ziba Geplaatst 21 februari 2006 Rapport Share Geplaatst 21 februari 2006 hello iederen mijn naam is ziba 37 jaar getrowd en ik heb een zoon.ik ben sinds kort bezig met tactus.ik werk , opdit moment in de ziektewet en ik ben oorspronkelijk niet nederlads.ik heb last van gronishe depressie en persoonlijkstoornis.in het begin dronk ik allen in feestjes en allen in gelegenheden en dat was geen ramp maar wegens mijn depressive klachten , heimwee, vermoeidheid door medicijnen ,ben ik steeds meer gaan drinken om meer energie en moed te krijgen. in het begin was het geen raamp maar ten duur is het zo geworden dat ik voor alle kleine klustjes bijvoorbeeld houshouding en blikje bier nodig heb als ik wil strijken wil ik een blik hebben . in het begin schamde ik me ook durfde ik niet toe te geven dat ik een problem heb omdat ik dacht iemand zoals mij die zelf opgeleid is en gestudeerd heeft kan geen alcohol problem hebben .maar toch heb ik het toe gegeven en bij tactus begonen.het lijkt me heel moeilijk om niet te drinken .vergelijkbaar met peer wekwn geleden drink ik stuk minder maar helemaal niet te drinken is pas tweedagen. toen jullie begonen met stoppen hadden jullie ook last van dat je moe was nergens zin in had en ellendigvoelden , ik hoop dat het mij ook lukt om te stopen of minder te drinken zon groep gespreken lijk me erg helepend .groetjes ziba Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dreamer Geplaatst 21 februari 2006 Rapport Share Geplaatst 21 februari 2006 Hoi Ziba,Welkom op dit forum. Knap dat je deze belangrijke stap gezet hebt. Ik lees uit je verhaal dat je je erg schaamt, en ik kan je zeggen dat dit nergens voor nodig is. Allereerst kan ik je zeggen dat je en mijn probleem echt in alle lagen van de bevolking voorkomt, dus bij laagopgeleiden en ja hoogopgeleiden. Dus het heeft echt niets te maken met je baan, opleiding etc. Ik vind het temeer knap dat je je op dit forum hebt aangemeld omdat, zoals je zelf zegt oorspronkelijk niet nederlands bent. Je bent ook nog in een vreemd land en nu ben je gestopt en er zullen vast allerlei emoties door je heen gaan.Toen ik stopte, ook nog niet zolang geleden voelde ik mij ook heel ellendig, maar ik zat denk ik ook in een andere situatie als jij. Maar elke dag dat je niet drinkt gaat het beter.Blijf vooral schrijven, want zo kunnen wij elkaar helpen.Sterkte,Moon. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 21 februari 2006 Rapport Share Geplaatst 21 februari 2006 Hoi Ziba,Ja dat kennen we "moed indrinken" om iets voor elkaar te krijgen. Maar allereerst namens mij ook welkom. Ik denk dat het probleem van alcohol iets is van mannen én vrouwen, al zie je hier meer vrouwen dan mannen, met elke extra man zijn we dus extra blij. Complimenten voor je moed om te beginnen. Ik ben zelf eind oktober 2005 gestopt maar o o o o wat heb ik heb na een week of 5-6 moeilijk gehad. Komt waarschijn lijk ook door persoonlijke omstandigheden, gescheiden, kids alleen, Sinterklaasstress, nou ja ik heb alle smoezen van de wereld verzonnen maar de forum-vrienden hebben me erdoor gesleept. En de Tactus natuurlijk. Daar heb ik alleen maar complimenten voor.Ik wens je veel succes, enne, persoonlijk is mijn motto dat ik het voor mijn gezondheid (zware medicijnen wegens ernstige psych. klachten is niet te combineren met alcohol) doe én dus voor mijn kids er wil zijn, ook 's nachts aanspreekbaar en niet om 7 uur uitgeput in bed (soms waren 2 glazen wijn al teveel gezien de vermoeidheid van werk, thuis en kids). Nou, ik wens je veel succes en de eerste stappen zijn gezet !!!Tegenwoordig werk ik om 2300 uur nog even met een kopje kruiden thee een strijkje weg hoor !!! Groeten nogmaals succes o ja ik heb de beroemde keukenwekker methode uitgevonden als je die wilt weten hoor ik het wel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pietjepuk Geplaatst 22 februari 2006 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2006 Ziba, welkom, veel succes met je behandeling en veel steun van het forum gewensttrouwens waar is Elmo gebleven?? lang niet van je gehoord!!! En Helder, je begon zo enthousiast! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ziba Geplaatst 22 februari 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 februari 2006 hello iederen bedakt voor jullies reacties ik ben nieuw bij ferum en ik voel me gelijk thuis.ik denk er ziijn mensen die het zelfde situatie mee maken en mij kunnen begrijpen. en dat is een prettige gevoel.ik heb voorgenomen om veel minder gaan te drinken bijvoorbeeld 3 blikjes bier per week maar het lijkt zo moeilijk . het moeilijkste is om niet door de grens heen gaan en op tijd op te houden.denken jullie als iemand 3 blikjes bier per week drinkt , heeft die nog steeds een alcohol problem?trouwens,houtje ik zou het best leeuk vinden om je keukenwekker manier te leren.en nog iets anders,ik ben ook een vrouw,maar ik weet niet hoe ben ik AAN DIT PLAATJE GEKOMEN.EN AANGEZIEN IK ZO HANDIG MET COMPUTERS BEN , WEET IK NIET HOE MOET IK HET VERANDEREN.IK HEB NOG EEN VRAAGJE,HADDEN JULLIE IN EEN KEER GESTOPT ?MET BEHULP VAN MEDICIJNEN OF ZONDER? IK BEDAKT JULLIE NOG EEN KEER VOOR JULLIES REACTIES EN HET DOET ME ERG GOED OM MET LOTGENOTEN CONTACT TE HEBBEN HEEL VEEL GROETJES ZIBA Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Opa2 Geplaatst 22 februari 2006 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2006 Beste ziba, die moeheid is heel herkenbaar, en heeft volgens mij een puur lichamelijke oorzaak.Je lever kan "lui" geworden zijn door het steeds maar weer moeten afbreken van het alcoholgif, terwijl diezelfde lever (we hebben er helaas maar 1...) ook nog eens heel veel "normaal afbraakwerk" moet doen, en daar gewoonweg niet aan toe komt, omdat-ie zo druk moet zijn met alcohol.Dus hopen afvalstoffen zich op in je lijf, en dat vindt het lijf niet prettig; zo is naast moeheid ook spierpijn een heel bekende klacht bij chronische alcoholgebruikers (ik weet er alles van!).Daarnaast onttrekt alcohol mineralen aan je lichaam, en breekt bovendien diverse vitamines af.Misschien heb je ook last van hartkloppingen, onregelmatige hartslag? Veelal duidt dit op vitamine B- en/of magnesiumgebrek.Probeer het eens uit, en koop wat van dat spul, in plaats van een fles drank!Succes,opa2. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 22 februari 2006 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2006 Dag Ziba,Ook namens mij heel erg welkom op dit forum, daar heb je goed aan gedaan.Je zult merken dat het echt heel fijn is om hier te zijn en je kunt hier alles zeggen wat je maar wilt.Wij denken hier allemaal met elkaar mee.Sterkte of liever gezegd, succes met allesGroetjes Gerda Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleur Geplaatst 22 februari 2006 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2006 Hoi Ziba,Ook van mij nog een hartelijk welkom op dit forum; ik weet zeker, dat je hier veel aan zult hebben. Jouw vraag over je icoontje: als je profiel indrukt, kun je een icoontje uitkiezen.Goed dat je al bent begonnen met je voornemen. Je zult je stap voor stap beter voelen.Ikzelf ben in één keer gestopt; de eerste weken met behulp van Camprel, dat ik van de huisarts had gekregen. Nu heb ik de medicijnen niet meer nodig, maar het heeft mij erg gesteund om mijn trekmomenten door te komen. Ik zie het wel als ondersteuning bij het willen stoppen; het geeft extra steun bij datgene wat je echt zelf wilt.Groetjes, Fleur Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dreamer Geplaatst 22 februari 2006 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2006 Hallo Fleur,Ik las dat je de eerste tijd gestopt bent met behulp van Campral. Ik heb daar een paar vragen over aan je en ik hoop dat je dit lijntje leest.Ik heb ook Campral gekregen en slik dat nu ongeveer 4 weken. Hoelang heeft het bij jou geduurd tot je trekmomenten afnamen? Ik merk er nog niet zoveel van, maar heb ook gelezen dat het niet bij iedereen aanslaat. Kun jij mij hier iets meer over vertellen?Moon. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleur Geplaatst 22 februari 2006 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2006 Hoi Dreamer,Bij mij werkte het vrijwel meteen. Ik heb zes weken lang vier tabletten per dag geslikt, daarna vier weken twee tabletten. En dat was het. Maar zoals ik al zei: ik was gemotiveerd om te stoppen; het heeft mij toch goed geholpen. Maar ik lees daar wel verschillende verhalen over. Bij de een werkt het geloof ik minder snel dan bij de ander. Maar het neemt de trek wel degelijk af. Voor mij was het vooral de eerste weken erg belangrijk als extra steuntje in de rug. Ik had trouwens toen ook nog een inslaapmiddel gekregen om de slaapproblemen op te lossen. Ik weet dus niet of je hier veel aan hebt. Maar bij mij werkte het. Of zat het toch "tussen de oren"? Misschien wel allebei. Wat ook belangrijk was voor mij: ik ben zelf naar de huisarts gestapt voor mijn drankprobleem; het erkennen: ik trek het niet, ik heb hulp nodig, was een vreselijk moeilijke, maar heel beslissende stap. Achteraf toch het beste wat ik heb kunnen doen. Ik kan nu Campral zo weer bestellen als ik denk, dat ik daar behoefte aan heb. Een prettige gedachte. Want het gaat nu goed, maar ik weet wel: als ik het niet redt, ga ik weer Campral slikken.Liefs en sterkte, Fleur Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hermiena Geplaatst 22 februari 2006 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2006 Hallo Ziba,Welkom hier, hopelijk vind je hier steun om van de drank af te komen. Je verhaal is erg herkenbaar voor mij. Zo ben ik ook wel een jaar bezig geweest om uiteindelijk toch toe te moeten geven dat het niet lukt met drank en dat je er zeker niet meer energie van krijgt, alleen maar minder. En depressies worden ook erger als je drinkt heb ik gemerkt. Al wil het niet zeggen dat depressies ineens over zijn als je niet meer drinkt. Ik hoop dat je hier op het forum en met behulp van tactus de steun krijgt die je nodig bent. Heel veel succes!! Grappig dat je ondertekend met Ziba Ziban. Wist je dat Zyban een anti depressieva is wat je kunt gebruiken om te stoppen met roken? Opa2, bedankt voor die informatie. 1 en ander maakt me weer heel wat dingen duidelijk en maakt het mijn motivatie alleen maar beter. Ik had een tijd terug ook steeds last van hartkloppingen en ik ben nog maar 30. Nu dacht ik zelf dat dat kwam door te veel koffie. Maar sinds ik niet meer drink heb ik ook geen hartkloppingen meer dus ik weet nu wel zeker dat de oorzaak drank was. Maar goed daar wou ik toen natuurlijk nog niet aan want zo'n grote drinker was ik niet, ahem!!Groetjes Hermiena Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten