Spring naar bijdragen

zondag 19 februari


Houtje

Aanbevolen berichten

Tja..... dierbare lotgenoten

Toch maar even een dagdraad geopend. Of willen "we" dat niet meer. Eergisteren was ik boos, gewoon kwaad. Al dat gepraat óver het praten en hóe we praten, en wíe wel praat en wíe niet, ik heb het wel gehad.

Ik word er ook opstandig van. En dat was ik al. Ben vrijdag dus (op verjaardag Zoon) wéér de fout ingeggaan. Altijd op vrijdag. Altijd die nare gevoelens wegstoppen dat ik moe ben, geen zin heb, me alleen voel en op vrijdag heb ik geen vecht-energie meer. En vervolgens heb ik opstandig nóg een hele fles wijn gedronken op zaterdag.

Ik moet elke dag zo vechten (ja ik weet het Fleur het wordt zó alleen maar erger) MAAR IK TREK HET NIET MEER.

Ik vergeet alles wat ik geleerd heb en dan lees ik al die prachtige verhalen van iedereen en denk ja jullie hebben het gered en IK KAN HET NIET. Ik ben verdrietig, alleen, boos en de rest.

En ik voel me er nu al weer STOM EN SCHULDIG door. Ik heb twee pracht-kids waar Hermiena een moord voor zou doen, die soms me strot uitkomen. DAAROM ben ik ze ook niet waard. En nou moeten we vandaag Zoon's verjaardag vieren, maar dat doet nog steeds ZO'N ZEER. Ik heb verder geen familie en mijn schoonfamilie hoort bij mijn ex dus die komen niet. Houd ik over 2 vriendinnen. Ik wou met Zoon en Dochter naar Film en pizza eten, maar hij wil persé een feest thuis. Hoe vertel ik dat kind dat zijn grootouders niet om hem geven (mijn ouders) hoe ga ik met mijn eigen pijn om die altijd rond de verjaardag terugkomt dat ze na een paar maanden bij de baby zijn komen kijken? Dat ze (mijn ouders) na 4 jaar huwelijk = 4 jaar oorlog gescheiden zijn en ik besloten heb het beter te doen? En dat dat dus ook mislukt is?

Dat ik dus liever heb dat ze bij mensen opgroeien die wél op de goeie manier van ze houden?

Dat ik een hele week vakantie-vermaak regelen met een lege bankrekening zó moeilijk vindt?

Dat ik altijd alles beter weet voor iedereen behalve voor mezelf?

Dat ik eigenlijk denk dat ik geen knip voor mijn neus waard ben en ..... en .....

Hebben jullie dat ook wel eens? Wat doe je dan? Over 2,5 komt het bezoek op vingers van één hand te tellen ik ben in staat mensen van de straat te plukken en uit te nodigen. En ik heb bijna ruzie met mijn beste vriendin (ik heb er één)

Nee ik heb jullie, dat is waar. Maar waarom is het allemaal zo verdomde moeilijk?

De kans bestaat dat ik deze noodkreet straks ga wissen.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Houtje,
het is gewoon oneerlijk. Er zou je zoveel meer toe moeten komen dan er nu is. Ik zou wel weer met de "stop met vechten tegen de drank maar ga voor nuchterheid" en meer van dat soort goedbedoelde waarheden. Maar het werkt even niet he? Je doet zo vreselijk je best en dan wil je resultaat, dan wil je gewoon eens gelukkig en blij zijn. Ervaren dat het gaat zoals je ooit gedacht hebt.

Ik ken het gevoel geloof ik wel, ik heb ook wel eens zo gezeten. En soms ga ik dan maar in al dat verdriet "zitten" en hou op met al m'n zegeningen tellen want dan ga ik me weer schuldig voelen en en..

Erkennen dat het moelijk is. Dat je nare ouders hebt, dat je kinderen nare oma's en opa's hebben. Dat je zoveel mist, dat je verdomde alleen bent. En mijn ervaring is dat ik dan na even wel weer tot rust kom en vanuit die situatie de dingen wel weer op kan pakken.
Je kan niet alles verbergen voor je kinderen. Vertel het ze gewoon met de mededeling dat ze wel een moeder hebben die zielsveel van ze houd maar die ze zoveel meer gunt dan ze soms kan geven. Het is jammer dat Zoon en Dochter al zo jong geconfronteerd worden met de dingen die niet zo leuk zijn in deze wereld. Maar ja, het is geen Disney land waar we in leven. Maar er zijn wel heel goeie dingen te vinden. Een warm thuis bij jou.

Lieverd ik denk aan je, heel veel sterkte,
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Houtje,
Ik las je noodkreet en vond dat ik wel even moest reageren. Allereerst, JE BENT WEL VEEL WAARD!!!!!!!
Vindt zelf dat je met je verhalen op deze site al wel veel mensen positief beinvloed hebt. Ja je hebt gedronken, en ja dat kan gebeuren. Ik kan er over meepraten, dus ik kan je gevoel heel goed begrijpen.
Je vraagt je af waarom een ander het wel kan en jij niet? Is dat zo. Gaat het bij een ander goed?
Ik spreek voor mezelf als ik zeg dat ik het nooit gered heb, het zal elke dag een gevecht zijn. Dat geldt voor jou, voor mij en voor een ieder die een drankprobleem heeft.
Probeer bij jezelf af te vragen wat je wel goed doet. En volgens is dat heel veel. Je hebt 2 kinderen, en uit je verhaal te lezen wil je hen veel geven. Zo te lezen heb je het echt niet makkelijk. Wat je beschrijft dat je gedronken hebt op vrijdag, ken ik maar al te goed. Dan is het toch weekend! Tenminste bij mij werkt dat zo. Dat gevoel dat je niets waard bent heb ik wel vaak, en heb geleerd dat als je er niet over praat of iets onderneemt, je in dat gevoel blijft hangen, en dat is weer voeding voor alcohol. Tenminste bij mij werkt dat zo. Ook al is het moeilijk probeer je een beetje te ontspannen voor het bezoek van de verjaardag en bedenk dat je het voor je zoon doet!

Maar alstublieft haal je niet zo naar beneden want je bent echt de moeite waard.
Heel veel sterkte vandaag en groet,
Moon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Houtje,
Wees maar boos en opstandig, ik snap het best. En je hebt er alle reden toe. Zo'n verjaardag heeft dan iets melancholieks. De familie is er niet en zal er ook niet zijn. Weet wel: jouw kinderen hebben een moeder, die van ze houdt en in staat is om te vechten. Dat is veel waard. Meer dan een opa en oma, die toch niet om ze geven. En jij bent heel veel waard..... Je betekent voor veel mensen hier op het forum zoveel. Nu mag jij eens even klagen. Maar ik ken jou ondertussen: ik weet: ook dit kom je weer te boven, vechtersjas. En met die kinderen komt het echt wel goed.
Liefs, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lief Houtje,

Tja, het vorkje zit weer propvol hè. Het valt ook allemaal niet mee.
Maar het is zoals het is, die zekerheid heb je en daar kun je ook weer kracht uit putten.
Vergeet wat er niet is (=is niet zo moeilijk want 't is er toch niet!) en baken af wat je wel hebt en richt je liefhebbende pijlen daarop. Jij hebt zo ongelofelijk veel te geven!
Verspil het niet en zorg dat het terechtkomt waar het hoort.

liefs en knufs,
Piggelmee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen allemaal (of voor jullie: goedemiddag)

Nou, nou Houten, tjonge jonge, dip dip! Ik sluit me gemakshalve maar even bij de vorige sprekers aan en dat ' wij het gered hebben', dat is natuurlijk niet zo he. Wij zijn midden in het proces, net als jij! Rond begin december had je ook zo{n dip, weet je nog. Daar ben je enorm goed van hersteld, probeer dat nu ook weer!!

Poets je fiets op, pomp je banden op, draai je bel aan en stap weer op!! En als het te moeilijk is,ik heb een kussentje op mijn bagagedrager gelegd, kan je lekker zacht zitten. Niet van die ' niet helpende gedachten in je hoofd halen'. 9 keer STOP roepen voor jezelf enz enz.

Fijne zondag, je hebt zo veel van ons geholpen, aanvaard nu zelf wat hulp okee?

en om je op te vrolijken, kijk eens wat ik vond:


SAO PAULO - De Braziliaanse president Luiz Inacio Lula da Silva, die volgens geruchten een stevige drinker was, heeft al veertig dagen geen druppel alcohol meer gedronken. Dat heeft zijn minister van Handel Luis Fernando Furlan woensdag gezegd, meldde de website van de Braziliaanse krant O Globo.

Houten, wil jij contact met hem opnemen om te vragen of hij lid van ons forum wil worden?

prettige dag allemaal, hoi Dreamer, fijn dat je terug bent!

PP

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziezo, daar was ik weer,
Houtje, hoe is het nu??
Ik kan het me zo goed voorstellen dat je er eens helemaal zat van bent. Dat je denkt: stik maar, ik doe het niet meer.
Maar vergeet nooit dat jouw kinderen jou de beste en de liefste moeder van de hele wereld vinden, ook al komt er de komende vijfentwintig verjaardagen geen hond op visite, ook al is het banksaldo lager dan nul, liefde kost niets maar dan ook helemaal niets.
En jouw liefde is het kostbaarste bezit wat jouw kinderen hebben en die moederliefde krijgt lang niet iedereen, lang niet.

Natuurlijk wil je ook wel eens met je kids naar een mooi oord en wil je ze eens wat extra's geven.
Mijn pleegouders waren niet wat je noemt arm en ik had in materialistisch opzicht alles wat een kind zich maar kon wensen alleen geen liefde.
Alles zou ik zo weggegeven hebben voor een lieve moeder die mij kustte als ik was gevallen, troostte als ik teleurgesteld was en het gevoel gaf dat ik belangrijk was en er bij hoorde.
In plaats daarvan gebeurde het tegenovergestelde. Was ik dus straatarm in emotioneel opzicht.
Wat denk je wat jouw kinderen liever hebben??? Jouw!! alleen maar jouw!!!

En je hebt maar 1 vriendin?? Volgens mij heb je er zowiezo een stuk of zes en ik ben tegenwoordig brutaal genoeg om mezelf daar ook bij te rekenen.
Nee, ik kom niet even snel koffieleuten daar waar jij woont maar ben wel iedere dag te vinden om je een virtuele knuffel te geven en die zijn ook hartverwarmend hoor.
Bij deze wil ik je dus ook een hele dikke knuffel geven want die heb je dik en dan ook heel dik verdiend, KEI VAN EEN WIJF DAT JE BENT!!!!!!!!!!

Liefs Gerda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O jongens bedankt voor jullie lieve woorden. Het is gelukkig allemaal goed gelopen maar ik ben heel, heel erg aan het denken gezet door "wat ik nu wil vertellen aan mijn kinderen" en ik weet heel goed, donders goed, wat ik ze te geven heb, en wat niet.

Maar de verjaardag van Zoon is om speciale redenen altijd reden tot verdriet/pijnlijke herinnering.
Tot ik dood ga een trauma maar ik heb er gelukkig niet alle dagen last van.

Nu ga ik mijn piejama aandoen en met een kop kruidenthee slapen en hopen dat ik me morgen betervoel.

En ja, Emma, Dreamer, Fleur, Péépéé, PM in I-pod, Gerda, en alle anderen die ik vergeet, sorry daarvoor, ik geef ook heel veel om jullie. Zo mooi om te lezen al die lieve mensen die reageren.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Houtje,
wat ben je toch een stevig mens. Bounce back again, elastieken zijn er niets bij. We noemen het geen elastieken meer maar Houtjes (ooo heerlijke spraakverwarring in winkels).

Ja de verjaardag van Zoon zal misschien tot aan je dood een traumatische ervaring blijven. Misschien kan je je er op voorbereiden en kan ik volgend jaar echt iets voor je doen. Lieverd, ik had niet begrepen hoe moeilijk deze dag voor je is.

En ik denk echt dat je Zoon en Dochter wel het e.e.a. kan vertellen van wat er zo mis is op dit soort dagen. Ze voelen het toch wel, en kinderen hebben vaak de neiging het op zichzelf te betrekken. Dat maakt het voor hun moeilijker en voor jou ook.
Voorbeeld uit psych boek: moeder heeft ruzie met vader. Moeder begint te huilen. Kinderen komen binnen en de ouders hebben afgesproken dat ze de ruzies buiten de kinderen houden. (noot Emma, vind ik mooi maar werkt alleen als de kinderen uit logeren zijn). Dus kind vraag waarom moeder huilt. Och niks zegt moe dan, gaat wel weer over. Kind pakt iets uit de ijskast en laat het vallen, liter melk over de grond. En dit was nou net de druppel dus moeder begint nog meer te huilen. Gevolg: kind denkt dat moeder huilt om zijn of haar "fout". Kinderen kunnen zelfs denken dat moeder al dacht dat de melk wel uit de ijskast zou vallen dus dat ze daarom alvast huilde.

Openheid, maar dan wel wat het kind aankan. Je hoeft niet in detail te treden maar je kan in bovenstaand geval wel zeggen dat pa en ma ruzie hadden en dat dat niks met hun te maken heeft. En als het wel met hun te maken heeft vertellen wat er op DAT moment speelt.

Nou ja, is theorie, maar ik pas het wel eens toe in situaties en het werkt voor mij wel.
liefs Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Emma en Houtje,

Emma, je schrijft 'nou ja het is theorie' maar je relativeert hier wel prachtig met je broodnuchtere filosofie.

Houtje, sterkte met je verdriet en ik hoop dat je jezelf weer goed bijeenraapt en ik wens je daar de kracht voor.

En voor allemaal,
mij maakt het niet zoveel uit hoe het forum er uit ziet als ik mijn verhaal maar kwijt kan en ik kracht kan putten uit andermans verhalen en het gevoel kan blijven houden dat ik lotgenoten heb.
Dat ik niet de enige ben die de strijd met de fles heeft aan moeten binden.

Lieve groet,
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Tante Til,
dat is niet mijn filosofietje of bedenksel hoor. Neen, daar hebben heel wat wetenschappers zich jaren over gebogen en mochten het toen PUBLICEREN. Geweldig toch.

En wat jij in je broodnuchterheid zegt over dat je je verhaal wil vertellen en wil horen hoe het met een ander is dat is meer dan helpend.

was onzin verhaal over poezen. sorry.

Liefs Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet goed hoe ik moet reageren, ik wens je wel heel veel sterkte met al je nare ervaringen en herinneringen.
Op het moment ben ik te egoïstisch en teveel met mijn eigen problemen bezig.
Ik kan je alleen maar vertellen dat ik je geweldig vind, dat ik steeds heel veel aan jouw berichtjes heb en dat ik hoop dat er ook mensen zijn waar jij veel aan hebt. Mensen die je kunnen troosten en je weer de goede weg kunnen wijzen.
Jij bent heel belangrijk voor veel mensen en volgens mj kun je daardoor al geen slechte moeder zijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En Jannetje, hoe is het nou met jou? Dit forum is ook een heel egoistisch medium. Je mag vragen, maar je krijgt niet altijd het passende antwoord. Ik leef met je mee, wat er ook speelt. Ja "us" Houtentje is een troostende en opbeurende factor op dit forum. En ik leef erg met haar mee. Laten we hopen dat ze de draad weer oppikt.
En "us" Jannetje wensen we ook het beste toe.

Terug naar mijn posting eerder, om in ik vorm te praten. Ik hoop dat Houten het weer oppakt en jij ook Jannetje.

Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja Houtje (en juffrouw Jannie, grapje)
Net als Emma had ik de ultieme gouden tip om in 1 dag 10 kilo kwijt te raken.
Maar helaas, dat blijft nu voor altijd geheim.
Fijne dag !

Groetje,
Mathilde

O ja, ik zoek nog een goede tip om de lastige uurtjes tussen vijf en acht door te komen.
Voor fietsen is het te koud, gezwommen heb ik al, zal ik dan toch naar een sportschool moeten?
Of een legpuzzle ? Of een nieuwe man? Of door de polder gaan marcheren?
Ik wéét het gewoon niet en ben in voor die éne gouden tip die mij de schellen van de ogen zal doen vallen en mij die Aha-Erbenis zal bezorgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Tante Til,

Die gouden tip wil ik wel met je delen als jij hem hebt: hoe zit dat bij jou met eten? Ik merk dat ik na het eten meestal wel genoeg afleiding heb door bv. tv (journaal), opruimen, samen met de kids een spelletje doen, dat soort dingen.....

Bij mij begint het nog steeds klokken vieren tot het eten.....en ik heb de laatste tijd gemerkt (toen ik ook 's avonds een wijntje dronk) dat dat gewoon went en dat als ik het NIET doe dus bv. de kruidenthee per liter weer drink, ook niet meer neig naar de wijn.

En de (na)middag is en blijft een probleem.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Mathilde en de anderen,
Een gouden tip heb ik niet, helaas; anders was die hier allang bekend. Maar goed: dit: wandelen met de hond. O, je hebt geen hond. Drop eten; ook niet goed, slecht voor de lijn en de bloeddruk. Hoewel, ik vond de combinatie drop en alcohol smerig, dus een dropje, dat langzaam smelt misschien. Verder maar weer: de was opvouwen, bezig blijven, klusjes die ik anders nooit rond die tijd deed liet ik liggen tot ik erge trek kreeg. Mathilde, eigenlijk moet je gewoon tandhakken en even proberen aan iets anders te denken; die trek gaat weer weg. Ga even naar buiten, blokje om, of de keukenkastjes soppen. Ja, ik roep maar wat. Zorg dat er een grote pot thee klaar staat, lekker sterk gezet. Ik drink ook gemberthee, dat is nogal sterk en daar kun je van nippen. (veel kleine stukjes verse gember, twee schijfjes citroen, heet water, lang laten trekken) Want te grote slokken daar brand je keel van weg. Nou jongens, dit kwam in me op, sterkte allemaal. En een tip: als iedereen nou rond vier/vijf uur het forum op komt en elkaar gaat zitten aanmoedigen, lijkt me ook helemaal niet gek.
Liefs, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi allemaal

Houten, fijn te lezen dat het wat beter lijkt te gaan! Potver, ik gun het je zo (ik gun het iedereen trouwens, oei, ik word voorzichtig!)
Mathilde, hoe was de fietsrai, nog leuke dingen gezien voor de fietsen van de forumleden???

Houtje, om 1600 uur fietsen niet een idee? neem je de kinderen mee?! Als ik Mathilde fanatiek hoor zijn over dat fietsen moet dat toch een aardig idee zijn?


Jannetje, roep nou niet telkens dat je een egoist bent! STOP daarmee. Zie dat als een oefening ofzo, niet telkens jezelf inprenten dat je een egoist bent. Daar heb je niets aan en dat is natuurlijk ook helemaal niet zo en dat zijn niet helpende gedachten!
Dreamer, weekend goed verlopen?

Ik dacht gisteren nog: weten jullie nog dat we over ons toetsenbord hingen van het lachen hier op het forum? Ik heb er zwaar behoefte aan dat die tijd weer af en toe terug komt!!

veel groetjes

PP

TONI,

als je ingelogd staat, staat linksboven X achter dat sleuteltje ' X nieuwe berichten' . Als je daarop klikt kan je de berichten zien die aan je geschreven zijn, bijvoorbeeld mijn kerstkaart van eeuwen geleden en een aantal keer de vraag of het al wat beter met je moeder ging!!!!
Heb je dat nooit gezien? Trouwens, k ben toch wel heel benieuwd hoe het tijdens jouw afwezigheid hier op het gebied van de alcohol is gegaan!? Je ging heel lekker toen en uiteraard hoop ik dat dat nog zo is!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Houtje, Jannetje, Katrien en iedereen,
Houtje fijn dat het al iets beter gaat. Iedereen heeft wel eens een mega dip. En dan is het toch knap dat je dit probeert om te schakelen, want dat doe je heel goed.
Probeer eens uit te vissen wat je leuk vindt om te doen en waar je je gedachten even kunt afleiden.
Ik ga dan puzzelen, dan denk ik even nergens meer aan. Misschien is knutselen iets voor jou, kaarten maken of schilderen, tekenen. Ik noem maar wat.

En Jannetje ik sluit me bij PP aan, ophouden met jezelf egoistisch te noemen. Dat ben je niet, je bent druk bezig om je leven op de rails te krijgen, en daar is niets mis mee. Maar probeer iets aan je zelfvertrouwen te doen, praten of zo. Want ook jij bent de moeite waard en volgens mij wil dat niet geloven.

Verder zelf het weekend goed doorgekomen, zonder drank. Maar heeft wel veel moeite gekost. Mijn trek openbaart zich vrijwel altijd in het weekend.
Maar dat is gelukkig voorbij.

Sterkte allemaal
Moon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...