik van baal. Laten we het nu gewoon gezellig houden en niet gaan kibbelen over of iedereen wel genoeg aandacht krijgt. Het forum is er in de eerste plaats voor jezelf en dan pas voor anderen. Heel egoistisch dus maar zo werkt het wel.Nou goed ik hoop dat het ik het zo wat beter heb uitgelegd en dat je gewoon blijft schrijven op het forum.liefs Hermiena
hermiena Geplaatst 16 februari 2006 Auteur Rapport Geplaatst 16 februari 2006 Zo nou nog ff mijn dagelijkse rondje,Gerda wat fijn dat het goed gaat op je werk zeg!! Lekker he? En fijn ook dat het met je man wat beter gaat ook al is het nog moeilijk.Rob, wat is dat nu toch allemaal voor gedoe? Begrijp er helemaal niks meer van. Leidi ik hoop voor je dat het niet waar is wat Rob zegt want dan voel ik me echt bij de benen genomen. Ik had nog wel zoveel bewondering voor je. Ik gun je nog maar even het voordeel van de twijfel want ik snap er helemaal niks meer van.Erica, wat griezelig dat je pillen koopt op straat!!!Bloedje link!!! Niet meer doen hoor!! Houten, het zit je toch ook niet mee he? Ik stuur nog gauw wat vitamientjes die kant op.Sterkte morgen met de verjaardag van je zoon. Daar staat je hoofd nu echt niet naar he?Tante Til waar zit je? We missen je hier hoor!!PP en Piggelmee, doen jullie ook nog mee?Anton, krijgen we snel weer een van je hersenspinsels te lezen?Katrien, ik begin je berichtjes steeds beter te begrijpen en ze worden steeds leuker.Jannetje hoe gaat het vandaag? Elmo, heb je al wat gehad aan de gesprekken met tactus? We zien je hier niet veel meer dus daar maak ik eigenlijk uit op dat het goed met je gaat?Victory, bedankt voor je tips!Fleur, het voorjaar staat alweer voor de deur!! Fijn he?Emma, het beste paard van stal, ik vind je berichtjes altijd erg lief en verhelderend.Nou als ik nu nog iemand vergeten ben 1000 maal sorry.Deze dame gaat nog even haar nieuwe kralen in het systeem zetten en dan naar bed!! Ben nog niet gebeld door het ziekenhuis wanneer ik kan komen maar ik denk dat ze morgen wel bellen.Zo en door alle commoties ben ik weer mooi een dag drankloos door gekomen. Het bevalt me steeds beter zonder drank!! Al blijf ik moeite houden, net als Gerda, met het ontspannen.Kunnen we daar niet eens over discuseren over wat voor alternatieven er zijn om te ontspannen? Wie heeft er goede tips?? Ik hou me aanbevolen.Fijne avond allemaalLiefs Hermienaeven aangepast, zag dat er bij Gerda stond, sterkte met de verjaardag van je zoon maar dat was natuurlijk voor houten bedoeld.
verientje Geplaatst 16 februari 2006 Rapport Geplaatst 16 februari 2006 Hallo Dreamer,Ik zou het jammer vinden als je niet meer op dit forum zou komen. Dan doe je jezelf tekort. Het is gewoon zo dat er de ene dag wat meer mensen opzitten en de andere dag wat minder, en de ene dag haal je iets uit de berichten (hoeft nog niet persé een bericht aan jezelf te zijn) en de andere dag niet. Iedereen op dit forum worstelt met hetzelfde probleem, maar iedereen is ook weer anders en reageert er op zijn/haar eigen wijze op. En aangezien mensen met een verslavingsproblematiek nu eenmaal niet de meest evenwichtige mensen zijn die er bestaan, zal die reaktie de ene keer heel anders zijn dan de andere keer. Heb ooit eens gelezen dat een mens 1000 redenen kan hebben voor iets wat hij/zij doet/nalaat, dan zou het wel heel toevallig zijn als jij net die ene goede reden van die persoon kunt raden. Dat idee heb ik vaak in mijn achterhoofd en het helpt mij enorm om mensen niet te veroordelen, want je wéét toch vaak niet waarom iemand iets doet of zegt of juist níet doet of zegt. Dat weet je vaak nog niet van jezelf, laat staan van een ander!Daarom Dreamer, gun ons en jezelf het voordeel van de twijfel, en blijf het forum bezoeken, je weet maar nooit wat je zelf of een ander eraan kan hebben!Lieve groeten, Verientje
pietjepuk Geplaatst 16 februari 2006 Rapport Geplaatst 16 februari 2006 beste dreamer, beste allemaalik voel me aangevallen door je. Ik vind het unfair wat hier gebeurt. Echt waar. Ik kan me niet herinneren dat je ooit hebt gevraagd hoe het met mij gaat. Echt nog nooit volgens mij. Mocht je geinteresseerd zijn beste Dreamer. Ik heb het moeilijk, heb al sinds 28 november niet gedronken en heb het in die tussentijd heel vaak heel moeilijk en zwaar gehad. Maar ik heb nooit een specifieke aanmoediging van je ontvangen. Geeft niet, Dreamer, begrijp ik wel. We hebben het nl allemaal moeilijk, daarom komen we ook hier op het forum.Toen jij vorige week zo moeilijk zat heeft iedereen je een hart onder de riem gestoken maar Dreamer, er zit hier geen groepje psychologen, die is aangesteld om Dreamer er bovenop te helpen, je hebt hier met lotgenoten te maken die het allemaal heel erg moeilijk hebben op het moment, het zijn nl allemaal alco s die aan het afkikken zijn, net als jij!Dus de aanval van te weinig aandacht geven trek ik me wel aan Dreamer. Ik vind het erg vervelend dat je het zo voelt, dat zeker, maar ik kan me niet herinneren dat ik ooooit de vraag van jou heb gehad hoe het met mij is. Ofwel? Nou, andersom dus wel, ik heb je heel erg geprobeerd te helpen. Maar sorry, ik heb nog meer te doen in mijn leven dan mijn alcoholprobleem oplossen en mevrouw Dreamer helpen.Overigens vind ik het groepje mensen dat hier regulier schrijft een enorm sociaal groepje mensen dat het hart duidelijk op de goede plaats heeft maar nogmaals, het is niemands beroep ofzo, iedereen doet op zijn eigen manier, in zijn eigen tijd zijn best om in de eerste plaats zijn eigen alchohol probleem op te lossen en daarnaast een groepje (onbekenden) aan te moedigen dat met hetzelfde probleem kampt.Dreamer, misschien kan je even noemen wie je precies de asociale honden vindt, ik hou ervan als ik weet waar ik aan toe ben okee?veel wijsheidPPps Hermiena, wat doe jij het goed trouwens, je hebt het zo moeilijk en slaat de drank constant af. Respect voor je!!!!
Piggelmee Geplaatst 16 februari 2006 Rapport Geplaatst 16 februari 2006 Aan allen,Ik moet zeggen dat ik dit forum een stuk leuker vond toen er nog echt gediscussieerd werd over onderwerpen die met alcoholproblemen te maken hadden.Onderwerpen als: "wat zijn de doelstellingen en de valkuilen van het bijstellen" en "een nieuw leven opbouwen zonder drank/drugs" en "jezelf leuk vinden/waar zit de kronkel in ons denken" en "elkaar steunen, ook als het tegenzit" en meer van die interessante zaken.En ook de factor humor maakte het verblijven hier bijzonder aangenaam.Ik denk dat je elkaar ook kunt steunen door ergens je mening over te geven of een probleem te ontrafelen. Je kunt elkaar ook steunen door elkaar aan het denken te zetten over het alcoholprobleem en alles wat daarmee te maken heeft en eruit voortvloeit.Het lijkt me zinvoller om de bal weer te gaan spelen in plaats van de man!groet,Piggelmee
erica Geplaatst 17 februari 2006 Rapport Geplaatst 17 februari 2006 Rob, ik wil niet lullig doen maar ik vind dit mar een vremd verhaal. Wat moeten we nou geloven?Wat ik wel vreemd vind is dat als jij schrijft dat zitten er veel fouten in, niet dat jij dar wat aan kan doen maar het valt me op dat dat nu niet het geval is! Op een paar foutjes na dan.Wie is het nu die schrijft ? ik weet het niet meer!Misschien dat meer mensen dit opgevallen is.Mensen hou elkaar toch niet zo voor de gek wat heb je eraan? Niets toch!!!
erica Geplaatst 17 februari 2006 Rapport Geplaatst 17 februari 2006 ik zie dat er bij mij ook veel type fouten staan, komt door mijn toetsenbord die af en toe dienst weigert.Sorry
Houtje Geplaatst 17 februari 2006 Rapport Geplaatst 17 februari 2006 Erica dat vond ik ook raar. Normaal Rob schrijf je alles achter mekaar door zonder hoofdletters of nieuwe zinnen ik heb het geloof ik ook gezegd gisteren en dacht begin even over de ruimte om te kijken of je het wel echt zelf bent maar ik weet het ook niet meer. Normaal is er dan een grapje over space-pakken en zo, startvergunningen, en dat mis ik nu. Tot ik het zeker weet reageer ik dus maar niet meer.Piggelmee, geheel en al en roerend met je eens, er moet meer GEWERKT worden aan onze doelen en af ten janken en lachen doen ons goed.Je bent een nieuwe draad begonnen, ik schakel mee.
Aanbevolen berichten